Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 01 mar 2008, 16:06

Robin de prijs van de e90 M3 94K ofzo vind een stuk beter in verhouding dan de 106K voor de coupe.

De M3 die ik rij koste ook 95K nieuw. En de meeste e46 M3 werden nieuw tussen de 80 en 95K verkocht.. die van jou koste indertijd ook iets van 95K nieuw.

ik bedoel de prijs is niet abnormaal vergeleken met een e46 M3.

Dan heb je nu zelfs leer en satnav standaard. was bij de e46 M3 ook niet zo.

Robin
Berichten: 55099
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 01 mar 2008, 16:08

94k leer en satnav standaard! Where do I sign? LOL

De prijs van de .35i zijn abnormaal(laag) tov de M3's. Dát zal 't zijn.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 01 mar 2008, 16:09

Wat raar is; van de sedan en cabrio zijn intussen de prijzen bekend met M-DCT.
Bij de coupe is dat niet het geval......................................wat is daar nu weer de reden van?

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 01 mar 2008, 16:11

M3 Sedan
94.850 euro
98.900 euro (met M DCT)

M3 Coupe
106.305 euro
Prijs met M DCT n.n.b.

M3 Cabrio
116.740 euro
120.130 euro (met M DCT)



Zo dus........................

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 01 mar 2008, 16:14

Rico

Of je bent moderater of je gaat je M verkopen. Je bent niet meer objectief:)

Even nog de quote van jeremy clarkson.

The 135i is best car bmw makes at the moment.

Niet dat jeremy zo n driving god is. Maar hij was atijd anti bmw. Dan zie ik het wel als een compliment.

Als je 120k uitgeeft voor een auto. Koop je gewoon een porsche desnoods een met de kop er af. Shop je goedkoper koop je een bmw dan kom je uit bij een 335i of 135i.
:)

E92 M3 is alleen intressant als je niet in Nederland woont. Verschil is niet verhouding tov de prijs als je het met de sportieve AG modellen vergelijkt.

M3 sedan heeft ook nog 6500 slurptax denk. Dus dan kost ie egenlijk 88k.

Das wel een stuk meer reeel dan die die 99.500.

Ze doen zo even 12k van de prijs af. LOL alleen daarom zou ik me al genaaid voelen als ik m3 coupe had gekocht.

Het maken van een coupe of sedan kost net zoveel en dat carbon dak maakt echt die 12k verschil niet.
Laatst gewijzigd door Andre op 01 mar 2008, 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 01 mar 2008, 16:17

E92 M3 is alleen intressant als je niet in Nederland woont

Daar kan ik het wel mee eens zijn, als ik even in België en Duitsland kijk, tjs dan word ik niet bepaald vrolijk, heb ik het nog geeneens over de bijtelling en slurptax........................... :shock: :cry:

Robin
Berichten: 55099
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 01 mar 2008, 16:28

Idd voor 100+K ga ik geen BMW(M) kopen, een 997S(al dan niet met de kop eraf) is veel meer sportauto en een totaal ander concept.

Het verschil tussen een M3 E90/92 en 335i E90/92 is er wel zeker, maar het zijn in de basis dezelfde modellen met wat toeters en bellen meer en minder. 33000 euro vanafprijs meer betalen voor eenzelfde soort auto doe ik niet in Nederland neen. En tuurlijk is een 316i sedan 'dezelfde auto' als een 335i sedan en dat verschil is ongeveer 22000 euro(ook een sloot geld btw), maar dan krijg je wel een 306(en twintig) pk en 400(zevenentwintig)Nm motor( 8) ) en wat knullige aanpassinkjes ipv een 4 pits 122pk er. da's circa 200pk verschil en iig dubbel zoveel Nm(2,5x)

Nu betaal je 33k voor 2 cylinders méér, 2 turbo's minder en 100pk meer, da's nog gekker dan 't verschil 316/335i. Naar de 100 scheelt 't een paar 10den, onderin is de 335i even snel en soms sneller, beide lopen ze erg hard(3 seconden op een circuit verschil) en voor 2 mille heb je 360/380pk en rij je elke E90/92 M3 meer dan zoek. Buiten dat betaal je minder bpm, komt ie beter in de verzekering, jatbaarheid minder, minder trackingssystemen....Wat is 't punt dan? Ja schroef maar een (bi)turbo op je M3! Sigarettegeld!Daaaag 335i getuned. Inderdaad.

:lol:

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 01 mar 2008, 16:32

Precies.

Verzekering inderdaad e92 m3 was ik nog even vergeten. Alarm klasse 625 met 432 gsm abbo s erbij. Dit alles incl. storingen.

Prettig dag nog.

Robin
Berichten: 55099
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 01 mar 2008, 16:36

Rico is naar Lapland vertrokken :lol:

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 01 mar 2008, 16:52

rico lapland:) Zit ie met de kop in de sneeuw om weer terug op 37 graden te komen.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 01 mar 2008, 16:55

LOL ben ik weer :lol: 5 matrassen verkocht, Klasse 5 alarm verzekering voor een e92 M3 bij elkaar, nu de M3 nog :lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 01 mar 2008, 16:56

Robin je hebt PB :wink:

Gebruikersavatar
M-bitious
Berichten: 2006
Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
Locatie: Amsterdam

Bericht door M-bitious » 01 mar 2008, 17:07

Robin schreef: En dat kun je NIET VERKOPEN ALS MEERWAARDE IN NEDERLAND!
In Nederland dus.
Het is ze bij mij aardig gelukt. Geen enkele moeite met de prijs. Voor de M3 geldt net zo goed dat hij veel duurdere auto's voor blijft. De V8 is trouwens lichter dan de 6 in de M3 E46.

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 01 mar 2008, 20:03

Hier het verschil koppel en pk.

Diesel” is het begrip dat velen in het WTCC-circus de afgelopen maanden hoofdbrekens heeft bezorgd. SEAT kwam halverwege vorig jaar in Anderstorp met een zelfontbrander in de Leon en al tijdens het tweede raceweekend met de TDI’s op Oschersleben bleek de oliegestookte versie een winnaar. En was niet bij Yvan Muller tijdens de finale in Macau de brandstofpomp defect geraakt, overigens het enige dieseldefect voor SEAT in de loop van het seizoen, dan was de Fransman zonder meer met de titel aan de haal gegaan. BMW-sportdirecteur Dr. Mario Theissen dacht al in Macau hardop na over het inzetten van een dieselmotor in het wit-blauwe kamp, en gedurende de winter testten de BMW-coureurs uitgebreid met een 320 diesel. Naar verluidt waren ze daarbij een klap sneller dan met de benzineversies…

Turbo jongens turbo s en koppel. Je komt er niet meer onderuit.:)

Gebruikersavatar
M-bitious
Berichten: 2006
Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
Locatie: Amsterdam

Bericht door M-bitious » 01 mar 2008, 20:20

Ik hou zelf veeeeeeeel meer van een kompressor. Ga dat ook serieus overwegen als g-power de kit uitbrengt. Zullen we eens kijken wat die 135 met 380pk er tegenin kan brengen :wink:

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 01 mar 2008, 20:25

niks :cry:


Maar wat ik vanavond weer meemaakte zegt een klant van wie is die witte M3 die daar staat.

LOL

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 01 mar 2008, 20:32

Andre schreef:niks :cry:


Maar wat ik vanavond weer meemaakte zegt een klant van wie is die witte M3 die daar staat.

LOL
Kom op man, dan zakt je de broek toch af, weer iemand die er geen r.k verstand van heeft, is dat dan een compliment :wink:

Zo iemand had ook kunnen zeggen dat het een Mazda 121 was of zo in een nieuw jasje.................( maar dan had je het hier vast niet vermeld denk ik zo :lol: )

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 01 mar 2008, 21:33

Dre wat M3's betreft heb je natuurlijk ook een reputatie :wink:

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 01 mar 2008, 21:36

Rico v Velzen schreef:Dre wat M3's betreft heb je natuurlijk ook een reputatie :wink:
Ja, die dankt ie af aan mensen die er niet voor uit durven komen liever een 1 serie Turbo te rijden :lol: :wink:

*Mark is bang voor een ban op dit moment*

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 01 mar 2008, 21:44

M-bitious schreef:
Robin schreef: En dat kun je NIET VERKOPEN ALS MEERWAARDE IN NEDERLAND!
In Nederland dus.
Het is ze bij mij aardig gelukt. Geen enkele moeite met de prijs. Voor de M3 geldt net zo goed dat hij veel duurdere auto's voor blijft. De V8 is trouwens lichter dan de 6 in de M3 E46.
Frank dat is ook een beetje de spijker op zijn kop. Is geld geen probleem dan is een nieuwe M3 ook niet zo'n probleem. Ach en er worden zoveel X5'en van een ton of meer verkocht daar hebben we het ook niet over. X3 is ook goed genoeg. Als ik een ton kon besteden zou ik niet eentje kopen. Als ik vijf ton zou hebben, och waarom niet en dan gewoon voor de heb een 135i er naast. En een GT3 erbij dan is Hielke ook tevreden :wink:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 01 mar 2008, 21:46

Mark Nauta schreef:
Rico v Velzen schreef:Dre wat M3's betreft heb je natuurlijk ook een reputatie :wink:
Ja, die dankt ie af aan mensen die er niet voor uit durven komen liever een 1 serie Turbo te rijden :lol: :wink:

*Mark is bang voor een ban op dit moment*
eerst die banden Mark :lol:

Gebruikersavatar
M-bitious
Berichten: 2006
Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
Locatie: Amsterdam

Bericht door M-bitious » 01 mar 2008, 22:01

Rico v Velzen schreef:
M-bitious schreef:
Robin schreef: En dat kun je NIET VERKOPEN ALS MEERWAARDE IN NEDERLAND!
In Nederland dus.
Het is ze bij mij aardig gelukt. Geen enkele moeite met de prijs. Voor de M3 geldt net zo goed dat hij veel duurdere auto's voor blijft. De V8 is trouwens lichter dan de 6 in de M3 E46.
Frank dat is ook een beetje de spijker op zijn kop. Is geld geen probleem dan is een nieuwe M3 ook niet zo'n probleem. Ach en er worden zoveel X5'en van een ton of meer verkocht daar hebben we het ook niet over. X3 is ook goed genoeg. Als ik een ton kon besteden zou ik niet eentje kopen. Als ik vijf ton zou hebben, och waarom niet en dan gewoon voor de heb een 135i er naast. En een GT3 erbij dan is Hielke ook tevreden :wink:
Nee dat is niet wat ik bedoel. Ik heb keuzes moeten maken tussen auto's als de Audi R8, Audi RS6, Aston Martin Vantage, Maserati Gran Turismo en de M3. Dan is de prijs van de M3 zeer redelijk gezien de enorme prestaties. Dat vind ik dus ook van de Corvette Z06. Je krijgt gewoon veel waar voor je geld. Als ik nu achteraf moest kiezen tussen een M3 of een 135i, dan is het prachtig dat zo'n ding getuned lang aan mijn bumper kan kleven, maar dat interesseert me gewoon niets. De 135i zou niet eens op mijn verlanglijstje staan, terwijl het an sich een superkarretje is. Ik heb liever mijn 330i, want ik beoordeel niet alleen op acceleratie en rondetijden. Daar ligt trouwens het accent hier teveel op. Ik wil wel nog opmerken dat op de weg de verschillen onderling vaak kleiner lijken te zijn, dan de cijfers doen vermoeden.
Laatst gewijzigd door M-bitious op 01 mar 2008, 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 01 mar 2008, 22:02

Rico v Velzen schreef:
Mark Nauta schreef:
Rico v Velzen schreef:Dre wat M3's betreft heb je natuurlijk ook een reputatie :wink:
Ja, die dankt ie af aan mensen die er niet voor uit durven komen liever een 1 serie Turbo te rijden :lol: :wink:

*Mark is bang voor een ban op dit moment*
eerst die banden Mark :lol:
Haha....ik denk dat ik die inlaadt en ergens op de weg naar huis wel weer ergens kwijt kan ;).

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 01 mar 2008, 22:05

Andre schreef:.....

Even nog de quote van jeremy clarkson.

The 135i is best car bmw makes at the moment.

Niet dat jeremy zo n driving god is. Maar hij was atijd anti bmw. Dan zie ik het wel als een compliment.

......
tsja, hij kan moeilijk zeggen dat een golf GTI tegenwoordig de beste bmw is, ROFL!

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 01 mar 2008, 22:31

Ik denk gezien naar de wtcc seats dat ik weer een 120d ga halen:)

Rico nou is het jou beurt om van een m3 naar een 120d te gaan.

uberlol:)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Joost H. en 2 gasten