Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
dvh

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door dvh » 08 apr 2017, 09:43

Bram schreef: 07 apr 2017, 15:21 Op het moment dat leerlingen het prima vinden dat er bommen in Syrië gegooid worden zodat alle zwarten kapot gaan, Jesse Klaver een nekschot willen geven (die mocht even naar de aula), homo's vies vinden (ik heb een homoseksuele collega die hier geen les meer wil geven), vluchtelingen ratten vinden en gaan stuiteren omdat een Irakese vluchteling die al 19 jaar in Nederland woont, de taal spreekt, bijna zijn HBO studie afgerond heeft en nu stage loopt in ons studiecentrum, besef ik maar weer dat ik nog niet klaar ben hier.

De verhalen die ik kan vertellen over vluchtelingen en oorlog aangezien ik dat zelf aan den lijve ondervonden heb willen ze dan wel weer aannemen trouwens. Knap vermoeiend.
Bram. Het is dweilen met de kraan open. Méér domme mensen op deze aardbol dan jij en alle andere intelligent kunnen maken.
Zelfs op minder agressieve of schokkende wijze merk je het in het dagelijks leven. De meeste personen denken in hokjes en oordelen al voordat ze het verhaal begrepen hebben. Na elke zin wensen zij een conclusie te kunnen trekken omdat het verhaal anders te ingewikkeld voor ze wordt.

Doe je niks tegen.
Zondag lekker in de zon gaan zitten.

Nu ben ik niet zo bijbels. Maar wat vrienden van mij wel. Een daarvan had het erover dat we in de 'eindtijd' zitten.
Toen ik daarop even ben gaan googelen kwam ik op de volgende tijdlijn uit:
Fase 1
Problemen in de wereld nemen toe. natuurramp
Luc. 21:25,26 En er zullen tekenen zijn aan zon en maan en sterren, en op de aarde radeloze angst onder de volken vanwege het bulderen van zee en branding, terwijl de mensen bezwijmen van vrees en angst voor de dingen, die over de wereld komen. Want de machten der hemelen zullen wankelen.
‘Denk aan problemen op het gebied van het milieu en allerlei natuurrampen, maar ook allerlei (toenemende) problemen van economische, politieke en geestelijke aard.’
Fase 2 Oorlogen nemen toe.
Mat.24:6 – 8 Ook zult gij horen van oorlogen en van geruchten van oorlogen. Ziet toe, weest niet verontrust; want dat moet geschieden, maar het einde is het nog niet. Want volk zal opstaan tegen volk, en koninkrijk tegen koninkrijk, en er zullen nu hier, dan daar, hongersnoden en aardbevingen zijn. Doch dat alles is het begin der weeen.
Even een sprong naar fase 6
Fase 6 Aanvang van de 1ste 3½ jaar onder het bewind van de anti-christ, de wereldleider die vrede in de wereld lijkt teverleider brengen.
Dit zal de 1ste periode van 3½ jaar zijn, waarin de antichrist al wel regeert, maar de meeste mensen hem nog zullen zien als de (weliswaar valse) vredevorst of messias en als de wereldleider die veel problemen in de wereld lijkt op te kunnen lossen. Hierop zal de 2de periode van 3½ jaar volgen (zie Fase 7) waarin de antichrist zijn ware gezicht laat zien. Denk aan de Bijbelse waarschuwing: “Wanneer zij zullen zeggen: Het is vrede, en zonder gevaar; dan zal een haastig verderf hun overkomen…” (zie 1 Thess. 5:3).
En de rest van vervelende fases die volgens de bijbel nog te komen zijn staan hier:
https://herboldblog2.wordpress.com/bijb ... dscenario/

Fijn weekend verder :kikker: :mrgreen:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 08 apr 2017, 10:23

Bram schreef: 07 apr 2017, 15:21 Op het moment dat leerlingen het prima vinden dat er bommen in Syrië gegooid worden zodat alle zwarten kapot gaan, Jesse Klaver een nekschot willen geven (die mocht even naar de aula), homo's vies vinden (ik heb een homoseksuele collega die hier geen les meer wil geven), vluchtelingen ratten vinden en gaan stuiteren omdat een Irakese vluchteling die al 19 jaar in Nederland woont, de taal spreekt, bijna zijn HBO studie afgerond heeft en nu stage loopt in ons studiecentrum, besef ik maar weer dat ik nog niet klaar ben hier.

