Elise schreef:voor Rene![]()
http://www.castrol.com/castrol/generica ... Id=7016603" onclick="window.open(this.href);return false;
http://s96.photobucket.com/albums/l183/ ... o000-1.flv" onclick="window.open(this.href);return false;


Elise schreef:voor Rene![]()
http://www.castrol.com/castrol/generica ... Id=7016603" onclick="window.open(this.href);return false;
http://s96.photobucket.com/albums/l183/ ... o000-1.flv" onclick="window.open(this.href);return false;
Die racer...centerseat das best uniek (die is echter niet zo mooi)...als destijds de Elise Motorsport het van orgine had toch? maar dit is geen Motorsport of der zit weer een standaard elise body op vanwege schades....JP schreef:Leuk spul opeens op MP;
Lotus Elise Racer;
http://link.marktplaats.nl/293999867
en een leuke witte Elise;
http://link.marktplaats.nl/293075711
Maar ga zaterdag misschien ff kijken naar die zwarte ex-ambassade Elise R in Zoetermeer....![]()
R32 conversie 833kg? waarop S2 longroof of de S1...Ruben schreef:De R32 conversie weegt overigens 833 kg mochten mensen mijn eerdere bericht in een ander topic niet gelezen hebben
Als je nagaat dat een standaard S1 111S 760 kg weegt, zou het toch aardig in de buurt moeten komen.
Das toch netjes...neem aan dat er behoorlijk wat wijzigingen zijn aangebracht wat hem sowieso iets zwaarder maakt her en der...gaaf dus.Ruben schreef:Kofferruimte is weg, maar daar koop je geen Lotus voor. Onderstel is volledig afgesteld, zal dus aardig uitgewogen zijn. Kan me niet voorstellen dat het slecht rijdt. Ik heb het over de betreffende auto Rene als ik het over 833 kg heb.
Maar die nwe R36 van vag dan...zal toch wel een goed ontwikkeld ding zijn?Youp schreef:Het geluid van de VAG 6 cilinder is gaaf. Dat was het dan ook. Als bijna autotechnisch ingenieur kan ik van de techniek niet echt warm van worden...
Het zijn gewoon vreemd ontwikkelde blokken met een paar enorme compromissen om ze compact te houden. Een V6 was te duur, 2 verschillende cilinderkoppen, uitgebreidere distributie, etc. En een 6 in lijn paste niet, dus maakte ze er maar het slechtste van... Denk bijvoorbeeld aan de verschillende lengtes in- en uitlaatkanalen. Daar laten ze heel veel liggen. Door de vage ontwikkeling zijn het nu ook niet zo'n geweldig presterende blokken..
Ik probeer nu niet naar VAG te trappen, ondanks dat ik er veel slechte ervaringen mee heb, maar het is gewoon niet mijn ding.
-edit-
IMHO iets wat niet echt in één lijn staat met een compromisloze Lotus...
Honda ook nietYoup schreef:1 antwoord: K20 + Rotrex. Lichter, beter, sneller, mooier en waarschijnlijk even duur.
Dat VAG spul hoort niet in een Lotus.
Het is opzich goed ontwikkeld, maar de basis is slecht. Waarom? Het moet compact én goedkoop zijn. Compromissen wil je niet in een "sportwagen". Niet op dit niveau... Just my 2 cents.GTRene schreef:Maar die nwe R36 van vag dan...zal toch wel een goed ontwikkeld ding zijn?Youp schreef:Het geluid van de VAG 6 cilinder is gaaf. Dat was het dan ook. Als bijna autotechnisch ingenieur kan ik van de techniek niet echt warm van worden...
Het zijn gewoon vreemd ontwikkelde blokken met een paar enorme compromissen om ze compact te houden. Een V6 was te duur, 2 verschillende cilinderkoppen, uitgebreidere distributie, etc. En een 6 in lijn paste niet, dus maakte ze er maar het slechtste van... Denk bijvoorbeeld aan de verschillende lengtes in- en uitlaatkanalen. Daar laten ze heel veel liggen. Door de vage ontwikkeling zijn het nu ook niet zo'n geweldig presterende blokken..
Ik probeer nu niet naar VAG te trappen, ondanks dat ik er veel slechte ervaringen mee heb, maar het is gewoon niet mijn ding.
-edit-
IMHO iets wat niet echt in één lijn staat met een compromisloze Lotus...
trouwens Lotus komt straks met een Exige V6 waarschijnlijk![]()
http://www.leftlanenews.com/lotus-exige-v6.html" onclick="window.open(this.href);return false;
eneuh vergeet niet die GT1 Elise met dikke Chevy V8
maar begrijp je wel 8)
Vergeet niet dat Rover en Honda nauw samen hebben gewerkt. Dus dat hoort er meer in thuis dan wat anders... En ben eerlijk, wanneer je dikke vermogens wilt hebben en betrouwbaarheid moet je toch naar een swap. De K20 heeft zich bewezen en is nu eenmaal betrouwbaar en kan enorme vermogens leveren.... Duratec is ook niks mis mee hoor, maar K20 ligt op t moment wat meer voor de hand.Hans GP schreef:Honda ook nietYoup schreef:1 antwoord: K20 + Rotrex. Lichter, beter, sneller, mooier en waarschijnlijk even duur.
Dat VAG spul hoort niet in een Lotus.![]()
Niks mis met Roverblokje.. ik vind hem heerlijk!
Anders misschien een Duratec vanwege het koppel..
Alleen een klein nadeel.. de aandrijfas kan het niet aan want die zit er iets scheef voor, dag betrouwbaarheid, nee ik hou het origineel Lotus heeft dat ding goed doordacht er rijden genoeg Exige's S1 rond met meer 100000 mile op de klok, iedereen zit elkaar bang te maken, natuurlijk is er wel eens wat en dat heeft elke engels auto het is echt niet zo als jij een Honda motor heb dat er niks meer stuk gaat en dat die zo betrouwbaar is als Beatrix bij Claus was (wat een vergelijking eigenlijkYoup schreef:Vergeet niet dat Rover en Honda nauw samen hebben gewerkt. Dus dat hoort er meer in thuis dan wat anders... En ben eerlijk, wanneer je dikke vermogens wilt hebben en betrouwbaarheid moet je toch naar een swap. De K20 heeft zich bewezen en is nu eenmaal betrouwbaar en kan enorme vermogens leveren.... Duratec is ook niks mis mee hoor, maar K20 ligt op t moment wat meer voor de hand.Hans GP schreef:Honda ook nietYoup schreef:1 antwoord: K20 + Rotrex. Lichter, beter, sneller, mooier en waarschijnlijk even duur.
Dat VAG spul hoort niet in een Lotus.![]()
Niks mis met Roverblokje.. ik vind hem heerlijk!
Anders misschien een Duratec vanwege het koppel..
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;Die einzige 3.4 die es gibt. Gebaut von Brandes & Dschüdow , 2. Hand
100%iges Einzelstück und Prototyp für eine geplante Kleinserie.
Einzelheiten und Bilder via google. Sucheingabe Lotus Eshti. Es gibt diverse Bilder und technische Daten. Verkauf erfolgt im Kundenauftrag!
"Frontstoßfänger" eingerissen!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Weitere Details gerne am Telefon 0170-5606536
06155/8742-57