Het grote 'DF racefiets' topic
- RVV
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Nouja ik kan zelf ook wel wat natuurlijk, maar het moet als er wat aan de hand is, ook praktisch in te passen zijn (werk/prive/kinderen thuis etc. fiets wegbrengen . Ach er zijn nog genoeg adressen om langs te gaan. (die binnen mijn criterium vallen).
-
- Auto: M2
Rico, hoe lenig ben je? Op een racefiets ga je wel een stuk dieper zitten. Oftwel, je zadel staat hoger dan je stuur waardoor je rug en nek meer belast worden. Tegenwoordig hebben veel merken 'comfort' racefietsen. Die hebben een iets comfortabelere geometrie. Uiteindelijk is dit voor de meeste fietsers de beste oplossing om het een lange tijd vol te houden op de fiets zonder al te veel klachten in nek en/of rug. Bij de aanschaf van een eerste fiets van die prijsklasse is een fietsmeting ook niet verkeerd denk ik/ Die kan je vaak bij onafhankelijke zaken doen. je kijkt dan samen met een fysio naar de beste zithouding voor jou.
Voorbeelden van comfort modellen zijn de Cannondale Synapse en Specialized Roubaix.
Voorbeelden van comfort modellen zijn de Cannondale Synapse en Specialized Roubaix.
- matthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
Na een uurtje of 2 begin ik m'n onderrug vaak wel te voelen. Even afstappen voor een paar minuten lost dat dan wel weer op...
- RVV
Obbe goede opmerking, opmeten ed zal ik zeker laten doen, qua houding realiseer ik me de verschillen een "comfort" racer spreekt me iets meer aan. Aan de andere kant ritten langer dan 2,5 uur zal ik toch niet maken. Mijn lengte is 1,76 cm en ik ben ca 72,5 kilo. Er zit geen "buik" in de weg. Redelijke sterke core en nooit last van rug nek of schouderklachten.
- Jesper
- Auto: BMW M135i
Dat zeg je nuRVV schreef: Aan de andere kant ritten langer dan 2,5 uur zal ik toch niet maken.

Na ongeveer 2,5 / 3 uur krijg ik ook altijd last van mijn onderrug. Dit is wel verbeterd door wat core oefeningen te doen. Vanaf nu heb ik nog wat extra core oefeningen toegevoegd tijdens mijn bezoekjes aan de fitness, hopelijk houd ik het dan nog wat langer vol zonder rugpijn.
- matthyssie
Wat core-trainingen zouden voor mij wellicht ook niet slecht zijn.
- ///Joost
Fixed.matthyssie schreef:Wat meer in de beugels fietsen zou voor mij wellicht ook niet slecht zijn.

- matthyssie
- RVV
Langere ritten lukt me eigenlijk niet om in te plannen. Zou alleen op zondag kunnen. Met drie kleine kinderen is de zondag de enige dag dat we met zijn allen samen zijn. In de ochtend wel fietsen maar met 2,5 uur fietsen en douchen achteraf is de dag al weer half voorbij.Jesper schreef:Dat zeg je nuRVV schreef: Aan de andere kant ritten langer dan 2,5 uur zal ik toch niet maken.![]()
Na ongeveer 2,5 / 3 uur krijg ik ook altijd last van mijn onderrug. Dit is wel verbeterd door wat core oefeningen te doen. Vanaf nu heb ik nog wat extra core oefeningen toegevoegd tijdens mijn bezoekjes aan de fitness, hopelijk houd ik het dan nog wat langer vol zonder rugpijn.
- DDX
///Joost schreef:He tof! Er moeten meer foto's komen in dit topic. Is altijd leuk om te kijken!
Afgelopen zondag gemaakt tijdens dit ritje :
http://www.strava.com/activities/127188466" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Auto: M2
DDX, Netjes hoor! Je rijdt wel veel lange afstanden met hoge gemiddeldes. Was dit in een groep?
Groeten, Obbe
Groeten, Obbe
- DDX
Merendeel alleen.
In begin haalde ik alleen maar mensen in
Na 10km wel iemand gevonden die zelfde tempo reed, dus samen met hem zo'n 30km gereden tot het wat drukker werd/klimmetjes begonnen.
En later nog 20km aangehaakt bij treintje die best rap ging (40+)
Vanavond wat rondjes op Circuit Zandvoort gereden, wel grappig maar gaat redelijk snel vervelen.
(zeker omdat er flink windje stond)
http://www.strava.com/activities/128554574" onclick="window.open(this.href);return false;
(En vantevoren eerst mezelf redelijk opgereden door vanuit werk tegen wind in naar Zandvoort te fietsen)
In begin haalde ik alleen maar mensen in

Na 10km wel iemand gevonden die zelfde tempo reed, dus samen met hem zo'n 30km gereden tot het wat drukker werd/klimmetjes begonnen.
En later nog 20km aangehaakt bij treintje die best rap ging (40+)

Vanavond wat rondjes op Circuit Zandvoort gereden, wel grappig maar gaat redelijk snel vervelen.
(zeker omdat er flink windje stond)
http://www.strava.com/activities/128554574" onclick="window.open(this.href);return false;
(En vantevoren eerst mezelf redelijk opgereden door vanuit werk tegen wind in naar Zandvoort te fietsen)
- RVV
Veel fietsen? Deze man -> http://www.strava.com/athletes/4062524" onclick="window.open(this.href);return false;
- RobS
Ik heb voor 2e paasdag een flinke rit op het programma staan. Afgelopen weekend dit rondje gereden, 2e paasdag doen we hetzelfde rondje maar dan gaan we op de fiets van Eindhoven naar Visé, in totaal goed voor ~ 300km, we hopen het binnen 12 uur te doen.
- ///Joost
RVV schreef:Veel fietsen? Deze man -> http://www.strava.com/athletes/4062524" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.sportstats.ca/searchResults. ... me=Van+Mol
En dat alleen van 2004-2006. 3 opeenvolgende jaren een Ironman.
Laatst gewijzigd door ///Joost op 10 apr 2014, 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.
- RVV
Ik blijf het bijzonder vinden die lange afstanden. Ik fiets best vaak, bijna elke dag nu. Met een maandgemiddelde van tussen de 1000 en 1250 km. Toch is mijn langste rit tot nu toe maar 67 kilometer geweest. Rond de 2,5 uur fietsen. Om eerlijk te zijn vind ik dat ook wel mooi zo. Een keer doorhalen naar 80 km zal vast nog wel gebeuren. Maar om eerlijk te zijn vind ik 3 uur achter elkaar op de fiets zitten wel mooi zat.
Aan de andere kant snap ik de uitdaging om 100 kilometer plus ritten te rijden ook wel. Alleen kan ik er met geen mogelijkheid tijd voor vrij maken. Combi die ik nu ook af en toe doe is eerst 10 kilometer hardlopen en gelijk daarna rond de 40 kilometer gaan fietsen. Groot voordeel is dat ik het "hardlopen" er dan letterlijk uit fiets.
Aan de andere kant snap ik de uitdaging om 100 kilometer plus ritten te rijden ook wel. Alleen kan ik er met geen mogelijkheid tijd voor vrij maken. Combi die ik nu ook af en toe doe is eerst 10 kilometer hardlopen en gelijk daarna rond de 40 kilometer gaan fietsen. Groot voordeel is dat ik het "hardlopen" er dan letterlijk uit fiets.
- RVV
Ik fiets nu meer dan ik in de auto rij 

- RobS
Rondje van 444km --> http://www.strava.com/activities/127235153" onclick="window.open(this.href);return false;///Joost schreef:RVV schreef:Veel fietsen? Deze man -> http://www.strava.com/athletes/4062524" onclick="window.open(this.href);return false;Die zat ik gisteren toevallig ook te bekijken. Een goegeltje leert dat ie een niet misselijke palmares heeft.
http://www.sportstats.ca/searchResults. ... me=Van+Mol
En dat alleen van 2004-2006. 3 opeenvolgende jaren een Ironman.
Wat een held, ik las net dat hij een speciale externe accu heeft om z'n Garmin mee op te laden

- ///Joost
Wat een loser, niet eens een kommetje in die 16 uur. 

- RobS
Het is ook geen klimmer zo te zien, hoogste tot nu toe 336m.///Joost schreef:Wat een loser, niet eens een kommetje in die 16 uur.

- RVV
http://www.strava.com/clubs/32947" onclick="window.open(this.href);return false;
Even een plug voor de DF club van RobS.
Even een plug voor de DF club van RobS.
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
///Joost schreef:Wat een loser, niet eens een kommetje in die 16 uur.

- Tim N
He kuddo toppert, ff laten zien wie er bovenaan het leaderboard staat joh

*zou toch met jou km's lekker dit jaar al zsm overstappen op een racefiets.

- DDX
Zal hem morgen maar weer eens gaan inhalen 

- RVV
Haha ben ik niet bang voor DDX
met die afstanden die jij er doorheen draait maak ik me geen illusie. Morgen avond wil ik eigenlijk ook wel weer hardlopen. Dus valt af zondag nog een ritje van ca. 65 km en het zit er weer op.