Lijkt Celica's wel 1zz en 2zz engine wel te verstaanMex schreef:Hij doet ongeveer 1:13 in de stad/snelweg, en dan niet 50 en 120 km/uEn op Zandvoort de laatste keer reed ik 1:10. Kortom, op de lange termijn verdient hij zichzelf terug
Lotus Elise 111
- jlacelica
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 26 sep 2007, 14:31
- Locatie: Leiderdorp
- RobS
- Berichten: 3560
- Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
- Locatie: Brabant
Vorige week woensdag een photoshoot gedaan bij en op het Circuit van Zandvoort:
http://www.marknauta.nl/lotuselise.php
[img:700:465]http://www.marknauta.nl/photo/lotuselis ... lise-1.jpg[/img]
[img:700:465]http://www.marknauta.nl/photo/lotuselis ... lise-2.jpg[/img]
[img:700:465]http://www.marknauta.nl/photo/lotuselis ... ise-12.jpg[/img]
Mark bedankt!
http://www.marknauta.nl/lotuselise.php
[img:700:465]http://www.marknauta.nl/photo/lotuselis ... lise-1.jpg[/img]
[img:700:465]http://www.marknauta.nl/photo/lotuselis ... lise-2.jpg[/img]
[img:700:465]http://www.marknauta.nl/photo/lotuselis ... ise-12.jpg[/img]
Mark bedankt!
-
René130i
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
- Maik
- Berichten: 3435
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
- Locatie: Zuid-Holland
- Wim te Riet
- Berichten: 1628
- Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
- Auto: Saab 9-3
- Locatie: Winterswijk
- RobS
- Berichten: 3560
- Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
- Locatie: Brabant
Ik heb een hele tijd geleden een weblog aangemaakt, die ben ik langzaam aan het opvullen met info, vanaf de aanschaf tot heden. Bij deze dus even spammen 
http://s1elise.blogspot.com/
http://s1elise.blogspot.com/
- MartijnGizmo
- Berichten: 13065
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
-
Steven N.
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
- RobS
- Berichten: 3560
- Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
- Locatie: Brabant
Na lange tijd weer eens een update. De Elise is inmiddels bij VanSten geweest voor een motorische upgrade. De kop is geflowed en er zijn andere nokkenassen in gekomen:
[IMG:836:691]http://i27.tinypic.com/20qj6eq.jpg[/img]
De blauwe lijn geeft aan wat het vermogen na de modificaties was en de rode lijn van voor de modificaties.
Hier ben ik uiteraard mee terug naar VanSten gegaan en dit is ook allemaal netjes opgelost, de uitlaatnokkenas bleek niet goed te staan.
Helaas heb ik niet meer de mogelijkheid om gebruik te maken van de rollerbank waarop de 2 vorige metingen hebben plaats gevonden. Voor mijn gevoel pakt de auto een stuk sneller op en trek veel beter door dan voorheen. Harde cijfers heb ik niet maar ik verwacht dat het vermogen nu rond de 170pk zit.
De eerder genoemde remschijven, blokken en rvs leidingen zijn nog niet gemonteerd. De huidige blokken willen maar niet slijten
Die liggen dus nog netjes te wachten tot het zover is.
Tevens heb ik zojuist een 2e hands Emerald plug&play stand alone ECU gekocht. Ik loop al tijden met de plannen om een setje throttle bodies te monteren en dit is de eerste stap in de goede richting
Na korte tijd rijden met deze aanpassingen was ik er voor m'n gevoel al snel achter dat de beloofde pk's niet aanwezig waren. Zodoende de auto op de dyno gezet om te meten en mijn vermoedens werden inderdaad bevestigd:160 PK @ 6950 tpm
180 Nm @ 5470 tpm
Deze metingen zijn op een geijkte rollenbank gedaan, gemeten op de achterwielen. (Dus geen krukas-pk's)
Deze van Sten Engineering kit bestaat uit een gemodificeerde cilinderkop. Niet alleen zijn de in -en uitlaatpoorten geflowd, ook de verbrandingsruimte is gemodificeerd.
Er wordt gebruik gemaakt van z.g. milde nokkenassen. Deze zorgen uiteraard voor een vermogenstoename, maar zijn vooral bedoeld om op een zo laag mogelijk toerental zo veel mogelijk koppel op te bouwen..
Het standaard motormanagement blijft aanwezig, op die manier blijft de motor netjes lopen bij stationair, slaat de motor snel aan en blijven zaken als de imobilizer volledig in tact.
Montage is inclusief:
* distributieriem,
* spanrol
* olie en oliefilter
* bougies
* verdeelkap & rotor (indien van toepassing)
In combinatie met een Hurricane inductiekit of K&N sportfilter en een sportuitlaat komt het vermogen rond de 160 pk. Kenmerkend van deze set is dat er vooral gezocht is naar koppel. Elise eigenaren prijzen deze set vanwege de bijzonder prettige 'driveability'.
Er rijden in Nederland al enkele jaren Elise's naar volle tevredenheid met deze kit. Een enkeling is de 100.000 km al probleemloos gepasseerd! Betrouwbaarheid staat bij de van Sten kit dan ook voorop!!
[IMG:836:691]http://i27.tinypic.com/20qj6eq.jpg[/img]
De blauwe lijn geeft aan wat het vermogen na de modificaties was en de rode lijn van voor de modificaties.
Hier ben ik uiteraard mee terug naar VanSten gegaan en dit is ook allemaal netjes opgelost, de uitlaatnokkenas bleek niet goed te staan.
Helaas heb ik niet meer de mogelijkheid om gebruik te maken van de rollerbank waarop de 2 vorige metingen hebben plaats gevonden. Voor mijn gevoel pakt de auto een stuk sneller op en trek veel beter door dan voorheen. Harde cijfers heb ik niet maar ik verwacht dat het vermogen nu rond de 170pk zit.
De eerder genoemde remschijven, blokken en rvs leidingen zijn nog niet gemonteerd. De huidige blokken willen maar niet slijten
Tevens heb ik zojuist een 2e hands Emerald plug&play stand alone ECU gekocht. Ik loop al tijden met de plannen om een setje throttle bodies te monteren en dit is de eerste stap in de goede richting
- RobS
- Berichten: 3560
- Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
- Locatie: Brabant
- Niall
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
- Locatie: Woonplaats
Denk het wel, handel is handel
We hebben daar een keer met Seat-Online een rollerbank dag gehad en daar hadden ze van alles en nog wat liggen. Zij doen van alles tunen van 2 takt tot M5 V8, V10 motoren.
Die volvo van de jongen die daar werkt is bruut
Daar zijn maar weinig auto's hier op de forum die daarvan kunnen winnen 
Die volvo van de jongen die daar werkt is bruut
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Heb idd de Volvo en de filmpjes ervan ook gezien, en mijn M3 welke een KMS systeem heeft is daar ook afgesteld op de bank, veel kennis en veel moois om te zien.Scotsman schreef:Denk het wel, handel is handelWe hebben daar een keer met Seat-Online een rollerbank dag gehad en daar hadden ze van alles en nog wat liggen. Zij doen van alles tunen van 2 takt tot M5 V8, V10 motoren.
Die volvo van de jongen die daar werkt is bruutDaar zijn maar weinig auto's hier op de forum die daarvan kunnen winnen
Michel
