Corvette Z06 i.p.v. ZR1
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Corvette = Advanced Power Pack
Waar het om van straatversies afgeleide competitieauto’s gaat, mag je de FIA GT-/GT3-klassen als eredivisie in de Europese rensport betitelen. Tussen fameuze mededingers als Lamborghini en Aston Martin zwemt Callaway als een bescheiden speler door, maar het technische uitgangspunt vormt de overbekende Corvette en met drie deelnemende exemplaren sleepte die de GT3-teamzege over 2007 binnen. Achter de preparatie van het kloppend hart staat een Nederlands bedrijf: APP Racing.
Grootse ontwikkelingen voltrekken zich vaak op onopvallende locaties. Slechts de voertuigen buiten verraden dat er zich achter de roldeur van het APP-pand op een bedrijventerrein in Weesp bijzondere dingen afspelen. Een specialist in motoren die autoraceteams op internationaal niveau aan overwinningen helpen zou je hier niet direct zoeken. Pretenties hebben eigenaren Aart Andriessen en Kees Otten dan ook geenszins. “We bedrijven een grote hobby,” meent Andriessen. De bedrijfsnaam APP wordt door velen geassocieerd met service en onderhoud aan Porsches, zowel voor straat- als circuitgebruik. Men bouwde er een grote naam in op door enorm perfectionistisch werk te leveren, onder andere voor enkele deelnemers aan de Porsche-Ferrari Challenge. De opdrachten volgden elkaar snel op, maar jaren later zou nieuwe regelgeving roet in het eten strooien. Aart Andriessen: “Werken aan Porsches vormt nog steeds een kernactiviteit, maar toen enkele jaren geleden de turbo’s in de ban gingen zagen we veel racende klanten in andere auto’s stappen. Terwijl wij ons breder begonnen te oriënteren, startte Toine Hezemans eind 2005 een project op voor deelname met Callaway Corvettes aan het op handen zijnde FIA GT-/GT3-kampioenschap, dat in 2006 op Paul Ricard zijn debuut beleefde. Via hem kwamen wij in contact met Callaway Competition, de door Ernst Wöhr geleide Duitse tak van de Amerikaanse fabrikant die met Corvettes als basis exotische sportscars produceert. Inmiddels wisten we dat de LS7-motor in de C6-generatie het in standaardtrim niet ging redden in de racerij. Oud-rallyrijder Coen Vink runde vanuit zijn bedrijf V-Sports een V8 Star-team en bestelde zo’n blok met 550 pk als kit. Het bleek al snel de geest te geven. Op zichzelf niet verwonderlijk, want motoren voor straatauto’s dienen aan heel andere eisen te voldoen. Een hoog vermogen kúnnen leveren is iets heel anders dan langdurig onder extreme belasting draaien.”
Het wiel niet uitvinden
Van het een kwam het ander en APP Racing werd bij zowel het project van Hezemans en Callaway als de activiteit van Coen Vink betrokken. Aangezien de eerstgenoemde partijen er pas in 2007 volle bak tegenaan wilden fungeerde het ontwikkelen en beproeven van een hoogwaardig V8 Star-blok uit de LS7-basis als een test. Betrouwbaarheid kreeg de absolute prioriteit, bij op zijn minst behoud van vermogen. “In wezen is het een verschrikkelijk sterk blok,” vertelt Aart Andriessen. “Een prima uitgangspunt dus. Maar zaken als zuigers, lagerwerk, olievoorziening en koeling vroegen om competitiebestendige alternatieven. Samen met partners in voornamelijk de Verenigde Staten hebben we die ontwikkeld. Je hoeft niet altijd zelf het wiel uit te vinden, als je maar een partij treft die je wensen begrijpt en uitvoert. In alle eerlijkheid zijn dit soort projecten voor ons een erekwestie. We gaan er een stap verder in dan menig klant noodzakelijk acht. Gewoon, voor onze eigen geruststelling. Motorschade door een technische oorzaak ervaren wij als een verlies. Het blijft topsport en daarin wil je niets aan het toeval overlaten.”
Vraagstukken
Toen uiteindelijk in de loop van 2006 Hezemans zich wegens drukke andere activiteiten besloot terug te trekken uit het gebeuren, stond APP Racing voor het dilemma: alles zelf voorfinancieren of stoppen, daarmee ook andere inmiddels verworven klanten teleurstellend. De heren besloten in het diepe te springen, want dit project was te inspirerend om het aan hun deur te laten voorbijgaan. Ze confronteerden zichzelf met interessante technische vraagstukken, zoals het bepalen van de plaats en grootte van de olietank. Een LS7-blok voor huis-tuin-en-keukengebruik beschikt weliswaar over dry-sumpsmering, maar die volstaat niet als de zijdelingse G-krachten écht heftig worden. Met een eigen ontwerp zetten ze het Amerikaanse bedrijf AV8 aan het werk en iets soortgelijks gebeurde met de zuigers, welke CP Pistons vervaardigde. Grote namen voor de kenners. Wat moest wijken was de elektronisch geregelde gasklep (fly-by-wire), omwille van de betrouwbaarheid en de veiligheid. EFI werd gevraagd het motormanagement en de kabelboom - deels CAN-bus - te fabriceren, samengepakt met de relais- en de zekeringkast in één gemakkelijk te vervangen en lichte box. Tapeinden op zware punten aanbrengen om de aanlegdruk te vergroten, het krukasboorgat opnieuw lineouten teneinde een optimale lagerspeling te verkrijgen, zachter racelagerwerk aanbrengen voor het opvangen van de grenssmeringperiodes, gegoten zuigers door sterkere, gesmede exemplaren vervangen, een oliekoeler en een dikkere radiateur met losse warmtewisselaar monteren, het toptoerental terugschroeven, APP Racing ging ver. Heel ver. Doel: een blok klaarstomen voor een heel seizoen oftewel tien éénuursraces plus alle vrije trainingen en kwalificaties. Een missie die in 2007 reeds slaagde en Martini Callaway Racing in het FIA GT3 aan het teamkampioenschap hielp. Dit drietal auto’s vormde samen met een gelijk aantal van het Franse Riverside-team een sterk Corvette-front in deze klasse. Daarnaast maakte PK Racing in de Belcar furore met een C6 van Callaway en kon er nog zo’n machtige Yank in de ADAC GT worden aangetroffen. Alle qua aandrijflijn voorbereid door APP. Voor 2008 gaat Callaway drie teams van twee auto’s exploiteren en voert Martin Matzke in het Tsjechische GT-kampioenschap een show op met een Corvette-trio. Imagotechnisch hebben de auto en GM dus wel wat te danken aan enkele Europese bedrijven…
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
goed verhaal en bevestigd dat wat met Cor z'n auto waarschijnlijk gebeurde...
Veels te hoge G-krachten en dan iets getuned ook nog...zal mij benieuwen nu de nieuwe nog meer op scherp staat, maar wel met dubbele ? dry sump het uithoud, immers ze praten hier in het verhaal over ook internal wijzigingen...misschien daar eens informeren Cor? want als je nog meer tracks gaat rijden met zo'n klever en dus G-krachten krijgt je motor veel te verduren
Veels te hoge G-krachten en dan iets getuned ook nog...zal mij benieuwen nu de nieuwe nog meer op scherp staat, maar wel met dubbele ? dry sump het uithoud, immers ze praten hier in het verhaal over ook internal wijzigingen...misschien daar eens informeren Cor? want als je nog meer tracks gaat rijden met zo'n klever en dus G-krachten krijgt je motor veel te verduren

- Corvette
- Berichten: 984
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:19
ReneGTRene schreef:goed verhaal en bevestigd dat wat met Cor z'n auto waarschijnlijk gebeurde...
Veels te hoge G-krachten en dan iets getuned ook nog...zal mij benieuwen nu de nieuwe nog meer op scherp staat, maar wel met dubbele ? dry sump het uithoud, immers ze praten hier in het verhaal over ook internal wijzigingen...misschien daar eens informeren Cor? want als je nog meer tracks gaat rijden met zo'n klever en dus G-krachten krijgt je motor veel te verduren
wellicht heb je wat post gemist, want als je goed leest geef ik al eerder aan dat het hele blok uit elkaar gaat en alles wat je net bij de vorige post hebt gelezen wordt er aan gedaan. De opdracht mijnerzijds is dan ook " maak een snel en betrouwbaar blok wat eigenlijk geschikt is om races te rijden, maar ik waarschijnlijk niet ga doen". Maar ja........... je weet maar nooit

Vr. Gr.
Cor
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
trackdays volle polle is al bijna net zo iets, maar je pakt het dus goed aan, dan heb ik dat stukje gemist,
wist wel dat er wat beters in kwam dan de vorige dry-sump smering 8)
gelijk heb je dan, helemaal zoals je het onderstel enzo aan hebt gepakt, je had al veel grip, straks helemaal
eigenlijk niet leuk voor de andere dwijlers maar wel mooi te voelen en te zien wat dat met een auto doet...en zag dat het interieur mooier is geworden..ben benieuwd 8)

gelijk heb je dan, helemaal zoals je het onderstel enzo aan hebt gepakt, je had al veel grip, straks helemaal

- Sjoerd
- Berichten: 1428
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05
Cor Dame schreef:MathieuMathieu schreef:@HanZ06
Wordt je niet niet heel weemoedig dat je kameraad Cor zijn Z06 zoveel beter maakt dan jouw standaard Z06 (waarin het nu ook niet direct behelpen is!) en dat hij straks letterlijk rondjes om je rijdt op een circuit?
Of heb je zoiets van: Goed is goed.
Hans zijn wagen is goed. Vorige week heb ik er in afgereden en moesten we om de 10 seconden vertrekken en dat in groepen van 12 auto's.
Ik was auto nummer 5 en had er dus 4 voor me en 7 achter me bij vertrek.
Na 5 rondjes had ik alle wagens voor me ingehaald en een grote voorsprong opgebouwd en zelfs alweer 1 auto gelapt. Die laatste was een BMW 325 ( zo'n Molenaar autootje ) dus die zijn dan ook niet echt snel, maar Elmar zijn wagen komt toch goed van zijn plek en die zat bij aanvang voor mij.
Ik bedoel maar aan te geven dat ook een originele uitvoering eigenlijk al retesnel is waar menig mens al van onderste boven raakt.
Omdat ik zo enorm veel schik heb met die wagen heb ik er weer 1 gekocht. Wist dit ook allemaal niet van tevoren, want ik was al jaren Mercedes fan. Trouwens ik kan heel veel auto's ( merken ) waarderen.
Ze maken ook zo veel schitterend mooi spul tegenwoordig.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Het wordt er allemaal niet makkelijker op om een keuze te maken.![]()
8)
![]()
:twisted: :!:
Vr. Gr.
Cor
Toen ik moest afrijden (op Assen) als 4de gestart en net voor het bereiken van de finish na 5 rondjes 2 ford sierra's gelapt.... met een E30 325i

On topic:
Ik ben verbaasd door de populariteit van de Corvette; wat ik links en rechts lees een heel erg goede auto met veel tuningsmogelijkheden. En volgens mij zit het met de betrouwbaarheid ook goed! Who needs an GT3?!
-
OnlineDownforce Hans
- Berichten: 12608
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
En als je dat gedaan hebt, zit je nog lang niet aan de prijs van een gt3, dat vergat je geloof ik er bij te vertellenTopFuel schreef:Bij een Gt3 hoef je er standaard niets (misschien het vermogen) aan te doen want hij is al tegen het perfecte aan. Bij een Z06 zijn vooral de remmen, banden en stoelen standaard wat minder...

- Topfuel
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29
Heb je gelijk in,HANZ06 schreef:En als je dat gedaan hebt, zit je nog lang niet aan de prijs van een gt3, dat vergat je geloof ik er bij te vertellenTopFuel schreef:Bij een Gt3 hoef je er standaard niets (misschien het vermogen) aan te doen want hij is al tegen het perfecte aan. Bij een Z06 zijn vooral de remmen, banden en stoelen standaard wat minder...
remmen +- 3750
banden +- 1750
stoelen +- 1750
gordels +- 500
onderstel +- 7000
onvoorzien +- 1500
Bij elkaar opgeteld heb je bij Porsche alleen keramische remmen voor dit geld...
