Bram. Het is dweilen met de kraan open. Méér domme mensen op deze aardbol dan jij en alle andere intelligent kunnen maken.Bram schreef: 07 apr 2017, 15:21 Op het moment dat leerlingen het prima vinden dat er bommen in Syrië gegooid worden zodat alle zwarten kapot gaan, Jesse Klaver een nekschot willen geven (die mocht even naar de aula), homo's vies vinden (ik heb een homoseksuele collega die hier geen les meer wil geven), vluchtelingen ratten vinden en gaan stuiteren omdat een Irakese vluchteling die al 19 jaar in Nederland woont, de taal spreekt, bijna zijn HBO studie afgerond heeft en nu stage loopt in ons studiecentrum, besef ik maar weer dat ik nog niet klaar ben hier.
De verhalen die ik kan vertellen over vluchtelingen en oorlog aangezien ik dat zelf aan den lijve ondervonden heb willen ze dan wel weer aannemen trouwens. Knap vermoeiend.
Zelfs op minder agressieve of schokkende wijze merk je het in het dagelijks leven. De meeste personen denken in hokjes en oordelen al voordat ze het verhaal begrepen hebben. Na elke zin wensen zij een conclusie te kunnen trekken omdat het verhaal anders te ingewikkeld voor ze wordt.
Doe je niks tegen.
Zondag lekker in de zon gaan zitten.
Nu ben ik niet zo bijbels. Maar wat vrienden van mij wel. Een daarvan had het erover dat we in de 'eindtijd' zitten.
Toen ik daarop even ben gaan googelen kwam ik op de volgende tijdlijn uit:
Fase 1
Problemen in de wereld nemen toe. natuurramp
Luc. 21:25,26 En er zullen tekenen zijn aan zon en maan en sterren, en op de aarde radeloze angst onder de volken vanwege het bulderen van zee en branding, terwijl de mensen bezwijmen van vrees en angst voor de dingen, die over de wereld komen. Want de machten der hemelen zullen wankelen.
‘Denk aan problemen op het gebied van het milieu en allerlei natuurrampen, maar ook allerlei (toenemende) problemen van economische, politieke en geestelijke aard.’
Even een sprong naar fase 6Fase 2 Oorlogen nemen toe.
Mat.24:6 – 8 Ook zult gij horen van oorlogen en van geruchten van oorlogen. Ziet toe, weest niet verontrust; want dat moet geschieden, maar het einde is het nog niet. Want volk zal opstaan tegen volk, en koninkrijk tegen koninkrijk, en er zullen nu hier, dan daar, hongersnoden en aardbevingen zijn. Doch dat alles is het begin der weeen.
En de rest van vervelende fases die volgens de bijbel nog te komen zijn staan hier:Fase 6 Aanvang van de 1ste 3½ jaar onder het bewind van de anti-christ, de wereldleider die vrede in de wereld lijkt teverleider brengen.
Dit zal de 1ste periode van 3½ jaar zijn, waarin de antichrist al wel regeert, maar de meeste mensen hem nog zullen zien als de (weliswaar valse) vredevorst of messias en als de wereldleider die veel problemen in de wereld lijkt op te kunnen lossen. Hierop zal de 2de periode van 3½ jaar volgen (zie Fase 7) waarin de antichrist zijn ware gezicht laat zien. Denk aan de Bijbelse waarschuwing: “Wanneer zij zullen zeggen: Het is vrede, en zonder gevaar; dan zal een haastig verderf hun overkomen…” (zie 1 Thess. 5:3).
https://herboldblog2.wordpress.com/bijb ... dscenario/
Fijn weekend verder