Lijkt Celica's wel 1zz en 2zz engine wel te verstaanMex schreef:Hij doet ongeveer 1:13 in de stad/snelweg, en dan niet 50 en 120 km/uEn op Zandvoort de laatste keer reed ik 1:10. Kortom, op de lange termijn verdient hij zichzelf terug

Na korte tijd rijden met deze aanpassingen was ik er voor m'n gevoel al snel achter dat de beloofde pk's niet aanwezig waren. Zodoende de auto op de dyno gezet om te meten en mijn vermoedens werden inderdaad bevestigd:160 PK @ 6950 tpm
180 Nm @ 5470 tpm
Deze metingen zijn op een geijkte rollenbank gedaan, gemeten op de achterwielen. (Dus geen krukas-pk's)
Deze van Sten Engineering kit bestaat uit een gemodificeerde cilinderkop. Niet alleen zijn de in -en uitlaatpoorten geflowd, ook de verbrandingsruimte is gemodificeerd.
Er wordt gebruik gemaakt van z.g. milde nokkenassen. Deze zorgen uiteraard voor een vermogenstoename, maar zijn vooral bedoeld om op een zo laag mogelijk toerental zo veel mogelijk koppel op te bouwen..
Het standaard motormanagement blijft aanwezig, op die manier blijft de motor netjes lopen bij stationair, slaat de motor snel aan en blijven zaken als de imobilizer volledig in tact.
Montage is inclusief:
* distributieriem,
* spanrol
* olie en oliefilter
* bougies
* verdeelkap & rotor (indien van toepassing)
In combinatie met een Hurricane inductiekit of K&N sportfilter en een sportuitlaat komt het vermogen rond de 160 pk. Kenmerkend van deze set is dat er vooral gezocht is naar koppel. Elise eigenaren prijzen deze set vanwege de bijzonder prettige 'driveability'.
Er rijden in Nederland al enkele jaren Elise's naar volle tevredenheid met deze kit. Een enkeling is de 100.000 km al probleemloos gepasseerd! Betrouwbaarheid staat bij de van Sten kit dan ook voorop!!
Heb idd de Volvo en de filmpjes ervan ook gezien, en mijn M3 welke een KMS systeem heeft is daar ook afgesteld op de bank, veel kennis en veel moois om te zien.Scotsman schreef:Denk het wel, handel is handelWe hebben daar een keer met Seat-Online een rollerbank dag gehad en daar hadden ze van alles en nog wat liggen. Zij doen van alles tunen van 2 takt tot M5 V8, V10 motoren.
Die volvo van de jongen die daar werkt is bruutDaar zijn maar weinig auto's hier op de forum die daarvan kunnen winnen
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Ignition62, Joost H., L5S1, RJK, S-RS en 3 gasten