Nou, het heeft even geduurd, maar "eindelijk" heeft zich iets voor gedaan met Der Neuer Dreier waar ik minder blij van word. Het blijkt namelijk niet alleen erg eenvoudig om de middenconsole te strippen zodat de navi monitor en Idrive bediening eruit gesloopt kunnen worden teneinde dezen wederrechtelijk toe te eigenen, er lopen ook nog eens galbakken rond op deze aardkloot die dat doen. Vanochtend trof ik de 320d zo aan, met 't kleine ruitje van het rechter achterportier stuk geslagen... Ik heb verder niks gehoord: geen glas horen rinkelen, geen alarm horen gillen, terwijl ik er hemelsbreed nog geen 15 meter vandaan heb liggen slapen.
Volgens de dealer, die trouwens perfecte service verleent tot nu toe, gebeurt het door heel Nederland, wat zeg ik, Europa aan de lopende band... Er is dus een reëel risico dat die klootzakken nog een keer terug komen als het er weer in zit. Zo'n slot als je bij VW kunt krijgen om je RNS510 te houden lijkt mij wel wat, maar is er nog niet voor de F30. Dus als ik pech heb mag ik de rommel nog een keertje of 5 "inleveren" voordat zo'n navi slot leverbaar is. De details die de "pret" compleet maken: eigen risico per incident in privé tijd is €250,=. En ze hebben mijn zonnebril op sterkte ook maar meegenomen. Ik hoop dat ze gierende beukende koppijn krijgen van de +2,5 en -0,75 glazen!
Als het goed is, kan ik hem woensdag weer ophalen. Tot die tijd mag ik rond knorren in dit apparaat: een 318i met M pakket en Sjonnenorgel. Oh the joy!