Zonder mods zit je met een Z06 al op GT3 RS niveau, investeer 15000,- in je Z06 en je hebt een auto die waarschijnlijk een GT2 voor blijft... Ik vindt een Z06 een geweldige auto om mee te rijden alleen zeg ik er wel bij, een Porsche blijft een Porsche dus is zo'n Gt3 wel begeerlijker dan welke Corvette ook (imo). Toch als ik zelf ~120k te besteden had werd het toch echt een Z06 of GT-R hoe geweldig een Gt3 ook is...
- RobS
- Berichten: 3560
- Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
- Locatie: Brabant
- Topfuel
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29
Leuk stukje idd, klopt aardig goed.
Wat ik persoonlijk ook erg goed vind aan de auto is dat het gas super precies te doseren is. Het is niet zo dat als je in een haarspeld bocht met je teen het gaspedaal aanraakt je meteen dwars staat, de slag van het pedaal is vrij lang. Ook in zijn 1ste versnelling gaat het erg gemakkelijk (waarschijnlijk omdat hij zo lang is).
Je kan er mee rijden als in een golf en als je zin hebt als in een (Le Mans) racer...
Wat ik persoonlijk ook erg goed vind aan de auto is dat het gas super precies te doseren is. Het is niet zo dat als je in een haarspeld bocht met je teen het gaspedaal aanraakt je meteen dwars staat, de slag van het pedaal is vrij lang. Ook in zijn 1ste versnelling gaat het erg gemakkelijk (waarschijnlijk omdat hij zo lang is).
Je kan er mee rijden als in een golf en als je zin hebt als in een (Le Mans) racer...
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Corvette
- Berichten: 984
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:19
Ga maar eens een setje Goodyears F1 kopen en rij er dan eens een paar duizend mee en vertel me dan nog maar eens dat er slechte banden onderzitten. Het zijn 1 van de beste banden die te koop zijn en ze kosten ook de hele wereld.TopFuel schreef:Bij een Gt3 hoef je er standaard niets (misschien het vermogen) aan te doen want hij is al tegen het perfecte aan. Bij een Z06 zijn vooral de remmen, banden en stoelen standaard wat minder...
Ja ...............het zijn geen slicks, maar noem eens 1 auto op die op slicks worden geleverd. Ja een GT2 op semi's. En als ze dan vergelijkings testjes gaan doen met andere sportwagens zoals bijvoorbeeld de Corvette op normale straatbanden dan winnen ze soms. Hebben ze een rondetijd van 0,2 seconden sneller. Dat de tegenstander op dat moment op gewone banden rijdt..................daar hebben ze het dan niet meer over.
Die stoelen eveneens zo.........ze zijn goed, maar niet om met een paar g door een bocht te gaan. Als je dat wel wil en dus eigenlijk wil racen dan moet je net als bij elke sportwagen ff het 1 en ander aanpassen. Die kosten van die aanpassingen schrikken we natuurlijk niet van, want als je een auto koopt van 1 a 2 ton en zelfs nog daarboven dan ben je wel wat gewent. Zelfs die dure wagens moet je dan nog enkele tienduizenden uitgeven om hem kompleet / af te maken zoals jij hem wilt.
Doe me een lol en koop zo'n hok nou eens zelf en laat me dan al dat kommentaar nog eens lezen. Of koop een wagen van 192.500 uit het boekje ( Porsche Turbo of Mercedes Benz SL 55 AMG ) en laat me dan ff weten waarom je uiteindelijk toch 228.550 moest aftikken

Een Sl 55 AMG is ook zo'n wagen die dan volgens een aantal mensen helemaal niet klopt. Daarom is het waarschijnlijk dan ook al een jaar of 50 een icoon.
Doe me nou een lol en zeik niet over een kleine onvolkomenheid die je bij andere wagens ook zal vinden en nog veel meer wat er aan mankeert.
Ook en AM is niet vlekkeloos en dat geld voor alle hokken die je koopt.
