Elise schreef:voor Rene![]()
http://www.castrol.com/castrol/generica ... Id=7016603" onclick="window.open(this.href);return false;
http://s96.photobucket.com/albums/l183/ ... o000-1.flv" onclick="window.open(this.href);return false;
lightweight cars, talk and video's
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: lightweight cars, talk and video's
Ik denk alleen wel dat het grensgebied van zo'n auto heel erg klein wordt met zo'n zware zes cilinder in het midden.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
op de limiet denk ik ook...je hebt een heel goed onderstel nodig, neem aan dat zo'n type motor met een kleine V dus ook wat hoger is en dus het zwaartepunt misschien iets hoger zit...maja misschien wel goed uitgewogen e.d.
volle polle richting en over het scheivlak CPZ zal ff wennen zijn denk ik
doch in de video lijkt het aardig voor elkaar.
volle polle richting en over het scheivlak CPZ zal ff wennen zijn denk ik
- JP
- Berichten: 34971
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: "No Risk, full poes"
Re: lightweight cars, talk and video's
Leuk spul opeens op MP;
Lotus Elise Racer;
http://link.marktplaats.nl/293999867
en een leuke witte Elise;
http://link.marktplaats.nl/293075711
Maar ga zaterdag misschien ff kijken naar die zwarte ex-ambassade Elise R in Zoetermeer....

Lotus Elise Racer;
http://link.marktplaats.nl/293999867
en een leuke witte Elise;
http://link.marktplaats.nl/293075711
Maar ga zaterdag misschien ff kijken naar die zwarte ex-ambassade Elise R in Zoetermeer....
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
Die racer...centerseat das best uniek (die is echter niet zo mooi)...als destijds de Elise Motorsport het van orgine had toch? maar dit is geen Motorsport of der zit weer een standaard elise body op vanwege schades....JP schreef:Leuk spul opeens op MP;
Lotus Elise Racer;
http://link.marktplaats.nl/293999867
en een leuke witte Elise;
http://link.marktplaats.nl/293075711
Maar ga zaterdag misschien ff kijken naar die zwarte ex-ambassade Elise R in Zoetermeer....![]()
die zwarte als alles klopt en voor die prijs is voor een NL prijs leuk geprijst
hier staan wel een paar mooie motorsport elise's...wel erg prijzig
http://www.wirewheel.com/LOTUS.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Rupie
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: lightweight cars, talk and video's
6 cilinder geluidje is ook wat waard hoor betreffende de r32 conversie. Denk dat er ook nog heel veel rijplezier uit valt te halen en dat het dicht bij de standaard Elise beleving ligt.
Wat betreft de zwarte Elise R is het inderdaad een leuke prijs JP. Moet de auto je verder wel bevallen. Ik vond de standaard 192 pk te saai en dat zat in de beleving. Met supercharger ben je zoweer 5 mille extra kwijt en dan praat je toch weer over hele andere prijsregionen dan waar ik mijn auto voor gekocht heb. Overigens vraag eens na waarom er geen airbagstuur in zit, ben ik wel benieuwd naar.
Wat betreft de zwarte Elise R is het inderdaad een leuke prijs JP. Moet de auto je verder wel bevallen. Ik vond de standaard 192 pk te saai en dat zat in de beleving. Met supercharger ben je zoweer 5 mille extra kwijt en dan praat je toch weer over hele andere prijsregionen dan waar ik mijn auto voor gekocht heb. Overigens vraag eens na waarom er geen airbagstuur in zit, ben ik wel benieuwd naar.
-
Rupie
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: lightweight cars, talk and video's
De R32 conversie weegt overigens 833 kg mochten mensen mijn eerdere bericht in een ander topic niet gelezen hebben 
Als je nagaat dat een standaard S1 111S 760 kg weegt, zou het toch aardig in de buurt moeten komen.
Als je nagaat dat een standaard S1 111S 760 kg weegt, zou het toch aardig in de buurt moeten komen.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
R32 conversie 833kg? waarop S2 longroof of de S1...Ruben schreef:De R32 conversie weegt overigens 833 kg mochten mensen mijn eerdere bericht in een ander topic niet gelezen hebben
Als je nagaat dat een standaard S1 111S 760 kg weegt, zou het toch aardig in de buurt moeten komen.
833kg en 300pk is natuurlijk dik kicke als je dat geluidje hoort in dat filmpje gaat dat wel van kiet...maja wie bouwt zoiets? JSD in dat filmpje?
en het zag er redelijk vol uit, hoe zit dat met de warmte en kleine kofferruimte...moet je dat deel opgeven?
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: lightweight cars, talk and video's
1 antwoord: K20 + Rotrex. Lichter, beter, sneller, mooier en waarschijnlijk even duur.
Dat VAG spul hoort niet in een Lotus.
Dat VAG spul hoort niet in een Lotus.
-
Rupie
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: lightweight cars, talk and video's
Kofferruimte is weg, maar daar koop je geen Lotus voor. Onderstel is volledig afgesteld, zal dus aardig uitgewogen zijn. Kan me niet voorstellen dat het slecht rijdt. Ik heb het over de betreffende auto Rene als ik het over 833 kg heb.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
Das toch netjes...neem aan dat er behoorlijk wat wijzigingen zijn aangebracht wat hem sowieso iets zwaarder maakt her en der...gaaf dus.Ruben schreef:Kofferruimte is weg, maar daar koop je geen Lotus voor. Onderstel is volledig afgesteld, zal dus aardig uitgewogen zijn. Kan me niet voorstellen dat het slecht rijdt. Ik heb het over de betreffende auto Rene als ik het over 833 kg heb.
@Youp, ja dat is zo...300<.325pk in zo'n honda met SC is wat meer "normaal" echter R32 is wel een apart beest, is ook weer iets bijzonders en interessant.
zou wel een test willen zien tussen zeg de 280<>300pk yota en de 300<>325pk Honda en de duratec 275pk en de audi 270<>330pk versie niet alleen qua handeling maar ook geluid en beleving van...en natuurlijk snelheidsgevoel.
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: lightweight cars, talk and video's
Het geluid van de VAG 6 cilinder is gaaf. Dat was het dan ook. Als bijna autotechnisch ingenieur kan ik van de techniek niet echt warm van worden...
Het zijn gewoon vreemd ontwikkelde blokken met een paar enorme compromissen om ze compact te houden. Een V6 was te duur, 2 verschillende cilinderkoppen, uitgebreidere distributie, etc. En een 6 in lijn paste niet, dus maakte ze er maar het slechtste van... Denk bijvoorbeeld aan de verschillende lengtes in- en uitlaatkanalen. Daar laten ze heel veel liggen. Door de vage ontwikkeling zijn het nu ook niet zo'n geweldig presterende blokken..
Ik probeer nu niet naar VAG te trappen, ondanks dat ik er veel slechte ervaringen mee heb, maar het is gewoon niet mijn ding.
-edit-
IMHO iets wat niet echt in één lijn staat met een compromisloze Lotus...
Het zijn gewoon vreemd ontwikkelde blokken met een paar enorme compromissen om ze compact te houden. Een V6 was te duur, 2 verschillende cilinderkoppen, uitgebreidere distributie, etc. En een 6 in lijn paste niet, dus maakte ze er maar het slechtste van... Denk bijvoorbeeld aan de verschillende lengtes in- en uitlaatkanalen. Daar laten ze heel veel liggen. Door de vage ontwikkeling zijn het nu ook niet zo'n geweldig presterende blokken..
Ik probeer nu niet naar VAG te trappen, ondanks dat ik er veel slechte ervaringen mee heb, maar het is gewoon niet mijn ding.
-edit-
IMHO iets wat niet echt in één lijn staat met een compromisloze Lotus...
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
Maar die nwe R36 van vag dan...zal toch wel een goed ontwikkeld ding zijn?Youp schreef:Het geluid van de VAG 6 cilinder is gaaf. Dat was het dan ook. Als bijna autotechnisch ingenieur kan ik van de techniek niet echt warm van worden...
Het zijn gewoon vreemd ontwikkelde blokken met een paar enorme compromissen om ze compact te houden. Een V6 was te duur, 2 verschillende cilinderkoppen, uitgebreidere distributie, etc. En een 6 in lijn paste niet, dus maakte ze er maar het slechtste van... Denk bijvoorbeeld aan de verschillende lengtes in- en uitlaatkanalen. Daar laten ze heel veel liggen. Door de vage ontwikkeling zijn het nu ook niet zo'n geweldig presterende blokken..
Ik probeer nu niet naar VAG te trappen, ondanks dat ik er veel slechte ervaringen mee heb, maar het is gewoon niet mijn ding.
-edit-
IMHO iets wat niet echt in één lijn staat met een compromisloze Lotus...
trouwens Lotus komt straks met een Exige V6 waarschijnlijk
http://www.leftlanenews.com/lotus-exige-v6.html" onclick="window.open(this.href);return false;
eneuh vergeet niet die GT1 Elise met dikke Chevy V8
maar begrijp je wel 8)
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: lightweight cars, talk and video's
Honda ook nietYoup schreef:1 antwoord: K20 + Rotrex. Lichter, beter, sneller, mooier en waarschijnlijk even duur.
Dat VAG spul hoort niet in een Lotus.
Niks mis met Roverblokje.. ik vind hem heerlijk!
Anders misschien een Duratec vanwege het koppel..
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: lightweight cars, talk and video's
Het is opzich goed ontwikkeld, maar de basis is slecht. Waarom? Het moet compact én goedkoop zijn. Compromissen wil je niet in een "sportwagen". Niet op dit niveau... Just my 2 cents.GTRene schreef:Maar die nwe R36 van vag dan...zal toch wel een goed ontwikkeld ding zijn?Youp schreef:Het geluid van de VAG 6 cilinder is gaaf. Dat was het dan ook. Als bijna autotechnisch ingenieur kan ik van de techniek niet echt warm van worden...
Het zijn gewoon vreemd ontwikkelde blokken met een paar enorme compromissen om ze compact te houden. Een V6 was te duur, 2 verschillende cilinderkoppen, uitgebreidere distributie, etc. En een 6 in lijn paste niet, dus maakte ze er maar het slechtste van... Denk bijvoorbeeld aan de verschillende lengtes in- en uitlaatkanalen. Daar laten ze heel veel liggen. Door de vage ontwikkeling zijn het nu ook niet zo'n geweldig presterende blokken..
Ik probeer nu niet naar VAG te trappen, ondanks dat ik er veel slechte ervaringen mee heb, maar het is gewoon niet mijn ding.
-edit-
IMHO iets wat niet echt in één lijn staat met een compromisloze Lotus...
trouwens Lotus komt straks met een Exige V6 waarschijnlijk![]()
http://www.leftlanenews.com/lotus-exige-v6.html" onclick="window.open(this.href);return false;
eneuh vergeet niet die GT1 Elise met dikke Chevy V8
maar begrijp je wel 8)
-edit-
En dan heb ik het over het hele "VR" en "W" principe.
Laatst gewijzigd door Youp op 05 nov 2009, 23:50, 1 keer totaal gewijzigd.
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: lightweight cars, talk and video's
Vergeet niet dat Rover en Honda nauw samen hebben gewerkt. Dus dat hoort er meer in thuis dan wat anders... En ben eerlijk, wanneer je dikke vermogens wilt hebben en betrouwbaarheid moet je toch naar een swap. De K20 heeft zich bewezen en is nu eenmaal betrouwbaar en kan enorme vermogens leveren.... Duratec is ook niks mis mee hoor, maar K20 ligt op t moment wat meer voor de hand.Hans GP schreef:Honda ook nietYoup schreef:1 antwoord: K20 + Rotrex. Lichter, beter, sneller, mooier en waarschijnlijk even duur.
Dat VAG spul hoort niet in een Lotus.![]()
Niks mis met Roverblokje.. ik vind hem heerlijk!
Anders misschien een Duratec vanwege het koppel..
-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: lightweight cars, talk and video's
Zo heb je gewoon gelijk een leuk blok in een leuke lightweight

http://www.pistonheads.com/sales/1324008.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Verdomd jammer dat dit niet gewoon voor 25k te koop is.
http://www.pistonheads.com/sales/1324008.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Verdomd jammer dat dit niet gewoon voor 25k te koop is.
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: lightweight cars, talk and video's
En jammer (voor de minder welvarenden onder ons....
) dat het niet als daily te gebruiken is... 
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
voor z'n soort wel een hele mooie, komt ook goed op de foto's...maar sinds ik hem in het echt heb gezien...nope niet men soort, doch zo op de foto denk ik wow
en 300pk in zo'n ding loopt wel...en denk nog frisser? als de sigaar 
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: lightweight cars, talk and video's
Ik heb zo'n ding al een keer in België op circuit Zolder gezien nog voordat ik een rijbewijs had... (Oké, ik ben nog niet zo oud, maar dan hebben we het toch over 6 of 7 jaar geleden
) Zal wel een Atom 1 geweest zijn met als kenteken: ZOOOF.... Toen vond ik het al een machtig apparaat! 8)
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: lightweight cars, talk and video's
Alleen een klein nadeel.. de aandrijfas kan het niet aan want die zit er iets scheef voor, dag betrouwbaarheid, nee ik hou het origineel Lotus heeft dat ding goed doordacht er rijden genoeg Exige's S1 rond met meer 100000 mile op de klok, iedereen zit elkaar bang te maken, natuurlijk is er wel eens wat en dat heeft elke engels auto het is echt niet zo als jij een Honda motor heb dat er niks meer stuk gaat en dat die zo betrouwbaar is als Beatrix bij Claus was (wat een vergelijking eigenlijkYoup schreef:Vergeet niet dat Rover en Honda nauw samen hebben gewerkt. Dus dat hoort er meer in thuis dan wat anders... En ben eerlijk, wanneer je dikke vermogens wilt hebben en betrouwbaarheid moet je toch naar een swap. De K20 heeft zich bewezen en is nu eenmaal betrouwbaar en kan enorme vermogens leveren.... Duratec is ook niks mis mee hoor, maar K20 ligt op t moment wat meer voor de hand.Hans GP schreef:Honda ook nietYoup schreef:1 antwoord: K20 + Rotrex. Lichter, beter, sneller, mooier en waarschijnlijk even duur.
Dat VAG spul hoort niet in een Lotus.![]()
Niks mis met Roverblokje.. ik vind hem heerlijk!
Anders misschien een Duratec vanwege het koppel..
-
Emiel
- Berichten: 4261
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: lightweight cars, talk and video's
Honda en aandrijfassen is ellenlange discussie. Op de S2 werkt het weer wel omdat ze sterkere wiellagers en dergelijke hebben ( Opel ) , dus of het dan echt iets met aandrijfassen te maken heeft. Toch wil ik dolgraag een S1 Exige met honda of duratec blok. Liever als met een k serie.
Maar de PG1 versnellingsbak die op de Kserie zit is van Honda, en dat die zelfs het duratec vermogen volhoud zegt wel iets. Duratec lijkt op dit moment echt de beste oplossing. Duratec lijkt denk ik ook meer op Kserie qua motor karakter als de hoogtoerige Honda.
Maar ik zou niks swappen zolang de Kserie heel blijft of simpel te repareren is, als het TE word, dan pas swappen. K serie is gewoon fijn blok om mee te rijden
Maar de PG1 versnellingsbak die op de Kserie zit is van Honda, en dat die zelfs het duratec vermogen volhoud zegt wel iets. Duratec lijkt op dit moment echt de beste oplossing. Duratec lijkt denk ik ook meer op Kserie qua motor karakter als de hoogtoerige Honda.
Maar ik zou niks swappen zolang de Kserie heel blijft of simpel te repareren is, als het TE word, dan pas swappen. K serie is gewoon fijn blok om mee te rijden
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
Best bijzonder deze special Esthi 3.4 (staat voor kg/pk) Lotus Elise voor eigenlijk een koopje...wel iets lichte schade voor wat ingescheurd ofzo.
maar 26.600,-euro is natuurlijk heel goedkoop voor een LHD Esthi waar er schijnbaar maar 1 van is...alleen lastig als je echt schade krijgt aan de carros.


het mooie is ook dat de achterkant naar boven kan net als die bij de audi V6 turbo Esthi (2.4)
ik heb der nog een mooie folder van van Esthi....bijzonder en zeer zeldzaam deze auto's.
daar past ook een duratec of honda SC in

hardtop erop en je hebt een stoere brede sportwagen.


lekker breed
maar 26.600,-euro is natuurlijk heel goedkoop voor een LHD Esthi waar er schijnbaar maar 1 van is...alleen lastig als je echt schade krijgt aan de carros.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;Die einzige 3.4 die es gibt. Gebaut von Brandes & Dschüdow , 2. Hand
100%iges Einzelstück und Prototyp für eine geplante Kleinserie.
Einzelheiten und Bilder via google. Sucheingabe Lotus Eshti. Es gibt diverse Bilder und technische Daten. Verkauf erfolgt im Kundenauftrag!
"Frontstoßfänger" eingerissen!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Weitere Details gerne am Telefon 0170-5606536
06155/8742-57
het mooie is ook dat de achterkant naar boven kan net als die bij de audi V6 turbo Esthi (2.4)
ik heb der nog een mooie folder van van Esthi....bijzonder en zeer zeldzaam deze auto's.
daar past ook een duratec of honda SC in
hardtop erop en je hebt een stoere brede sportwagen.
lekker breed
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
paar lichtgewicht koopjes in NL op NL kenteken
Lotus Elise 111R 2005 26.950,-euro NL kenteken wel RHD
http://www.autotrader.nl/auto/kopen/Lot ... =44&pos=39" onclick="window.open(this.href);return false;
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Opel Speedster 2.2 Targa 2001 Rood 16.900,-euro LHD lijkt me een koopje en leuke tracktool/daily
http://link.marktplaats.nl/262996035" onclick="window.open(this.href);return false;
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mk Indy zx12R - 2008 - prijsverlaging 15.500,-euro das en koopje LHD in NL gebouwd? anyway very rap
http://link.marktplaats.nl/286915734" onclick="window.open(this.href);return false;
stoer ding
wel helm op want geen ruit
lekker fris 
Lotus Elise 111R 2005 26.950,-euro NL kenteken wel RHD
http://www.autotrader.nl/auto/kopen/Lot ... =44&pos=39" onclick="window.open(this.href);return false;
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Opel Speedster 2.2 Targa 2001 Rood 16.900,-euro LHD lijkt me een koopje en leuke tracktool/daily
http://link.marktplaats.nl/262996035" onclick="window.open(this.href);return false;
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mk Indy zx12R - 2008 - prijsverlaging 15.500,-euro das en koopje LHD in NL gebouwd? anyway very rap
http://link.marktplaats.nl/286915734" onclick="window.open(this.href);return false;
stoer ding
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot] en 16 gasten
