Roadtrips / Op vakantie met de auto

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
sitechris
Auto: BMW M2 (G87)

Re: Roadtrips / Op vakantie met de auto

Bericht door sitechris » 29 sep 2024, 20:38

Ik neem aan dat je wel een paar keer achter het stuur mocht kruipen toch? Maar verder prachtige ervaring natuurlijk met dat soort wegen/auto's.

Martijn M

Bericht door Martijn M » 01 okt 2024, 12:42

Tom schreef: 29 sep 2024, 14:06 Afgelopen week ook een roadtrip gemaakt. Deze keer niet met de 4C (die gaat in de verkoop), maar als passagier. We waren met vier auto's: een Audi R8 V10, 981 Boxster S, 991.2 GT3 en een F430 Spider. Ik heb meegereden met de GT3. De trip begon vorige week zaterdagavond. De F430 en R8 gingen op een trailer die kant op en waren eind van de middag al vertrokken. Eerste overnachting was in Oostenrijk. Een uur voor de bestemming bereikt was kwamen we elkaar onderweg weer tegen. Toen we onze bestemming hadden bereikt hebben we 's nachts alvast de auto's van de trailers geladen en nog wat geslapen.

De tweede dag zouden we eindigen in Castelrotto, nabij de Dolomieten, wat voor de vier dagen daarna het startpunt zou zijn. Mooi hotel met fijne spa. Elke dag hebben we mooie passen opgezocht, waarvan ik de namen zo niet meer weet. Het is in ieder geval een prachtig gebied om te rijden met haarspeldbochten, glooiende wegen en prachtige uitzichten. Donderdag zijn we naar Zell am See gereden, met een overnachting aldaar. Op vrijdag daar in de omgeving gereden. Gister zijn we vervolgens weer naar huis gegaan. Was in ieder geval een mooie trip :)

Alle auto's hebben het ook goed gedaan. De Boxster S kon goed meekomen, prachtig om te zien hoe dat onderstel z'n werk doet op die wegen. Die auto mistte wat vermogen ten opzichte van de rest, maar je merkt dat de rest van de auto echt heel goed is. De R8 deed het vanzelfsprekend ook goed met z'n Quattro en dikke V10. De F430 was een plaatje om te zien door de bergen. Die auto had zeker het meeste bekijks. En maakt een geweldig geluid! De eigenaar heeft praktisch alles open gereden, ook bovenop de Grossglockner. De GT3 was wat mij betreft de "beste" auto van het stel. Alsof je dit weken achter elkaar met zo'n auto kan doen, zonder schijntje pijn. Onderstel is echt ontzettend goed en die 9000 toeren klinken heerlijk. We hebben allemaal, ook de bijrijders, genoten :)

Onderweg veel leuke auto's tegen gekomen, zeker de eerste dagen. Ontzettend veel Porsche's. Echt 100-150 stuks. Een mooie bruine Wiesmann. Gave Delta Integrale op Italiaanse platen. Een berg mooie klassiekers (veel Engels spul). Ferrari SF90. Veel Mercedes testauto's (EV's). Het meest bijzondere was echter een grijze Carrera GT op een bergweg: die werd tenminste gebruikt waarvoor die gemaakt was! Heel bijzonder, dat was qua spotten wel het hoogtepunt. Tot we onderaan de bergweg bij een benzinestation nog een paar van die dingen zagen staan. In totaal 6 Carrera GT's (en nog zoiets aan 918 Spyder's). Eén van ons (GT3) is tussen die gasten de berg omhoog gereden, ze gaven flink gas. Erg gaaf :)
Klinkt goed! Hoe was het in de dolomieten rond deze tijd van het jaar? Ik vond het (4 jaar geleden) erg druk in September. Kon nergens echt lekker rijden. Oostenrijk hoek willen we ook nog eens heen, mooi te combineren met Slovenië en Kroatië.

Martijn M schreef: 27 aug 2024, 11:59 Afbeelding

Eind volgende week richting Schotland met een paar Renault Sports. Veel tips uit dit topic meegenomen in de route die ik in elkaar gedraaid heb. Dit is het ongeveer geworden. Kleine 3500km uit en thuis. Whiskyproeverij hebben we ook in de planning gekregen, gelukkig zit er een op korte afstand van een van de slaapplaatsen, anders werd het een beetje onverantwoord om dat 's ochtends te doen.

Heb er erg veel zin in, heel benieuwd naar het rijden daar.
Alweer ff terug uit Schotland. Was een prachtige trip. Zal binnenkort de foto's eens in m'n auto topic gooien.
Omgeving was echt schitterend, paar buitjes gehad maar heel veel zon, dus dat was top!
Wegen waren wel erg slecht op verschillende plaatsen. 4 auto's mee en 4 auto's die naar Carglass kunnen ivm sterren/barsten door de vele steenslag :shock:
Old Military Road was prachtig, net als de hele Noordwest hoek, Isle of Skye en de weg door Galloway National Park. Ook nog een Whiskeytour/proeverij gedaan bij Wolfburn (vlakbij Thurso) wat ook erg leuk was. Gingen speciaal voor ons open op zondagmiddag :tooth:

BartMS
Auto: E87 LCI 130i & E30 325i

Bericht door BartMS » 01 okt 2024, 13:05

Met welke auto's waren jullie naar schotland :)?

Martijn M

Bericht door Martijn M » 01 okt 2024, 13:25

BartMS schreef: 01 okt 2024, 13:05 Met welke auto's waren jullie naar schotland :)?
2x Megane 3RS, 1x Megane 2RS en 1x Clio 3RS

SlowCo

Bericht door SlowCo » 01 okt 2024, 13:39

Martijn M schreef: 01 okt 2024, 13:25
BartMS schreef: 01 okt 2024, 13:05 Met welke auto's waren jullie naar schotland :)?
De stokbroodexpress... :tooth: :df:

SvB

Bericht door SvB » 01 okt 2024, 13:43

Afgelopen week voor mijn werk naar Berlijn geweest, omdat ik geen zin had in het laden van die Duracell (Tesla) ben ik met de G21 330i op en neer geweest. Wat een fijne auto voor zo'n tripje, snel, ruim genoeg en goede wegligging.
Op de heenweg een acceptabele 254 km/h op de klok gehad en de koek was nog lang niet op.
Het gaat ook vrij gemakkelijk allemaal en niks het idee dat het niet prettig is, met die snelheden zuipt die wel als een malle.
Het was wel weer leuk om in DE lekker door te rijden, de 330i zal nog wel even blijven denk ik.

Aankomend weekend naar Zuid Frankrijk voor
https://www.mediterranee-porscheclub.fr ... C8006F4065
Dan gaan we met de Porsche, wil ook wel even naar Monaco toe, hopelijk zit het weer mee zodat het dak open kan.
Dit wordt de 4e keer naar deze meeting, leuk evenement, de omgeving vol met Porsche's in alle soorten en maten.

Goed zin an :df:

BartMS
Auto: E87 LCI 130i & E30 325i

Bericht door BartMS » 01 okt 2024, 14:29

Perfect speelgoed voor de wegen daar denk ik! Ik wil er heel graag eens heen. Wellicht komend jaar toch echt maar eens plannen met de 130i of E30 :df: Nog tips voor overnachtingen?

Enrico

Bericht door Enrico » 01 okt 2024, 15:07

Helaas veel regen gehad maar het blijft een feest om in de Eifel te rijden.

Martijn M

Bericht door Martijn M » 02 okt 2024, 09:08

BartMS schreef: 01 okt 2024, 14:29
Perfect speelgoed voor de wegen daar denk ik! Ik wil er heel graag eens heen. Wellicht komend jaar toch echt maar eens plannen met de 130i of E30 :df: Nog tips voor overnachtingen?
Inverness: Glasdair https://www.booking.com/hotel/gb/glasda ... ss.nl.html
Thurso: Manor House Hotel: https://www.booking.com/hotel/gb/manor- ... il.nl.html
Stoer: Cruachan Guest House: https://www.booking.com/hotel/gb/the-gr ... an.nl.html
Applecross: Hartfield House Hostel https://www.booking.com/hotel/gb/hartfi ... se.nl.html
Isle of Skye: Isle of Skye Guest House https://www.booking.com/hotel/gb/isle-o ... se.nl.html
Tarbet: The Tarbet Hotel: https://www.booking.com/hotel/gb/the-tarbet.nl.html

Allemaal waren ze prima. Goeie bedden en vriendelijke mensen.

Enrico

Bericht door Enrico » 26 okt 2024, 09:11

Yes, ik ben weer op pad geweest in September.

Dit keer naar een gebied wat ik erg leuk vindt. De Parc naturel régional de Millevaches en Limousin. Ongeveer midden in Frankrijk.

Heuvelachtig gebeid, wenig verkeer, heel veel bochten. Dit video is een klein deel van de mooiste dag die ik had. De rest was veel in de regen met hier en daar wat zon. Rest van de videos heb ik meer tijd nodig om te maken. Mocht je deze video willen zien, met uitlaat geluid, heb ik die gepost op mijn eigen topic.

Enrico

Bericht door Enrico » 11 apr 2025, 14:38

December 2024 was ik een paar weken in de USA. Ik had mijn GoPro Max en een Huur Pickup... gelukkig had mijn Neef een Golf Mk5 GTI en samen zijn we in de North Georgia Mountains gaan rijden. Dit was een van de mooiste stukjes van de tocht. Door de locals genoemd Blooc Mountain of Sutches Gap Pass. Zo iets...

Enrico

Bericht door Enrico » 19 mei 2025, 22:31

Laatste Rit met de Cayman was Kaiserslautern.

Dit was de tweede allermooiste stuk asfalt die we gereden hebben.

Plaats reactie