Lotus Elise S2 135R
- Maik
Re: Lotus Elise S2 135R
Mooie plannen Steef 8)
Het torretje draait nog steeds netjes rond neem ik aan?
Hoeveel mm is dat nieuwe uitlaatsysteem trouwens? Ik neem trouwens aan dat die gewichtswinst ook te danken is aan nieuwe kat-sectie?
Hoeveel mm is dat nieuwe uitlaatsysteem trouwens? Ik neem trouwens aan dat die gewichtswinst ook te danken is aan nieuwe kat-sectie?
- Stéphane
ROFLGTRene schreef:ik vind dan wel dat je een strafgewicht moet hebben als we op het circuit gaan...minimaal een metchutje![]()

Thanks, Maik. Zal toch wat moeten doen om jou bij te kunnen blijven houdenMaik schreef:Mooie plannen Steef 8)

Gewichtswinst zou alleen de demper zijn, volgens de website. Als je uitgaat van een single exit in plaats van normaal gesproken dubbele uitlaat is daar natuurlijk ook wat te halen. Maar misschien dat het ook wel een klein beetje optimistisch is. Je kunt hier meer informatie vinden trouwens.
- GTRene
Ik was trouwens wat opzoekem aan video ober de BOE TVS supercharger, kom ik de BOE uitlaten tegen, een mooi geluidje trackday free denk ik, en 304 stainless steel, mooi spul...maar niet op de BOE site elders wel.
linkie>> http://www.blackwatchracing.com/Lotus-Exhaust-s/3.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

en de Quarter, die is lichter weegt zo'n 4kg maar ook dunner. 645$ = 463,-euro

mooi spul ...
geluidje
leuk verschil standaard en BOE vanaf katt (silent uitvoering zo te zien)
linkie>> http://www.blackwatchracing.com/Lotus-Exhaust-s/3.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
2 types dus, de 1 is iets meer racy en dus lichter..Quarter-Stick 8lbs (3.7kg) silent touch 11lbs (5kg) 695$ = 499,-euroWeight: Critical to any racer, especially the Lotus owner. These are the lightest exhausts on the market for the Lotus: Including all the clamps, mounting rod, tip and silencer, The Quarter-Stick weighs in at just over 8lbs! The silent touch only a bit over 11lbs!
en de Quarter, die is lichter weegt zo'n 4kg maar ook dunner. 645$ = 463,-euro
mooi spul ...
geluidje
leuk verschil standaard en BOE vanaf katt (silent uitvoering zo te zien)
Laatst gewijzigd door GTRene op 01 feb 2010, 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.
- Stéphane
@Rene: Grappig. Mooi spul. Ik ken BWR wel, via Amerikaanse Elise eigenaren. Dat zijn dus ook Toyota motoren en die hangt er bij mij niet in, dus die uitlaat gaat ook niet passen op mijn Rover-blokje 

- GTRene
owjaStéphane schreef:@Rene: Grappig. Mooi spul. Ik ken BWR wel, via Amerikaanse Elise eigenaren. Dat zijn dus ook Toyota motoren en die hangt er bij mij niet in, dus die uitlaat gaat ook niet passen op mijn Rover-blokje

- Stéphane
Wie weet
Ik ben laatst al 'digitaal' voorgesteld aan de eigenaar van BWR door die Amerikaanse Elise-eigenaren, dus ik houd het in mijn achterhoofd.

- Petrolhead Tom
Hebben ze niks voor de K serie blokken dan?
- GTRene
denk niet in de USA daar werden ze officieel niet verkocht, pas met de toyota motor...Tom Westendorp schreef:Hebben ze niks voor de K serie blokken dan?
- Petrolhead Tom
Ah ok, dan is het wel logisch.
- Stéphane
In Engeland/Duitsland/Zwitserland is meer dan genoeg te krijgen, hoor. Uitlaten uit het buitenland halen is ook altijd een uitdaging, dat heb ik met die Japanse uitlaat gezien voor mijn zwarte roadster. Als je een probleem hebt moet je het zelf oplossen.
- Stéphane
Crap
Net een rondje gereden en halverwege begon het motorstoringslampje te branden. Nu wil dat niet meteen wat zeggen, omdat door de racekatalysator hij ook wel eens gaat branden. En dan gaat-ie vanzelf weer uit na een tijdje. Had Shell V-Power getankt, dus wie weet maakt dat nog wat uit. Vorige keer toen ik problemen had brandde het lampje ook, maar toen gaf hij een andere foutmelding. Was toen foutmelding op ontsteking.
Alles loopt en klinkt verder goed, dus ik denk dat het de katalysator is. Wil alleen even zeker weten en geen risico nemen. Dus morgen even bij Beek langs om te kijken wat de storing is.

