Alles over de 1 serie (part I)
-
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
De coupe van de 3 serie e36 (en ik dacht ook van de e46) was ook een stuk zwaarder (alhoewel niet op kenteken) dan de 4 deurs versie, wellixcht dat daar ook iets extra in zit. Kan me niet voorstellen dat ie qua gewicht maar zo weinig scheelt met de 6 serie zoals hiervoor al genoemd...
Eerst even afwachten tot ie er echt is.
Eerst even afwachten tot ie er echt is.
- Robin
- Berichten: 55765
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Mijn 335i is 1510kg op kenteken. 135i wordt dus 1460kg op kenteken in NL.Ik rij nu 120i eventjes en door de 16inch ballonbanden zonder sportonderstel vind ik m ook in krappe bochten NIET uitblinken tov mijn 335i. Sterker, de 3er icm dikke jetsers ligt niet veel slechter in korte bochten, in lange(re) bochten stukken beter.
- Panda de Beer
- Berichten: 490
- Lid geworden op: 31 mar 2006, 14:15
Ilja heeft gewoon gelijk in zijn vorige post.
De 1-serie is nooit bedoeld als ultieme stuurmachine, maar als beste stuurmachine in zijn klasse. Het blijft de instapper van BMW, dus is er gewoon op de prijs gelet. Dus relatief goedkope, en dus zware, materialen.
Misschien wel dat BMW Motorsport daarom wel geen M-versie van de 1-serie uit wil brengen.
Aan de andere kant, BMW heeft gewoon een duidelijke focus op luxe. En luxe staat gelijk aan gewicht. Zelfs Porsche vind luxe belangrijker dan sportiviteit.
Face it mensen, als je voor een maximaal sportieve, lichtgewicht auto gaat dan zit je bij de premium-merken gewoon niet goed, behalve enkele speciale modellen dan.
Misschien is die speciale uitgeklede CTR wat voor jullie?
PS. Zoals ik al in dat E30 M3 vs E46 M3-draadje zei, het knappe van BMW is juist die combinatie van comfort, luxe en sportiviteit. Daar zit em de prestatie in.
Ga je alleen voor sportiviteit, koop dan een Donkervoort.
De 1-serie is nooit bedoeld als ultieme stuurmachine, maar als beste stuurmachine in zijn klasse. Het blijft de instapper van BMW, dus is er gewoon op de prijs gelet. Dus relatief goedkope, en dus zware, materialen.
Misschien wel dat BMW Motorsport daarom wel geen M-versie van de 1-serie uit wil brengen.
Aan de andere kant, BMW heeft gewoon een duidelijke focus op luxe. En luxe staat gelijk aan gewicht. Zelfs Porsche vind luxe belangrijker dan sportiviteit.
Face it mensen, als je voor een maximaal sportieve, lichtgewicht auto gaat dan zit je bij de premium-merken gewoon niet goed, behalve enkele speciale modellen dan.
Misschien is die speciale uitgeklede CTR wat voor jullie?
PS. Zoals ik al in dat E30 M3 vs E46 M3-draadje zei, het knappe van BMW is juist die combinatie van comfort, luxe en sportiviteit. Daar zit em de prestatie in.
Ga je alleen voor sportiviteit, koop dan een Donkervoort.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Macboy heeft inderdaad een hele sterke post.
Ikzelf en ik weet ook Andre keken al sinds 2004 uit naar een 1 serie coupe, en niet eens met turbo, want daar was toen nog helemaal geen sprake van. Nee gewoon een lekkere 6 in lijn atmo.
Een coupe was wat er nog aan ontbrak, nu is die er en dan kom je tot de conclussie dat de auto erg mooi is (persoonlijk) best goede specs heeft en waarschijnlijk een relatief interessante prijsstelling, helemaal tov bv een e46 M3. Die niet meer te koop is als nieuw.
Dat het de allerbeste stuurmansauto zou moeten zijn heb ik nooit beweerd.
Wat ik wel verwacht(e) is de handling en agilliteit van een 1 serie. Juist die punten waarin de 1 serie uitblinkt binnen de BMW range.
Nu is er de 135i coupe, en let wel ik heb geen commentaar op hoe die rijd, maar als ik dan tot de conclussie moet komen dat de auto net zo zwaar is als een e46 M3 en daarbij wetend hoe groot het verschil is tussen handling en agiliteit van bv een 120d en in iets mindere mate de 130i tov die M3, dan vraag ik me af waar voor mezelf de winst ligt ?
Zo ik het nu zie staat er gewoon een e46 M3 met een turbo motor in een modern jasje (mooi) voor een relatief scherpe prijs.
Ik laat even in het midden of dat een voor of nadeel is, daar kan ik pas over oordelen als ik alles op een rijtje heb kunnen zetten.
Maar ik weet nu al zeker dat hetgene waar een 1 serie echt sterk in is, minder zal zijn.
een 116i weegt gewoon 300 kilo minder dan een 135i
Een 120d weegt eu 1415 kilo een 130i eu 1450 kilo en dat verschil kon ik al verdomd goed voelen en nu de 135i 1560 kilo.. jammer jammer..
En je betaald GVD ook nog eens meer wegenbelasting !

