M'n motorfiets staat al te koop btw...
lightweight cars, talk and video's
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: lightweight cars, talk and video's
Hmm... Doe mij toch maar een ietwat opvallendere... Stuurtje links kan altijd nog na import vanuit de UK, 40.000 euro is gewoon erg veel geld voor een 2e hands Elise, ookal is het een 111R... Tenzij je de centen op je rug hebt groeien, zou ik er niet aan beginnen. 
M'n motorfiets staat al te koop btw...
M'n motorfiets staat al te koop btw...
-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: lightweight cars, talk and video's
En toch verkopen ze over het algemeen nog aardig. Ombouwen kost volgens vdk zo'n 7-8k waardoor het prijsverschil niet bijster groot meer is. Staat een leuke Senna edition via vdk te koop voor 36 dacht ik.
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: lightweight cars, talk and video's
Dat kan een stuk goedkoper hoor, ik heb al ergens 5000 euro gehoord... En wanneer je het zelf doet wordt het uiteraard nog goedkoper.
Ik zou het waarschijnlijk zelf doen.
Ik zou het waarschijnlijk zelf doen.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: lightweight cars, talk and video's
Er wordt weer genoeg moois gepost hier. Ook ik zou wel een Lotus willen, maar heb het idee dat ik dat plan de komende jaren nog wel even in de vriezer kan zetten 
Is zo'n stuurombouw trouwens nog makkelijk te realiseren?
Is zo'n stuurombouw trouwens nog makkelijk te realiseren?
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: lightweight cars, talk and video's
Het schijnt dat het allemaal erg simpel in elkaar zit bij een lotus. Ik heb er wel een paar van dichtbij gezien en wel eens in mee gereden, maar nooit echt gelet op de constructie.
Ik denk wel dat het scheelt als je wat (auto)technische achtergrond en ervaring hebt....
Ik denk wel dat het scheelt als je wat (auto)technische achtergrond en ervaring hebt....
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: lightweight cars, talk and video's
Volgens mij is dat altijd een handigheid bij de aanschaf van een lotus, die gaan nog wel eens kapot 
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: lightweight cars, talk and video's
Met een Toyota torretje waarschijnlijk minder vaak dan mijn huidige Croissant. 
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: lightweight cars, talk and video's
Ook weer waar! Die micra van mij is ook niet kapot te krijgen (het is dan wel geen sportauto maar hij wordt ook niet bepaald gespaart
)
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: lightweight cars, talk and video's
Mijn Saxo doet 't ook nog hoor..
Heb d'r nu al 40.000km op zitten met het beestje, wel wat kleine standaard dingetjes maar niks ernstigs ofzo. Een kabeltje wat smelt omdat het te dicht bij het spruitstuk zit dat op zijn beurt weer te heet wordt met mijn rijstijl bijvoorbeeld.... Spanrolletje van de multi-riem kapot gehad, trillingsdemper(krukaspoelie)... Dat was het wel weer.
Als je er een beetje met beleid mee omgaat kun je de meeste auto's wel heel houden.
Heb d'r nu al 40.000km op zitten met het beestje, wel wat kleine standaard dingetjes maar niks ernstigs ofzo. Een kabeltje wat smelt omdat het te dicht bij het spruitstuk zit dat op zijn beurt weer te heet wordt met mijn rijstijl bijvoorbeeld.... Spanrolletje van de multi-riem kapot gehad, trillingsdemper(krukaspoelie)... Dat was het wel weer.
Als je er een beetje met beleid mee omgaat kun je de meeste auto's wel heel houden.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: lightweight cars, talk and video's
Klopt gewoon goed warmrijden en dan gaat het allemaal wel goed :shakeit:
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: lightweight cars, talk and video's
Lang leven de olietemperatuurmeter! :banaan:
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
wat is dit dan in deze Lotus elise een Mitsu motor?

er staat bij
er staat bij
here's a 4g63 in a lotus
- Niels v D
- Berichten: 1945
- Lid geworden op: 31 mar 2008, 11:52
- Locatie: Sønderborg(DK)
Re: lightweight cars, talk and video's
Dat is de motor uit o.a. de Lacer Evo's.. Dat wil wel in een elise denk ik 
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
damn...daar kun je aardig wat druk op zetten...zal bijna ziek zijnNiels v D schreef:Dat is de motor uit o.a. de Lacer Evo's.. Dat wil wel in een elise denk ik
trouwens hier ook een leuk draadje van een Lotus Elise 2 eigenaar die hem helemaal verbouwt...rover eruit honda erin en veel carbon enz enz
http://forums.clubrsx.com/showthread.php?t=675911" onclick="window.open(this.href);return false;
van>
naar>
oude rommel eruit en van>
naar>
en wow...schijnt weer een kilo of meer te schelen...
afijn zie het draadje DIY
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: lightweight cars, talk and video's
Hij doet goed z'n best! Maar als hij toch alleen een super snelle Lotus wilt bouwen, snap ik niet waarom hij niet voor een S1 gegaan is... Die zijn nog een stukje lichter... 
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
vind anders dat ie hem knap licht heeft gekregen....Youp schreef:Hij doet goed z'n best! Maar als hij toch alleen een super snelle Lotus wilt bouwen, snap ik niet waarom hij niet voor een S1 gegaan is... Die zijn nog een stukje lichter...
736kg gewogen met volle tankThe car in January weighs 736kg ..... 1622.6 lb today I do not have the weight but it is surely in lower part
The weight is taken with the full of one gasoline
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: lightweight cars, talk and video's
Dat is zeker waar, maar een standaard S1 zit al aan 675kg standaard... De 150pk uitvoering weegt 710 kg...GTRene schreef:vind anders dat ie hem knap licht heeft gekregen....Youp schreef:Hij doet goed z'n best! Maar als hij toch alleen een super snelle Lotus wilt bouwen, snap ik niet waarom hij niet voor een S1 gegaan is... Die zijn nog een stukje lichter...
736kg gewogen met volle tankThe car in January weighs 736kg ..... 1622.6 lb today I do not have the weight but it is surely in lower part
The weight is taken with the full of one gasolinenetjes...
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
weinig, zo te zien is het wel een S2 maar longroof en dus nog vrij licht....710kg fabrieksopgave maar vaak is dat gewogen en met volle tank iets meer.
http://www.autoweek.nl/carbase_data.php ... 2&cache=no" onclick="window.open(this.href);return false;
dus dan is zo'n S2 zo gek nog niet...die dingen zijn 2001<>2002 tussenfase
http://www.autoweek.nl/carbase_data.php ... 2&cache=no" onclick="window.open(this.href);return false;
dus dan is zo'n S2 zo gek nog niet...die dingen zijn 2001<>2002 tussenfase
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
Lotus 340R volgt honda Elise die telkens goed dwars gaat
[gvideo]http://video.google.nl/videoplay?docid= ... =nl&view=2[/gvideo]
[gvideo]http://video.google.nl/videoplay?docid= ... =nl&view=2[/gvideo]
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: lightweight cars, talk and video's
Whaha, die kan er wat van! Gaaf om te zien! 
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
wow, dacht ik kijk ff voor honda en audi elise...maar weinig toen conversion kwam ik deze special lotus elise met VW R32 motor 300pk tegen
gaaf gedaan...zijn er nog niet veel van 8)
http://www.pistonheads.com/sales/1325579.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

zal vragen oproepen


wie haalt em op
je krijgt hem in de kleur naar je keuze voor dat geld...of met korting lijkt me 
http://www.pistonheads.com/sales/1325579.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Elise S1 1999, 3.2 V6 300bhp
Matt Black, front splitter, motorsport wing, soft top, lifeline six point extinguisher (4 engine bay, 2 cockpit), sabelt four point harness, corbeau seats, JSD Nitron suspension, zero bump steer kit, rear toe link kit, Nitron wishbone rose joint kit (better than bushes) AP four pots + AP discs front, eliseparts Alli belled rears, Pagids all round, breaded brake & clutch hoses, new wheel bearings, Pro Alloy up-rated rad, JSD rad tilt frame, drive by wire throttle, new clutch, new master & slave, JSD thermo sensors, high flow fuel pump, Pro alloy long range fuel tank, swirl pot, custom drive shafts, bespoke engine mounts, Emerald ECU, Stainless exhaust system, LSD.
£21,500 GBP
Will paint in colour of choice for sale price.
Advert Age: 6 days
Location: HANTS, United Kingdom
Contact: simon ward (carnumber74)
Phone: 07071028134
zal vragen oproepen
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: lightweight cars, talk and video's
Ben bang dat een honda conversie toch mooier stuurt, zo'n 6 cillinder weegt nog wel wat he 
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
ja dat denk ik ook, nu dus een korte wielbasis en dan ook nog een wat zwaardere motor...als ie dan omkomt gaat het heel rap waarschijnlijk...wel apartTom Westendorp schreef:Ben bang dat een honda conversie toch mooier stuurt, zo'n 6 cillinder weegt nog wel wat he
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
holy tuuuut het klinkt nu wel als een echte sportwagen
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=vf__x2X1 ... r_embedded[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=VPKbnpgD ... r_embedded[/youtube]
meer hier met groter beeld...
http://aussieexotics.com/forum/lotus/r3 ... 268.0.html" onclick="window.open(this.href);return false;
nb volgens mij ligt ie toch wel goed en kan GT3 RS bijhouden zo te zien
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=vf__x2X1 ... r_embedded[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=VPKbnpgD ... r_embedded[/youtube]
meer hier met groter beeld...
http://aussieexotics.com/forum/lotus/r3 ... 268.0.html" onclick="window.open(this.href);return false;
nb volgens mij ligt ie toch wel goed en kan GT3 RS bijhouden zo te zien
- Elise
- Berichten: 9122
- Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03
Re: lightweight cars, talk and video's
voor Rene
http://www.castrol.com/castrol/generica ... Id=7016603" onclick="window.open(this.href);return false;
http://s96.photobucket.com/albums/l183/ ... o000-1.flv" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.castrol.com/castrol/generica ... Id=7016603" onclick="window.open(this.href);return false;
http://s96.photobucket.com/albums/l183/ ... o000-1.flv" onclick="window.open(this.href);return false;
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Bob Gervais, maurizio en 1 gast
