Alpina Roadster S Supercharged (projectsite live! )

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Tom

Re: Alpina Roadster S Supercharged (filmpje! )

Bericht door Tom » 21 apr 2009, 00:25

Femme schreef:
De reden dat ik Tom had uitgenodigd is ook dat ik wel vertrouwen had dat hij het materiaal heel zou laten ;) .
Ja een ervaren man achter het stuur was een goede keus. Die 450pk kan ik wel onder controleren houden, piece of cake voor zo'n coureur als mij :df: 8)

Of bedoelde je dat niet? Afbeelding

:P

Snipe

Bericht door Snipe » 21 apr 2009, 00:42

Femme schreef:De reden dat ik Tom had uitgenodigd is ook dat ik wel vertrouwen had dat hij het materiaal heel zou laten ;) .
.....en je hebt 'm pas afgelopen zaterdag weer opgehaald zeg je? :mrgreen:
Femme schreef:Deze komen ook in toerrit die ik binnenkort ga aankondigen. Ik heb +200km aan wegen aan elkaar geregen met de ene na de andere geniale bochtencombinatie.
Een serieuze toerrit. Klinkt goed :!:

Joop

Bericht door Joop » 21 apr 2009, 21:39

Over anderhalve week is het ook al toeren geblazen in o.a. dat gebied met de DSR'09...

200km vinden in de achterhoek/twente lijkt me geen probleem (ik heb ze samen met Dinkel ook kunnen vinden, als 'local' moet dat helemaal goed komen).

Ik ben daar in ieder geval voor in en ben benieuwd naar nieuwe weggetjes die ik nog niet ken daar...

Femme

Bericht door Femme » 14 mei 2009, 19:04

Hmm, net een vaag probleem. Ik kom de hoek om hoeken gaat opeens alle kermisverlichting aan en is o.a. de stuurbekrachtiging (elektrisch bij de non-M Z4) verdwenen. Daarna gestopt en de auto opnieuw gestart. De stuurbekrachtiging kwam weer terug en nav werd opnieuw opgestart. Alleen het acculampje bleef branden. De stuurbekrachtiging voelde op snelheid al wat minder sterk aan en was bij het inparkeren duidelijk minder dan normaal. Weird :?: .

Voor de komende weken had ik al wat onderhoud ingepland en kan er meteen naar gekeken worden als dit blijft. Ik laat er Michelin PSC's onderzetten en er gaat getracht worden om de airbagfoutmelding op te lossen. Bij de apk kwam tevens aan het licht dat de draagarmen achter teveel speling hadden dus daar gaan ook strakkere bussen op. Ik zit ook te denken over wat meer hardcore bussen voor de wishbones maar ik ben een beetje bang voor ongewenste bijgeluiden.

Rickstah

Bericht door Rickstah » 14 mei 2009, 19:26

fijne auto's die Z4's :bag:

Femme

Bericht door Femme » 14 mei 2009, 20:16

De airbagfoutmelding is ontstaan na het plaatsen van de Recaro's. Hoewel de elektronica van de originele gordelspanner en gordelsluiting nog steeds zijn aangesloten blijft die foutmelding staan. Ik heb begrepen dat er wel een idee is in welke richting er naar een oplossing gezocht moet worden. Het vervelende is dat onduidelijk is hoe de airbags zullen reageren tijdens een crash. Ook kom je tegenwoordig niet meer door de apk met een foutmelding van de airbag.

Ik heb al gelezen dat ik niet de enige Z4-rijder is bij wie de stuurbekrachtiging wel eens is uitgevallen. Er zijn rijders bij wie het regelmatig gebeurde. De zware besturing zou ook gerelateerd kunnen zijn aan het bekende 'sticky steering' probleem dat optreedt bij hoge temperaturen (de kachel had ik maximaal draaien). De oplossing is het compleet vervangen van de stuurkolom a 2000 euro.

De wielophanging van de Z4 zit nogal losjes in elkaar. Dit is een kwestie van bussen upgraden en vervangen als ze weer stuk zijn. De achterwielophanging zal het wel wat zwaarder krijgen dan een 2.0i vanwege het hogere vermogen ;) .

Tom

Bericht door Tom » 14 mei 2009, 20:40

Het is niet te hopen dat je last hebt van sticky steering.
Tot dusver heb ik nog niets gemerkt, hopelijk blijft het mij bespaard. En anders moet het maar snel gebeuren, dan kan het (met wat aandringen, hoop ik) binnen garantie verholpen worden.

En Pilot Sport Cup's eronder is wel bruut. Begreep alleen wel dat die dingen vrij plots grip verliezen en je dus wat harder kunnen afstraffen.

Jan Visser

Bericht door Jan Visser » 14 mei 2009, 21:33

Femme, een foutmelding in het airbag systeem is nog steeds geen afkeurpunt voor de APK. Wel is het zo dat het na 1 mei op het keuringsformulier vermeld dient te worden........

Over de werking van de airbags tijdens een crash durf ik wel te wedden dat ze niet gaan ploffen, en dat komt door de foutmelding.

Zaten er eerst ook stoelen in met zijairbags? Als dat het geval was zou die melding natuurlijk niet raar zijn. Denk dat het dan ook wel op te lossen is met een weerstandje wat de natuurlijke weerstand van een zijairbag moet simuleren.

JWD

Bericht door JWD » 14 mei 2009, 21:53

Hoeveel betaal je voor de PSC's als ik vragen mag?
Ik heb er aardig wat moeite voor moeten doen maar ik heb ze binnen en kan ze voor een (naar mijn idee) leuk prijsje krijgen.

Afbeelding

Ze zien er zelfs snel uit! :df:

Femme

Bericht door Femme » 14 mei 2009, 22:23

Jan Visser schreef:Femme, een foutmelding in het airbag systeem is nog steeds geen afkeurpunt voor de APK. Wel is het zo dat het na 1 mei op het keuringsformulier vermeld dient te worden........
Oh, dat scheelt dan, blijft natuurlijk wel dat dit
Over de werking van de airbags tijdens een crash durf ik wel te wedden dat ze niet gaan ploffen, en dat komt door de foutmelding.
niet fijn is. Ik las wel een verhaal van iemand met een E46 met aftermarket stoelen die ook zijn lampje had branden maar bij een schuiver op een circuit mooit een airbag voor zijn toeter zag verschijnen.
Zaten er eerst ook stoelen in met zijairbags? Als dat het geval was zou die melding natuurlijk niet raar zijn. Denk dat het dan ook wel op te lossen is met een weerstandje wat de natuurlijke weerstand van een zijairbag moet simuleren.
Nee, geen zijairbags. Normaal gesproken komt de foutmelding van de gordelspanner, de gordelsluiter of de druksensor in de stoel. Die laatste hebben we in de bijrijdersstoel laten zetten en de eerste twee zouden nog steeds aangesloten moeten zijn (liggen onder de stoel).
JWD schreef:Hoeveel betaal je voor de PSC's als ik vragen mag?
Ik heb er aardig wat moeite voor moeten doen maar ik heb ze binnen en kan ze voor een (naar mijn idee) leuk prijsje krijgen.

Afbeelding

Ze zien er zelfs snel uit! :df:
Insgesamt 1.280 euro incl. verzending voor 2x 235/35 R19 en 2x 265/30 R19 van een Duitse shop.

JWD

Bericht door JWD » 14 mei 2009, 22:52

Femme schreef: Insgesamt 1.280 euro incl. verzending voor 2x 235/35 R19 en 2x 265/30 R19 van een Duitse shop.
Das hast du richtig getan, bij de groothandel was ik nog 5 tientjes meer kwijt :).

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 14 mei 2009, 23:14

Mofrika is over het algemeen wel goedkoper met dat soort dingen ;)

Femme

Bericht door Femme » 15 mei 2009, 00:03

Tom schreef:En Pilot Sport Cup's eronder is wel bruut. Begreep alleen wel dat die dingen vrij plots grip verliezen en je dus wat harder kunnen afstraffen.
Ik had daar met der Rudi van Auto Totaal over gesproken en hij vond de P-Zero Corsa's onder zijn 360CS juist goed controleerbaar op de limiet omdat de banden meer grip bleven houden als ze eenmaal ging glijden of zoiets? Dit is een beetje tegenstrijdig met wat je meestal hoort. In de regen kon je er erg makelijk dwars mee gaan.

Nu ben ik niet zo'n dwarsganger maar ik wil toch eens keer ervaren wat cupbanden voor de wegligging en het stuurgevoel kunnen betekenen.

siegerdehaan89
Auto: Land Rovers / Alfa Romeos

Bericht door siegerdehaan89 » 15 mei 2009, 00:21

ga dan met slicks rijden, das helemaal idioot als je goeie wegbanden bent gewend :shock: :lol:

steve smith

Bericht door steve smith » 15 mei 2009, 01:01

Femme schreef:
Insgesamt 1.280 euro incl. verzending voor 2x 235/35 R19 en 2x 265/30 R19 van een Duitse shop.
Met vriendelijke groeten van Herr Winkler! Er ontbrak nl bij ons een setje in de zending. Had 6 sets besteld, en hij zei dattie 1 setje ff nodig had voor een andere hollander. Zijn een paar dagen later nageleverd)

Tom

Bericht door Tom » 15 mei 2009, 09:08

Femme schreef: 360CS
8) 8) 8)

Femme

Bericht door Femme » 16 mei 2009, 18:34

De oorzaak van het probleem van woensdag is duidelijk, de dynamo is stuk.

De wegenwacht heeft me weer op weg geholpen nadat mijn auto was gestorven. Ik stond langs de kant van de Den Elterweg in Zutphen (tegenover de Tango), komen er vlak na elkaar twee M3 coupé's in Silverstone-blauw langsrijden :clap: .
Laatst gewijzigd door Femme op 16 mei 2009, 18:43, 2 keer totaal gewijzigd.

siegerdehaan89
Auto: Land Rovers / Alfa Romeos

Bericht door siegerdehaan89 » 16 mei 2009, 18:36

best lullig om met een auto die meer dan een fortuin kost langs de weg te staan :bag: .

Maar hoe dynamo kapot gegaan, lagers hoor je wel maar zo ineens kapot? raar :roll:

Femme

Bericht door Femme » 16 mei 2009, 18:40

Ja ik stond volop in de belangstelling :shithappens: .

Fietsers die kwamen melden hoe fijn het is om een fiets te hebben, een jeugdige quadrijder die aanbood om te helpen en veel koppendraaiers in passerende auto's.

Waarom een dynamo stuk gaat bij 48K gereden kilometers weet ik ook niet :? .

Femme

Bericht door Femme » 21 mei 2009, 02:20

De Michelin's zijn binnen (had vrijdag al kunnen zijn maar GLS kwam helaas op een moment dat er niemand thuis was, die Duitse shop doet het vlot in twee dagen). Ik zie ze al hard gaan terwijl ik er naar kijk ;) .

Ik heb ook geleerd dat mijn wagentje een toerenbegrenzing bij 6700rpm heeft in de hoogste versnelling, daarom is hij niet vooruit te krijgen. Het is geen materiaal voor een CBR :? . Bij 275km/h houdt het op (zonder compressor heb ik er 271 mee gehaald op de gps). Ik heb geen zin om met de eindoverbrenging te gaan klooien nu het differentieel zichzelf heeft geheeld.

Wat moet je eigenlijk doen om een M52/M54 betrouwbaar 7500 toeren te laten draaien? (niet dat ik dit van plan ben).

RVV

Bericht door RVV » 21 mei 2009, 07:47

Femme schreef:Ja ik stond volop in de belangstelling :shithappens: .

Fietsers die kwamen melden hoe fijn het is om een fiets te hebben, een jeugdige quadrijder die aanbood om te helpen en veel koppendraaiers in passerende auto's.

Waarom een dynamo stuk gaat bij 48K gereden kilometers weet ik ook niet :? .
    Ja dat vinden die hoogstwaarschijnlijk linkse firtsklojo's wel mooi, een dure BMW die met pech staat. Kutvolk.

Aston Martine

Bericht door Aston Martine » 21 mei 2009, 08:48

Zo, eindelijk dit topic eens van voor tot achter bekeken (nee, ik geef toe, niet op de letter nauwkeurig gelezen).

Ben wel zwaar onder de indruk :thumbup:

wooter

Bericht door wooter » 22 mei 2009, 14:54

Femme, wat doet de motor in 5e versnelling? Op z4forum claimde iemand dat de snelheidsbegrenzer aan 250 echte km/u enkel werkt in 6e versnelling. Nu kwam ikzelf met mijn Z4 M niet voorbij 268 op de teller, en ik weet niet ofdat jouw Alpina snelheidsbegrenzerloos door het leven gaat.

Femme

Bericht door Femme » 22 mei 2009, 15:25

De vijfde versnelling is max. 250km/h ofzo. Mijn auto heeft een kortere eindoverbrenging waardoor hij met twee vingers in de neus de toerenbegrenzer in loopt in de hoogste versnelling. Een Z4M maakt uiteraard ook meer toeren, hoewel ik niet precies wat de overbengingsverhoudingen zijn (de eindoverbrenging van de Z4M is in ieder geval nog korter dan die bij, 3,64:1 geloof ik tegenover 3,43:1 in mijn diff met 325i overbrenging).

Ik weet vrij zeker dat ik in de vijfde versnelling wel mag doorjanken tot 7200 toeren.

Emiel

Bericht door Emiel » 22 mei 2009, 18:47

Net het filmpje pas bekeken. Machtig mooie auto maar nog veel strakker filmpje. Complimenten.

De vorige eigenaar van mijn elise ( nu die van stephane ) kocht een Z4 M in plaats van de elise. Toch een mooie auto hoewel ik er eerst terug houdend over was.

Plaats reactie