Lotus Elise S2 135R
- Stéphane
Interessant. Gisteravond dus een mailtje gestuurd en zonet even telefonisch overlegd met de manager van Lipscomb. Hij biedt nu aan om de zaken op te lossen door hen en op hun kosten, maar het probleem is dat ik dan wel weer terug naar de UK moet. Lastige is dat je dan weer daar heen moet en dus ook daar in discussie moet of iets nu inderdaad niet OK is of niet.
- Macboy
He Stéphane, geweldige verzameling tekst man, lees geweldig weg. Heb het in de openingspost gebundeld.
Jammer van de minpunten, dat is wel een domper. Het aanbod van de dealer is coulant, maar terug naar UK zou ik niet zonder meer doen. Afhankelijk van het totale kostenplaatje. Zou dan ook een tegenvoorstel doen, vergoeden van de kosten met factor X of zo.
Tot slot: je hoeft niet alles met ons te delen hoor:

Kom je hier nog op terug of vergeten? Of bedoelde je die uitrem actie met die auto die de weg op kwam ?Stéphane schreef:Yokohama Advan Neova LTS. Dit is beetje een semi-slickachtige band vergelijkbaar met de A048/032, maar volgens mij met iets meer profiel. Voelt wel goed aan, maar daar kom ik nog op terug.
Jammer van de minpunten, dat is wel een domper. Het aanbod van de dealer is coulant, maar terug naar UK zou ik niet zonder meer doen. Afhankelijk van het totale kostenplaatje. Zou dan ook een tegenvoorstel doen, vergoeden van de kosten met factor X of zo.
Tot slot: je hoeft niet alles met ons te delen hoor:
Stéphane schreef:@Dennis: In het begin zijn ze wel dik, maar als ze eenmaal ingesleten zijn zijn ze perfect. Wat ik al schreef, ik draag die onderbroeken al bijna 10 jaar en koop meestal ieder jaar een nieuw paar

- Stéphane
Dank je, maar dat was voor mij niet nodig geweest. Hier en daar zitten in de tekst ook allerlei verwijzingen, die raak je nu een beetje kwijt. Ook de reacties komen er nu achteraan op het eind, terwijl die niet meer helemaal in lijn zijn met de opbouw van de delen.Macboy schreef:He Stéphane, geweldige verzameling tekst man, lees geweldig weg. Heb het in de openingspost gebundeld.
Stéphane schreef:Yokohama Advan Neova LTS. Dit is beetje een semi-slickachtige band vergelijkbaar met de A048/032, maar volgens mij met iets meer profiel. Voelt wel goed aan, maar daar kom ik nog op terug.
Ik ben het zeker nog niet vergeten, maar ik ben er nog niet aan toegekomen eenvoudigweg.Macboy schreef:Kom je hier nog op terug of vergeten? Of bedoelde je die uitrem actie met die auto die de weg op kwam ?
Tja, dat is ook iets wat in mijn gedachten meespeelt. Anderzijds zijn het ook niet de kosten om op en neer te rijden. Halve tank benzine en een ticket voor de ferry à €35. En dan 1 of 2 dagen in Engeland erbij. Valt te overzien, als je weet wat het allemaal kost verder.Macboy schreef:Jammer van de minpunten, dat is wel een domper. Het aanbod van de dealer is coulant, maar terug naar UK zou ik niet zonder meer doen. Afhankelijk van het totale kostenplaatje. Zou dan ook een tegenvoorstel doen, vergoeden van de kosten met factor X of zo.
De gedachte alleen al zegt weer genoegMacboy schreef:Tot slot: je hoeft niet alles met ons te delen hoor:
Stéphane schreef:@Dennis: In het begin zijn ze wel dik, maar als ze eenmaal ingesleten zijn zijn ze perfect. Wat ik al schreef, ik draag die onderbroeken al bijna 10 jaar en koop meestal ieder jaar een nieuw paar

Dit bedoel ik ook weer. Zit je weer met 86 quotes waar je de lijn van het verhaal ook weer mee weghaalt. Niet doen dus. Ik heb het ook weggehaald bij de beginpost. Ook gewoon niet knoeien in mijn posts, graag.
- RobS
http://forums.seloc.org/viewthread.php?tid=155857
betreffende de radiateur 
Stéphane, nog naar je versnellingen laten kijken?

Stéphane, nog naar je versnellingen laten kijken?
- Stéphane
Deel 6 waren we geloof ik nu al? Vanmorgen de Elise naar Van Sten gebracht. Toen weer naar huis gegaan met de trein. Zo rond een uur of 11 begon het al weer te kriebelen, dus met mijn zwarte roadster toch maar even gaan kijken.
De fuseekogels zijn nu eerst vervangen:

Hij (zij?) staat nu lekker tussen Lotus soortgenoten. Ook wel een grappig gezicht eigenlijk.

Toen ik weg ging waren de fuseekogels al gemonteerd. Peter heeft me nog laten zien waarom het vervangen nodig was. Zat behoorlijk wat speling op toch. Goed dat ze nu vervangen zijn dus.
Vervolgens mezelf maar uit de weg gemaakt daar, omdat ook nog een Europa klaar gemaakt moest worden vandaag. Ik ga de Elise dan morgenochtend weer ophalen, met dan dus ook de nieuwe high pressure aluminium radiateur er in
Trouwens ook voor de eerste keer in jaren weer geflitst. Vlak voor de stoplichten staat een 50 km/u paal, terwijl je dan net afremt van 70-80 km/u van een provinciale weg. Had er even niet op gelet. Jammer, dus
De fuseekogels zijn nu eerst vervangen:
Hij (zij?) staat nu lekker tussen Lotus soortgenoten. Ook wel een grappig gezicht eigenlijk.
Toen ik weg ging waren de fuseekogels al gemonteerd. Peter heeft me nog laten zien waarom het vervangen nodig was. Zat behoorlijk wat speling op toch. Goed dat ze nu vervangen zijn dus.
Vervolgens mezelf maar uit de weg gemaakt daar, omdat ook nog een Europa klaar gemaakt moest worden vandaag. Ik ga de Elise dan morgenochtend weer ophalen, met dan dus ook de nieuwe high pressure aluminium radiateur er in

Trouwens ook voor de eerste keer in jaren weer geflitst. Vlak voor de stoplichten staat een 50 km/u paal, terwijl je dan net afremt van 70-80 km/u van een provinciale weg. Had er even niet op gelet. Jammer, dus

Laatst gewijzigd door Stéphane op 01 dec 2008, 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.
- HJ
- Stéphane
Ja, inderdaad. Staat een 70KM bord op het stuk er voor en dan eentje van 50KM met een flitskast er vlak achter. Beetje jammer hoe dat daar zo staat, want tot de verkeerslichten is het nog zeker 150m. Als je dus vanaf 70-80 afremt wordt je dus toch geflitst als je niet oplet.HJ schreef:In Delft zeker?Stéphane schreef:Trouwens ook voor de eerste keer in jaren weer geflitst. Vlak voor de stoplichten staat een 50 km/u paal, terwijl je dan net afremt van 70-80 km/u van een provinciale weg. Had er even niet op gelet. Jammer, dus
- HJ
Ik sta daar ook op de foto. Ik dacht dat ik wel met 60 er doorheen kon rijden (meestal staan ze op 70 afgesteld). Maar goed, dan hebben ze daar in Leeuwarden ook weer eens een leuke auto op de foto.Stéphane schreef:Ja, inderdaad. Staat een 70KM bord op het stuk er voor en dan eentje van 50KM met een flitskast er vlak achter. Beetje jammer hoe dat daar zo staat, want tot de verkeerslichten is het nog zeker 150m. Als je dus vanaf 70-80 afremt wordt je dus toch geflitst als je niet oplet.HJ schreef:In Delft zeker?Stéphane schreef:Trouwens ook voor de eerste keer in jaren weer geflitst. Vlak voor de stoplichten staat een 50 km/u paal, terwijl je dan net afremt van 70-80 km/u van een provinciale weg. Had er even niet op gelet. Jammer, dus
- RobS
Sorry Stéphane, daar had ik je nog voor willen waarschuwen...!Stéphane schreef:Ja, inderdaad. Staat een 70KM bord op het stuk er voor en dan eentje van 50KM met een flitskast er vlak achter. Beetje jammer hoe dat daar zo staat, want tot de verkeerslichten is het nog zeker 150m. Als je dus vanaf 70-80 afremt wordt je dus toch geflitst als je niet oplet.HJ schreef:In Delft zeker?Stéphane schreef:Trouwens ook voor de eerste keer in jaren weer geflitst. Vlak voor de stoplichten staat een 50 km/u paal, terwijl je dan net afremt van 70-80 km/u van een provinciale weg. Had er even niet op gelet. Jammer, dus
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Stefan R
- Auto: Vakantievoertuig
- Mark Nauta
Geniaal !!!! Ik moet daar ook maar eens een kijkje gaan nemen.Stefan R schreef:Dat matzwarte ding onder de brug is van Peter zelf, hij heeft dat ding gewoon met een spuitbus rallyblack gespoten. Dat is lekker handig want dan kan zijn vrouw de gereden schade's gewoon zelf bijwerken![]()
p.s. Dit is echt waar 8)
- HJ
Iedere 2e zaterdag van de maand is daar een Lotus bijeenkomst. Volgende week zaterdag dus weer.Mark Nauta schreef:Geniaal !!!! Ik moet daar ook maar eens een kijkje gaan nemen.Stefan R schreef:Dat matzwarte ding onder de brug is van Peter zelf, hij heeft dat ding gewoon met een spuitbus rallyblack gespoten. Dat is lekker handig want dan kan zijn vrouw de gereden schade's gewoon zelf bijwerken![]()
p.s. Dit is echt waar 8)
- Mark Nauta
Zou wel leuk zijn. Misschien dat ik dan wel even kom kijken. Zijn er ook meer mensen van hier te vinden dan?? Ga jij bijvoorbeeld HJ??HJ schreef:Iedere 2e zaterdag van de maand is daar een Lotus bijeenkomst. Volgende week zaterdag dus weer.Mark Nauta schreef:Geniaal !!!! Ik moet daar ook maar eens een kijkje gaan nemen.Stefan R schreef:Dat matzwarte ding onder de brug is van Peter zelf, hij heeft dat ding gewoon met een spuitbus rallyblack gespoten. Dat is lekker handig want dan kan zijn vrouw de gereden schade's gewoon zelf bijwerken![]()
p.s. Dit is echt waar 8)
- Stéphane
@Mark: We kunnen wel even samen daarheen rijden. Haal ik je op in mijn Elise.
Er stonden trouwens 2 Europa's. Links stond er nog een die net compleet gerestaureerd was. Moest ook donderdag in elkaar gezet worden weer.
Papierwerk is nu inmiddels rond. Auto is APK gekeurd. Net even RDW site gecontroleerd en alles is inderdaad verwerkt. Dat is toch wel heel erg gemakkelijk om alles even te controleren. Ook de verzekering (moesten wachten op meldcode) is nu geregistreerd bij RDW. Dat kun je zien aan "WAM verzekerd geregistreerd". Alles is dus in orde nu.
Bij Van Sten is nog best wat werk uitgevoerd en het was ook wel weer even 'Au!' bij het afrekenen weer. Ik noem even:
- Koelvin
- High Pressure Aluminium radiateur
- Remklauw stofhoes achter
- Stuurkogel links/rechts
- Stuurkogelhoes
- 4 fuseekogels achter
- etc.
En dat alles dan ook nog eens 11 uur werk
Was van plan nog op vakantie te gaan, maar dat zit er nu helaas niet meer in 
Ga ik wel met de Elise rondtoeren dan maar
O ja, ik werd trouwens door Peter opgehaald vanaf station Delft. Hij kwam in een grijze Elise S2 aanrijden. Die met dat rode dak hierboven op de foto. Stukje verderop gaf hij even wat gas. Sodeju, man
Dat ding ging echt af. Daar zat een K20A Honda-blok in. Echt niet normaal hoe hard dat gaat 
Er stonden trouwens 2 Europa's. Links stond er nog een die net compleet gerestaureerd was. Moest ook donderdag in elkaar gezet worden weer.
Papierwerk is nu inmiddels rond. Auto is APK gekeurd. Net even RDW site gecontroleerd en alles is inderdaad verwerkt. Dat is toch wel heel erg gemakkelijk om alles even te controleren. Ook de verzekering (moesten wachten op meldcode) is nu geregistreerd bij RDW. Dat kun je zien aan "WAM verzekerd geregistreerd". Alles is dus in orde nu.
Bij Van Sten is nog best wat werk uitgevoerd en het was ook wel weer even 'Au!' bij het afrekenen weer. Ik noem even:
- Koelvin
- High Pressure Aluminium radiateur
- Remklauw stofhoes achter
- Stuurkogel links/rechts
- Stuurkogelhoes
- 4 fuseekogels achter
- etc.
En dat alles dan ook nog eens 11 uur werk

Ga ik wel met de Elise rondtoeren dan maar

O ja, ik werd trouwens door Peter opgehaald vanaf station Delft. Hij kwam in een grijze Elise S2 aanrijden. Die met dat rode dak hierboven op de foto. Stukje verderop gaf hij even wat gas. Sodeju, man