@Peter,leuk filmpje,vooral dat moment bij 1.50,Senna die een marchall een schop verkoopt,BAF,opzouten jij!!
Formule 1 2008
- Dennis van der Schoot
- Berichten: 1576
- Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
- Locatie: Tilburg
-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
half 5 onder de lakens, 7 uur de race proberen te volgen. Effectieve kijktijd was denk ik 2 minuten. Werd idd wel even wakker toen Massa de auto op z'n terreincapaciteiten wilde testen. Tv staat ook altijd op de Belgische zender met F1. Heb geen behoefte aan reclame tussen de wedstrijd door. Had deze keer niet uitgemaakt...
- Hendrik Kinderman
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
- Locatie: Enschede
Idd, lijkt echt gaaf (heb het nog nooit live gevolgd als 1-jarige in die tijd).Peter Tunissen schreef:Ha, ik was dus blijkbaar niet de enige die alleen maar zijn ogen open kon houden vanwege Olav Mol's geschreeuw af en toe.
Voor de narcolepten:
http://youtube.com/watch?v=JafV2JGHL3g
Vroeger was F1 echt leuker! Ik word oud.
Maar je moet toegeven dat het in ieder geval vorig seizoen wel spannender werd ivm die schumacher-wint-bijna-alles-tijd. Vorig jaar hebben we mooie acties gezien, domme fouten. En een spectaculair einde (2 honden vechten om 1 been, kimi gaat er mooi mee heen
Hopelijk wordt het dit jaar nog spannender, ook met de TC eraf, en volgend jaar al helemaal, omdat de wagens dan enorm veel minder downforce hebben, en steeds minder grip in de bochten en bij uitaccelereren hebben
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Ja, toen zat je nog op het puntje van de stoel, helden die onderling in de regel veel respect voor elkaar hadden. Alhoewel Senna en Post natuurlijk geen vrienden waren. Mansell was echt een super gast met moves die onmogelijk leken maar toch lukte.Peter Tunissen schreef:Ha, ik was dus blijkbaar niet de enige die alleen maar zijn ogen open kon houden vanwege Olav Mol's geschreeuw af en toe.
Voor de narcolepten:
http://youtube.com/watch?v=JafV2JGHL3g
Vroeger was F1 echt leuker! Ik word oud.
Slicks, geen stumperhulpjes, en minder vleugels zorgen voor heldhaftige gevechten.
Michel
- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
Hoezeer ik als liefhebber van de autosportgeschiedenis ook zou willen zeggen dat vroeger alles beter was, deze geluiden hoorde je toen ook als er weer eens een saaie race was geweest.
Saaie races zijn van alle tijden, net als het geklaag erover. Sterker nog, ik durf te beweren dat het vroeger vaker saaier was. Want de saaie momenten zijn er in zo'n highlights-filmpje natuurlijk allemaal uitgeknipt.
Doe trouwens ook eens een highlights-filmpje van '92, dus een jaartje later. Benieuwd hoe lang ze die hebben weten te maken...
Saaie races zijn van alle tijden, net als het geklaag erover. Sterker nog, ik durf te beweren dat het vroeger vaker saaier was. Want de saaie momenten zijn er in zo'n highlights-filmpje natuurlijk allemaal uitgeknipt.
Doe trouwens ook eens een highlights-filmpje van '92, dus een jaartje later. Benieuwd hoe lang ze die hebben weten te maken...
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
- Opa
- Berichten: 6878
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
O, begrijp me niet verkeerd, ik heb genoeg kritiek op de auto's en de regels zoals ze nu zijn. De grote nadruk op aerogrip hoort daarbij, maar ook de tankstops, die het makkelijker maken om te 'wachten' met inhalen op de baan en het ook voor de coureur gemakkelijker maken omdat ze niet hoeven omgaan met grote verschillen in het gewicht van de auto. En bijvoorbeeld de regel die de toptien uit de kwalificatie verplicht om te starten met de benzine uit Q3 - wat een devaluatie van de pole position heeft opgeleverd.Michel Pol schreef:Dutch, je moet wel toegeven dat de auto's in gevechten dichter bij elkaar konden rijden zonder downforce te verliezen.
Het enige is alleen - en daar is Peter zeker niet de enige in - dat als contrast daarmee wordt teruggegrepen op tijden waarin het zeker niet beter was, maar waarop we nu met de roze bril der nostalgie op kunnen terugkijken, zoals we bij alles blijven plakken dat we in onze jeugd geweldig vonden.
Gek genoeg zijn die zaken die ik hierboven noem, vaak de laatste jaren juist bedacht om het 'interessanter' te maken, terwijl ze meer dan eens contraproductief werken en tegelijk de puurheid van de sport wegnemen. Ik noem het maar de vercommercialisering van de regelgeving.
Wat mij betreft halen ze al die heisa van de laatste jaren er weer af en maken ze er een simpele kwalificatie en een simpele race zonder tank- en bandenstops van. Dan loop je nog steeds een enorm risico dat het saai is - sterker nog, het zal wel net zo saai als vroeger worden
- Peter Tunissen
- Berichten: 8389
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Nee, dat weet ik en dat klopt ook, maar ik kijk eigenlijk F1 om één reden; om de beste coureurs ter wereld met de snelste auto's ter wereld te zien vechten.Dutch schreef:Hoezeer ik als liefhebber van de autosportgeschiedenis ook zou willen zeggen dat vroeger alles beter was, deze geluiden hoorde je toen ook als er weer eens een saaie race was geweest.
Saaie races zijn van alle tijden, net als het geklaag erover. Sterker nog, ik durf te beweren dat het vroeger vaker saaier was. Want de saaie momenten zijn er in zo'n highlights-filmpje natuurlijk allemaal uitgeknipt.![]()
Doe trouwens ook eens een highlights-filmpje van '92, dus een jaartje later. Benieuwd hoe lang ze die hebben weten te maken...
Dit seizoen is echt een enorme vooruitgang t.o.v. het tractiecontrole tijdperk, maar als ik dan zo'n 1991 filmpje zie, auto's door Eau Rouge zie springen en eigenlijk ook het gebrek aan professionaliteit t.o.v. 2008 zie, dan vind ik dat gewoon veel gaver om naar te kijken.
Als ik inhaalacties wil zien kijk ik wel naar een E30 Cup race, snap niet dat daar de nadruk altijd zo op gelegd wordt met zelfs een boost button in A1 GP als dieptepunt.
Een inhaalactie is immers vaak het einde van een gevecht omdat de snelste auto dan voorop rijdt en ik zie liever een gevecht dan een optocht, dus hoe minder inhaalacties hoe beter.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
De gevechten, daar gaat het om. Uitremmen, uitlokken, de tegenstander in een fout dwingen, afwijkende lijnen rijden om te verdedigen, afwijkende lijnen rijden om aan te vallen, buitenom inhalen, van de baan raken en weer opnieuw beginnen, tikkie hier, tikkie daar, over de curbstones, over het gras, slipstreamen, beetje dwars hier en daar, blokkerende bandjes, middelvingers, publiek op de banken. Dat wil ik zien. Ook in de F1.
En zo nu en dan gebeurt het nog wel. Raikkonen in Melbourne vond ik prachtig. Domme fouten, oké, maar het was wel leuk om naar te kijken.
En zo nu en dan gebeurt het nog wel. Raikkonen in Melbourne vond ik prachtig. Domme fouten, oké, maar het was wel leuk om naar te kijken.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Nee onzin, een tikkie moet kunnen. Auto's tegen elkaar aan zetten, zonder de ander eraf te beuken of beschadigen.
In amateurklasses hoort 't niet thuis, in professionele klasses wel. De engelsen hebben daar zo'n mooie term voor: "slammin' and bammin' all the way". Dat geeft direct aan dat je elkaar er niet af beukt, maar dat 't wel met de banden en spiegels tegen mekaar aan gaat.
En een langzame rijder die niet opzij gaat voor snellere deelnemers mogen ze van mij altijd opzij zetten hoor. Die heeft daar toch niets te zoeken.
In amateurklasses hoort 't niet thuis, in professionele klasses wel. De engelsen hebben daar zo'n mooie term voor: "slammin' and bammin' all the way". Dat geeft direct aan dat je elkaar er niet af beukt, maar dat 't wel met de banden en spiegels tegen mekaar aan gaat.
En een langzame rijder die niet opzij gaat voor snellere deelnemers mogen ze van mij altijd opzij zetten hoor. Die heeft daar toch niets te zoeken.
-
Luco
tikkie tikkie, als het maar bij een tikkie blijftDennis Cavallino schreef:Nee onzin, een tikkie moet kunnen. Auto's tegen elkaar aan zetten, zonder de ander eraf te beuken of beschadigen.
In amateurklasses hoort 't niet thuis, in professionele klasses wel. De engelsen hebben daar zo'n mooie term voor: "slammin' and bammin' all the way". Dat geeft direct aan dat je elkaar er niet af beukt, maar dat 't wel met de banden en spiegels tegen mekaar aan gaat.
En een langzame rijder die niet opzij gaat voor snellere deelnemers mogen ze van mij altijd opzij zetten hoor. Die heeft daar toch niets te zoeken.
beetje leunen maar wel netjes
Een langzamere rijder moet je clean in kunnen halen
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Waar ik niet tegen kan, zijn bijvoorbeeld die Australische races. Daar wordt een voorganger er bij het aanremmen altijd wel even af getikt. Niet dat 'ie meteen de muur in vliegt, maar ze blocken de achterliggers niet echt af, zodat ze tijdens 't insturen een licht tikje achterop krijgen en dan verliezen ze weer een plaats. Dom van de voorliggende auto, en irritant van degene die erachter rijdt. Ik zou dat echt slecht trekken.
Maar 2 auto's naast elkaar op 't rechte stukken die tegen mekaar aan leunen, gaaf!
Maar 2 auto's naast elkaar op 't rechte stukken die tegen mekaar aan leunen, gaaf!
-
Luco
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Maik
- Berichten: 3435
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
- Locatie: Zuid-Holland
Wat mijns inziens ook kan bijdragen aan meer gevechten op de baan met F1 is (Dutch stelde het ook al voor) met 1 setje banden de hele race doen.
Zo zal je denk ik verschillen gaan zien tussen de verschillende rijstijlen van de coureurs. Degene die aggresief rijden zullen eerst wat uitlopen, maar tegen het einde van de race zouden ze teveel van hun banden gevergt kunnen hebben. Dus dan krijg je naar het einde van de race misschien weer leuke aanvallen en verdedigingsakties
Maar eerst maar eens volgend jaar afwachten, ik ben echt benieuwd hoe de veranderingen dan echt uit gaan pakken 8)
Zo zal je denk ik verschillen gaan zien tussen de verschillende rijstijlen van de coureurs. Degene die aggresief rijden zullen eerst wat uitlopen, maar tegen het einde van de race zouden ze teveel van hun banden gevergt kunnen hebben. Dus dan krijg je naar het einde van de race misschien weer leuke aanvallen en verdedigingsakties
Maar eerst maar eens volgend jaar afwachten, ik ben echt benieuwd hoe de veranderingen dan echt uit gaan pakken 8)
-
Dexter
- Berichten: 1600
- Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:16
Modderfok wat een saaie race zeg.....
Hamilton kon de druk niet aan en verpestte zijn start en was daarna zo gretig om weer bij te komen dat ie een fout maakte die ze in een toerwagenkampioenschap misschien als zijnde 'niet erg' beoordelen, maar waar je in de F1 niet meer zomaar mee weg komt.
Ron Dennis geeft hem daarvoor vanavond een goeie spanking met z'n SS uniform aan denk ik.
Ik heb dit draadje even doorgelezen en ben het eens met Peter: ik mis de gevechten om een positie en zou er veel voor overhebben om te zien dat de F1 weer meer een mechanische sport zou worden i.p.v. een electronisch geregelde sport met 'bestuurders' die het verschil niet meer maken omdat dat alleen in de auto's zit.
Duels zoals die tussen Senna en Mansell waardoor je bloeddruk naar ongekende hoogten steeg mis ik heden ten dage zeer!
Ik hoef er i.i.g. voorlopig weer even niet meer naar te kijken want anders val ik maar in slaap voor de TV.... :twisted:
PS: Zeg eens eerlijk.....vinden jullie de Rallysport ook niet gewoon veel gaver ondanks dat er daar geen rechtstreekse duels worden uitgevochten?
Daar is sinds vroegere tijden niet zoveel veranderd tenminste.
Hamilton kon de druk niet aan en verpestte zijn start en was daarna zo gretig om weer bij te komen dat ie een fout maakte die ze in een toerwagenkampioenschap misschien als zijnde 'niet erg' beoordelen, maar waar je in de F1 niet meer zomaar mee weg komt.
Ron Dennis geeft hem daarvoor vanavond een goeie spanking met z'n SS uniform aan denk ik.
Ik heb dit draadje even doorgelezen en ben het eens met Peter: ik mis de gevechten om een positie en zou er veel voor overhebben om te zien dat de F1 weer meer een mechanische sport zou worden i.p.v. een electronisch geregelde sport met 'bestuurders' die het verschil niet meer maken omdat dat alleen in de auto's zit.
Duels zoals die tussen Senna en Mansell waardoor je bloeddruk naar ongekende hoogten steeg mis ik heden ten dage zeer!
Ik hoef er i.i.g. voorlopig weer even niet meer naar te kijken want anders val ik maar in slaap voor de TV.... :twisted:
PS: Zeg eens eerlijk.....vinden jullie de Rallysport ook niet gewoon veel gaver ondanks dat er daar geen rechtstreekse duels worden uitgevochten?
Daar is sinds vroegere tijden niet zoveel veranderd tenminste.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast
