Het grote 2008 Impreza WRX STI topic
-
- Berichten: 11411
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
En geen knaak meer arthur.
Ik weet nog dit verhaal moree bood op een paar maanden ouwe sti. 40k euro koste nieuw 54k. Daarmee geeft men al aan dat de aanschaf waarde van die auto veeeeel te hoog is.
nieuw mag ie tussen 40 en 45k kosten en dan 2e hands na jaar 37 a 38k of zo.
Maar dat gaat ie niet kosten dus wordt het een knap showroom model.
Ik weet nog dit verhaal moree bood op een paar maanden ouwe sti. 40k euro koste nieuw 54k. Daarmee geeft men al aan dat de aanschaf waarde van die auto veeeeel te hoog is.
nieuw mag ie tussen 40 en 45k kosten en dan 2e hands na jaar 37 a 38k of zo.
Maar dat gaat ie niet kosten dus wordt het een knap showroom model.
- Kasteel
- Berichten: 5450
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Bij de my06 sti was het ook al te gek, auto kwam met beetje extra;s op de 60k uit, ronduit belachelijk voor het geld. Alle concurrentie (toch in de hot hatch klasse, want formaat en een dreier ed haalt ie nooit). Als je kijkt dat zo'n auto dan net zo duur 10k duurder is dan een evo (wat idd alleen bij ons was uit promotie), 10k duurder dan r32/130i en rond de prijs van een 350z/s3 etc etc, dan is dat moeilijk te verkopen. Hetzelfde probleem heeft de Legacy, echt een hele goede auto zo'n 3.0r ed, maar wel heel erg kostbaar vergeleken met de concurrentie.
Toch ga ik er wel vanuit dat voor 55k het een van de leukere auto's zou kunnen zijn voor het geld, maar het blijft een rampzalige investering...
Toch ga ik er wel vanuit dat voor 55k het een van de leukere auto's zou kunnen zijn voor het geld, maar het blijft een rampzalige investering...
- Roman
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
- Locatie: Liverpool
De Evo kost hier netto 44K, in duitsland net nog iets minder.Marcelvv schreef:Mitsubishi verkoopt de EVO9 in NL uit oogpunt van image/reclame voor "slechts" 45K, netto kost die auto in andere landen overal meer.
55K voor een STI is ook te gek, slaat nergens meer op die prijzen.
Ik hoef hem niet voor dat geld.
STI kost hier 45K, in duitsland geloof ik rond de 40.
- Roman
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
- Locatie: Liverpool
[img:600:399]http://www.internet.is/kjallin/Stifast.jpg[/img]
- Ed vd Werken
- Berichten: 151
- Lid geworden op: 01 apr 2007, 15:06
- Auto: Subaru wrx
- Locatie: Barendrecht
- Hielke
- Berichten: 11639
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Je vindt zo'n nieuwe Hatchback mooi omdat je weet hoe lekker en goed de techniek is. Als model is het een aanfluiting. Ik zie er een Corolla van 3 generaties terug in.
Maar als de prijs goed is maakt dat niet uit. De GTT was ook geen schoonheid. Meer dan 45k of meer dan de nieuwe Evo X mag ie natuurlijk nooit kosten. Boven de 50k kunnen ze bij de importeur hun bezoekjes aan het Casino helemaal wel vergeten want dan moet ie 1 op 1 met de 135i concurreren. Ik heb er een hard hoofd in gezien de prijs van de huidige STI.
Maar als de prijs goed is maakt dat niet uit. De GTT was ook geen schoonheid. Meer dan 45k of meer dan de nieuwe Evo X mag ie natuurlijk nooit kosten. Boven de 50k kunnen ze bij de importeur hun bezoekjes aan het Casino helemaal wel vergeten want dan moet ie 1 op 1 met de 135i concurreren. Ik heb er een hard hoofd in gezien de prijs van de huidige STI.
-
- Berichten: 593
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05
Weet ik niet Erik, toen de STI 45K kosten was dat mischien zo.
Dat scheelt zomaar 10-20K met een vergelijkbare motor in een BMW.
Als een nieuwe STI straks 55K gaat kosten levert BMW voor de zelfde prijs een nieuw model met 306 PK.
De mensen zijn wel goed, maar niet gek.
Een enkeling zal mischien toch zo'n japans wonder kiezen, maar ik denk 10 per jaar ofzo.
Dat scheelt zomaar 10-20K met een vergelijkbare motor in een BMW.
Als een nieuwe STI straks 55K gaat kosten levert BMW voor de zelfde prijs een nieuw model met 306 PK.
De mensen zijn wel goed, maar niet gek.
Een enkeling zal mischien toch zo'n japans wonder kiezen, maar ik denk 10 per jaar ofzo.
-
OnlineBram
- Berichten: 16646
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Ik zie alles wat vergelijkbaar geprijsd is als een concurrent 
Als ik 55k te besteden heb, kan ik een 135i kopen. Ik kan ook een STI kopen.
Dus zijn het voor mij concurrenten voor elkaar. Een proefrit in beide auto's zou moeten uitmaken welke meer bij me past.
Maar dat het geen concurrenten zouden zijn is natuurlijk onzin. Het feit dat het concept anders is, maakt niet dat de concurrentie wegvalt.