Ikzelf en ik weet ook Andre keken al sinds 2004 uit naar een 1 serie coupe, en niet eens met turbo, want daar was toen nog helemaal geen sprake van. Nee gewoon een lekkere 6 in lijn atmo.
Een coupe was wat er nog aan ontbrak, nu is die er en dan kom je tot de conclussie dat de auto erg mooi is (persoonlijk) best goede specs heeft en waarschijnlijk een relatief interessante prijsstelling, helemaal tov bv een e46 M3. Die niet meer te koop is als nieuw.
Dat het de allerbeste stuurmansauto zou moeten zijn heb ik nooit beweerd.
Wat ik wel verwacht(e) is de handling en agilliteit van een 1 serie. Juist die punten waarin de 1 serie uitblinkt binnen de BMW range.
Nu is er de 135i coupe, en let wel ik heb geen commentaar op hoe die rijd, maar als ik dan tot de conclussie moet komen dat de auto net zo zwaar is als een e46 M3 en daarbij wetend hoe groot het verschil is tussen handling en agiliteit van bv een 120d en in iets mindere mate de 130i tov die M3, dan vraag ik me af waar voor mezelf de winst ligt ?
Zo ik het nu zie staat er gewoon een e46 M3 met een turbo motor in een modern jasje (mooi) voor een relatief scherpe prijs.
Ik laat even in het midden of dat een voor of nadeel is, daar kan ik pas over oordelen als ik alles op een rijtje heb kunnen zetten.
Maar ik weet nu al zeker dat hetgene waar een 1 serie echt sterk in is, minder zal zijn.
een 116i weegt gewoon 300 kilo minder dan een 135i

Een 120d weegt eu 1415 kilo een 130i eu 1450 kilo en dat verschil kon ik al verdomd goed voelen en nu de 135i 1560 kilo.. jammer jammer..
En je betaald GVD ook nog eens meer wegenbelasting !

-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
De koets van een e36 coupe is gewoon helemaal anders dan de sedan. Er zitten verstevigingen in die je in de sedan niet terugvind. Dorpels zijn onder andere verzwaard, achterbank is stevig uitgevoerd, etc. Met de een zal het niet anders zijn. Blijkbaar is een vier- / vijfdeursmodel toch stijver dan een coupe / 3 deurs hatchback.Aernoudt schreef:De coupe van de 3 serie e36 (en ik dacht ook van de e46) was ook een stuk zwaarder (alhoewel niet op kenteken) dan de 4 deurs versie, wellixcht dat daar ook iets extra in zit. Kan me niet voorstellen dat ie qua gewicht maar zo weinig scheelt met de 6 serie zoals hiervoor al genoemd...
Eerst even afwachten tot ie er echt is.
- Robin
- Berichten: 55765
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Vergeet niet Rico: je kunt die auto's vergelijken, omdat ze totaal gelijk zijn aan elkaar, muv de motor. Dán voel je het verschil natuurlijk, omdat het extra gewicht in de motor is.Rico v Velzen schreef:Een 120d weegt eu 1415 kilo een 130i eu 1450 kilo en dat verschil kon ik al verdomd goed voelen en nu de 135i 1560 kilo.. jammer jammer..
Zoals iemand hiervoor terecht opmerkte: de coupé hoeft niet zwaarder in het vooronder te zijn ! BMW kan het verschil (zeker als er alleen een 135i komt) hebben verdisconteerd in de koets, zodat de 50/50 verdeling mogelijk beter is dan in de 3-deurs versie !
Ondanks dat de 1-coupé dus zwaarder is dan de 5-deurs, kan hij op zich agieler aanvoelen. Gewicht is gewicht, tuurlijk, maar laten we pas eindconclusies trekken als we erin gereden hebben

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
[img:800:600]http://img117.imageshack.us/img117/3849 ... itean7.jpg[/img]
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
http://content.bmwusa.com/microsite/1se ... TEASEFMA01 onder persinfo
mooie kwalteit filmpjes in de juiste beeldverhouding
mooie kwalteit filmpjes in de juiste beeldverhouding
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Rico v Velzen schreef:[img:800:600]http://img117.imageshack.us/img117/3849 ... itean7.jpg[/img]

Eneuh Rico volgens mij maak jij jezelf gek en word je verliefd op dat ding die 135i coupe...
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
GTRene schreef: Eneuh Rico volgens mij maak jij jezelf gek en word je verliefd op dat ding die 135i coupe...
Rene valt wel mee hoor, kijk ik weet wat ik heb, een 135i coupe is niet DE noodzaak voor mij, maar ik denk wel het enige alternatief na de M3 CS.
Ik volg wel alles omtrend deze auto. maar het hebbe hebbe gevoel wat ik indertijd met de 120d en 130i had is er nog niet, maar toen had ik ook geen M3

- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
Nog wat meer plaatjes:
[img=600,457:600:457]http://tweakers.net/ext/f/49eec6c27919d ... 8/full.jpg[/img]
[img=600,457:600:457]http://tweakers.net/ext/f/a790fb0bbf811 ... 2/full.jpg[/img]
[img=600,457:600:457]http://tweakers.net/ext/f/3bd11fa470559 ... a/full.jpg[/img]
[img=600,457:600:457]http://tweakers.net/ext/f/7432ec910040e ... e/full.jpg[/img]
[img=600,457:600:457]http://tweakers.net/ext/f/cbb63c59c6ec2 ... 0/full.jpg[/img]
[img=600,457:600:457]http://tweakers.net/ext/f/8b852e777bcc8 ... 8/full.jpg[/img]
[img=600,457:600:457]http://tweakers.net/ext/f/8b1d100df8c72 ... 3/full.jpg[/img]
[img=600,457:600:457]http://tweakers.net/ext/f/563d361387756 ... 8/full.jpg[/img]
[img=600,457:600:457]http://tweakers.net/ext/f/f9a4d792392b3 ... 5/full.jpg[/img]
Zie grote versies:
http://tweakers.net/gallery/1/fotoalbum/?MapID=7893
[img=600,457:600:457]http://tweakers.net/ext/f/49eec6c27919d ... 8/full.jpg[/img]
[img=600,457:600:457]http://tweakers.net/ext/f/a790fb0bbf811 ... 2/full.jpg[/img]
[img=600,457:600:457]http://tweakers.net/ext/f/3bd11fa470559 ... a/full.jpg[/img]
[img=600,457:600:457]http://tweakers.net/ext/f/7432ec910040e ... e/full.jpg[/img]
[img=600,457:600:457]http://tweakers.net/ext/f/cbb63c59c6ec2 ... 0/full.jpg[/img]
[img=600,457:600:457]http://tweakers.net/ext/f/8b852e777bcc8 ... 8/full.jpg[/img]
[img=600,457:600:457]http://tweakers.net/ext/f/8b1d100df8c72 ... 3/full.jpg[/img]
[img=600,457:600:457]http://tweakers.net/ext/f/563d361387756 ... 8/full.jpg[/img]
[img=600,457:600:457]http://tweakers.net/ext/f/f9a4d792392b3 ... 5/full.jpg[/img]

Zie grote versies:
http://tweakers.net/gallery/1/fotoalbum/?MapID=7893
- Joop
- Berichten: 9073
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
De 135i is iig op papier wel net zo snel als een M3/M3 CS op bijna ieder vlak.Rico v Velzen schreef:GTRene schreef: Eneuh Rico volgens mij maak jij jezelf gek en word je verliefd op dat ding die 135i coupe...
Rene valt wel mee hoor, kijk ik weet wat ik heb, een 135i coupe is niet DE noodzaak voor mij, maar ik denk wel het enige alternatief na de M3 CS.
Ik volg wel alles omtrend deze auto. maar het hebbe hebbe gevoel wat ik indertijd met de 120d en 130i had is er nog niet, maar toen had ik ook geen M3
- Joop
- Berichten: 9073
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Moet het nog harder dan??? (even het grote verhaal met dito draadje in het achterhoofd...)Rico v Velzen schreef:Joop schreef:
De 135i is iig op papier wel net zo snel als een M3/M3 CS op bijna ieder vlak.
Precies, dus daar valt geen winst te behalen.
Qua afschrijving zal het iig een stuk minder hard gaan dan een M3.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Francisco
- Berichten: 535
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:12
- Locatie: Spijkenisse
ik zou geen moment een 135i overwegen boven een 3M// CS.
zijn we allemaal opeens vergeten dat de 265pk van de 130i zonder beleid al in rook opgaan zonder lsd? wat denk je dat er gebeurd met 306 turbo pk's.
en een redline van 8000rpm en visuele gravitas van een M3 heeft ie ook niet.
een (standaart) 135i boven een M3. bah! laat me niet lachen man.
15 kilo lichter dan een 6 serie......
Hij ziet er aardig uit op de foto's. In het wit sla ik em zeker niet af. Maar HET IS GEEN SPORTWAGEN KILLER. Gewoon een kleine, snelle, rwd gt.
zijn we allemaal opeens vergeten dat de 265pk van de 130i zonder beleid al in rook opgaan zonder lsd? wat denk je dat er gebeurd met 306 turbo pk's.
en een redline van 8000rpm en visuele gravitas van een M3 heeft ie ook niet.
een (standaart) 135i boven een M3. bah! laat me niet lachen man.
15 kilo lichter dan een 6 serie......
Hij ziet er aardig uit op de foto's. In het wit sla ik em zeker niet af. Maar HET IS GEEN SPORTWAGEN KILLER. Gewoon een kleine, snelle, rwd gt.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten