Napraten, foto's & filmpjes van DF @ Zandvoort part III

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Plaats reactie
Scooby Leo

Bericht door Scooby Leo » 15 feb 2008, 11:45

We kwamen tegelijk het rechte stuk op. Om problemen te voorkomen bij de Tarzan ging ik ook eerder van het gas om hem de ruimte te geven bij de Tarzan. Ik had hem echter links verwacht ipv rechts.

Luco

Bericht door Luco » 15 feb 2008, 11:46

ChrisHK schreef:
Rob Schouten schreef:
Scooby Leo schreef:Dit gebeurde bij mij. De CSL haalde mij in bij Bos Uit. Echter is mijn auto sneller op het rechte stuk en dus haalde ik hem weer in. Ik reed uiterst rechts bij het opkomen rechte stuk en de CSL links. Tussen ons in reden nog 2 auto's. Ik was er vanuit gegaan dat hij mij links voorbij zou gaan in de Tarzan en ik hield dus uiterst rechts bij Tarzan.

Hij haalde mij dus rechts in bij Tarzan. Hij reed op de uitloopstrook van de pitstraat :shock: :roll: en hij probeerde mij er dus uit te remmen. Gelukkig had ik nog niet ingestuurd anders waren er dus minimaal 2 auto's afgegaan. Achteraf hoorde ik dat hij de pitwall op 5 cm na gemist had. Dit zijn acties die volgens mij niet thuis horen op een trackday maar wel tijdens een race.

Overigens heeft Cor hem wel straight verslagen puur op basis van snelheid en remvermogen.

gr Leo
Heb dit moment ook gezien, de witte Renault 5 was 1 van de 2 wagens die tussen jullie in reden.
Ik reed met het 5je... Het zag er vrij bizar uit die aktie... :shock: :?
Ik stond te kijken langs de pitmuur
Hij heeft daar een aantal keren iemand aan de binnenkant uitgeremd
5 cm is denk ik wat overdreven, maar kan me wel voorstellen dat je er van schrikt
Of het nu echt onverantwoord was, laat ik in het midden.
Of ik het ook zo zou doen tijdens vrijrijden? Denk het niet, of je moet diegene die je uit wil remmen goed genoeg kennen.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 15 feb 2008, 11:46

[quote="kris"]Da's zonde Hanz :P

denk je nog is na over die kwantiteit versus kwaliteit :P

nee da's idd wel balen op een trackday...

:mrgreen: :wink:

[

mark dikken

Bericht door mark dikken » 15 feb 2008, 11:46

Even ook mijn eerste ervaring met een DF evenement.

Als eerste al onder de indruk bij aankomst over de vele mooie auto's die daar op zandvoort bij elkaar waren.
Daarna de eerste 2.5 uur gevlagd bij de Audi-S wat vooral in het begin zeer vermakelijk was. Vele gleden en driften aldaar en alleen bij de BWM van Elmar zag het er gepland uit. Gelukkig hield indereen goed de ruimte en elkaar in de gaten waardoor ik al vlagger niet in actie hoefte te komen. Na mate het opdroogte werd het snelheidsverschil in deze bocht groter en het spontaan driften minder. Qua snelheid viel vooral de 986 mij op qua spectakel de engelse EVO's en een renault 5 die als enige zijn rechterachterwiel langdurig van de grond hield.

Daarna mocht ik zelf aan de gang en dat ging voor mij doen al aardig, inmiddels een ritje geregeld met de 968, deze stond op slicks en wat een bochtensnelheid had die auto, je ziet dan een andere auto ruim voor je die gaat remmen, het gas blijft er dan gewoon opstaan in de Porsche dan gaat de rem er pas op en met een snelheid die bij mijn Porsche 1 bak onderstuur richting vangrail zou opleveren zet die hem dan strak als op rails de hoek om. Het laatste rondje met mij wou hij ook nog even driften maar dat werd een lesje, hoe moeilijk is driften met opgewarmde slicks, helaas leidde dat tot enige plaatschade al kon die wel doorrijden.

Toen van dit ritje geleerd waar ik nog veel liet liggen en de ronde daarna gingen voor mij een stuk sneller.

