lightweight cars, talk and video's

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Youp » 03 nov 2009, 22:59

Hmm... Doe mij toch maar een ietwat opvallendere... Stuurtje links kan altijd nog na import vanuit de UK, 40.000 euro is gewoon erg veel geld voor een 2e hands Elise, ookal is het een 111R... Tenzij je de centen op je rug hebt groeien, zou ik er niet aan beginnen. :P

M'n motorfiets staat al te koop btw... :bag:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door allen » 03 nov 2009, 23:03

En toch verkopen ze over het algemeen nog aardig. Ombouwen kost volgens vdk zo'n 7-8k waardoor het prijsverschil niet bijster groot meer is. Staat een leuke Senna edition via vdk te koop voor 36 dacht ik.

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Youp » 03 nov 2009, 23:11

Dat kan een stuk goedkoper hoor, ik heb al ergens 5000 euro gehoord... En wanneer je het zelf doet wordt het uiteraard nog goedkoper.

Ik zou het waarschijnlijk zelf doen. :P

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Petrolhead Tom » 03 nov 2009, 23:22

Er wordt weer genoeg moois gepost hier. Ook ik zou wel een Lotus willen, maar heb het idee dat ik dat plan de komende jaren nog wel even in de vriezer kan zetten ;)

Is zo'n stuurombouw trouwens nog makkelijk te realiseren?

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Youp » 03 nov 2009, 23:31

Het schijnt dat het allemaal erg simpel in elkaar zit bij een lotus. Ik heb er wel een paar van dichtbij gezien en wel eens in mee gereden, maar nooit echt gelet op de constructie.

Ik denk wel dat het scheelt als je wat (auto)technische achtergrond en ervaring hebt.... :)

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Petrolhead Tom » 03 nov 2009, 23:36

Volgens mij is dat altijd een handigheid bij de aanschaf van een lotus, die gaan nog wel eens kapot ;)

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Youp » 03 nov 2009, 23:40

Met een Toyota torretje waarschijnlijk minder vaak dan mijn huidige Croissant. ;)

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Petrolhead Tom » 03 nov 2009, 23:41

Ook weer waar! Die micra van mij is ook niet kapot te krijgen (het is dan wel geen sportauto maar hij wordt ook niet bepaald gespaart ;) )

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Youp » 03 nov 2009, 23:44

Mijn Saxo doet 't ook nog hoor.. :P

Heb d'r nu al 40.000km op zitten met het beestje, wel wat kleine standaard dingetjes maar niks ernstigs ofzo. Een kabeltje wat smelt omdat het te dicht bij het spruitstuk zit dat op zijn beurt weer te heet wordt met mijn rijstijl bijvoorbeeld.... Spanrolletje van de multi-riem kapot gehad, trillingsdemper(krukaspoelie)... Dat was het wel weer. :)

Als je er een beetje met beleid mee omgaat kun je de meeste auto's wel heel houden. :)

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Petrolhead Tom » 03 nov 2009, 23:46

Klopt gewoon goed warmrijden en dan gaat het allemaal wel goed :shakeit:

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Youp » 04 nov 2009, 00:00

Lang leven de olietemperatuurmeter! :banaan:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 05 nov 2009, 10:46

wat is dit dan in deze Lotus elise een Mitsu motor?

Afbeelding

er staat bij
here's a 4g63 in a lotus

Gebruikersavatar
Niels v D
Berichten: 1945
Lid geworden op: 31 mar 2008, 11:52
Locatie: Sønderborg(DK)

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Niels v D » 05 nov 2009, 10:58

Dat is de motor uit o.a. de Lacer Evo's.. Dat wil wel in een elise denk ik :shock:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 05 nov 2009, 11:13

Niels v D schreef:Dat is de motor uit o.a. de Lacer Evo's.. Dat wil wel in een elise denk ik :shock:
damn...daar kun je aardig wat druk op zetten...zal bijna ziek zijn :hosanna:

trouwens hier ook een leuk draadje van een Lotus Elise 2 eigenaar die hem helemaal verbouwt...rover eruit honda erin en veel carbon enz enz

http://forums.clubrsx.com/showthread.php?t=675911" onclick="window.open(this.href);return false;

van>

Afbeelding

naar>

Afbeelding

oude rommel eruit en van>

Afbeelding

naar>

Afbeelding

:mrgreen:

en wow...schijnt weer een kilo of meer te schelen...

Afbeelding

afijn zie het draadje DIY :mrgreen:

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Youp » 05 nov 2009, 11:20

Hij doet goed z'n best! Maar als hij toch alleen een super snelle Lotus wilt bouwen, snap ik niet waarom hij niet voor een S1 gegaan is... Die zijn nog een stukje lichter... :)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 05 nov 2009, 11:33

Youp schreef:Hij doet goed z'n best! Maar als hij toch alleen een super snelle Lotus wilt bouwen, snap ik niet waarom hij niet voor een S1 gegaan is... Die zijn nog een stukje lichter... :)
vind anders dat ie hem knap licht heeft gekregen....
The car in January weighs 736kg ..... 1622.6 lb today I do not have the weight but it is surely in lower part

The weight is taken with the full of one gasoline
736kg gewogen met volle tank :shocking: netjes...

