Restauratie Opel C Kadett Coupe C2 *UPDATE*

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Andry
Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C

Re: Restauratie Opel C Kadett Coupe C2 *UPDATE*

Bericht door Andry » 17 okt 2025, 00:11

Dank allen. Dit overkomt je en enkel is m'n focus is verlegd van de verre toekomst naar de nabije toekomst.

Verder met de kar:

Ik heb lang geleden een Opel CIH 2.4 ne gekocht om te reviseren en in te bouwen. Genoeg potentieel om er met relatief kleine modificaties iets leukers van te maken. De vorige eigenaar had de motor naar eigen zeggen niet lang geleden zelf gereviseerd. Na demontage zat in het kleppendeksel best wat black sludge en toen wist ik eigenlijk al genoeg :x Ik vermoed dat er enkel nieuwe lagers en zuigerveren in zijn gegaan. Speling op de lagers was vrij veel en veel verbrandde olieresten op de zuigers. Cilinderkop gelift:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dikke stootranden in de cilinders en nagenoeg horizontale hoongroeven :lollerdelol: Gewoon gerommeld dus.

Morgen de cilinders meten om te zien wat voor zuigers er moeten komen en dan misschien wel het leukste van alles: alle delen bij elkaar gaan zoeken. Van de kleinste pakking tot aan de standalone ecu om alles aan te gaan sturen.

Al met al, genoeg om te gaan aanpakken!

Plaats reactie