Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
- RVV
Robin de prijs van de e90 M3 94K ofzo vind een stuk beter in verhouding dan de 106K voor de coupe.
De M3 die ik rij koste ook 95K nieuw. En de meeste e46 M3 werden nieuw tussen de 80 en 95K verkocht.. die van jou koste indertijd ook iets van 95K nieuw.
ik bedoel de prijs is niet abnormaal vergeleken met een e46 M3.
Dan heb je nu zelfs leer en satnav standaard. was bij de e46 M3 ook niet zo.
De M3 die ik rij koste ook 95K nieuw. En de meeste e46 M3 werden nieuw tussen de 80 en 95K verkocht.. die van jou koste indertijd ook iets van 95K nieuw.
ik bedoel de prijs is niet abnormaal vergeleken met een e46 M3.
Dan heb je nu zelfs leer en satnav standaard. was bij de e46 M3 ook niet zo.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
-
Rico
Of je bent moderater of je gaat je M verkopen. Je bent niet meer objectief:)
Even nog de quote van jeremy clarkson.
The 135i is best car bmw makes at the moment.
Niet dat jeremy zo n driving god is. Maar hij was atijd anti bmw. Dan zie ik het wel als een compliment.
Als je 120k uitgeeft voor een auto. Koop je gewoon een porsche desnoods een met de kop er af. Shop je goedkoper koop je een bmw dan kom je uit bij een 335i of 135i.

E92 M3 is alleen intressant als je niet in Nederland woont. Verschil is niet verhouding tov de prijs als je het met de sportieve AG modellen vergelijkt.
M3 sedan heeft ook nog 6500 slurptax denk. Dus dan kost ie egenlijk 88k.
Das wel een stuk meer reeel dan die die 99.500.
Ze doen zo even 12k van de prijs af. LOL alleen daarom zou ik me al genaaid voelen als ik m3 coupe had gekocht.
Het maken van een coupe of sedan kost net zoveel en dat carbon dak maakt echt die 12k verschil niet.
Of je bent moderater of je gaat je M verkopen. Je bent niet meer objectief:)
Even nog de quote van jeremy clarkson.
The 135i is best car bmw makes at the moment.
Niet dat jeremy zo n driving god is. Maar hij was atijd anti bmw. Dan zie ik het wel als een compliment.
Als je 120k uitgeeft voor een auto. Koop je gewoon een porsche desnoods een met de kop er af. Shop je goedkoper koop je een bmw dan kom je uit bij een 335i of 135i.

E92 M3 is alleen intressant als je niet in Nederland woont. Verschil is niet verhouding tov de prijs als je het met de sportieve AG modellen vergelijkt.
M3 sedan heeft ook nog 6500 slurptax denk. Dus dan kost ie egenlijk 88k.
Das wel een stuk meer reeel dan die die 99.500.
Ze doen zo even 12k van de prijs af. LOL alleen daarom zou ik me al genaaid voelen als ik m3 coupe had gekocht.
Het maken van een coupe of sedan kost net zoveel en dat carbon dak maakt echt die 12k verschil niet.
Laatst gewijzigd door Andre op 01 mar 2008, 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.
- romo
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Idd voor 100+K ga ik geen BMW(M) kopen, een 997S(al dan niet met de kop eraf) is veel meer sportauto en een totaal ander concept.
Het verschil tussen een M3 E90/92 en 335i E90/92 is er wel zeker, maar het zijn in de basis dezelfde modellen met wat toeters en bellen meer en minder. 33000 euro vanafprijs meer betalen voor eenzelfde soort auto doe ik niet in Nederland neen. En tuurlijk is een 316i sedan 'dezelfde auto' als een 335i sedan en dat verschil is ongeveer 22000 euro(ook een sloot geld btw), maar dan krijg je wel een 306(en twintig) pk en 400(zevenentwintig)Nm motor( 8) ) en wat knullige aanpassinkjes ipv een 4 pits 122pk er. da's circa 200pk verschil en iig dubbel zoveel Nm(2,5x)
Nu betaal je 33k voor 2 cylinders méér, 2 turbo's minder en 100pk meer, da's nog gekker dan 't verschil 316/335i. Naar de 100 scheelt 't een paar 10den, onderin is de 335i even snel en soms sneller, beide lopen ze erg hard(3 seconden op een circuit verschil) en voor 2 mille heb je 360/380pk en rij je elke E90/92 M3 meer dan zoek. Buiten dat betaal je minder bpm, komt ie beter in de verzekering, jatbaarheid minder, minder trackingssystemen....Wat is 't punt dan? Ja schroef maar een (bi)turbo op je M3! Sigarettegeld!Daaaag 335i getuned. Inderdaad.

Het verschil tussen een M3 E90/92 en 335i E90/92 is er wel zeker, maar het zijn in de basis dezelfde modellen met wat toeters en bellen meer en minder. 33000 euro vanafprijs meer betalen voor eenzelfde soort auto doe ik niet in Nederland neen. En tuurlijk is een 316i sedan 'dezelfde auto' als een 335i sedan en dat verschil is ongeveer 22000 euro(ook een sloot geld btw), maar dan krijg je wel een 306(en twintig) pk en 400(zevenentwintig)Nm motor( 8) ) en wat knullige aanpassinkjes ipv een 4 pits 122pk er. da's circa 200pk verschil en iig dubbel zoveel Nm(2,5x)
Nu betaal je 33k voor 2 cylinders méér, 2 turbo's minder en 100pk meer, da's nog gekker dan 't verschil 316/335i. Naar de 100 scheelt 't een paar 10den, onderin is de 335i even snel en soms sneller, beide lopen ze erg hard(3 seconden op een circuit verschil) en voor 2 mille heb je 360/380pk en rij je elke E90/92 M3 meer dan zoek. Buiten dat betaal je minder bpm, komt ie beter in de verzekering, jatbaarheid minder, minder trackingssystemen....Wat is 't punt dan? Ja schroef maar een (bi)turbo op je M3! Sigarettegeld!Daaaag 335i getuned. Inderdaad.

- M-bitious
-
Hier het verschil koppel en pk.
Diesel” is het begrip dat velen in het WTCC-circus de afgelopen maanden hoofdbrekens heeft bezorgd. SEAT kwam halverwege vorig jaar in Anderstorp met een zelfontbrander in de Leon en al tijdens het tweede raceweekend met de TDI’s op Oschersleben bleek de oliegestookte versie een winnaar. En was niet bij Yvan Muller tijdens de finale in Macau de brandstofpomp defect geraakt, overigens het enige dieseldefect voor SEAT in de loop van het seizoen, dan was de Fransman zonder meer met de titel aan de haal gegaan. BMW-sportdirecteur Dr. Mario Theissen dacht al in Macau hardop na over het inzetten van een dieselmotor in het wit-blauwe kamp, en gedurende de winter testten de BMW-coureurs uitgebreid met een 320 diesel. Naar verluidt waren ze daarbij een klap sneller dan met de benzineversies…
Turbo jongens turbo s en koppel. Je komt er niet meer onderuit.
Diesel” is het begrip dat velen in het WTCC-circus de afgelopen maanden hoofdbrekens heeft bezorgd. SEAT kwam halverwege vorig jaar in Anderstorp met een zelfontbrander in de Leon en al tijdens het tweede raceweekend met de TDI’s op Oschersleben bleek de oliegestookte versie een winnaar. En was niet bij Yvan Muller tijdens de finale in Macau de brandstofpomp defect geraakt, overigens het enige dieseldefect voor SEAT in de loop van het seizoen, dan was de Fransman zonder meer met de titel aan de haal gegaan. BMW-sportdirecteur Dr. Mario Theissen dacht al in Macau hardop na over het inzetten van een dieselmotor in het wit-blauwe kamp, en gedurende de winter testten de BMW-coureurs uitgebreid met een 320 diesel. Naar verluidt waren ze daarbij een klap sneller dan met de benzineversies…
Turbo jongens turbo s en koppel. Je komt er niet meer onderuit.

- romo
Kom op man, dan zakt je de broek toch af, weer iemand die er geen r.k verstand van heeft, is dat dan een complimentAndre schreef:niks
Maar wat ik vanavond weer meemaakte zegt een klant van wie is die witte M3 die daar staat.
LOL

Zo iemand had ook kunnen zeggen dat het een Mazda 121 was of zo in een nieuw jasje.................( maar dan had je het hier vast niet vermeld denk ik zo

- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- RVV
Frank dat is ook een beetje de spijker op zijn kop. Is geld geen probleem dan is een nieuwe M3 ook niet zo'n probleem. Ach en er worden zoveel X5'en van een ton of meer verkocht daar hebben we het ook niet over. X3 is ook goed genoeg. Als ik een ton kon besteden zou ik niet eentje kopen. Als ik vijf ton zou hebben, och waarom niet en dan gewoon voor de heb een 135i er naast. En een GT3 erbij dan is Hielke ook tevredenM-bitious schreef:Het is ze bij mij aardig gelukt. Geen enkele moeite met de prijs. Voor de M3 geldt net zo goed dat hij veel duurdere auto's voor blijft. De V8 is trouwens lichter dan de 6 in de M3 E46.Robin schreef: En dat kun je NIET VERKOPEN ALS MEERWAARDE IN NEDERLAND!
In Nederland dus.

- RVV
- M-bitious
Nee dat is niet wat ik bedoel. Ik heb keuzes moeten maken tussen auto's als de Audi R8, Audi RS6, Aston Martin Vantage, Maserati Gran Turismo en de M3. Dan is de prijs van de M3 zeer redelijk gezien de enorme prestaties. Dat vind ik dus ook van de Corvette Z06. Je krijgt gewoon veel waar voor je geld. Als ik nu achteraf moest kiezen tussen een M3 of een 135i, dan is het prachtig dat zo'n ding getuned lang aan mijn bumper kan kleven, maar dat interesseert me gewoon niets. De 135i zou niet eens op mijn verlanglijstje staan, terwijl het an sich een superkarretje is. Ik heb liever mijn 330i, want ik beoordeel niet alleen op acceleratie en rondetijden. Daar ligt trouwens het accent hier teveel op. Ik wil wel nog opmerken dat op de weg de verschillen onderling vaak kleiner lijken te zijn, dan de cijfers doen vermoeden.Rico v Velzen schreef:Frank dat is ook een beetje de spijker op zijn kop. Is geld geen probleem dan is een nieuwe M3 ook niet zo'n probleem. Ach en er worden zoveel X5'en van een ton of meer verkocht daar hebben we het ook niet over. X3 is ook goed genoeg. Als ik een ton kon besteden zou ik niet eentje kopen. Als ik vijf ton zou hebben, och waarom niet en dan gewoon voor de heb een 135i er naast. En een GT3 erbij dan is Hielke ook tevredenM-bitious schreef:Het is ze bij mij aardig gelukt. Geen enkele moeite met de prijs. Voor de M3 geldt net zo goed dat hij veel duurdere auto's voor blijft. De V8 is trouwens lichter dan de 6 in de M3 E46.Robin schreef: En dat kun je NIET VERKOPEN ALS MEERWAARDE IN NEDERLAND!
In Nederland dus.
Laatst gewijzigd door M-bitious op 01 mar 2008, 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Haha....ik denk dat ik die inlaadt en ergens op de weg naar huis wel weer ergens kwijt kanRico v Velzen schreef:eerst die banden MarkMark Nauta schreef:Ja, die dankt ie af aan mensen die er niet voor uit durven komen liever een 1 serie Turbo te rijdenRico v Velzen schreef:Dre wat M3's betreft heb je natuurlijk ook een reputatie![]()
*Mark is bang voor een ban op dit moment*

- Maik