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Youp » 05 nov 2009, 11:41

GTRene schreef:
Youp schreef:Hij doet goed z'n best! Maar als hij toch alleen een super snelle Lotus wilt bouwen, snap ik niet waarom hij niet voor een S1 gegaan is... Die zijn nog een stukje lichter... :)
vind anders dat ie hem knap licht heeft gekregen....
The car in January weighs 736kg ..... 1622.6 lb today I do not have the weight but it is surely in lower part

The weight is taken with the full of one gasoline
736kg gewogen met volle tank :shocking: netjes...
Dat is zeker waar, maar een standaard S1 zit al aan 675kg standaard... De 150pk uitvoering weegt 710 kg... :) Wat weegt zo'n K-series S2 standaard?

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 05 nov 2009, 11:46

weinig, zo te zien is het wel een S2 maar longroof en dus nog vrij licht....710kg fabrieksopgave maar vaak is dat gewogen en met volle tank iets meer.

http://www.autoweek.nl/carbase_data.php ... 2&cache=no" onclick="window.open(this.href);return false;

dus dan is zo'n S2 zo gek nog niet...die dingen zijn 2001<>2002 tussenfase

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 05 nov 2009, 11:57

Lotus 340R volgt honda Elise die telkens goed dwars gaat :thumbup:

[gvideo]http://video.google.nl/videoplay?docid= ... =nl&view=2[/gvideo]

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Youp » 05 nov 2009, 12:08

Whaha, die kan er wat van! Gaaf om te zien! :D

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 05 nov 2009, 13:34

wow, dacht ik kijk ff voor honda en audi elise...maar weinig toen conversion kwam ik deze special lotus elise met VW R32 motor 300pk tegen :hosanna: :df: gaaf gedaan...zijn er nog niet veel van 8)

http://www.pistonheads.com/sales/1325579.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Elise S1 1999, 3.2 V6 300bhp
Matt Black, front splitter, motorsport wing, soft top, lifeline six point extinguisher (4 engine bay, 2 cockpit), sabelt four point harness, corbeau seats, JSD Nitron suspension, zero bump steer kit, rear toe link kit, Nitron wishbone rose joint kit (better than bushes) AP four pots + AP discs front, eliseparts Alli belled rears, Pagids all round, breaded brake & clutch hoses, new wheel bearings, Pro Alloy up-rated rad, JSD rad tilt frame, drive by wire throttle, new clutch, new master & slave, JSD thermo sensors, high flow fuel pump, Pro alloy long range fuel tank, swirl pot, custom drive shafts, bespoke engine mounts, Emerald ECU, Stainless exhaust system, LSD.
£21,500 GBP
Will paint in colour of choice for sale price.
Advert Age: 6 days
Location: HANTS, United Kingdom
Contact: simon ward (carnumber74)
Phone: 07071028134
Afbeelding

zal vragen oproepen :lol:
Afbeelding

Afbeelding

:df: wie haalt em op :mrgreen: je krijgt hem in de kleur naar je keuze voor dat geld...of met korting lijkt me :hmmm:

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Petrolhead Tom » 05 nov 2009, 16:20

Ben bang dat een honda conversie toch mooier stuurt, zo'n 6 cillinder weegt nog wel wat he ;)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 05 nov 2009, 16:23

Tom Westendorp schreef:Ben bang dat een honda conversie toch mooier stuurt, zo'n 6 cillinder weegt nog wel wat he ;)
ja dat denk ik ook, nu dus een korte wielbasis en dan ook nog een wat zwaardere motor...als ie dan omkomt gaat het heel rap waarschijnlijk...wel apart :mrgreen:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 05 nov 2009, 16:27

holy tuuuut het klinkt nu wel als een echte sportwagen :mrgreen:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=vf__x2X1 ... r_embedded[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=VPKbnpgD ... r_embedded[/youtube]

meer hier met groter beeld...

http://aussieexotics.com/forum/lotus/r3 ... 268.0.html" onclick="window.open(this.href);return false;

nb volgens mij ligt ie toch wel goed en kan GT3 RS bijhouden zo te zien :clap:

Elise
Berichten: 8786
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Elise » 05 nov 2009, 16:38

voor Rene :wink:

http://www.castrol.com/castrol/generica ... Id=7016603" onclick="window.open(this.href);return false;
http://s96.photobucket.com/albums/l183/ ... o000-1.flv" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], mark123 en 2 gasten