De verhalen die ik kan vertellen over vluchtelingen en oorlog aangezien ik dat zelf aan den lijve ondervonden heb willen ze dan wel weer aannemen trouwens. Knap vermoeiend.
Allemaal leuk en aardig, maar jij bent subjectief, dat merk ik al tijden, daar moet jij echt wat mee doen, hoe raar 't ook klinkt, objectief blijven in jouw vak, hoe moeilijk 't ook is.

Tuurlijk ben ik 't met eigenlijk wel met de leerlingen eens behalve 't homo-verhaal. Maar dat heeft te maken met dat alle nieuwe issues te wijten zijn aan wat de nieuwe NLers/religie/vluchtelingen daar van vinden...

Als een leerling had gemeld dat hij Wilders wel iets wilde aandoen, wat dan?

Robin

Bericht door Robin » 08 apr 2017, 10:34

Kijk Bram, als mijn kind bij jou in de klas had gezeten en ik had bewijs van de subjectiviteit die je (hier) ten toon spreidt had ik er persoonlijk voor gezorgd dat mijn kind naar een andere school ging en jij nooit meer les ergens zou kunnen geven. Maar daar liggen andere dingen aan ten grondslag:)

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 08 apr 2017, 10:40

Robin schreef: 08 apr 2017, 10:23

Allemaal leuk en aardig, maar jij bent subjectief, dat merk ik al tijden, daar moet jij echt wat mee doen, hoe raar 't ook klinkt, objectief blijven in jouw vak, hoe moeilijk 't ook is.

Tuurlijk ben ik 't met eigenlijk wel met de leerlingen eens behalve 't homo-verhaal. Maar dat heeft te maken met dat alle nieuwe issues te wijten zijn aan wat de nieuwe NLers/religie/vluchtelingen daar van vinden...

Als een leerling had gemeld dat hij Wilders wel iets wilde aandoen, wat dan?
Dan gaat die ook de klas uit. Maar dat zal jij gezien mijn veronderstelde subjectiviteit waarschijnlijk betwijfelen.

Shakes

Bericht door Shakes » 08 apr 2017, 10:43

Met uit de klas sturen bereik je niets. Kids boos op jou en probeer ze dan nog maar eens wat bij te brengen.

Robin

Bericht door Robin » 08 apr 2017, 10:45

Ik betwijfel alles wat jij hier schrijft Bram dus wees niet bevreesd:)

Bram

Bericht door Bram » 08 apr 2017, 10:45

Robin schreef: 08 apr 2017, 10:34 Kijk Bram, als mijn kind bij jou in de klas had gezeten en ik had bewijs van de subjectiviteit die je (hier) ten toon spreidt had ik er persoonlijk voor gezorgd dat mijn kind naar een andere school ging en jij nooit meer les ergens zou kunnen geven. Maar daar liggen andere dingen aan ten grondslag:)
Op de dag dat ik dat soort uitspraken van leerlingen maar normaal ga vinden en daar niet meer met ze over in discussie ga, is de dag dat ik ontslag neem.

En ach, voor wat betreft jouw kruistocht tegen mijn subjectiviteit, je doet je best maar. Ik kan jou hier net zo goed op weinig objectiviteit betrappen.

Bram

Bericht door Bram » 08 apr 2017, 10:46

Shakes schreef: 08 apr 2017, 10:43 Met uit de klas sturen bereik je niets. Kids boos op jou en probeer ze dan nog maar eens wat bij te brengen.
Ik trek ergens een grens. En ga later alsnog met deze leerling in gesprek. En mijn leerlingen worden niet boos, want die snappen zelf ook wel dat het ergens ophoudt en duidelijk gemaakt moet worden wat je wel, en niet kan zeggen. Zeker niet als het antwoord op mijn vraag waarom zoiets gezegd wordt, degene dat eigenlijk ook niet weet maar er wel mee door blijft gaan.

Robin

Bericht door Robin » 08 apr 2017, 10:49

Bram schreef: 08 apr 2017, 10:45
Robin schreef: 08 apr 2017, 10:34 Kijk Bram, als mijn kind bij jou in de klas had gezeten en ik had bewijs van de subjectiviteit die je (hier) ten toon spreidt had ik er persoonlijk voor gezorgd dat mijn kind naar een andere school ging en jij nooit meer les ergens zou kunnen geven. Maar daar liggen andere dingen aan ten grondslag:)
Op de dag dat ik dat soort uitspraken van leerlingen maar normaal ga vinden en daar niet meer met ze over in discussie ga, is de dag dat ik ontslag neem.

En ach, voor wat betreft jouw kruistocht tegen mijn subjectiviteit, je doet je best maar. Ik kan jou hier net zo goed op weinig objectiviteit betrappen.
Ik ben subjectief. Jij bent leraar. Dat is 't verschil.

Shakes

Bericht door Shakes » 08 apr 2017, 10:50

Blijkbaar niet want je geeft zelf een opsomming van voorbeelden. Het gaat om duidelijk maken wat je als docent accepteert en wat je als persoon accepteert. Daar zit verschil tussen maar dat moet wel uitgelegd worden. Daarnaast mogen leerlingen hun mening geven, we leven in een vrij land. Hoe je daar als docent op reageert laat zien of je voor de klas moet staan of niet imo. Maak dit soort dingen dagelijks mee.

@ Robin het onderwijs is zo links als het maar kan. Ik voel me bijna hypocriet als ik de leerlingen blijf uitleggen waarom ze hard moeten werken of later een aardig of goed salaris te verdienen. Bijna vieze woorden in mijn vakgebied.

Robin

Bericht door Robin » 08 apr 2017, 10:56

Nandor tell me asbout it. Jij bent ok. Maar jij bent ook leraar. Dat verandert een mens. Kijk naar Bram.

Shakes

Bericht door Shakes » 08 apr 2017, 11:09

Bram is ook ok hoor. Verschil tussen jullie is dat jij je ervaring opdoet in de praktijk en bram het uit boeken haalt. Een goede leraar doet beide.

Bram

Bericht door Bram » 08 apr 2017, 11:44

Shakes schreef: 08 apr 2017, 10:50 Blijkbaar niet want je geeft zelf een opsomming van voorbeelden. Het gaat om duidelijk maken wat je als docent accepteert en wat je als persoon accepteert. Daar zit verschil tussen maar dat moet wel uitgelegd worden. Daarnaast mogen leerlingen hun mening geven, we leven in een vrij land. Hoe je daar als docent op reageert laat zien of je voor de klas moet staan of niet imo. Maak dit soort dingen dagelijks mee.

@ Robin het onderwijs is zo links als het maar kan. Ik voel me bijna hypocriet als ik de leerlingen blijf uitleggen waarom ze hard moeten werken of later een aardig of goed salaris te verdienen. Bijna vieze woorden in mijn vakgebied.
Ze mogen ook hun mening geven. Maar ze horen ook te leren dat daar grenzen aan zitten, en dat ze hun mening dienen te onderbouwen. Dat is de basis van maatschappijleer, en ook de basis van een goede discussie. Daarnaast en daar sta ik achter, verlangt school dat we grenzen aangeven. Leerlingen geven dat zelf ook aan, dat ze behoefte hebben aan duidelijkheid, net als de ouders van onze leerlingen.

Ik werk op de witste school van Nederland, met agrarische leerlingen die uit de buitengebieden komen en nog nooit een vluchteling of zelfs een donker mens gezien hebben. Ze geven zelf aan geen last van deze mensen te hebben, maar ze moeten evengoed allemaal opdonderen. Dat is een hele andere realiteit dan waar jij dagelijks mee te maken hebt, mocht je nog werken waar ik denk dat je werkt. Het zou interessant zijn om eens bij elkaar met de klas op bezoek te gaan denk ik :)

Robin

Bericht door Robin » 08 apr 2017, 12:08

Bram schreef: 08 apr 2017, 11:44 Ze mogen ook hun mening geven. Maar ze horen ook te leren dat daar grenzen aan zitten, en dat ze hun mening dienen te onderbouwen.
Practice what you preach. Verbeter de wereld en begin alsjeblieft bij jezelf.

WJ

Bericht door WJ » 10 apr 2017, 09:05

http://www.ad.nl/binnenland/het-regent- ... ~a280b7fa/

,,Op 130-wegen geldt een meetcorrectie van 5 kilometer. Je hebt dus gewoon flink te hard gereden als je die boete van 11 euro krijgt, want je gemeten snelheid was 136 kilometer per uur.”

:mrgreen: flink te hard!

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 10 apr 2017, 11:36

Tel daarbij de afwijking van de meeste tellers bij op en dan zaten ze wss op goed 140-145 tellersnelheid.

WJ

Bericht door WJ » 19 apr 2017, 23:39

http://www.ad.nl/binnenland/voetbalclub ... ~a9342db9/

Kut voor dat jong maar pak die blèrende voetbal tokkies maar hard aan.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 19 apr 2017, 23:55

De media is al opgezocht. Die zijn dol op gemene voetbalverenigingen.
Bladella iemand?

Volgende week speelt dat jochie weer. Met de groeten van de knvb.

Macboy

Bericht door Macboy » 20 apr 2017, 02:28

Arthur schreef: 10 apr 2017, 11:36 Tel daarbij de afwijking van de meeste tellers bij op en dan zaten ze wss op goed 140-145 tellersnelheid.
Precies ! Vergeten veel mensen. Vooral in minder moderne autos.

Zed240

Bericht door Zed240 » 20 apr 2017, 09:59

WJ schreef: 19 apr 2017, 23:39 http://www.ad.nl/binnenland/voetbalclub ... ~a9342db9/

Kut voor dat jong maar pak die blèrende voetbal tokkies maar hard aan.
Stereotype tokkie weer inderdaad. Schuld naar de voetbalclub schuiven, en vooral niet naar jezelf kijken. De enige schuldigen hier zijn die ouders zelf, maar dat willen ze niet inzien.

Werd door media ookal gewezen op het feit dat de club de ouders eerst had moeten verbieden op de club te komen, maar zoals het hier staat was dat dus informeel al afgesproken, maar hielden ze zich hier niet aan. En maar weer janken in de media.

Zed240

Bericht door Zed240 » 26 apr 2017, 11:58

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... ffing.html

Binnenkort maar eens op zoek naar een andere hobby. Vissen ofzo.

Shakes

Bericht door Shakes » 26 apr 2017, 12:01

Prima nieuws!

ErikS

Bericht door ErikS » 26 apr 2017, 12:08

Das mooi.

'n Dikke zware V8 kopen voor de funkm's.
Kan bijna alleen maar voordeliger worden met 6000 km per jaar.....

Nee, liever gewoon zoals het nu is. Geen kastjes voor mij.

Hielke

Bericht door Hielke » 26 apr 2017, 12:29

Klaagzangen van VVD stemmers verwacht ik niet.

Als er al een partij is die zich in z'n onbetrouwbaarheid uitermate betrouwbaar heeft getoond, dan is het de VVD.

Robin

Bericht door Robin » 26 apr 2017, 12:32

Mij hoor je niet klagen:)
Ik rij weinig kms(12-13000km/j) dus als persoontje zag ik dit altijd wel zitten.
Ik vond het ook altijd zwaar onrechtvaardig in dit land dat je je F12 Berlinetta, waar je een klein appartementje aan CO2Tax/BPM voor betaalt hiero tov omringende landen, maar gebruikt voor dat kleine aantal fun km (tot 5000km zegmaar max) per jaar, terwijl hij 'altijd' stilstaat.

Maar ik snap de veelrijder ook:)

Uit de link een reaguurder, die snap ik ook:)
Wat @fail | 26-04-17 | 09:06 zegt. (Zonder edit, die is uit een duim gezogen.)
Uitleg van de vvd in de ennerszee is trouwens best prima. Vervuiler betaalt. Liberaler krijg je het niet. Verantwoordelijkheid leggen waar 'ie hoort. Niet communistisch delen.

Plaats reactie