Kortom prima dag, tot de volgende keer

Luco

Bericht door Luco » 15 feb 2008, 11:47

Scooby Leo schreef:We kwamen tegelijk het rechte stuk op. Om problemen te voorkomen bij de Tarzan ging ik ook eerder van het gas om hem de ruimte te geven bij de Tarzan. Ik had hem echter links verwacht ipv rechts.
uitremmen tarzan doe je altijd aan de binnenkant.
Is risicovoller, maar wel de juiste kant.

Macboy

Bericht door Macboy » 15 feb 2008, 11:47

Volgens mij ging cor corvette en leo in zijn sub de csl gewoon voorbij naar wat ik gehoord heb. Wat er in resulteerde dat de (mogelijk) ietwat gefrustreerde bmw rijder aan het eind van het rechte stuk wat riskante uitrem pogingen maakte. Beetje jammer, daar het geen race is en er niks te winnen valt.
We zullen hierover even intern overleggen. Ik stond er namelijk bovenop toen dit gebeurde.
Ferdinand schreef:Ik pleit voor een centrale verwarming, volledige catering en gezelschapsdame voor Marshalls, wanneer zij met dit bar koude weer, deze verantwoorde taak hebben uitgevoerd.
+1 :)
1. Een of andere Volvo. Haha, volgens mij een standaard ding, maar er werd behoorlijk in geplankt. Deze reed de bochten zeer hard aan, bestuurder met een groot hart.

Dit was Hugo ! De nachtmerrie van Staartmans ;)

2. De BMW CSL: Onbeschoft en zelfbewust raasde hij over het circuit. Een wapen is het. De Koning van de mat. De Sjah van Perzie. Niemand hield dan ding bij. Ook de uk EVO's en Corvettes niet, echt niet, ik heb het gezien. Mochten deze laatste even de illusie hebben toch wat voor te stellen, werden ze er in de bocht door de CLS uitgeremd, of in de snelle bochtgedeeltes uitgestuurd. Een tollende EVO was het resultaat. Allemensen, wat een wagen die CSL: hij heeft alles. Het geluid(!!!), remvermogen, bochtgedrag, maar ook ordinaire snelheid. Nee, chapeau voor deze wagen. Echt indrukwekkend. Jerremy zou zeggen 'it's a masterpiece'.
Ik kan hier weinig aan toevoegen. Wat een held inderdaad (enkele domme actie daargelaten).

Overigens, er reden twee mensen in de CSL, mochten de andere auto's sneller zijn, dan was het de langzamere deelnemer ;)

Movit works, jezus christust wat kon dat ding keer op keer laat in de remmen, alsof het helemaal droog was :shock:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 15 feb 2008, 11:48

Tristan schreef:
Scooby Leo schreef:
Overigens heeft Cor hem wel straight verslagen puur op basis van snelheid en remvermogen.

gr Leo
Had ook niet anders verwacht met betere remmen en meer vermogen.
Was die beemer standaard dan?
Zaten in iedergeval Move-it remmen onder.
Buiten het incidentje reed de jongen wel hard en remde hij heel laat.

Macboy

Bericht door Macboy » 15 feb 2008, 11:50

Oh ja belangrijk. Niet iedereen heeft alle regels denk ik goed gelezen. Bij het invoegen vanaf de pit is het de bedoeling om gebruik te maken van de gehele daarvoor bestemde strook en dan de binnenkant van de Tarzanbocht te pakken. Zo ben je ook te zien voor het overige verkeer en kunnen zij mooi om je heen.

Vanaf het moment dat ik marshallde en ook vanuit de pit zag ik tig auto's die gewoon eerder de baan opgingen, wat gewoon gevaarlijk en dom is.

Aub hier opletten de volgende keer !

RVV

Bericht door RVV » 15 feb 2008, 11:50

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 15 feb 2008, 11:59

Gooi d'r gewoon nog even een "Ricopost" tegen aan man :mrgreen:

Al met al weer zonde dat ik het heb gemist lees ik :cry:

Harm Koks

Bericht door Harm Koks » 15 feb 2008, 12:07

BTW,

Luco was jij dat die met Steven meeging ? Blauw 5'je?

Ben_968CS

Bericht door Ben_968CS » 15 feb 2008, 12:07

Erg veel plezier gehad gisteren, mooie auto's en leuke mensen. Met de Porsche fijn gereden, de eerste ronden waren nogal glad met koude slicks. Maar de slicks waren toch de goede keuze.

