Het is dus eentje met M pakket, dikkere voorbumper achterbumper en wat rommeltjes. Ding zit natuurlijk best vol opties waar we niet van houden hiero. Carbonschwartz doet eerder donkerblauw aan.
Binnen heeft ie beige leer(die van mij heeft zwart). Ook heeft ie hoogglans lijsten om de zijruiten, die van mij zijn shadow zoals de foto's laten zien.
OK rijden met dat ding. De halve wereld zal eerst even moeten uitfigulieren hoe die Boeing 747 werkt, dat hoef ik niet want same old song tov die van mij.
8bak automaat flippers en een HYDRAULISCHE klassieke BESTURING ipv de ELECTRISCHE die een rwd F10 heeft. Dit is dus 'n X Drive.
En dat STUREN valt meteen positief op. Stuk minder vaag. Grote klasse. Wereldje van verschil. Had die van mij dat maar(om over het in de hand liggen van 't M stuur maar te zwijgen tov mijn eigen stuur)
Wegrijden laat je meteen de iets fiksere kracht voelen tov mijn 535i. Het gaat met mindergaspedaalaanraking net zo hard vooruit. Maar met de motor meer ingekapseld, verder weg, lijkt 't wel. Zonde want zo'n biturbo V8 met 407pk en 600Nm is natuurlijk niet een stumper.
Ding warm. Op de snelweg gasgeven. Tja hij gaat wel vooruit makkelijker dan de 535i maar ook niet enorm veel gevoelsmatig sneller, jammergenoeg. Wel allemaal net wat makkelijker en met zijwind enzo ligt de hydraulisch bestuurde X Drive gewoon als een huis, iets wat de gemiddelde F10 gewoon niet heeft. Dus je voelt je wel echt in 'n soevereine kar qua hoe dat ding ligt en stuurt. Stabiel. Ook in de sportstand van de electr demping gaat ie net wat strakker de bocht om.
Er zitten Dunlops 19"onder RFT, 100x beter dan de 19" GoodYears die ik had(heb nu 20"RE)50A ook prima)
Ding stuurt en rijdt dus zoals ik die van mij had willen hebben inderdaad. MAAR het X drive gevaart staat ivm die Xdrive dus niet zo verlaagd als 'n normale Mpakket F10 of zoals die van mij met M Technik(zie foto) dat scheelt gewoon 'n centimeter. Zon'ding MOET je dus imo met 'n H&R setje wat lager zetten.
Kortom ik wil wel ruilen:)
MAAR dan wel 'n electrisch zonnescherm achterin en ik heb dat Audio professional en dat is 'n wereld van verschil met dit muzieksysteem wat niet over houdt imo.
Motor is dus heerlijk en hoort bij de soevereiniteit van 'n F10. Niks minder. Een motor in 'n F10 moet gewoon potent zijn. Punt.Maar toen ik weer wegreed in m'n eigen vond ik m'n eigen boot niet bepaald sloom. Hij moet er meer voor doen. Plankgas resulteerde in de X drive in 'n wat haakse snelwegopgaanbocht, kickdown in het vastbijten van de voortrein in het droge wegdek. Strak doeltreffend zeer snel. Een soort EVO Mitsu maar dan 3 maten te groot:)
De rwd 535i doet dat met kontzwabberwerk. Dat hoef je bij deze niet te verwachten, ja in de sneeuw.
Kortom dijk van 'n auto. Dijk van 'n besturing voor dit type auto(hydraulisch), vlot/snel zat. Maar niet zo snel als ik had gehoopt, maar beter ook he:)
Wil ik 'm? Neen. Ik zie handel qua centen niet opwegen tegen de mijne. Maar wil graag ruilen natuurlijk:)
Ik wacht lekker op 'n F30 335i sedan over 'n dik half jaar.
Hier 2 snelle fotootjes, de 550 naast mijn zwarte ongewassen boot:
Bedankt medewerkers en directie van http://www.debeier.nl" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;