Horloge / Horloges topic
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Re: Horloge / Horloges topic
Overdrijven is een vak....
- Robin
Maar ik merk 't wel. Ik houd me er afzijdig van. Allen, wil je info ofzo pm me dan maar, want dit soort dingen ga ik niet op in....
- Auke M535i
Compensatie gedrag?allen schreef: 07 aug 2017, 08:04 maar QC is wat mij betreft onder de maat. Als je als groot merk nog niet eens een wijzerplaat netjes kunt uitlijnen...
-
Robin, maak je niet druk. Doe ik ook niet. Ding gooi ik een keer af als ik wat meer tijd heb na m'n afspraak aan die kant. Er is genoeg vertelt, geschreven en gelezen over Seiko. Verwacht er niet veel meer van. Reken ik jou niet aan.
Ik kan dingen best mooi vinden en kopen, zonder er verder moeite mee te hebben om er kritiek op te leveren. Of dat nu BMW's of Seiko's zijn. Tijd voor koffie?
Ik kan dingen best mooi vinden en kopen, zonder er verder moeite mee te hebben om er kritiek op te leveren. Of dat nu BMW's of Seiko's zijn. Tijd voor koffie?

- Robin
I doelde niet op jou Allen...
Maar doe maar Irish Coffee;)
Maar doe maar Irish Coffee;)
-
- Auto: M3P, 130i
Tsja, je kan ook overdrijven. Sowieso wordt het internet veel en goed gebruikt als (klaagzang) instrument om negatieve ervaringen te delen. Als je op basis daarvan een keuze moet maken, zijn er maar weinig producten die je nog kan kopen...allen schreef: 07 aug 2017, 12:50Dus omdat jouw horloge toevallig niets mankeert terwijl er een hoop op internet te lezen valt van mensen met een slecht uitgelijnde wijzerplaat is de QC in orde? Misschien heb je gelijk. In dat geval houden ze bij dat merk veel te ruime foutmarges aan bij de QC en is de service ook nog eens ondermaats. Robin geeft dat ook al aan. Kan m'n horloge voor de fun bij hem achterlaten, maar die komt dan met een 'niets aan de hand' terug van de importeur straks.indobesar schreef: 07 aug 2017, 10:03 Dus Allen kan beter gewoon een Rolex kopen.....
Niks mis met mijn Samurai, dus om de QC van Seiko neer te zetten als ondermaats is overdreven.
MdV heeft overigens ook een Seiko. Vond ze prachtig. Lederen bandje versleten na 2 jaar. Horloge weggebracht. Sorry Mevrouw, geen bandje meer voor bij Seiko. Wilt u anders een universeel bandje met normale sluiting? Ondertussen al wel 2 maanden zonder horloge.![]()
Je kunt tegenwoordig ook niets meer zonder vooronderzoek kopen. lol.

Zoals Robin, vanuit zijn expertise als horloge-kenner, -handelaar, -liefhebber, ook zegt; de andere merken kennen soortgelijke QC problemen. Als je dat afzet tegen de oplagen en prijs van Seiko dan is het een bargain...

- Robin
Dat bedoel ik:)
-
Breek me de bek niet open.indobesar schreef: 08 aug 2017, 09:31 Zoals Robin, vanuit zijn expertise als horloge-kenner, -handelaar, -liefhebber, ook zegt; de andere merken kennen soortgelijke QC problemen. Als je dat afzet tegen de oplagen en prijs van Seiko dan is het een bargain...![]()
Was wel een lekker luxe weekend als goedmakertje..
- Robin
Wat een joekel en wat zwaar, 166g. PAM312.
Wil ik 'm of wil ik 'm niet, in dubio. Leren band staat 'm veel beter, maar ok.
Had vroeger 'n PAM320, zelfde model. Maar aangezien ik nu GrandSeiko, TH Monza en de SD4K draag is dit wel erg grof en groot.

Wil ik 'm of wil ik 'm niet, in dubio. Leren band staat 'm veel beter, maar ok.
Had vroeger 'n PAM320, zelfde model. Maar aangezien ik nu GrandSeiko, TH Monza en de SD4K draag is dit wel erg grof en groot.

