JagOnTrack schreef: 30 dec 2021, 10:37
Weet je zeker dat RPX een hardere cold bite heeft? Zijn toch minder geschikt voor weggebruik doordat ze opgewarmd moeten worden juist?
Dat is wat de leverancier aangeeft.
De frictierate van een pad is een goede indicatie maar zal niet al het gedrag aangeven.
Ik ben zelfs van pagid rs14 naar CL6 pads gegaan. Identieke frictierate, maar dag en nacht verschil qua remmen.
Met de pagids had ik regelmatig kokende remvloeistof en kon dan halverwege een dure trackdag naar huis.
De CL6 bijten (zonder opwarmen) zo hard dat ik minder hard, en veel later en nog eens veel korter pas hoef te remmen.
Het nadeel van echte trackpads is dat je wielkuip en velgen letterlijk onder de remstof komen zitten.
Sommige rijders doen een dikke waslaag op hun velgen om het schoonmaken na een trackday te vergemakkelijker.
Zonder dat kan dat spul goed vastkoeken aan je velgen.
Met dit soort pads ben je ook letterlijk je remschijf aan het afslijpen, en kun je staal restjes tegenkomen in je wielkuip.
(daarom rijd ik ook met relatief goedkope schijven, om ze eind van het seizoen weg te tieften)
Ma goe, met die dingen kan ik wel de hele dag van 230 naar 80 remmen voor de tarzan zonder problemen.
Maak eerst lekker je yellowstuff op en zorg dat je plezier hebt.
Die RP-X kan altijd nog.