Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Bert ///M3 » 13 mei 2009, 21:00

Ja die klinken goed he :D geen idee wat er onder zit, ik weet wel dat BMW Motorsport voor de meeste modellen eigen ontwerp uitlaatsystemen gebruikt, kosten zijn zo ongeveer als je het vragen moet kan je het niet betalen :lol:


Reed jij gisteren ook btw?

leonard
Berichten: 1638
Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door leonard » 13 mei 2009, 21:33

Bert ///M3 schreef:Ja die klinken goed he :D geen idee wat er onder zit, ik weet wel dat BMW Motorsport voor de meeste modellen eigen ontwerp uitlaatsystemen gebruikt, kosten zijn zo ongeveer als je het vragen moet kan je het niet betalen :lol:


Reed jij gisteren ook btw?
\


haha heb toch nog geen M3 :P Maarrrr toen ik dat geluid hoorde ging m'n hartje toch wel ff sneller kloppen.......

Ja wij waren aan het testen met de Golf (nr. 522)

Het zat echter niet mee. M'n racemaatje reed helaas schade(kon hij niets aan doen) in het 2e rondje.De reparatie duurde 2 uur en daarna was er veel rode vlag dus al met al een verloren dagje :?

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Bert ///M3 » 13 mei 2009, 21:38

Haha ja ik bedoelde ook in 1 van je eigen auto's :lol:

Dat van die vlaggen was wel jammer idd maar als troost mochten we nog even een kwartiertje langer door, niet verwacht want volgens mij ging het licht pas weer om 16:55 oid op groen.

Robin
Berichten: 55146
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Robin » 13 mei 2009, 21:46

Zit http://www.akrapovic.com" onclick="window.open(this.href);return false; onder Leonard. Kan ook onder de street M3. 23kg minder 25pk meer en 15 Nm meer(oid) titanium. Kost wel wat. Is wel een filmpje van in deze draad, ze doen ook de Duitse 997 GT3 cup karren(ik weet niet of allemaal)

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Sperdy » 14 mei 2009, 10:42

^Ha Robin, ik geloof er echt helemaal niets van 25 pk extra met alleen een uitlaatje. Mooi niet. Dat is nepperij.

Robin
Berichten: 55146
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Robin » 14 mei 2009, 11:32

Ferdinand schreef:^Ha Robin, ik geloof er echt helemaal niets van 25 pk extra met alleen een uitlaatje. Mooi niet. Dat is nepperij.
Ik weet 't niet hoor, zit niet zo in de uitlaten(behalve de hond) , ze maken er altijd reclame mee in de SPORTAUTO met die cijfers, ook voor de 997GT3 vaak. Het is natuurlijk 'n compleet systeem van vóór naar achter he....

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Snipe » 14 mei 2009, 11:34

* vraagt zich ernstig af wat je in de uitlaat van de hond zit te doen *

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43085
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Arthur » 14 mei 2009, 11:35

:roflol:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43085
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Arthur » 14 mei 2009, 11:39

Ferdinand schreef:^Ha Robin, ik geloof er echt helemaal niets van 25 pk extra met alleen een uitlaatje. Mooi niet. Dat is nepperij.
Je praat dan over 5,9% van het vermogen. Lijkt me niet ondenkbaar? Bij turbootjes zal het wel anders wezen maar daar zie je ook zulke verschillen door een complete uitlaat. Meende dat dat een Leon FR met chiptuning ongeveer 260pk kan leveren en dat bv Tristan z'n ex leon FR met complete sportuitlaat 280pk leverde. Zal zo'n dikke, 420pk leverende, V8 niet 25pk-tjes extra kunnen krijgen dmv zo'n uitlaat?

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Tristan » 14 mei 2009, 11:41

Kan idd heel goed hoor. Zeker met een hoogtoerige atmo V8 kan je dmv optimalisering van uitlaatstroom 25pk winnen. Alleen al door de racekats die een veel betere doorstroom hebben.

Tom
Berichten: 22269
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Tom » 14 mei 2009, 11:49

Mijn neefje heeft een dtm stijl remus(hoogste serie :shock: ) en die is van 136pk naar 261pk gegaan zegt ie. Het kan dus wel.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43085
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Arthur » 14 mei 2009, 11:50

Ga achter je bakvisjes aan, Tom :mrgreen: :wink:

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Sperdy » 14 mei 2009, 11:59

Ik geloof er niets van. Mijn compressor(!) Mini Works toendertijd: volledige uitlaatlijn vervangen (sportkat) inclusief spruitstuk! Meting voor en na: 0,0 pk er bij! Volgens leverancier moest dit 20 pk extra opleveren (met dyno uitdraaitjes erbij). Ik had wel veel meer herrie :bag: Met een NA motor lijkt me het nog onwaarschijnlijker. Nee, ik geloof die 25 pk echt niet. Dat is ook echt heel erg veel, niet zo'n beetje ook. Ik weet dat ze bij Dahler ook met uitlaten hebben gerommeld voor een 130i. Leverde ook, naast kabaal, geen enkele pk op.
Betekent volgens mij niet dat de M3V8 niet te tunen valt. Geloof dat best wel. Alleen moet er veel meer gebeuren dan alleen een uitlaatlijn.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Tristan » 14 mei 2009, 12:33

@Ferdinand: Mijn volledige Milltek leverde een extra 20pk en 20 tot 30Nm op. Kijk, op jou mini zat een 1.6 met relatief kleine compressor. Kan me voorstellen dan je dan geen 20pk extra eruit haalt. Maar we hebben het hier over een 4.0 liter V8 die 8000rpm draait. Dus er gaat behoorlijk hoeveelheid uitlaatgassen door het uitlaatsysteem. Standaard BMW uitlaatsysteem zit vol met compromissen zoals uitstoot, geluid en kosten. Een compleet RVS uitlaatsysteem die extra goede flow geeft door diameter, vorm en racekats kunnen een dergelijk groot verschil maken.

Gebruikersavatar
stefan740
Berichten: 1419
Lid geworden op: 28 jan 2008, 12:48
Locatie: Nijmegen

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door stefan740 » 14 mei 2009, 14:16

Ik had 9pk winst door de Milltek catback op mijn MINI ferdinand..
(gemeten bij beek, zat een maand tussen de metingen)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door RVV » 14 mei 2009, 14:39

25pk erbij over de gehele linie OF ergens in een piekje ? Maakt nog wat verschil natuurlijk.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43085
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Arthur » 14 mei 2009, 14:41

Op hetzelfde piekje waar ze de 420pk ook meten :wink:

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Tristan » 14 mei 2009, 14:54

Arthur schreef:Op hetzelfde piekje waar ze de 420pk ook meten :wink:
:thumbup: :clap:

Robin
Berichten: 55146
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Robin » 14 mei 2009, 17:11

Tristan schreef:
Arthur schreef:Op hetzelfde piekje waar ze de 420pk ook meten :wink:
:thumbup: :clap:
:beer: :drinking: :hosanna: :shakeit:

:banaan: :lol: :clap: :roflol:

Robin
Berichten: 55146
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Robin » 14 mei 2009, 19:00

:roll:

http://www.m3post.com/forums/showthread ... ost5121453" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier staat dat ie 24HP erbij krijgt bij 4600rpm....

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door RVV » 14 mei 2009, 19:03

Was het dan zo'n domme vraag van mij ? :bag:

Robin
Berichten: 55146
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Robin » 14 mei 2009, 19:05

Over 't hele toerengebied kan eigenlijk niet, maar een vermogenspiek wel. Dat Akrapovic dat al bij 4600rpm haalt vind ik raar, maar wel 'bruikbaar'. Ik had verwacht zoals normaal bij 8000-8500.

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Sperdy » 15 mei 2009, 15:58

Robin schreef:Over 't hele toerengebied kan eigenlijk niet, maar een vermogenspiek wel. Dat Akrapovic dat al bij 4600rpm haalt vind ik raar, maar wel 'bruikbaar'. Ik had verwacht zoals normaal bij 8000-8500.
Zie je Robin, dat klopt al niet. Alsof er een turbo op wordt geschroefd :bag: Bovendien is het een dyno van een 'silver level sponsor', dus een verkoopdyno. Tolleranties? Weet het nog goed: AFE had een luchtinlaat voor de .35i motor: +25pk!! Tal van dyno's er bij. Mensen kochten 'm en nul-komma-nul pk er bij. Het kan best een prima uitlaat zijn die Akrapovic, maar van die handomdraai vermogenswinsten geloof ik geen klap.

Robin
Berichten: 55146
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Robin » 15 mei 2009, 16:14

Tja Ferdi, dunno...
Een forum-kennis van me heeft z'n US spec E90 M3 vanuit New York naar EU laten verschepen(is 'n Nederlander) en nu past ie het ding aan aan EU spec, qua mph teller naar kmh teller, de oranje reflector op de bumper eraf etc etc. Ook wilde hij z'n snelheidsbegrenser eraf. Dat heeft ziptuning voor hem gedaan, 300 teller was vlot mogelijk, maar had meer ruimte nodig, in Duitsland was dat...ding had dus blijkbaar bijna 450pk en wat Nm meer door de chipperij. Ik vroeg 'm of ie het merkte: Van 1 naar 2 voelt ie 'n Zuwachs en van 2 naar 3 en hij sjouwt wat verder door, maar verder niets. Dus ik weet 't niet. We zouden ook n's kunnen meeten(wilde hij ook al), dus idd romo, Ferdi, Dre , Anthony(da's dus de E90 M3 man), Rico, ik ofzo....

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27064
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door romo » 15 mei 2009, 19:10

Anthony had op M3post ook om een meeting gevraagd dacht ik, check Europe, conitinental draadje...............

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot], Pim_ en 3 gasten