-
- Auto: M3P, 130i
Flinke klomp metaal inderdaad. Krijg je de mouw er nog overheen?
Is wel een must imho...
Is wel een must imho...
-
Ik vind 't niks.......
Maar niks is zo persoonlijk als smaak.
Maar niks is zo persoonlijk als smaak.
- Robin
het lukt:)indobesar schreef: 09 aug 2017, 09:51 Flinke klomp metaal inderdaad. Krijg je de mouw er nog overheen?
Is wel een must imho...

Wel mooi, eigen werk 9000 etc etc.
Wel hebberig hoor, maar als ik de nieuwe line up van Panerai zie, jeses daar kén ik m'n geld wel kwijt hoor, maar de mooisten hangen tegen of dik boven de 10k euros easily...

- Macboy
Horloge moet niet alleen mooi zijn, maar ook bij je passen. En dan zeg ik tegen Robin: niet doen !
-
Lijkt op m'n ex-392, alleen maatje groter.
Mooi ding wel.
Mooi ding wel.
- Martin van der Zwaard
Zo'n Panerai blijft toch wel een verdomd mooie klok hoor

- Robin
Geweldig ding. Heb er nu even een andere band aan, staat echt zoveel beter! Rubberband staat supergoedkoop vind ik.
Er is een Croco onderweg om te kijken.
Hirsch Liberty Artisan L, 24 naar 22. Gesp past niet(tong/gaten)

Er is een Croco onderweg om te kijken.
Hirsch Liberty Artisan L, 24 naar 22. Gesp past niet(tong/gaten)

Laatst gewijzigd door Robin op 09 aug 2017, 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.
- WJ
Vind rubber ook nooit mooi. Vind dit geen verkeerde klok, ik vind persoonlijk alleen die boog om de kroon niet zo mooi.
-
Moet ook op leer vind ik , die "boog" maakt het af.
Ben ook nog niet met die van mij blijven hangen..
Ben ook nog niet met die van mij blijven hangen..
- Robin
Die boog/crownprotection/Grolsch beugel is JUIST waarom een Panerai een Panerai is:)
Anderen bereiken 300m waterdicht door schroefkronen. Dit is simpel maar doeltreffend. Let wel Panerai was echt het eerste(non publiek, maar militair) DUIKhorloge met naam in historie. Ze leverden ook niet aan de particulier dat is pas sinds eind 80s begin 90s dacht ik.
Anderen bereiken 300m waterdicht door schroefkronen. Dit is simpel maar doeltreffend. Let wel Panerai was echt het eerste(non publiek, maar militair) DUIKhorloge met naam in historie. Ze leverden ook niet aan de particulier dat is pas sinds eind 80s begin 90s dacht ik.
-
Ik heb nog niks gekocht.

Ik wilde eerst even wat huiswerk doen om te kijken of dit een goede deal was. Ik heb wel de gegevens van de zaak, zodat we alsnog later de koop kunnen laten doorgaan.
Robin en co. zou je hem eerder op croco band kopen en daarna een stalen band scoren als alternatief of omgekeerd? Ik hoorde van de verkoper dat beide (croco + deployment of staal) even veel apart kost.
- Robin
Om welke klok gaat 't?
Staal is vaak nóg duurder dan croco, dus als je beide wilt, vaak beginnen met staal.
Maar 'n croco van 'n High End merk is €300,00 nog niks eigenlijk.
Staal is vaak nóg duurder dan croco, dus als je beide wilt, vaak beginnen met staal.
Maar 'n croco van 'n High End merk is €300,00 nog niks eigenlijk.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
^In dat verband een noob vraag;
Bij vervanging crocp lederen band (i.c. mijn IWC) wordt de deployement-clasp dan losgemaakt van de oude band en aan de nieuwe vastgemaakt, of hoe gaat dat?
Bij vervanging crocp lederen band (i.c. mijn IWC) wordt de deployement-clasp dan losgemaakt van de oude band en aan de nieuwe vastgemaakt, of hoe gaat dat?
- Robin
Inderdaad Romo. Of je moet er een nieuwe 18krt IWC clasp bij willen die 2 Orissen kost ongeveer denk ik:)
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
^
Kan dat terplekke gedaan worden, of moet je dan de klok (laten) opsturen?

Kan dat terplekke gedaan worden, of moet je dan de klok (laten) opsturen?