Geplaatst: 15 feb 2008, 11:45
We kwamen tegelijk het rechte stuk op. Om problemen te voorkomen bij de Tarzan ging ik ook eerder van het gas om hem de ruimte te geven bij de Tarzan. Ik had hem echter links verwacht ipv rechts.
https://forum.driving-fun.com/
Ik stond te kijken langs de pitmuurChrisHK schreef:Ik reed met het 5je... Het zag er vrij bizar uit die aktie...Rob Schouten schreef:Heb dit moment ook gezien, de witte Renault 5 was 1 van de 2 wagens die tussen jullie in reden.Scooby Leo schreef:Dit gebeurde bij mij. De CSL haalde mij in bij Bos Uit. Echter is mijn auto sneller op het rechte stuk en dus haalde ik hem weer in. Ik reed uiterst rechts bij het opkomen rechte stuk en de CSL links. Tussen ons in reden nog 2 auto's. Ik was er vanuit gegaan dat hij mij links voorbij zou gaan in de Tarzan en ik hield dus uiterst rechts bij Tarzan.
Hij haalde mij dus rechts in bij Tarzan. Hij reed op de uitloopstrook van de pitstraat![]()
en hij probeerde mij er dus uit te remmen. Gelukkig had ik nog niet ingestuurd anders waren er dus minimaal 2 auto's afgegaan. Achteraf hoorde ik dat hij de pitwall op 5 cm na gemist had. Dit zijn acties die volgens mij niet thuis horen op een trackday maar wel tijdens een race.
Overigens heeft Cor hem wel straight verslagen puur op basis van snelheid en remvermogen.
gr Leo![]()
uitremmen tarzan doe je altijd aan de binnenkant.Scooby Leo schreef:We kwamen tegelijk het rechte stuk op. Om problemen te voorkomen bij de Tarzan ging ik ook eerder van het gas om hem de ruimte te geven bij de Tarzan. Ik had hem echter links verwacht ipv rechts.
We zullen hierover even intern overleggen. Ik stond er namelijk bovenop toen dit gebeurde.Volgens mij ging cor corvette en leo in zijn sub de csl gewoon voorbij naar wat ik gehoord heb. Wat er in resulteerde dat de (mogelijk) ietwat gefrustreerde bmw rijder aan het eind van het rechte stuk wat riskante uitrem pogingen maakte. Beetje jammer, daar het geen race is en er niks te winnen valt.
+1Ferdinand schreef:Ik pleit voor een centrale verwarming, volledige catering en gezelschapsdame voor Marshalls, wanneer zij met dit bar koude weer, deze verantwoorde taak hebben uitgevoerd.
1. Een of andere Volvo. Haha, volgens mij een standaard ding, maar er werd behoorlijk in geplankt. Deze reed de bochten zeer hard aan, bestuurder met een groot hart.
Ik kan hier weinig aan toevoegen. Wat een held inderdaad (enkele domme actie daargelaten).
2. De BMW CSL: Onbeschoft en zelfbewust raasde hij over het circuit. Een wapen is het. De Koning van de mat. De Sjah van Perzie. Niemand hield dan ding bij. Ook de uk EVO's en Corvettes niet, echt niet, ik heb het gezien. Mochten deze laatste even de illusie hebben toch wat voor te stellen, werden ze er in de bocht door de CLS uitgeremd, of in de snelle bochtgedeeltes uitgestuurd. Een tollende EVO was het resultaat. Allemensen, wat een wagen die CSL: hij heeft alles. Het geluid(!!!), remvermogen, bochtgedrag, maar ook ordinaire snelheid. Nee, chapeau voor deze wagen. Echt indrukwekkend. Jerremy zou zeggen 'it's a masterpiece'.
Was die beemer standaard dan?Tristan schreef:Had ook niet anders verwacht met betere remmen en meer vermogen.Scooby Leo schreef:
Overigens heeft Cor hem wel straight verslagen puur op basis van snelheid en remvermogen.
gr Leo
O jee, de verhalen komen. Ik was Marshall en heb het allemaal gezien. De CSL reed echt veel harder op de bochten af, remde als een dolle, kwam driftend de bocht uit en plankgas. Tuurlijk, allemaal op het randje maar echt top. De Corvette, EVO's waren ook snel, prachtige auto's, maar lieten dat gewoon niet zien. Maakt allemaal niet uit, maar iedereen kon dat zien. Wat er dan weer met individuele remacties gebeurde en akkefietjes, is niet zo belangrijk. Punt is dat die CSL heer en meester was gisteren en de volgende keer zal dat wel weer iemand anders zijn. Zo gaan de dingen.HANZ06 schreef:Volgens mij ging cor corvette en leo in zijn sub de csl gewoon voorbij naar wat ik gehoord heb.
Wat er in resulteerde dat de (mogelijk) ietwat gefrustreerde bmw rijder aan het eind van het rechte stuk wat riskante uitrem pogingen maakte.
Beetje jammer, daar het geen race is en er niks te winnen valt.
Ik kon in Cor zijn wagen vrij gemakkelijk achter de csl blijven hangen zonder al teveel risico.
Mijn middag werd een beetje verziekt door (ja je gelooft het niet) een ventiel wat niet wilde.
Het ventiel zond naar de computer dat de band leeg was en daardoor ging de auto in een noodloop programma als je een beetje hard de bocht door ging.
De auto reageerde dus in de bocht niet op het gas en wanneer je de bocht uitwas kon je weer gas geven en ging de auto voorruit.
Aparte manier van auto rijden is dat.
Het rijden is Cor zijn auto maakte daarintegen weer een hoop goed.
Uiteindelijk was het weer een geslaagde middag/avond en werd er erg netjes gereden.
Dat zijn serieuze tijden BenBen_968CS schreef:... Mark had wel weer het genoegen er naast te zitten toen ik 1.59.8 reed ...
Het gaat er niet om of die CSL harder op de bochten afkwam, later remde, of sneller de bochten uitkwam. Alsof dat een vrijbrief voor gevaarlijk rijgedrag zou zijn. Wat zeg jij hierover Ilija?Ferdinand schreef:
O jee, de verhalen komen. Ik was Marshall en heb het allemaal gezien. De CSL reed echt veel harder op de bochten af, remde als een dolle, kwam driftend de bocht uit en plankgas. Tuurlijk, allemaal op het randje maar echt top. De Corvette, EVO's waren ook snel, prachtige auto's, maar lieten dat gewoon niet zien. Maakt allemaal niet uit, maar iedereen kon dat zien. Wat er dan weer met individuele remacties gebeurde en akkefietjes, is niet zo belangrijk. Punt is dat die CSL heer en meester was gisteren en de volgende keer zal dat wel weer iemand anders zijn. Zo gaan de dingen.
Dat was dus ook niet aan het adres van die "oppermachtige" CSL besteed, die zat na 5 meter al op het rechte stuk met het invoegen.Macboy schreef:Oh ja belangrijk. Niet iedereen heeft alle regels denk ik goed gelezen. Bij het invoegen vanaf de pit is het de bedoeling om gebruik te maken van de gehele daarvoor bestemde strook en dan de binnenkant van de Tarzanbocht te pakken. Zo ben je ook te zien voor het overige verkeer en kunnen zij mooi om je heen.
Vanaf het moment dat ik marshallde en ook vanuit de pit zag ik tig auto's die gewoon eerder de baan opgingen, wat gewoon gevaarlijk en dom is.
Aub hier opletten de volgende keer !
Niks gewend 8)Tom944 schreef:Overigens was het eten ook erg gezellig en lekker alleen ben ik er al de hele dag ziek, zwak en misselijk van. Zal wel aan weinig slaap van afgelopen dagen liggen.
Nah, ik vreet me zelf normaal helemaal vol bij dat soort tentenRob Schouten schreef:Niks gewend 8)Tom944 schreef:Overigens was het eten ook erg gezellig en lekker alleen ben ik er al de hele dag ziek, zwak en misselijk van. Zal wel aan weinig slaap van afgelopen dagen liggen.
heb je van de sushi gesnoeptTom944 schreef:Overigens was het eten ook erg gezellig en lekker alleen ben ik er al de hele dag ziek, zwak en misselijk van. Zal wel aan weinig slaap van afgelopen dagen liggen.
Ja dat blauwe vijfje is van mij (eigenlijk van mijn vrouw)Harm Koks schreef:BTW,
Luco was jij dat die met Steven meeging ? Blauw 5'je?
Zolang die über GTT van jou nog niet klaar is heb ik niks op een circuit te zoeken Aram. Dat halfslachtige gedoe met die BMW's is niet aan mij besteedAram schreef:Oh, ik heb het trouwens best naar mijn zin gehad verder ondanks dat ik niet gereden heb, gezellig met opa geouwehoerd en auto's bekeken.
Hielke wo warst du denn?