Het grote 2008 Impreza WRX STI topic

Voor alle koikarpers en andere rauwe auto's uit het land van de rijzende zon.
Plaats reactie
Marcelvv
Berichten: 593
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Bericht door Marcelvv » 22 sep 2007, 11:03

Mitsubishi verkoopt de EVO9 in NL uit oogpunt van image/reclame voor "slechts" 45K, netto kost die auto in andere landen overal meer.

55K voor een STI is ook te gek, slaat nergens meer op die prijzen.
Ik hoef hem niet voor dat geld.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43411
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 22 sep 2007, 11:10

En eigenlijk is 45k ook meer dan genoeg...
Tussen 40 en 45k is de max.

Andre
Berichten: 11411
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 22 sep 2007, 12:15

En geen knaak meer arthur.

Ik weet nog dit verhaal moree bood op een paar maanden ouwe sti. 40k euro koste nieuw 54k. Daarmee geeft men al aan dat de aanschaf waarde van die auto veeeeel te hoog is.

nieuw mag ie tussen 40 en 45k kosten en dan 2e hands na jaar 37 a 38k of zo.

Maar dat gaat ie niet kosten dus wordt het een knap showroom model.

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5450
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Bericht door Kasteel » 22 sep 2007, 13:59

Bij de my06 sti was het ook al te gek, auto kwam met beetje extra;s op de 60k uit, ronduit belachelijk voor het geld. Alle concurrentie (toch in de hot hatch klasse, want formaat en een dreier ed haalt ie nooit). Als je kijkt dat zo'n auto dan net zo duur 10k duurder is dan een evo (wat idd alleen bij ons was uit promotie), 10k duurder dan r32/130i en rond de prijs van een 350z/s3 etc etc, dan is dat moeilijk te verkopen. Hetzelfde probleem heeft de Legacy, echt een hele goede auto zo'n 3.0r ed, maar wel heel erg kostbaar vergeleken met de concurrentie.
Toch ga ik er wel vanuit dat voor 55k het een van de leukere auto's zou kunnen zijn voor het geld, maar het blijft een rampzalige investering...

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 22 sep 2007, 14:01

Marcelvv schreef:Mitsubishi verkoopt de EVO9 in NL uit oogpunt van image/reclame voor "slechts" 45K, netto kost die auto in andere landen overal meer.

55K voor een STI is ook te gek, slaat nergens meer op die prijzen.
Ik hoef hem niet voor dat geld.
De Evo kost hier netto 44K, in duitsland net nog iets minder.

STI kost hier 45K, in duitsland geloof ik rond de 40.

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 23 sep 2007, 03:50


Gebruikersavatar
Ed vd Werken
Berichten: 151
Lid geworden op: 01 apr 2007, 15:06
Auto: Subaru wrx
Locatie: Barendrecht

Bericht door Ed vd Werken » 24 sep 2007, 13:32

Wat een wagen. :D
Zet maar voor de deur. :wink:
Grtz Edje wrx

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11639
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 24 sep 2007, 14:26

Je vindt zo'n nieuwe Hatchback mooi omdat je weet hoe lekker en goed de techniek is. Als model is het een aanfluiting. Ik zie er een Corolla van 3 generaties terug in.

Maar als de prijs goed is maakt dat niet uit. De GTT was ook geen schoonheid. Meer dan 45k of meer dan de nieuwe Evo X mag ie natuurlijk nooit kosten. Boven de 50k kunnen ze bij de importeur hun bezoekjes aan het Casino helemaal wel vergeten want dan moet ie 1 op 1 met de 135i concurreren. Ik heb er een hard hoofd in gezien de prijs van de huidige STI.

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1978
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Auto: BMW ///M
Locatie: Schoorl

Bericht door Erik » 25 sep 2007, 19:33

Jahoor een Sti die concureert met een 135i

Dat geloof je toch niet

Ja alleen als je naar prijs kijkt maar iemand die kiest voor een Sti heeft geen moment aan een 135i gedacht. Andersom wellicht wel
8)
E

Marcelvv
Berichten: 593
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Bericht door Marcelvv » 25 sep 2007, 19:52

Weet ik niet Erik, toen de STI 45K kosten was dat mischien zo.
Dat scheelt zomaar 10-20K met een vergelijkbare motor in een BMW.
Als een nieuwe STI straks 55K gaat kosten levert BMW voor de zelfde prijs een nieuw model met 306 PK.

De mensen zijn wel goed, maar niet gek.

Een enkeling zal mischien toch zo'n japans wonder kiezen, maar ik denk 10 per jaar ofzo.

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1978
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Auto: BMW ///M
Locatie: Schoorl

Bericht door Erik » 25 sep 2007, 20:24

Een Sti kies je om het package
Een 135i kies je voor op de oprit en het rokende binnenwiel in de bocht
Zijn echt 2 totaal verschillende doelgroepen

E

Marcelvv
Berichten: 593
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Bericht door Marcelvv » 25 sep 2007, 21:05

Mensen die voor de status 55K uitgeven kopen echt geen 1 serie.
Ze zien je aankomen bij de golfbaan.

Nee als ze beiden 55K kosten zijn het keiharde concurenten.