Net een rondje gereden en halverwege begon het motorstoringslampje te branden. Nu wil dat niet meteen wat zeggen, omdat door de racekatalysator hij ook wel eens gaat branden. En dan gaat-ie vanzelf weer uit na een tijdje. Had Shell V-Power getankt, dus wie weet maakt dat nog wat uit. Vorige keer toen ik problemen had brandde het lampje ook, maar toen gaf hij een andere foutmelding. Was toen foutmelding op ontsteking.
Alles loopt en klinkt verder goed, dus ik denk dat het de katalysator is. Wil alleen even zeker weten en geen risico nemen. Dus morgen even bij Beek langs om te kijken wat de storing is.
- Petrolhead Tom
Hopen dat het meevalt.
- Stéphane
Net even langs gereden. Was inderdaad de katalysator en nog iets van evaporator, maar dat laatste was niets te vinden. Nu foutcode gereset en even kijken of hij weg blijft. Waarschijnlijk wel, want dat is vaker gebeurd. Niets om nerveus over te zijn in ieder geval 8)Tom Westendorp schreef:Hopen dat het meevalt.
-
Dat was wat Max melde en ik doorgaf aan jou, dat lampje wat af en toe eens brand als die zin heeft , te pas en te onpas en ook weer uitgaat ?
- Stéphane
Ja, precies. Dat had ik al begrepen van jou toen, had je me inderdaad gezegd. Dat is nu een paar keer voorgekomen en dan gaat hij ook vanzelf weer uit. Was nu even in verband met het werk wat daarvoor gedaan was dat ik even op zeker wilde spelen.Emiel schreef:Dat was wat Max melde en ik doorgaf aan jou, dat lampje wat af en toe eens brand als die zin heeft , te pas en te onpas en ook weer uitgaat ?
-
Verstandig
Mooi , kun je weer wat rond toeren

Mooi , kun je weer wat rond toeren

- Stéphane
Vandaag met een vriendin even rondgetoerd met dakje open. Was goed te doen en ook leuk, zij kon niet mee met Cabriotoer morgen dus maar even extra toer georganiseerd voor haar
Hoe dan ook: op de weg terug naar huis daarnet ben ik aan de kant gezet door politie. Eén stukje had ik even wat gas gegeven, was niets bijzonders, en aangezien mijn auto wat lawaai maakte zijn ze toen achter me aangekomen.
Voor snelheid niets op te schrijven, want ik reed verder gewoon relatief normale snelheid. Echter nu wel voor APK die verlopen was - in de periode dat hij bij Beek stoind en ik wist het niet meer. En ook nog een waarschuwing voor het kenteken, omdat dat eigenlijk ook niet mag.
Van de APK is gewoon terecht en ik ga er deze week gelijk even achteraan. Wat alleen wel sneu is, is dat ik nu net thuis komt en er nog een CJIB bekeuring ligt via systeem/Registercontrole. Dus dat is 2x €96,00 op één dag vanwege de APK. Dus dat is wel erg zuur
Agenten waren trouwens verder prima en heel redelijk. Eén van hen kende Tinus_TDI ook nog, dus dat verhaal zal nog wel via andere weg terugkomen vrees

Hoe dan ook: op de weg terug naar huis daarnet ben ik aan de kant gezet door politie. Eén stukje had ik even wat gas gegeven, was niets bijzonders, en aangezien mijn auto wat lawaai maakte zijn ze toen achter me aangekomen.
Voor snelheid niets op te schrijven, want ik reed verder gewoon relatief normale snelheid. Echter nu wel voor APK die verlopen was - in de periode dat hij bij Beek stoind en ik wist het niet meer. En ook nog een waarschuwing voor het kenteken, omdat dat eigenlijk ook niet mag.
Van de APK is gewoon terecht en ik ga er deze week gelijk even achteraan. Wat alleen wel sneu is, is dat ik nu net thuis komt en er nog een CJIB bekeuring ligt via systeem/Registercontrole. Dus dat is 2x €96,00 op één dag vanwege de APK. Dus dat is wel erg zuur

Agenten waren trouwens verder prima en heel redelijk. Eén van hen kende Tinus_TDI ook nog, dus dat verhaal zal nog wel via andere weg terugkomen vrees

- Michel P
Wel weer kut, zo'n eigenlijk onnodige bon, kun je beter aan leuke dingen uitgeven
Michel

Michel
-
1 van die bonnen voor je APK kun je vast wel laten verscheuren 

- Stéphane
Ik hoop het ook. Moet het eens navragen.Marco R. schreef:1 van die bonnen voor je APK kun je vast wel laten verscheuren
- Stéphane
Was weer goed te doen met Cabriotoer vandaag

- Stéphane
Kom ik deze link tegen bij v.d. Kooij:Stéphane schreef:Tijdje geleden al iets geschreven over deze uitlaat:
......heel verhaal
http://www.lotuscars.nl/website/lotus/s ... tagorie=20" onclick="window.open(this.href);return false;
Zelfde uitlaat. Vragen ze ffing €1264 (

- Stéphane
In het kader van gewicht kwam ik deze ook tegen trouwens. OZ Alleggerita: http://www.ozracing.com/at-team/wheels/ ... ita-hlt/en" onclick="window.open(this.href);return false;
Redelijk superlicht en ik vind ze ook erg mooi:

Redelijk superlicht en ik vind ze ook erg mooi:
-
Kijk je er echt van op?Stéphane schreef:Kom ik deze link tegen bij v.d. Kooij:Stéphane schreef:Tijdje geleden al iets geschreven over deze uitlaat:
......heel verhaal
http://www.lotuscars.nl/website/lotus/s ... tagorie=20" onclick="window.open(this.href);return false;
Zelfde uitlaat. Vragen ze ffing €1264 () voor. Bij hangar111 vragen ze er 500UKP voor. Tja, sorry, hoor maar dat vind ik echt schandalig...

- Stéphane
Heel eerlijk gezegd niet. Maar dit vind ik echt schaamteloos eigenlijk...ik bedoel: Internet bestaat toch al een tijdjeChristoph schreef:Kijk je er echt van op?