Zo, weer even een update, laatste maanden erg druk op het werk, bijna nergens tijd voor. Alfa doet het dit jaar fantastisch, precies 0 meter gereden, staat hoog en droog op de brug. Hij lekt geen olie dus voor mijn vakantie eerst maar eens olie gepeild. Hij zit vol, maar lekt niet. Heb besloten er maar vanaf te blijven dit jaar.
De C10 staat eronder en is best veel gebruikt. Ding is gewoon een guilty pleasure en die pak ik regelmatig om even te onthaasten. Deze winter nog wat puntjes op de i zetten en dan eens verzinnen wat ik ermee ga doen.
De Mini blijft gewoon een grappig ding. Blijft Mini, dus twee weken geleden begon ie een beetje te stotteren. Kan hem zelf uitlezen, misfire cilinder 1. Weekend daarna nieuwe bougies, bougiekabels en bobine. Wel minder, niet helemaal over. Mini reed altijd erg soepel, maar nu met gas los, bij bijv. schakelen, vond ik hem een beetje horkerig reageren. Dan zou het ook de bypass valve kunnen zijn. Die veer wordt wel eens een beetje slap. Stond op het punt nieuwe, gemodificeerde, in de UK te bestellen. Bedacht me dat ik eerst eens moest kijken of ik dat ding zelf kon vervangen. Tijdens onderzoek ontdekte ik een losse vacuüm slang die van de bypass valve was losgekomen. Ding weer vastgemaakt, wat preventieve maatregelen getroffen om losschieten te voorkomen. Mini rijdt weer als vanouds.
Één van mijn tijdverdrijven in mijn vakantie is het verzinnen van nieuwe projecten, naast verder helemaal niets doen of zo weinig mogelijk. Speel al een tijdje met de gedachten weer eens een daily op maat te gaan bouwen. Heb daar altijd lol in en kan inmiddels het nodige zelf. Mijn daily wordt ingezet voor woon-werkverkeer = 12km retour. Fietsen zou optie zijn, maar ik heb één fiets en die ben ik vergeten onder de brug vandaan te halen toen ik de Alfa liet zakken. De fiets doet het nog, hij gaat alleen vanzelf linksaf. Fietsen is dus geen optie.
Verder zijn 4 deuren wel handig, de daily wordt regelmatig gebruikt om met de honden in het bos te wandelen. Dat is nu met de Mini wel eens lastig, die kan ik bijv. lastig schoon maken.
Ben dus rustig aan het rondkijken naar een volgend projectje. Geen extreem project, een goede basis die met wat leuke aanpassingen goed rijdt en waar ik af en toe lekker mee kan gooien en smijten. Voorlopig heb ik mijn zinnen gezet op een BMW E90 330i pre-facelift. Handgeschakeld en zonder navi. Een radio en airco is voldoende. Verder zo min mogelijk poespas. Liever platte stoffen stoelen, voorstoelen en achterbank gaan er toch uit. Max 150-170dkm. Dan is er ook nog budget om hem technisch op orde te brengen en het onderstel te upgraden. Wel/geen M-pakket maakt me niet uit, liever een technisch goede basis. In het voorjaar/zomer en najaar op semi-slicks, is me bij de Mini goed bevallen, in de winter op gewone banden. Ben voor het werk regelmatig in Duitsland, maar eens kijken of ik daar tegen een mooie basis aanloop.
Voorbeeldje van hoe het er ongeveer uit zou moeten komen te zien:
Een E90 clubsport zonder kooi.
Gr Ron