Als je kiest voor brute kracht >>>>>>.... neem en Z06. Als ik er dan nog een bak geld tegenaan gooi, zoals bijvoorbeeld leren bekleding volledig voor het hele interieur, dan komt er al weer 30k bij en als je zonodig ook keramische remmen wilt( want ook dat kan gewoon besteld worden) dan kost dat ook gewoon 15k net als bij Porsche of wie dan ook.
De originele remmen van een Corvette zijn perfect en als je er carbon metallic blokken in steekt dan lijken het wel Brembo's. Ja als je er mee wilt gaan "racen" dan kom je wellicht iets te kort, maar daarom mankeert er nog steeds niets aan de originele remmen.
Dus kortom ..........ik vind dat veel mensen veel kommentaar geven over een auto die ze absoluut niet kennen.
Noem maar eens een aantal positieve dingen op van die auto..........zie je wel..........die weet je niet. Neem die versnellingsbak bijvoorbeeld.....is geen rotzooi. De carbon bladveren zijn ook ruimschoots toereikend, maar iedereen begint al te lachen als ze het woord bladveren horen. Ik weet zeker dat menig auto in de verste verte niet kan tippen aan de standaard wegligging van de Corvette, want dat gelul over die rechtuit branders zijn we al ff vergeten he, want dat was 10 jaar geleden nog wel zo, maar vanaf 1999 (toen kwam de C5) verledentijd.
Oh ja ..........zo'n Porsche een perfecte wagen...............laat me niet lachen. Heeft ook iedereen tussen zijn oren zitten. Volkswagen met fantasieloos interieur maakt weinig indruk. Spartaanse rotzooi zonder enige jeu. Iemand die een Porsche kocht en koopt die koopt hem ook niet voor het geweldige designe binnenin, maar puur om de rijprestaties.
Pak maar eens zo'n ding van een paar jaar oud en neem die maar eens onder de loep. Ik weet dan het antwoord al, want ook journalisten hebben altijd een enorm vooroordeel over die afgekeurde platgeslagen kevers. Altijd zijn ze positief, want zeg vooal niets over Porsche. Stelletje prutsers.
Resumerend..........je kunt nooit een wagen bouwen die voor alle mensen aan alle wensen voldoet. Als je er een racewagen van maakt dan is tie voor een ander weer te hardcore en andersom ook. De fabriekanten die dat wel denken te kunnen gaan altijd voor een compromie.
En wat nou komplete wagen. Iedereen op dit forum heeft wel een lijst met mods te melden, omdat de auto al zo kompleet was zeker

Kijk nou naar Frank met zijn BMW. Dat is natuurlijk ook een prachtige bak origineel af fabriek, maar Frank gooit er nog een BMW kostende lijst met aanpassingen tegenaan. Is die originele V8 dan een kutauto

Vriendelijke groet
Cor
-
OnlineDownforce Hans
- Berichten: 12608
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
- Topfuel
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29
Heb de Z06 al meerdere malen de hemel in geprezen om zijn rijeigenschappen welke ik (goed)ken. Alleen heeft zo'n Porsche imo standaard net wat meer te bieden op het circuit, met name op de hiervoor aangegeven punten. Verder een perfecte auto en zoals je kunt lezen zou hem zelf ook eerder kopen dan een Gt3 oid. Je mag eerlijk de mindere punten van een auto beschrijven, toch???Cor Dame schreef:Ga maar eens een setje Goodyears F1 kopen en rij er dan eens een paar duizend mee en vertel me dan nog maar eens dat er slechte banden onderzitten. Het zijn 1 van de beste banden die te koop zijn en ze kosten ook de hele wereld.TopFuel schreef:Bij een Gt3 hoef je er standaard niets (misschien het vermogen) aan te doen want hij is al tegen het perfecte aan. Bij een Z06 zijn vooral de remmen, banden en stoelen standaard wat minder...
Ja ...............het zijn geen slicks, maar noem eens 1 auto op die op slicks worden geleverd. Ja een GT2 op semi's. En als ze dan vergelijkings testjes gaan doen met andere sportwagens zoals bijvoorbeeld de Corvette op normale straatbanden dan winnen ze soms. Hebben ze een rondetijd van 0,2 seconden sneller. Dat de tegenstander op dat moment op gewone banden rijdt..................daar hebben ze het dan niet meer over.
Die stoelen eveneens zo.........ze zijn goed, maar niet om met een paar g door een bocht te gaan. Als je dat wel wil en dus eigenlijk wil racen dan moet je net als bij elke sportwagen ff het 1 en ander aanpassen. Die kosten van die aanpassingen schrikken we natuurlijk niet van, want als je een auto koopt van 1 a 2 ton en zelfs nog daarboven dan ben je wel wat gewent. Zelfs die dure wagens moet je dan nog enkele tienduizenden uitgeven om hem kompleet / af te maken zoals jij hem wilt.
Doe me een lol en koop zo'n hok nou eens zelf en laat me dan al dat kommentaar nog eens lezen. Of koop een wagen van 192.500 uit het boekje ( Porsche Turbo of Mercedes Benz SL 55 AMG ) en laat me dan ff weten waarom je uiteindelijk toch 228.550 moest aftikken:
Een Sl 55 AMG is ook zo'n wagen die dan volgens een aantal mensen helemaal niet klopt. Daarom is het waarschijnlijk dan ook al een jaar of 50 een icoon.
Doe me nou een lol en zeik niet over een kleine onvolkomenheid die je bij andere wagens ook zal vinden en nog veel meer wat er aan mankeert.
Ook en AM is niet vlekkeloos en dat geld voor alle hokken die je koopt.
Als je kiest voor brute kracht >>>>>>.... neem en Z06. Als ik er dan nog een bak geld tegenaan gooi, zoals bijvoorbeeld leren bekleding volledig voor het hele interieur, dan komt er al weer 30k bij en als je zonodig ook keramische remmen wilt( want ook dat kan gewoon besteld worden) dan kost dat ook gewoon 15k net als bij Porsche of wie dan ook.
De originele remmen van een Corvette zijn perfect en als je er carbon metallic blokken in steekt dan lijken het wel Brembo's. Ja als je er mee wilt gaan "racen" dan kom je wellicht iets te kort, maar daarom mankeert er nog steeds niets aan de originele remmen.
Dus kortom ..........ik vind dat veel mensen veel kommentaar geven over een auto die ze absoluut niet kennen.
Noem maar eens een aantal positieve dingen op van die auto..........zie je wel..........die weet je niet. Neem die versnellingsbak bijvoorbeeld.....is geen rotzooi. De carbon bladveren zijn ook ruimschoots toereikend, maar iedereen begint al te lachen als ze het woord bladveren horen. Ik weet zeker dat menig auto in de verste verte niet kan tippen aan de standaard wegligging van de Corvette, want dat gelul over die rechtuit branders zijn we al ff vergeten he, want dat was 10 jaar geleden nog wel zo, maar vanaf 1999 (toen kwam de C5) verledentijd.
Oh ja ..........zo'n Porsche een perfecte wagen...............laat me niet lachen. Heeft ook iedereen tussen zijn oren zitten. Volkswagen met fantasieloos interieur maakt weinig indruk. Spartaanse rotzooi zonder enige jeu. Iemand die een Porsche kocht en koopt die koopt hem ook niet voor het geweldige designe binnenin, maar puur om de rijprestaties.
Pak maar eens zo'n ding van een paar jaar oud en neem die maar eens onder de loep. Ik weet dan het antwoord al, want ook journalisten hebben altijd een enorm vooroordeel over die afgekeurde platgeslagen kevers. Altijd zijn ze positief, want zeg vooal niets over Porsche. Stelletje prutsers.
Resumerend..........je kunt nooit een wagen bouwen die voor alle mensen aan alle wensen voldoet. Als je er een racewagen van maakt dan is tie voor een ander weer te hardcore en andersom ook. De fabriekanten die dat wel denken te kunnen gaan altijd voor een compromie.
En wat nou komplete wagen. Iedereen op dit forum heeft wel een lijst met mods te melden, omdat de auto al zo kompleet was zeker:
Kijk nou naar Frank met zijn BMW. Dat is natuurlijk ook een prachtige bak origineel af fabriek, maar Frank gooit er nog een BMW kostende lijst met aanpassingen tegenaan. Is die originele V8 dan een kutauto:
Vriendelijke groet
Cor
Gr TF.
-
OnlineDownforce Hans
- Berichten: 12608
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Natuurlijk mag dat en neem het verhaal niet te serieusTopFuel schreef:Heb de Z06 al meerdere malen de hemel in geprezen om zijn rijeigenschappen welke ik (goed)ken. Alleen heeft zo'n Porsche imo standaard net wat meer te bieden op het circuit, met name op de hiervoor aangegeven punten. Verder een perfecte auto en zoals je kunt lezen zou hem zelf ook eerder kopen dan een Gt3 oid. Je mag eerlijk de mindere punten van een auto beschrijven, toch???Cor Dame schreef:Ga maar eens een setje Goodyears F1 kopen en rij er dan eens een paar duizend mee en vertel me dan nog maar eens dat er slechte banden onderzitten. Het zijn 1 van de beste banden die te koop zijn en ze kosten ook de hele wereld.TopFuel schreef:Bij een Gt3 hoef je er standaard niets (misschien het vermogen) aan te doen want hij is al tegen het perfecte aan. Bij een Z06 zijn vooral de remmen, banden en stoelen standaard wat minder...
Ja ...............het zijn geen slicks, maar noem eens 1 auto op die op slicks worden geleverd. Ja een GT2 op semi's. En als ze dan vergelijkings testjes gaan doen met andere sportwagens zoals bijvoorbeeld de Corvette op normale straatbanden dan winnen ze soms. Hebben ze een rondetijd van 0,2 seconden sneller. Dat de tegenstander op dat moment op gewone banden rijdt..................daar hebben ze het dan niet meer over.
Die stoelen eveneens zo.........ze zijn goed, maar niet om met een paar g door een bocht te gaan. Als je dat wel wil en dus eigenlijk wil racen dan moet je net als bij elke sportwagen ff het 1 en ander aanpassen. Die kosten van die aanpassingen schrikken we natuurlijk niet van, want als je een auto koopt van 1 a 2 ton en zelfs nog daarboven dan ben je wel wat gewent. Zelfs die dure wagens moet je dan nog enkele tienduizenden uitgeven om hem kompleet / af te maken zoals jij hem wilt.
Doe me een lol en koop zo'n hok nou eens zelf en laat me dan al dat kommentaar nog eens lezen. Of koop een wagen van 192.500 uit het boekje ( Porsche Turbo of Mercedes Benz SL 55 AMG ) en laat me dan ff weten waarom je uiteindelijk toch 228.550 moest aftikken:
Een Sl 55 AMG is ook zo'n wagen die dan volgens een aantal mensen helemaal niet klopt. Daarom is het waarschijnlijk dan ook al een jaar of 50 een icoon.
Doe me nou een lol en zeik niet over een kleine onvolkomenheid die je bij andere wagens ook zal vinden en nog veel meer wat er aan mankeert.
Ook en AM is niet vlekkeloos en dat geld voor alle hokken die je koopt.
Als je kiest voor brute kracht >>>>>>.... neem en Z06. Als ik er dan nog een bak geld tegenaan gooi, zoals bijvoorbeeld leren bekleding volledig voor het hele interieur, dan komt er al weer 30k bij en als je zonodig ook keramische remmen wilt( want ook dat kan gewoon besteld worden) dan kost dat ook gewoon 15k net als bij Porsche of wie dan ook.
De originele remmen van een Corvette zijn perfect en als je er carbon metallic blokken in steekt dan lijken het wel Brembo's. Ja als je er mee wilt gaan "racen" dan kom je wellicht iets te kort, maar daarom mankeert er nog steeds niets aan de originele remmen.
Dus kortom ..........ik vind dat veel mensen veel kommentaar geven over een auto die ze absoluut niet kennen.
Noem maar eens een aantal positieve dingen op van die auto..........zie je wel..........die weet je niet. Neem die versnellingsbak bijvoorbeeld.....is geen rotzooi. De carbon bladveren zijn ook ruimschoots toereikend, maar iedereen begint al te lachen als ze het woord bladveren horen. Ik weet zeker dat menig auto in de verste verte niet kan tippen aan de standaard wegligging van de Corvette, want dat gelul over die rechtuit branders zijn we al ff vergeten he, want dat was 10 jaar geleden nog wel zo, maar vanaf 1999 (toen kwam de C5) verledentijd.
Oh ja ..........zo'n Porsche een perfecte wagen...............laat me niet lachen. Heeft ook iedereen tussen zijn oren zitten. Volkswagen met fantasieloos interieur maakt weinig indruk. Spartaanse rotzooi zonder enige jeu. Iemand die een Porsche kocht en koopt die koopt hem ook niet voor het geweldige designe binnenin, maar puur om de rijprestaties.
Pak maar eens zo'n ding van een paar jaar oud en neem die maar eens onder de loep. Ik weet dan het antwoord al, want ook journalisten hebben altijd een enorm vooroordeel over die afgekeurde platgeslagen kevers. Altijd zijn ze positief, want zeg vooal niets over Porsche. Stelletje prutsers.
Resumerend..........je kunt nooit een wagen bouwen die voor alle mensen aan alle wensen voldoet. Als je er een racewagen van maakt dan is tie voor een ander weer te hardcore en andersom ook. De fabriekanten die dat wel denken te kunnen gaan altijd voor een compromie.
En wat nou komplete wagen. Iedereen op dit forum heeft wel een lijst met mods te melden, omdat de auto al zo kompleet was zeker:
Kijk nou naar Frank met zijn BMW. Dat is natuurlijk ook een prachtige bak origineel af fabriek, maar Frank gooit er nog een BMW kostende lijst met aanpassingen tegenaan. Is die originele V8 dan een kutauto:
Vriendelijke groet
Cor
Gr TF.

- Corvette
- Berichten: 984
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:19
- Corvette
- Berichten: 984
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:19
Je moet eens een keer leren rijden .......... afgekeurde Rotterdammer.HANZ06 schreef:Dat die goodyears de hele wereld kosten ben ik helemaal met je eens......
Maar voor de rest zijn die banden helemaal k#t.....volgens mij ben je dat een beetje vergeten![]()
Grtz,Hanz06
Die banden daar mankeert niets aan ........ voor normaal gebruik dan.
Vr. Gr.
Cor
-
OnlineDownforce Hans
- Berichten: 12608
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Jij moet je geld terug vragen voor die mislukte hersen transplantatie,Viaanse konijnenkopCor Dame schreef:Je moet eens een keer leren rijden .......... afgekeurde Rotterdammer.HANZ06 schreef:Dat die goodyears de hele wereld kosten ben ik helemaal met je eens......
Maar voor de rest zijn die banden helemaal k#t.....volgens mij ben je dat een beetje vergeten![]()
Grtz,Hanz06
Die banden daar mankeert niets aan ........ voor normaal gebruik dan.
Vr. Gr.
Cor

- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Haha nee, zo erg was het niet, maar je haalde me wel in, geloof samen met Elmar, bij het uitkomen van de Audi S.Cor Dame schreef:Was jij dat met die BMW:
Sorry Peter als ik dat had geweten had ik je niet gelapt![]()
Gr.
Cor de verschrikkelijke BMW verslinder
Ik probeerde nog bij te steppen, maar dat hielp ook al niet.


-
OnlineBram
- Berichten: 16611
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Zo, das duidelijk, verder nog vragen CorHANZ06 schreef:Jij moet je geld terug vragen voor die mislukte hersen transplantatie,Viaanse konijnenkopCor Dame schreef:Je moet eens een keer leren rijden .......... afgekeurde Rotterdammer.HANZ06 schreef:Dat die goodyears de hele wereld kosten ben ik helemaal met je eens......
Maar voor de rest zijn die banden helemaal k#t.....volgens mij ben je dat een beetje vergeten![]()
Grtz,Hanz06
Die banden daar mankeert niets aan ........ voor normaal gebruik dan.
Vr. Gr.
Cor

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Arstey, Bing [Bot], e30touring1990, Kocheler, MarcH, maurizio, Peter-Paul, Sidney, Spinazie en 13 gasten