Hiero wijlen 2 superacteurs/coureurs met hun Rolexen:
Horloge / Horloges topic
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Re: Horloge / Horloges topic
Ik ben 'n man van Rolex en Jaeger LeCoultre, maar 'n nette Omega kan mij ook wel bekoren(en de AP Royal Oak + eigenlijk bijna elke Girard Perregaux ook en Patek, maar mij 'te duur' in wat ik mooi vind)

- Snipe
Vergeet je niet iets?dale vito schreef:wel het jack erbij kopen Tom!
(....)
en het boek
(....)
Wel een gaaf horloge trouwens!
-
Zeg, kun jij niet verdergaan met filmpjes maken?Elmar schreef: Dus kopen, pimmel!

- cooldragon
Qua afschrijving is een dikke klok altijd nog verstandiger investeren dan iets op 4 wielenElmar schreef:Ik snap niet dat iemand het laat afhangen van wat het later misschien nog waard is. Je koopt iets omdat je het nu mooi vind (en kunt betalen).

- Snipe
Terugverwijzend naar die 917: dat hoeft lang niet altijd zo te zijncooldragon schreef:Qua afschrijving is een dikke klok altijd nog verstandiger investeren dan iets op 4 wielenElmar schreef:Ik snap niet dat iemand het laat afhangen van wat het later misschien nog waard is. Je koopt iets omdat je het nu mooi vind (en kunt betalen).

- cooldragon
Uitzonderingen daargelatenSnipe schreef:Terugverwijzend naar die 917: dat hoeft lang niet altijd zo te zijncooldragon schreef:Qua afschrijving is een dikke klok altijd nog verstandiger investeren dan iets op 4 wielenElmar schreef:Ik snap niet dat iemand het laat afhangen van wat het later misschien nog waard is. Je koopt iets omdat je het nu mooi vind (en kunt betalen).

- Elmar
Ben al begonnen.Tom schreef:Zeg, kun jij niet verdergaan met filmpjes maken?Elmar schreef: Dus kopen, pimmel!![]()
Titel luidt: "The day before the Tag Heuer came."
Gaat medio 2012 in premiere.

- dale vito
zulke foto's blijven vet. Ik heb een map op m'n computer vol met dit soort vintage foto's met legendarische horloges.. Ook een hoop militairen.Robin schreef:Ik ben 'n man van Rolex en Jaeger LeCoultre, maar 'n nette Omega kan mij ook wel bekoren(en de AP Royal Oak + eigenlijk bijna elke Girard Perregaux ook en Patek, maar mij 'te duur' in wat ik mooi vind)
- dale vito
de 1e (lichte) versie is vele malen mooier IMHO.. meer richting het jack.Macboy schreef:
- dale vito
Nautilus; geniaal. Alleen hoort de matching band er wel bij (goud in dit geval, al bestaat die van deze nieuwe versie geloof ik niet..).cooldragon schreef:Robin, bij mij precies hetzelfde.
Vond de deepsea Zo'n mooie klok....
totdat ik em om mijn pols gevoeld en gezien had....WAT een slagschip!
Heb wel een horloge gepast wat ik eigenlijk niet echt mooi vindt(maar wel een zeer speciale klok) maar om mijn pols toch wel erg mooi stond.....
Prijzen in Amerika zijn niet zo veel goedkoper meer dan NL, wellicht dat ze daar wel meer aan de prijs kunnen doen, maar dan nog koop mijn klokjes liever in Nederland.
De band is bij deze Gerald Genta ontwerpen zo'n integraal deel van het ontwerp dat het haast verkrachting is om een andere optie aan te bieden, althans bij deze versies die het origineel zeer sterk benaderen.
Vacheron Constatin 222 - Audemars Piguet Royal Oak - IWC Ingenieur SL - Patek Philippe Nautilus
GENIAAL.
-
Zal het nog erger maken Tom. Waarom een horloge verkopen die je mooi vind? En als je een horloge van 3 of 4k koopt, hoeveel heeft die je dan per dag gekost over 10 jaar? Enig idee wat je op een stuk roest met vier wielen afschrijft? 

-
Hmm ze vroegen voor de Monaco Vintage (Gulf kleurstelling) 3200 euro...
- RVV
Die Gulf, ik weet het niet, doet me toch iets te veel aan een Gulf promo artikel denken. Zo eentje die je krijgt als pompbediende van de maand ofzo.
-
Heb ik ook 'n beetje eigenlijk.Rico schreef:Die Gulf, ik weet het niet, doet me toch iets te veel aan een Gulf promo artikel denken. Zo eentje die je krijgt als pompbediende van de maand ofzo.
Ik krijg maandag weer 'n Omega Planet Ocean Coaxial 600 42mm binnen met stalen band en erbij een rubberen band voor op vakantie. Vind het buiten de Rolex sportmodellen altijd dé dagelijks bruikbare leuke sportklokken voor 't ruigere werk:
- Snipe
Als dat zo is kom ik wel een maandje auto's aftanken..!Rico schreef:Die Gulf, ik weet het niet, doet me toch iets te veel aan een Gulf promo artikel denken. Zo eentje die je krijgt als pompbediende van de maand ofzo.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Robin schreef:Heb ik ook 'n beetje eigenlijk.Rico schreef:Die Gulf, ik weet het niet, doet me toch iets te veel aan een Gulf promo artikel denken. Zo eentje die je krijgt als pompbediende van de maand ofzo.
Ik krijg maandag weer 'n Omega Planet Ocean Coaxial 600 42mm binnen met stalen band en erbij een rubberen band voor op vakantie. Vind het buiten de Rolex sportmodellen altijd dé dagelijks bruikbare leuke sportklokken voor 't ruigere werk:
Das wel een apparte klok, waterdicht naar ik aanneem? Wijzerplaat ook in andere kleuren?
Kost dat? ( Obligate vraag, I know)
Als het antwoord me bevalt knal ik een keer richting Heerenveen..................................
- Snipe
Een Omega, ik sluit niet uit dat ik er op een dag nog eens een koop.
(En dan bedoel ik niet een ouwe Opel.)
(En dan bedoel ik niet een ouwe Opel.)
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Even gezocht, prijs is wel ok, maar een beetje dik dat ding........................uiteraard noodzakelijk als je op 550m diep rond snorkelt................... 

- romo
Dit vind ik ook wel wat; Mooier dan die "arrow" wijzers, das een beetje over the top IMHO

-
Ik draag de Omega PO 600M coaxial 42mm nu.
Eens kijken of deze chronometer doet wat ie moet doen: op tijd lopen. Rubber band erbij voor vakantiedoeleinden.
Romo: de eerste is een jaren 90 Seamaster om 't oneerbiedig te zeggen. De 'arrow' wijzers waren eind jaren 50 ook al te vinden op Omega Seamasters, is dus niet 'nieuw'of modern.
Ik hoop dus dat dit Omega 2500C caliber (laatste in de evolutie) net zo betrouwbaar en nauwkeurig is als de Rolex 3135. Ik heb nog m'n twijfels. We zullen zien.
Edit:
Hier de Omega 2500(A B en C versies naar gelang de evolutie, ik heb 'n C), gebaseerd op de Omega 1120= basis ETA 2892.2 'Chronomètre' uitvoering, maar mét een COAXIAAL echappement, tikgetal verlaagd van 28800 naar 25200 en ipv 21 steens nu 27 steens, mooi werkje, adusted to 5 positions and temperature:

Eens kijken of deze chronometer doet wat ie moet doen: op tijd lopen. Rubber band erbij voor vakantiedoeleinden.
Romo: de eerste is een jaren 90 Seamaster om 't oneerbiedig te zeggen. De 'arrow' wijzers waren eind jaren 50 ook al te vinden op Omega Seamasters, is dus niet 'nieuw'of modern.
Ik hoop dus dat dit Omega 2500C caliber (laatste in de evolutie) net zo betrouwbaar en nauwkeurig is als de Rolex 3135. Ik heb nog m'n twijfels. We zullen zien.
Edit:
Hier de Omega 2500(A B en C versies naar gelang de evolutie, ik heb 'n C), gebaseerd op de Omega 1120= basis ETA 2892.2 'Chronomètre' uitvoering, maar mét een COAXIAAL echappement, tikgetal verlaagd van 28800 naar 25200 en ipv 21 steens nu 27 steens, mooi werkje, adusted to 5 positions and temperature:
- RVV
Nieuwe Submariner, nu ook met ceramische bezel.

-
Rico dat is een photoshop imho, hij heeft de GMTIIC band met gepolijste middenstukken en op Basel 2009(nu dus) is de st/gg versiegeintroduceerd, maar nog niet de geheel stalen Sub, er met vorig jaar de wg en gg versie. Hij komt dus volgend jaar in staal, ceramic bezel enmet geheel matte band, zoals een duikhorloge betaamt.
Hier op de site van Rolex nog gewoon de 'ouwe' 16610:
http://www.rolex.com/en/index.jsp#/en/c ... 6610-0007/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier op de site van Rolex nog gewoon de 'ouwe' 16610:
http://www.rolex.com/en/index.jsp#/en/c ... 6610-0007/" onclick="window.open(this.href);return false;
- RVV
haha zal dan wel een 1 april grap zijn 

- Snipe
Robin, ik kan me vaak wel vinden in jouw posts, maar dit is echt abracadabra voor me. Ik snap er geen reet van.Robin schreef:Omega 1120= basis ETA 2892.2 'Chronomètre' uitvoering, maar mét een COAXIAAL echappement, tikgetal verlaagd van 28800 naar 25200 en ipv 21 steens nu 27 steens, mooi werkje, adusted to 5 positions and temperature:
-
Ach ik speelde ff voor'Geelhoed'*zoekt grafiekje*Snipe schreef:Robin, ik kan me vaak wel vinden in jouw posts, maar dit is echt abracadabra voor me. Ik snap er geen reet van.Robin schreef:Omega 1120= basis ETA 2892.2 'Chronomètre' uitvoering, maar mét een COAXIAAL echappement, tikgetal verlaagd van 28800 naar 25200 en ipv 21 steens nu 27 steens, mooi werkje, adusted to 5 positions and temperature:
Neh het gaat over het uurwerk in die klok, dat ding heet eigenlijk Omega type 1120 en dát uurwerk is eigenlijk een ETA(ook merknaam) 2892A2, die getuned is tot Omega 1120, maar die op zijn beurt weer getuned is tot Omega 2500 en dat is dus een 1120 met dat speciale echappement(kortom deel van balans spiraal/anker, dus bep onderdelen, die minder wrijving hebben en minder smering nodig hebben) en hij is CHRONOMETER , dwz uurwerk is onafh door een instituut van de Zwitserse overheid getest (COSC) in een aantal dagen in 5 verschillende temperatuursschommelingen en posities(om je pols ligt 't horloge niet altijd recht he) dus op z'n zij/kop/kroon omhoog/omlaag etc. zoiets dus.
Ding heb ik zondag op zomertijd gezet en hij loopt nu +/- 1.8sec vóór, da's dus 0.6sec/24h en prima dus. Totnutoe.