Ik ben Rob, petrolhead pur sang en veertiger...(typisch?)
Ik ben een echte auto liefhebber, en sleutel sinds jaar en dag zelf, zeker aan de de hobby auto's .
Sinds 2014 ben ik liefhebber geworden van de Jaguar oldtimers uit de jaren 70. Dit is een jaar of 4 geleden overgeslagen naar de wat modernere auto's van dat merk, mede door de verhouding PK/EURO
Ik heb intussen mijn 2e Jaguar XKR X100 (Eerste was zo goed dat ik hem moest verkopen
Deze auto is zo,n beetje het tegenovergestelde van een tracktool....
1: Zwaar
2: Geen handbak
3: Dure onderdelen..
Maar zo erg is het nu ook weer niet (is mijn gok..)
Mijn plan:
Poging om de nu (beetje extra) 400pk aan te tippen, 525nm af fabriek, en de nu standaard 1615kg met de best fikse Brembo uitrusting eens een keer op het circuit te proberen.
De uitdaging, c.q. reden voor verguizing(?) hier
Als dit echt niks blijkt te zijn is er een stappenplan:
1: Gewicht, er kan 200kg uit met behoud van OBD.
2: Het roer om, alles eruit, ook de z.g. electronische automaat, 6-Handbak erin, maar dan dus standalone ECU en geen traction/abs etc..
3: Gereedmaken voor geraniums in de vensterbank, en vooral YouTube blijven kijken.
Wat ik niet hoop.
Natuurlijk is er een optie om een meer gangbaar trackday model te kopen. Dat idee is niet afgeschreven, maar voor nu niet het doel
Advies is heul welkom
grtjes, Rob