Welke auto lijkt je gaaf maar durf je niet te kopen?
- SteV6
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
- Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente
Een aantal zijn al genoemd, maar toch:
- Maserati Quattroporte V8 (niet het laatste model)
- Lotus Esprit V8
En 3 jaar geleden op het punt gestaan om een MG ZT260 nieuw te kopen, net voordat de fabriek falliet ging ...
[img:480:320]http://www.autoweek.nl/images/480/8/931 ... d772b8.jpg[/img]
[img:480:320]http://www.autoweek.nl/images/480/e/ac2 ... 8545ce.jpg[/img]
SteV6
- Maserati Quattroporte V8 (niet het laatste model)
- Lotus Esprit V8
En 3 jaar geleden op het punt gestaan om een MG ZT260 nieuw te kopen, net voordat de fabriek falliet ging ...
[img:480:320]http://www.autoweek.nl/images/480/8/931 ... d772b8.jpg[/img]
[img:480:320]http://www.autoweek.nl/images/480/e/ac2 ... 8545ce.jpg[/img]
SteV6
- Aram
- Berichten: 1508
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 16:42
- Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ
Ze hebben altijd roest, wil je een echt goede hebben koop je zo'ding en trek je hem helemaal kaal.indobesar schreef:Een mooie AE86 lijkt me heel gaaf, maar in redelijke of goede staat bijna niet te vinden. Ook heb ik mijn vraagtekens bij het verkrijgen van onderdelen...
Alle zwakke plekken opknappen en viola, een harde auto die nog jaren meegaat.
Onderdelen zijn er nu meer dan ooit, de hele hype heeft ervoor gezorgd dat er weer zooi te krijgen is voor dat ding.

-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Een Esprit GT3 lijkt mij wel wat. Geen idee hoe het met het onderhoud en de betrouwbaarheid zit, maar met een V8 zat het kwa running costs iig niet zo snor als ik de Evo mag geloven. Wellicht dat de GT3 door de vierpitter wel goed is...
Maseratie Quattroporte lijkt me een geweldig ding. Ontzettend onopvallend maar ook daar durf ik niet bij te dromen hoe de running costs uitvallen. Een Shamal. Gekker wordt het niet toch? Beest van een auto.
Dan heb ik nog een voorliefde voor het vorige model Jaguar XJR. Wat een prachtbak. Betrouwbaarheid? Onderhoudskosten? Geen idee. Ik ben al bij voorbaat bang.
Caterham. Gaaf, maar bang voor een evt. crash met niet bijster leuke gevolgen. Dat ding is serieus klein.
Uit een compleet ander vaatje en modern is een Disco III. Mooie wagen om te zien. Wellicht wordt je er rustiger van. Betrouwbaarheid zal wel meevallen. Maar in dit uitzonderlijke geval zal ik vast en zeker duizelig worden van de motorrijtuigenbelasting.
Maseratie Quattroporte lijkt me een geweldig ding. Ontzettend onopvallend maar ook daar durf ik niet bij te dromen hoe de running costs uitvallen. Een Shamal. Gekker wordt het niet toch? Beest van een auto.
Dan heb ik nog een voorliefde voor het vorige model Jaguar XJR. Wat een prachtbak. Betrouwbaarheid? Onderhoudskosten? Geen idee. Ik ben al bij voorbaat bang.
Caterham. Gaaf, maar bang voor een evt. crash met niet bijster leuke gevolgen. Dat ding is serieus klein.
Uit een compleet ander vaatje en modern is een Disco III. Mooie wagen om te zien. Wellicht wordt je er rustiger van. Betrouwbaarheid zal wel meevallen. Maar in dit uitzonderlijke geval zal ik vast en zeker duizelig worden van de motorrijtuigenbelasting.

-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
[img:800:600]http://www.dragtimes.com/images/8801-20 ... ri-360.jpg[/img]
Super gaaaf. Echter, 1. imago, 2. kudtauto?
Super gaaaf. Echter, 1. imago, 2. kudtauto?
- Matthijs
- Berichten: 493
- Lid geworden op: 08 apr 2008, 19:47
- Locatie: route 66
Een 850csi zou wel heerlijk zijn mits in goede conditie.
[img:640:480]http://www.kalf-automobile.de/850CSIschwarzII-2.jpg[/img]
Of een Honda NSX.
[img:666:500]http://hondas800.homestead.com/files/gerard_nsx.jpg[/img]
Galant VR4.
[img:640:480]http://www.bestjapancar.com/MITSUBISHIS/vr4FR.JPG[/img]
[img:640:480]http://www.kalf-automobile.de/850CSIschwarzII-2.jpg[/img]
Of een Honda NSX.
[img:666:500]http://hondas800.homestead.com/files/gerard_nsx.jpg[/img]
Galant VR4.
[img:640:480]http://www.bestjapancar.com/MITSUBISHIS/vr4FR.JPG[/img]
- Niels v D
- Berichten: 1945
- Lid geworden op: 31 mar 2008, 11:52
- Locatie: Sønderborg(DK)
Toch is een ZT260 een auto waar je m.i. geen miskoop aan zou kunnen doen, onderdelen zijn verkrijgbaar en dat zal ook nog wel even doorgaan, onderdelenfabrikant bestaat nog gewoon.SteV6 schreef:Een aantal zijn al genoemd, maar toch:
- Maserati Quattroporte V8 (niet het laatste model)
- Lotus Esprit V8
En 3 jaar geleden op het punt gestaan om een MG ZT260 nieuw te kopen, net voordat de fabriek falliet ging ...
[img:480:320]http://www.autoweek.nl/images/480/8/931 ... d772b8.jpg[/img]
[img:480:320]http://www.autoweek.nl/images/480/e/ac2 ... 8545ce.jpg[/img]
SteV6
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Dat is nu eigenlijk de vraag Niels. Loop je er op leeg of zijn het toch vooroordelen. Scholieren rijden tegenwoordig ook met het grootste gemak een tweedehands S3 of M3 om maar wat te roepen. Iets waar ik zelf tegenop zie voor het geval het blok bijvoorbeeld de geest geeft. Heb je dan direct geld liggen om de nodige duizenden euro's uit te geven voor een nieuw blok of moet je sparen? Moet je je wagen verkopen? De motorrevisie die Dick heeft laten uitvoeren op z'n M5 zie ik voor Jan Modaal met een gezin ook niet echt haalbaar. Een 500 E staat er om bekend een welhaast onverslijtbaar blok te hebben. Maar hoeveel zou ik kwijt zijn mocht juist ik de pech hebben dat het blok klapt.
:
Eigenlijk allemaal kosten die je van tevoren graag zou willen weten voor je in het avontuur duikt, maar waar je in de praktijk gewoon geen zicht op hebt. Vandaar dat ik het toch liever bij de goedkopere speelwagens houd. Ik wil gewoon direct opdracht kunnen geven om iets direct te laten fixen zonder dat ik me druk hoef te maken om het geld. Ik wil zoveel kilometers kunnen rijden zonder me zorgen te hoeven maken om de standaard onderhoudskosten als benzine, oliebeurtje en slijtage van de onderdelen. Om maar niet te spreken van de restwaarde bij hogere kilometerstanden. Sparen om een dag te kunnen spelen is geen optie voor mij. Dan is de 'droomauto' te duur voor me.
Een 850csi is derhalve ook geen optie voor me. Want wtf als ik problemen met de kabelboom krijg.
Mocht ik de staatsloterij winnen wordt het overigens een heel ander verhaal. :twisted:

Eigenlijk allemaal kosten die je van tevoren graag zou willen weten voor je in het avontuur duikt, maar waar je in de praktijk gewoon geen zicht op hebt. Vandaar dat ik het toch liever bij de goedkopere speelwagens houd. Ik wil gewoon direct opdracht kunnen geven om iets direct te laten fixen zonder dat ik me druk hoef te maken om het geld. Ik wil zoveel kilometers kunnen rijden zonder me zorgen te hoeven maken om de standaard onderhoudskosten als benzine, oliebeurtje en slijtage van de onderdelen. Om maar niet te spreken van de restwaarde bij hogere kilometerstanden. Sparen om een dag te kunnen spelen is geen optie voor mij. Dan is de 'droomauto' te duur voor me.
Een 850csi is derhalve ook geen optie voor me. Want wtf als ik problemen met de kabelboom krijg.

Mocht ik de staatsloterij winnen wordt het overigens een heel ander verhaal. :twisted:
- SteV6
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
- Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente
Ik heb toendertijd eerst meegelezen op het Engelse Xpower forum om te kijken wat de specifieke problemen van de ZT260 waren. Daarna naar de Roverdealer voor een proefrit. Op afspraak hadden ze de demo van de importeur uit Vianen laten komen.Neluhz schreef:Toch is een ZT260 een auto waar je m.i. geen miskoop aan zou kunnen doen, onderdelen zijn verkrijgbaar en dat zal ook nog wel even doorgaan, onderdelenfabrikant bestaat nog gewoon.
En die demo had alle toen bekende problemen in zich, o.a jankend en bonkend achterdiff, airco die vastliep als je de knoppen per ongeluk te snel achter elkaar bediende, knipperende lampjes in het dashboard zonder aanwijsbare oorzaak enz. enz.
Toen was ik meteen genezen, want dat zou een behoorlijk lang garantieverhaal gaan worden.
SteV6
- Wim te Riet
- Berichten: 1628
- Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
- Auto: Saab 9-3
- Locatie: Winterswijk
Mijn kanditaten:
Jensen Interceptor
Reliant Scimitar GTE SE5A
Lotus Elite (wedge)
Maar ik moet eigenlijk bekennen dat dat puur een geldkwestie is, geen kwestie van 'niet durven'.
Ik ben namelijk van mening dat een goed gerestaureerde/geprepareerde auto probleemloos kan rijden.
Pak de zwakke plekken aan, verbeter zaken waar nodig en je hebt jaren rijplezier.
Maar vaak moet je meer investeren dan de auto eigenlijk waard is...
Jensen Interceptor
Reliant Scimitar GTE SE5A
Lotus Elite (wedge)
Maar ik moet eigenlijk bekennen dat dat puur een geldkwestie is, geen kwestie van 'niet durven'.
Ik ben namelijk van mening dat een goed gerestaureerde/geprepareerde auto probleemloos kan rijden.
Pak de zwakke plekken aan, verbeter zaken waar nodig en je hebt jaren rijplezier.
Maar vaak moet je meer investeren dan de auto eigenlijk waard is...

- Niels
- Berichten: 22503
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Allen, die scholieren rijden met dichtgeknepen billen in die M3, zo reed ik destijds in een Golf 2 GTI waarvan een sloop blok wel fl500,- kostte
En juist die M3's en S3's kun je daarna dus niet meer rijden
Indien je een goede 8-serie of 928 treft, goed onderhouden door iemand die het kon betalen dan ben ik overtuigd dat je daar best in kunt rijden met een beetje goed loon. Dat zo'n auto duurder rijdt weten we allemaal maar je komt pas in de problemen als er achterstallige ellende naar voren komt. Het probleem is dat een goede die al lang in bezit is ook gewoon nog behoorlijk geld kost, eentje voor minder = risico nemen imho.
Betreffende de 500E, dat lijkt me nu net een auto die je best kunt kopen. Dat 500 blok is genoeg geleverd en als ze de reputatie hebben sterk te zijn dan liggen er dus nog genoeg blokken op sloperijen (in Duitsland desnoods) daarnaast is het merendeel (S-klasse) gewoon nooit sportief gebruikt


Betreffende de 500E, dat lijkt me nu net een auto die je best kunt kopen. Dat 500 blok is genoeg geleverd en als ze de reputatie hebben sterk te zijn dan liggen er dus nog genoeg blokken op sloperijen (in Duitsland desnoods) daarnaast is het merendeel (S-klasse) gewoon nooit sportief gebruikt

- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Iemand een Dax Rush kopen!?
Na Le Mans en de av time attack ben ik over.. een Caterham R400/R500 of een Caterham CSR260 moet er komen.. de pond staat lekker laag dus het is nu of nooit!
http://www.pistonheads.com/sales/556886.htm
Na Le Mans en de av time attack ben ik over.. een Caterham R400/R500 of een Caterham CSR260 moet er komen.. de pond staat lekker laag dus het is nu of nooit!
http://www.pistonheads.com/sales/556886.htm
- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Ik zag een tijdje terug een Alfa 75 Evoluzione (look) met 2.0 Cosworth turbo motor @ 543pk te koop staan op Pistonheads.
Lijkt me supergaaf, maar daar zitten dus echt veel onderdelen op en aan die custom made zijn, dus als er iets kapot gaat als een koppeling (en die gaat natuurlijk ook wel eens kapot), ben je gewoon fucked.
Ik vind hobbyschuur projecten erg leuk, heb er nu twee gehad die nooit zo uit de fabriek zijn komen rollen (75 3.5 V6 en E30 M5), maar zodra er onderdelen aan te pas moeten komen die handgemaakt moeten worden en waarvan er geen tweede te vinden zijn in de hele wereld, dan haak ik af.
Lijkt me supergaaf, maar daar zitten dus echt veel onderdelen op en aan die custom made zijn, dus als er iets kapot gaat als een koppeling (en die gaat natuurlijk ook wel eens kapot), ben je gewoon fucked.
Ik vind hobbyschuur projecten erg leuk, heb er nu twee gehad die nooit zo uit de fabriek zijn komen rollen (75 3.5 V6 en E30 M5), maar zodra er onderdelen aan te pas moeten komen die handgemaakt moeten worden en waarvan er geen tweede te vinden zijn in de hele wereld, dan haak ik af.
- Tom V
- Berichten: 4873
- Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50
- SteV6
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
- Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 7 gasten