Excuses aan passagier Mark die de bandenstapel bij uitkomen Audi S had kunnen aanraken (de spiegel was ingeklapt na de touche). Ik was wat enthousiast aan het driften en daar is de 968 niet echt op gebouwd. Hij beet dus even terug. Nou moest hij toch naar de spuiter en het voordeel van de schade is dat ik nu een nieuwe kleur mag kiezen. Mark had wel weer het genoegen er naast te zitten toen ik 1.59.8 reed.

Mag ik met name de organisatie en de marshalls bedanken? Super evenement!

Sperdy

Bericht door Sperdy » 15 feb 2008, 12:09

HANZ06 schreef:Volgens mij ging cor corvette en leo in zijn sub de csl gewoon voorbij naar wat ik gehoord heb.
Wat er in resulteerde dat de (mogelijk) ietwat gefrustreerde bmw rijder aan het eind van het rechte stuk wat riskante uitrem pogingen maakte.
Beetje jammer, daar het geen race is en er niks te winnen valt.
Ik kon in Cor zijn wagen vrij gemakkelijk achter de csl blijven hangen zonder al teveel risico.
Mijn middag werd een beetje verziekt door (ja je gelooft het niet) een ventiel wat niet wilde.
Het ventiel zond naar de computer dat de band leeg was en daardoor ging de auto in een noodloop programma als je een beetje hard de bocht door ging.
De auto reageerde dus in de bocht niet op het gas en wanneer je de bocht uitwas kon je weer gas geven en ging de auto voorruit.
Aparte manier van auto rijden is dat.
Het rijden is Cor zijn auto maakte daarintegen weer een hoop goed.
Uiteindelijk was het weer een geslaagde middag/avond en werd er erg netjes gereden.
O jee, de verhalen komen. Ik was Marshall en heb het allemaal gezien. De CSL reed echt veel harder op de bochten af, remde als een dolle, kwam driftend de bocht uit en plankgas. Tuurlijk, allemaal op het randje maar echt top. De Corvette, EVO's waren ook snel, prachtige auto's, maar lieten dat gewoon niet zien. Maakt allemaal niet uit, maar iedereen kon dat zien. Wat er dan weer met individuele remacties gebeurde en akkefietjes, is niet zo belangrijk. Punt is dat die CSL heer en meester was gisteren en de volgende keer zal dat wel weer iemand anders zijn. Zo gaan de dingen. :wink:

Roel SpeedCars

Bericht door Roel SpeedCars » 15 feb 2008, 12:17

Ben_968CS schreef:... Mark had wel weer het genoegen er naast te zitten toen ik 1.59.8 reed ...
Dat zijn serieuze tijden Ben :shock: [img:25:18]http://img310.imageshack.us/img310/9915/tmb5bl.gif[/img]

Rechte stuk voor de Audi S kon ik op snelheid aardig bij blijven maar vlak ervoor remde je me eruit en kolere wat ga je dan hard die bocht door zeg :!: geweldig gezicht.

Roel.

Hielke

Bericht door Hielke » 15 feb 2008, 12:19

Ferdinand schreef:
O jee, de verhalen komen. Ik was Marshall en heb het allemaal gezien. De CSL reed echt veel harder op de bochten af, remde als een dolle, kwam driftend de bocht uit en plankgas. Tuurlijk, allemaal op het randje maar echt top. De Corvette, EVO's waren ook snel, prachtige auto's, maar lieten dat gewoon niet zien. Maakt allemaal niet uit, maar iedereen kon dat zien. Wat er dan weer met individuele remacties gebeurde en akkefietjes, is niet zo belangrijk. Punt is dat die CSL heer en meester was gisteren en de volgende keer zal dat wel weer iemand anders zijn. Zo gaan de dingen. :wink:
Het gaat er niet om of die CSL harder op de bochten afkwam, later remde, of sneller de bochten uitkwam. Alsof dat een vrijbrief voor gevaarlijk rijgedrag zou zijn. Wat zeg jij hierover Ilija?

En hoe zat dat nou met de 2.05 en de Corvette van Cor? Ik heb via de streaming video een 2.02.98 geklokt. Maar wie was toen de driver?

peer

Bericht door peer » 15 feb 2008, 12:46

Ik lees en zie aan de foto's dat ik toch heel wat gemist heb. De volgende keer ben ik er wel bij. In ieder geval met 1 auto misschien met 2 :)

Wanneer is de volgende keer eigenlijk ?

Aram
Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ

Bericht door Aram » 15 feb 2008, 12:46

Macboy schreef:Oh ja belangrijk. Niet iedereen heeft alle regels denk ik goed gelezen. Bij het invoegen vanaf de pit is het de bedoeling om gebruik te maken van de gehele daarvoor bestemde strook en dan de binnenkant van de Tarzanbocht te pakken. Zo ben je ook te zien voor het overige verkeer en kunnen zij mooi om je heen.

Vanaf het moment dat ik marshallde en ook vanuit de pit zag ik tig auto's die gewoon eerder de baan opgingen, wat gewoon gevaarlijk en dom is.

Aub hier opletten de volgende keer !
Dat was dus ook niet aan het adres van die "oppermachtige" CSL besteed, die zat na 5 meter al op het rechte stuk met het invoegen.
Dat je snel bent is heel fijn, maar je mag je dan nog steeds als een normaal mens gedragen.
En begrijp ik nu goed dat die kerel geen lid is van D-F?
Ik had de indruk dat dit een dag van D-F was dus wat deed die vent er uberhaupt?

Normaal zou ik er geen problemen mee hebben maar om eerst naar een feest te komen waar je niet uitgenodigd bent en je dan nog eens lomp gedragen is nou niet iets waar ik blij van word.
En de geld ook voor de meneer in de parelmoer kleurige Alfa waarvan ik gehoord heb dat hij nou niet bepaald het meest soepele figuur was om mee te communiceren. (Thommy?)

Aram
Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ

Bericht door Aram » 15 feb 2008, 12:47

Oh, ik heb het trouwens best naar mijn zin gehad verder ondanks dat ik niet gereden heb, gezellig met opa geouwehoerd en auto's bekeken. :)

Hielke wo warst du denn?

Tom V

Bericht door Tom V » 15 feb 2008, 12:56

Overigens was het eten ook erg gezellig en lekker alleen ben ik er al de hele dag ziek, zwak en misselijk van. Zal wel aan weinig slaap van afgelopen dagen liggen.

RobS

Bericht door RobS » 15 feb 2008, 13:03

Tom944 schreef:Overigens was het eten ook erg gezellig en lekker alleen ben ik er al de hele dag ziek, zwak en misselijk van. Zal wel aan weinig slaap van afgelopen dagen liggen.
Niks gewend 8) :lol:

Tom V

Bericht door Tom V » 15 feb 2008, 13:04

Rob Schouten schreef:
Tom944 schreef:Overigens was het eten ook erg gezellig en lekker alleen ben ik er al de hele dag ziek, zwak en misselijk van. Zal wel aan weinig slaap van afgelopen dagen liggen.
Niks gewend 8) :lol:
Nah, ik vreet me zelf normaal helemaal vol bij dat soort tenten ;). Zal wel verkeerd gevallen zijn ;).

GTRene

Bericht door GTRene » 15 feb 2008, 13:07

heb je van de sushi gesnoept :lol:

Eten was weer goed, heeft me goed gesmaakt, maarja eet meestal de simpele dingen en daar wordt je niet snel ziek van..ik eet geen rauw vlees, en der lag best wat apart spul tussen :lol:

Luco

Bericht door Luco » 15 feb 2008, 13:09

Harm Koks schreef:BTW,

Luco was jij dat die met Steven meeging ? Blauw 5'je?
Ja dat blauwe vijfje is van mij (eigenlijk van mijn vrouw) :D :D :D

Francisco

Bericht door Francisco » 15 feb 2008, 13:11

Hielke

Bericht door Hielke » 15 feb 2008, 13:11

Aram schreef:Oh, ik heb het trouwens best naar mijn zin gehad verder ondanks dat ik niet gereden heb, gezellig met opa geouwehoerd en auto's bekeken. :)

Hielke wo warst du denn?
Zolang die über GTT van jou nog niet klaar is heb ik niks op een circuit te zoeken Aram. Dat halfslachtige gedoe met die BMW's is niet aan mij besteed :lol:

Ziekte bij mij thuis. Ik ben in de verzorgende rol. Hoop er een volgende keer bij temperaturen boven nul weer bij te zijn.

Plaats reactie