Wordt weer tijd om af te spreken ! Wat wil je ervoor hebben eigenlijk ?ErikS schreef: 30 aug 2017, 11:20 Dat is de originele band. Zal ik die er eens opzetten?
Kom je daarna naar Putten om 'm mee te nemen voor weinahg
.....![]()
Horloge / Horloges topic
- Macboy
Re: Horloge / Horloges topic
-
zestienhonderdfijftig euro's mag íe weg!
-Mocht ik 'm daarvoor op't horloge forum zetten duurt 't een uurtje.... Maar iets houdt me tegen!-
-Mocht ik 'm daarvoor op't horloge forum zetten duurt 't een uurtje.... Maar iets houdt me tegen!-
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Mooie prijs. 99,99999% nieuw , 2017 EU/D verkocht toch?
Oh ja, mooi/lelijk/looks zijn subjectief, maar:
EEN BETERE DUIKER IS ER NIET OP DEZE AARDBOL VOOR DAT GELD!
-
Op dat haarlijntje op die Bezel na....Robin schreef: 31 aug 2017, 13:38 Mooie prijs. 99,99999% nieuw , 2017 EU/D verkocht toch?

10-2016 Duitsland geleverd.
- Macboy
Dat is me helaas te veel. Had niet door dat het categorie €1500+ was. Verklaart een hoop.
- Robin
Waarom zijn er geen box en papers bij zo'n dure klok die nog zo jong is? Tuurlijk is die klok ok, maar...
https://www.chrono24.nl/rolex/sea-dwell ... 442606.htm
https://www.chrono24.nl/rolex/sea-dwell ... 442606.htm
-
Dan past ie in een bubbeltjesenvelop.
-
Wat verklaart 't?Macboy schreef: 31 aug 2017, 14:21 Dat is me helaas te veel. Had niet door dat het categorie €1500+ was. Verklaart een hoop.

- Robin
-
Hij loopt trouwens bijzonder goed. 1 sec per 2 dagen lijkt het op.
- Macboy
Robin is er vrij lyrisch over. Qua techniek én precisie. Dat zal vast niet zijn bij een klok van €400 maar moet binnen de Seiko normen dus echt iets bijzonders zijn. Dus die "hoge" prijs verklaart dit opeens.
EDIT
Maar kan zijn dat ik alles door elkaar haal. Moest laatst flink bijlezen en had zelf al gereageerd op een Seiko van €2500. Dat de Sub destijds niet veel duurder was. En Robin droeg er een van rond €450 en was uitermate tevreden over de preciezie. Dus heb er een paar door elkaar gehaald dus.
Robin schreef: 30 aug 2017, 10:24 Als ik niet een SD4K had, droeg ik 'forever' een MM300. Beter wordt 't niet in toolwatch land.
EDIT
Maar kan zijn dat ik alles door elkaar haal. Moest laatst flink bijlezen en had zelf al gereageerd op een Seiko van €2500. Dat de Sub destijds niet veel duurder was. En Robin droeg er een van rond €450 en was uitermate tevreden over de preciezie. Dus heb er een paar door elkaar gehaald dus.
- Robin
Ik ben ook lyrisch over m'n Turtle 777J1 voor z'n prijs Ilija. Wv €420,00 (niet leverbaar in NL, alleen op bestelling, Hanz06 was de gelukkige)
-Superlume(lichtgevend)
-Mooie wijzers/dial/strak
-Made in Japan
-Top zittende rubber band
-passant van de band (de 'keeper' waar de band in schuift) is van staal, dus gaat niet kapot
-draagt comfortabel voor zo'n 44,3 mm ding
-bezel draait zwaar, maar redelijk kwalitatief gevoel, looks zijn zozo(kwalitatief)
-loopt 1,3s per 24h achter( Chronometer waardes) voor 'n unadjusted machined 4R36
-alles op dial en ook de bezel perfect gecentreerd.
Dan moet je 'n MM300 zien als hierboven (maar wel topzwaar dragend )beschreven en dan megasuper afgewerkt in alles(behalve de stalen band) op 'minimaal of boven Rolex' niveau. 8L35 caliber is uitmunted. Maar onzichtbare held. Monocoque kast. uurwerk gaat erin/uit via glas/bovenkant. Superwaterdicht, geen Heliumventiel nodig. En 'n bezel die niet alleen prachtig grippy is, maar minstens zo mooi klikt als de SD4K, die al topperdetop is. Diashield laag over 't staal tegen krassen...
Bang for the buck natuurlijk de Turtle da's duidelijk, maar wil je wat bijzonders in duikland met pedigree en een icoon en 'n keer geen Rolex, Omega, Breitling, Oris ofzo? 300MM (wv €2500,00 leverbaar weer sept in NL, SBDX017 )
-Superlume(lichtgevend)
-Mooie wijzers/dial/strak
-Made in Japan
-Top zittende rubber band
-passant van de band (de 'keeper' waar de band in schuift) is van staal, dus gaat niet kapot
-draagt comfortabel voor zo'n 44,3 mm ding
-bezel draait zwaar, maar redelijk kwalitatief gevoel, looks zijn zozo(kwalitatief)
-loopt 1,3s per 24h achter( Chronometer waardes) voor 'n unadjusted machined 4R36
-alles op dial en ook de bezel perfect gecentreerd.
Dan moet je 'n MM300 zien als hierboven (maar wel topzwaar dragend )beschreven en dan megasuper afgewerkt in alles(behalve de stalen band) op 'minimaal of boven Rolex' niveau. 8L35 caliber is uitmunted. Maar onzichtbare held. Monocoque kast. uurwerk gaat erin/uit via glas/bovenkant. Superwaterdicht, geen Heliumventiel nodig. En 'n bezel die niet alleen prachtig grippy is, maar minstens zo mooi klikt als de SD4K, die al topperdetop is. Diashield laag over 't staal tegen krassen...
Bang for the buck natuurlijk de Turtle da's duidelijk, maar wil je wat bijzonders in duikland met pedigree en een icoon en 'n keer geen Rolex, Omega, Breitling, Oris ofzo? 300MM (wv €2500,00 leverbaar weer sept in NL, SBDX017 )
- WJ
Vind de MM300 ook een erg gaaf ding, Nato strap en ik doe hem nooit meer af.
(tot die SD4 dan)

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
^ Nu we toch aan het handelen zijn,
SDK4 ?
Laat ik nou net......

SDK4 ?
Laat ik nou net......
- WJ
- Macboy
Duidelijk en helder verhaal Robin 

- dvh
Doe mij maar een Deepsea Blue.
En een grotere pols.
Beter wordt het niet op duikergebied. Nu alleen de maat nog fatsoeneren
En een grotere pols.
Beter wordt het niet op duikergebied. Nu alleen de maat nog fatsoeneren
- Robin
Ik heb 'n DeepSea gehad en er bestaat inderdaad geen meer high end overengineered mechanisch duikhorloge dan de DS wat robuustheid en waterdichtheid etc betreft.
Maar hij is erg topzwaar en groot tov de band(proportioneel) Maar topzwaarheid heeft de 300MM ook last van. Ook op rubber natuurlijk.
Maar 't prijsverschil is zo enorm.
Maar hij is erg topzwaar en groot tov de band(proportioneel) Maar topzwaarheid heeft de 300MM ook last van. Ook op rubber natuurlijk.
Maar 't prijsverschil is zo enorm.
- Robin
Precisie van m'n SRP777J1 New Turtle.
Heb 'm nu letterlijk 6 dagen als daily om, begin vd avond gaat ie af, 's ochtends weer om.
Plat liggend loopt ie beetje0,5/1s voor /gelijk, kroon up, 1-1.5s achter. (24h)
Dit werk is niet adjusted, nul. Gewoon geautomatiseerd/gerobotiseerd/gecomputeriseerd lopende band inmekaar gezet. Afwerking/finish zozo(maar dat heeft niks met precisie te maken natuurlijk)
Hij loopt nu 4s achter(was eergisteren nog 7), niks aan gedaan.
In 6 dagen....
Heb 'm nu letterlijk 6 dagen als daily om, begin vd avond gaat ie af, 's ochtends weer om.
Plat liggend loopt ie beetje0,5/1s voor /gelijk, kroon up, 1-1.5s achter. (24h)
Dit werk is niet adjusted, nul. Gewoon geautomatiseerd/gerobotiseerd/gecomputeriseerd lopende band inmekaar gezet. Afwerking/finish zozo(maar dat heeft niks met precisie te maken natuurlijk)
Hij loopt nu 4s achter(was eergisteren nog 7), niks aan gedaan.
In 6 dagen....
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Toch krijg ik bij Japanse klokjes, hoe goed ze ook zijn, geen kriebels in de buik. Het is een beetje hetzelfde als met hun auto's, dat roept ook weinig emotie op bij mij. Vind een GS echt prachtig en de kwaliteit spat er vanaf, maar toch...Ik heb een Seiko duiker, geen idee welke, via een maat van Ilija gekocht. Ding roestte na een paar keer duiken, kostte €150,-. Ben er wel twintig keer dertig meter mee onder water gegaan, ding gaf geen krimp. Maar ook bij dat horloge, geen kriebels.
Doe ik ze nou tekort, of herkennen jullie dat gevoel?
Doe ik ze nou tekort, of herkennen jullie dat gevoel?
- dvh
Heb ik ook.
Sommige vind ik ook best fraai. Maar ze doen mij weinig. Maar dat heb ik overigens met 95% van alle horloges.
De enige Seiko die ik écht leuk vind is de 007. Maar dat is dan ook een 'klassieker' en een no-brainer betreft de prijs ( 250-300 )

Sommige vind ik ook best fraai. Maar ze doen mij weinig. Maar dat heb ik overigens met 95% van alle horloges.
De enige Seiko die ik écht leuk vind is de 007. Maar dat is dan ook een 'klassieker' en een no-brainer betreft de prijs ( 250-300 )

- Robin
Herken dat wel Bram.
Maar ik ben erachter dat ze(ik denk aan Seiko en aan G Shock) meer te bieden hebben dan ik dacht.
Ergo, ik moet er voor waken dat ik Duits/Zwitsers spul niet 'te duur' ga vinden. Ben 'n beetje teveel in de ban van Seiko met name.
Maar ik weet t zelf. Hoe af te kicken?:)
Het is zoiets als 'n Impreza GTT , die ik heb gehad, jij toch ook?
DVH: 007 is bang for the buck topdingetje.
Maar geen handopwinding, geen hacking seconds en niet Made in Japan(meer):)
Maar ik ben erachter dat ze(ik denk aan Seiko en aan G Shock) meer te bieden hebben dan ik dacht.
Ergo, ik moet er voor waken dat ik Duits/Zwitsers spul niet 'te duur' ga vinden. Ben 'n beetje teveel in de ban van Seiko met name.
Maar ik weet t zelf. Hoe af te kicken?:)
Het is zoiets als 'n Impreza GTT , die ik heb gehad, jij toch ook?
DVH: 007 is bang for the buck topdingetje.
Maar geen handopwinding, geen hacking seconds en niet Made in Japan(meer):)
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Ik had een WRX STI. Daar kreeg ik wel kriebels van in mijn buik, maar dat komt omdat dat gewoon een rauwe bruut was.

- dvh
En nu rijdt je een Skoda.
WTF happend ?!
WTF happend ?!
- WJ
Marriage

Btw, did someone say 007!