Horloge / Horloges topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
dale vito

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door dale vito » 23 jan 2009, 23:15

ja, dit is een cheape chinese quartz met logo van de "Secret Service".

Afbeelding

Ook heeft hij een oude TH duiker

Afbeelding

Maar voor een president is natuurlijk één horloge bij uitstek geschikt.. The Presidents Watch..

Afbeelding

dale vito

Bericht door dale vito » 23 jan 2009, 23:16

pff eindelijk een nieuwe pagina zonder die 5mb foto's ;)

dale vito

Bericht door dale vito » 23 jan 2009, 23:18

Meer:
Barack Obama's Secret Service Chronograph

On the occasion of his 46th birthday, on August 4, 2007, Barack Obama received a gift from the Secret Service agents who had been responsible for protecting him during his Presidential campaign -- a large, black-dialed chronograph bearing the shield of the Secret Service. This chronograph was purchased by the Secret Service agents in the Secret Service employees' store, located at Secret Service headquarters in Washington, D.C. (You can read more about the relationship between Obama and his Secret Service details, here.)

The Secret Service chronograph given to Senator Obama by the Secret Service agents is a private label watch available only in the Secret Service employees' store. The watch is manufactured for the Secret Service store by Jorg Gray, and appears in the Jorg Gray online catalog as the JGC6500 Chronograph. The chronograph is made in China, with a Japanese movement. (Click on any of the following images, to see an enlargement.)

The following are key features of this watch:

* Design -- oversized chronograph, with tri-compax design -- 24-hour indicator at three o'clock, continuous seconds at six o'clock and chronograph minutes at nine o'clock; quick-set date at 4:30 position; luminous markers and hands.
* The Case and Crystal -- The case is stainless steel, with the top bezel being base metal; screw-back case; marked water resistant to 10 ATM; domed plastic crystal
* Measurements -- The chronograph measures 41 millimeters across the dial (not counting the crown); 47 millimeters from top of top lug to bottom of bottom lug; thickness of 13.5 millimeters (from case-back to top of domed crustal; 22 millimeters between the lugs (strap wdith).
* The Movement -- This chronograph is powered by the Miyota Caliber OS-20 movement. The OS20 movement is a 13-1/2 ligne movement (30.80 mm), with a height of 5.10 mm, accurate to within 20 seconds per month. Here are full specifications of the OS20 movement. Miyota is a subsidiary of Citizen Watch Co., LTD. Japan. These OS20 movements are available from supply houses in the United States at a price of approximately $25 per movement, as shown here.

This Secret Service chronograph sells for approximately $210 in the employees' store. This store is operated by the United States Secret Service Employee Recreation Association ("ERA"), and all profits from the store go to charities supported by the ERA. The employees' store is not open to the public; accordingly, these "Barack Obama Secret Service Chronographs" are destined to remain scarce among the chronograph collectors.
Het schijnt dat deze ooit nogal limited was, maar dat ze nu in 1000tallen tegelijk de fabriek uitgeknald worden.

http://www.onthedash.com/docs/obama.html" onclick="window.open(this.href);return false;

dale vito

Bericht door dale vito » 07 feb 2009, 21:21

Vandaag de eerste (?) DF'er bij ons in de zaak.. Gezellig! Kom nog eens terug als we weer een vette rolex-knaller hebben liggen ;) .

Chuck

Bericht door Chuck » 08 feb 2009, 01:31

Hoi Dale, leuk je te ontmoeten! Wilde hem in het echt even zien, maar helaas ander keertje.

Rupie

my first Breitling

Bericht door Rupie » 27 feb 2009, 21:29

Mijn nieuwe aanwinst:

Afbeelding

Breitling Chronomat Evolution

dale vito

Bericht door dale vito » 27 feb 2009, 22:25

Ruben ik heb je mail beantwoord. Welkom in de wondere wereld van het mechanische horloge ;) , en van harte met deze stoere aanwinst.

Leuk weetje: die "rider tabs" (ofwel de opstaande delen aan de lunette/draairing/bezel) zijn niet ontworpen als cosmetische uitspatting of iets dergelijks; ze dienden wel degelijk een doel. De tabs zijn/waren los te schroeven met een fijne schroevendraaier. Door de twee met 15 en 45 van plaats te verwisselen verander je de lunette in een count-down timer. Nu telt ie dus niet op tot 60, maar áf vanaf 60. Dat feitje kan je mooi vertellen aan de bar ;) .

Rupie

Bericht door Rupie » 28 feb 2009, 07:39

Bedankt Dale :wink:

Snipe

Bericht door Snipe » 28 feb 2009, 19:37

Goeie klok - daar kan Obama nog een puntje aan zuigen 8)

Panamera

Bericht door Panamera » 01 mar 2009, 12:19

Nieuw klokje voor deze arme student :mrgreen:
Slechte foto
Afbeelding

Macboy

Bericht door Macboy » 02 mar 2009, 23:11

Robin: als iemand je smst is het wel de bedoeling te reageren :)

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 03 mar 2009, 13:50

Macboy schreef:Robin: als iemand je smst is het wel de bedoeling te reageren :)
Ilija als je iemand smst is het wel de bedoeling naar het juiste nummer:)

je hebt 'n pb

Macboy

Bericht door Macboy » 04 mar 2009, 23:17

Ik vond je stem de laatste tijd ook zo vrouwelijk en warm ;)

Ik vind hem hier NIET mooi, maar in magazine was ie wat schuiner gefotografeerd en toen wél prachtig !

Afbeelding

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 06 mar 2009, 15:25

Ilija die hierboven heb ik hier, is ECHT een prachtding, had ik voor mezelf ingekocht.

FF wat anders, m'n Rolex Seadweller DEEPSEA desire zit op 't dieptepunt, voor mijn pols te hoekig en grof...

Nu dacht ik aan een moeilijk te vinden JLC Memovox Polaris, maar nu viel m'n oog op dit ding, ook met mech alarmfunctie, wát 'n stoer en prachtig ding, dus dat wordt weer een half jaar happen naar lucht:

Afbeelding

cooldragon

Bericht door cooldragon » 06 mar 2009, 22:42

Robin, bij mij precies hetzelfde.
Vond de deepsea Zo'n mooie klok....

totdat ik em om mijn pols gevoeld en gezien had....WAT een slagschip!

Heb wel een horloge gepast wat ik eigenlijk niet echt mooi vindt(maar wel een zeer speciale klok) maar om mijn pols toch wel erg mooi stond.....

Afbeelding

Prijzen in Amerika zijn niet zo veel goedkoper meer dan NL, wellicht dat ze daar wel meer aan de prijs kunnen doen, maar dan nog koop mijn klokjes liever in Nederland.

Collin Bello

Bericht door Collin Bello » 07 mar 2009, 00:09

Ja Robert, leuk horloge in US kopen, kan je tax terug krijgen ook nog. Maar je moet niet bij douane in EU gecontroleerd worden ( niet alleen als je uit US terug komt maar elke keer als je met dat horloge de EU weer in komt). Dan invoerrechten en BTW erover. Dan loont het niet meer. Laatst in NYC een horloge willen kopen. Uiteindelijk met korting in NL even duur uit.

cooldragon

Bericht door cooldragon » 07 mar 2009, 09:16

precies,

daarnaast de kans op imitatie in USA veel groter dan in NL.
En naheffingen zijn ook nog eens mogelijk als je een keer terugkomt van vakantie met een dikke klok aan je pols die je misschien 4 vakanties geleden had gekocht(en nooit invoer over hebt betaald)

cooldragon

Bericht door cooldragon » 07 mar 2009, 09:17

@collin

ps welke had jij op het oog dan?Heeft Ling al een afspraak bij ons gemaakt?

Tom

Bericht door Tom » 07 mar 2009, 19:47

Gister weer een TAG Heuer Monaco Vintage (Gulf) gezien... damn ik vind die zo vet... m'n handen beginnen dan te jeuken em te kopen :oops:

http://cdn.dexigner.com/images/detail/1 ... dition.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

dale vito

Bericht door dale vito » 08 mar 2009, 22:15

wel het jack erbij kopen Tom!

Afbeelding

en het boek ;)

Afbeelding

Tom

Bericht door Tom » 08 mar 2009, 23:34

Nee ik vind het wel een ontzettend gaaf horloge maar voor mij is het teveel geld (om aan een horloge uit te geven). Al jeukt het wel hoor, heb over die klok al twee keer eerder wat gepost in dit topic geloof ik.
Als ik 3k aan een horloge uitgeef dan is een IWC/Omega/Rolex misschien verstandiger. Ik denk dat die wat beter hun waarde blijven behouden dan een Tag Heuer. Al is die Vintage editie wel in gelimiteerde oplage, maar of dat zoveel zegt. Zover ik gezien heb zijn alleen de oude Monaco's met Heuer logo meer waard geworden.

Maargoed ik heb er weinig verstand van verder. Die klok vind ik wel ontzettend mooi omdat ie vierkant is (spreekt mij wel aan), hij al lang op de markt is in min of meer dezelfde vorm en de connectie met racerij natuurlijk. Vind het ook een apart horloge om te zien, wijkt wel af van de standaard en daar houd ik wel van.

Zo'n jas is wel erg stoer trouwens :)

Macboy

Bericht door Macboy » 10 mar 2009, 14:17

Afbeelding

:thumbup:

Elmar

Bericht door Elmar » 10 mar 2009, 15:56

Ik snap niet dat iemand het laat afhangen van wat het later misschien nog waard is. Je koopt iets omdat je het nu mooi vind (en kunt betalen).

Tom

Bericht door Tom » 10 mar 2009, 16:19

Elmar schreef:Ik snap niet dat iemand het laat afhangen van wat het later misschien nog waard is. Je koopt iets omdat je het nu mooi vind (en kunt betalen).
Lullo :)
Ik moet toch iets bedenken om mezelf tegen dit soort uitgaves te beschermen.
:bag:

Maar ik vind wel meer horloges mooi dus als je dan toch een dure klok koopt, dan liever één die z'n waarde blijft behouden. Kun je em nog es verkopen en zelf wat anders halen.

Elmar

Bericht door Elmar » 10 mar 2009, 16:29

Stel hij is na 4 jaar € 1000,= minder waard dan een vergelijkbare IWC of whatever. Slecht 250 per jaar, maar wel het klokje wat je echt mooi vind.

Dus kopen, pimmel!

Plaats reactie