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16645
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 25 sep 2007, 21:14

Ik zie een STI absoluut niet als een concurrent van de BMW. De STI levert met een paar simpele ingrepen brute turbo kicks, iets wat de 135i ontbeert. Die is op andere gebieden weer ijzersterk, als erg snelle reiswagen bijvoorbeeld.

Gelukkig kan je wel met beiden driften 8)

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 25 sep 2007, 21:36

Ik zie alles wat vergelijkbaar geprijsd is als een concurrent :)

Als ik 55k te besteden heb, kan ik een 135i kopen. Ik kan ook een STI kopen.

Dus zijn het voor mij concurrenten voor elkaar. Een proefrit in beide auto's zou moeten uitmaken welke meer bij me past.

Maar dat het geen concurrenten zouden zijn is natuurlijk onzin. Het feit dat het concept anders is, maakt niet dat de concurrentie wegvalt.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 25 sep 2007, 21:36

partyondude schreef:Ik zie een STI absoluut niet als een concurrent van de BMW. De STI levert met een paar simpele ingrepen brute turbo kicks, iets wat de 135i ontbeert. Die is op andere gebieden weer ijzersterk, als erg snelle reiswagen bijvoorbeeld.

Gelukkig kan je wel met beiden driften 8)
euhm de 135i heeft zelfs 2 turbo's toch :roll: :wink:

maar inderdaad een STI is niet een concurent van een 135i heel ander publiek/keuze beide auto's hebben een heel ander "doel/nut" maar beide veel DF lijkt me :wink:

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5450
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Bericht door Kasteel » 25 sep 2007, 21:57

Het gaat ook de goede kant op met de concurrent, ik lees net geen 300pk en richting 1600kg; das pas een concurrent voor de 135i (samen in de vaargeul ;)).

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 25 sep 2007, 22:00

ze nemen het denk ik te letterlijk op met: wat gewicht in de strijd gooien :lol: :wink:

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 25 sep 2007, 22:20

Kasteel schreef:Het gaat ook de goede kant op met de concurrent, ik lees net geen 300pk en richting 1600kg; das pas een concurrent voor de 135i (samen in de vaargeul ;)).
Meeste bronnen zeggen 300 pk en een gewicht net iets minder als de huidige STI (1470kg)

Dus dat valt nog wel mee hoor :wink:

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16645
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 25 sep 2007, 22:49

GTRene schreef:
partyondude schreef:Ik zie een STI absoluut niet als een concurrent van de BMW. De STI levert met een paar simpele ingrepen brute turbo kicks, iets wat de 135i ontbeert. Die is op andere gebieden weer ijzersterk, als erg snelle reiswagen bijvoorbeeld.

Gelukkig kan je wel met beiden driften 8)
euhm de 135i heeft zelfs 2 turbo's toch :roll: :wink:

maar inderdaad een STI is niet een concurent van een 135i heel ander publiek/keuze beide auto's hebben een heel ander "doel/nut" maar beide veel DF lijkt me :wink:
Dat klopt, maar daar zul je weinig van merken als ik de verhalen mag geloven, Ding is gewoon heel snel.

STI zal de turbo er vermoed ik wat heftiger inklappen. Althans, dat is bij mij wel het geval :mrgreen:

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 25 sep 2007, 22:54

Erik schreef:Een Sti kies je om het package
Een 135i kies je voor op de oprit en het rokende binnenwiel in de bocht
Zijn echt 2 totaal verschillende doelgroepen

E
haha

jammer hoor :twisted:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 25 sep 2007, 23:14

@partyondude, inderdaad zal het druk verloop wat geleidelijker verlopen van de BMW vergeleken met de huidige sub turbo, maar als ze met de nieuwste STI al beginnen met 300pk zouden ze dan nog gewoon met enkele turbo werken en dus wat groter? of zullen zei ook met de 2 stage biturbo techniek beginnen :roll:
Weet je trouwens al welk type ze gaan gebruiken?

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16645
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 25 sep 2007, 23:17

Op een boxer met 2 turbo's werken schijnt echt zeer complex en weinig rendabel te zijn.

Beter gooi je op die 2.5 ltr gewoon een dikkere aanjager 8) Type van de nieuwe STI weet ik niet, de laatste was meen ik een VF43.

Gewoon een TD05 of 06 op gooien of een dikke Garret 8)

Online
Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6814
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Bericht door Opa » 25 sep 2007, 23:21

Jep....dikke turbo erop, Ecutektje er overheen en bye bye Beemer. [img:30:20]http://www.speedcars.nl/forum/images/sm ... n_wave.gif[/img]

Andre
Berichten: 11411
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 25 sep 2007, 23:56

Nou een sti voor boven de 50k al heeft ie een TD266 turbo erop is ie gewoon onverkoopbaar. Ja een stel gekken die het verstand van een garnaal hebben kopen er een voor dat geld.

55k een sti of 135i. Das een mooi polletje.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 25 sep 2007, 23:57

Andre schreef:Nou een sti voor boven de 50k al heeft ie een TD266 turbo erop is ie gewoon onverkoopbaar. Ja een stel gekken die het verstand van een garnaal hebben kopen er een voor dat geld.

55k een sti of 135i. Das een mooi polletje.
Regel ik in het algemene auto forum !

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten