Afgelopen week ook een roadtrip gemaakt. Deze keer niet met de 4C (die gaat in de verkoop), maar als passagier. We waren met vier auto's: een Audi R8 V10, 981 Boxster S, 991.2 GT3 en een F430 Spider. Ik heb meegereden met de GT3. De trip begon vorige week zaterdagavond. De F430 en R8 gingen op een trailer die kant op en waren eind van de middag al vertrokken. Eerste overnachting was in Oostenrijk. Een uur voor de bestemming bereikt was kwamen we elkaar onderweg weer tegen. Toen we onze bestemming hadden bereikt hebben we 's nachts alvast de auto's van de trailers geladen en nog wat geslapen.
De tweede dag zouden we eindigen in Castelrotto, nabij de Dolomieten, wat voor de vier dagen daarna het startpunt zou zijn. Mooi hotel met fijne spa. Elke dag hebben we mooie passen opgezocht, waarvan ik de namen zo niet meer weet. Het is in ieder geval een prachtig gebied om te rijden met haarspeldbochten, glooiende wegen en prachtige uitzichten. Donderdag zijn we naar Zell am See gereden, met een overnachting aldaar. Op vrijdag daar in de omgeving gereden. Gister zijn we vervolgens weer naar huis gegaan. Was in ieder geval een mooie trip
Alle auto's hebben het ook goed gedaan. De Boxster S kon goed meekomen, prachtig om te zien hoe dat onderstel z'n werk doet op die wegen. Die auto mistte wat vermogen ten opzichte van de rest, maar je merkt dat de rest van de auto echt heel goed is. De R8 deed het vanzelfsprekend ook goed met z'n Quattro en dikke V10. De F430 was een plaatje om te zien door de bergen. Die auto had zeker het meeste bekijks. En maakt een geweldig geluid! De eigenaar heeft praktisch alles open gereden, ook bovenop de Grossglockner. De GT3 was wat mij betreft de "beste" auto van het stel. Alsof je dit weken achter elkaar met zo'n auto kan doen, zonder schijntje pijn. Onderstel is echt ontzettend goed en die 9000 toeren klinken heerlijk. We hebben allemaal, ook de bijrijders, genoten
Onderweg veel leuke auto's tegen gekomen, zeker de eerste dagen. Ontzettend veel Porsche's. Echt 100-150 stuks. Een mooie bruine Wiesmann. Gave Delta Integrale op Italiaanse platen. Een berg mooie klassiekers (veel Engels spul). Ferrari SF90. Veel Mercedes testauto's (EV's). Het meest bijzondere was echter een grijze Carrera GT op een bergweg: die werd tenminste gebruikt waarvoor die gemaakt was! Heel bijzonder, dat was qua spotten wel het hoogtepunt. Tot we onderaan de bergweg bij een benzinestation nog een paar van die dingen zagen staan. In totaal 6 Carrera GT's (en nog zoiets aan 918 Spyder's). Eén van ons (GT3) is tussen die gasten de berg omhoog gereden, ze gaven flink gas. Erg gaaf