Als ik 55k te besteden heb, kan ik een 135i kopen. Ik kan ook een STI kopen.
Dus zijn het voor mij concurrenten voor elkaar. Een proefrit in beide auto's zou moeten uitmaken welke meer bij me past.
Maar dat het geen concurrenten zouden zijn is natuurlijk onzin. Het feit dat het concept anders is, maakt niet dat de concurrentie wegvalt.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
euhm de 135i heeft zelfs 2 turbo's tochpartyondude schreef:Ik zie een STI absoluut niet als een concurrent van de BMW. De STI levert met een paar simpele ingrepen brute turbo kicks, iets wat de 135i ontbeert. Die is op andere gebieden weer ijzersterk, als erg snelle reiswagen bijvoorbeeld.
Gelukkig kan je wel met beiden driften 8)


maar inderdaad een STI is niet een concurent van een 135i heel ander publiek/keuze beide auto's hebben een heel ander "doel/nut" maar beide veel DF lijkt me

- Roman
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
- Locatie: Liverpool
-
OnlineBram
- Berichten: 16646
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Dat klopt, maar daar zul je weinig van merken als ik de verhalen mag geloven, Ding is gewoon heel snel.GTRene schreef:euhm de 135i heeft zelfs 2 turbo's tochpartyondude schreef:Ik zie een STI absoluut niet als een concurrent van de BMW. De STI levert met een paar simpele ingrepen brute turbo kicks, iets wat de 135i ontbeert. Die is op andere gebieden weer ijzersterk, als erg snelle reiswagen bijvoorbeeld.
Gelukkig kan je wel met beiden driften 8)![]()
maar inderdaad een STI is niet een concurent van een 135i heel ander publiek/keuze beide auto's hebben een heel ander "doel/nut" maar beide veel DF lijkt me
STI zal de turbo er vermoed ik wat heftiger inklappen. Althans, dat is bij mij wel het geval

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
@partyondude, inderdaad zal het druk verloop wat geleidelijker verlopen van de BMW vergeleken met de huidige sub turbo, maar als ze met de nieuwste STI al beginnen met 300pk zouden ze dan nog gewoon met enkele turbo werken en dus wat groter? of zullen zei ook met de 2 stage biturbo techniek beginnen
Weet je trouwens al welk type ze gaan gebruiken?

Weet je trouwens al welk type ze gaan gebruiken?
-
OnlineBram
- Berichten: 16646
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
-
OnlineOpa
- Berichten: 6814
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Jep....dikke turbo erop, Ecutektje er overheen en bye bye Beemer. [img:30:20]http://www.speedcars.nl/forum/images/sm ... n_wave.gif[/img]
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast