al gebruik ik dat ding nauwelijks, wel handig soms voor online aankopen in buitenland en bijv tolpoorten in FR.
De exacte details ervan weet ik niet, maar het heeft wel flinke consequenties.frankie schreef: 21 apr 2020, 14:22Nee, alleen als je je telefoon op afbetaling hebt en alleen als die duurder was dan €250. Het abbo zelf niet.Elise schreef: 21 apr 2020, 14:12 Zo heeft het hebben van een mobiel abbo dat bij BKR geregistreerd staat toch ook een enorme impact op je maximale hypotheek.
Voor je het weet kun je voor het hebben van zo'n abbo duizenden euro's minder hypotheek krijgen.
Ik weet het niet, maar wil wel gokken. Kijken waar je je geld aan uitgeeft met als doel om te bepalen of je verstandig omgaat met je geld?Elise schreef: 21 apr 2020, 14:30De exacte details ervan weet ik niet, maar het heeft wel flinke consequenties.frankie schreef: 21 apr 2020, 14:22Nee, alleen als je je telefoon op afbetaling hebt en alleen als die duurder was dan €250. Het abbo zelf niet.Elise schreef: 21 apr 2020, 14:12 Zo heeft het hebben van een mobiel abbo dat bij BKR geregistreerd staat toch ook een enorme impact op je maximale hypotheek.
Voor je het weet kun je voor het hebben van zo'n abbo duizenden euro's minder hypotheek krijgen.
Overigens willen ze bij aanvraag hypotheek ook graag even inzicht in je bankgegevens, of je die even van de afgelopen 3 maanden wilt doorgeven.
Het behoeft geen uitleg wat ze daar mee doen...
Ik hoef pas per januari 2022 te beginnen met mijn studielening terug te betalen, dus gewoon voor die tijd een hypotheek aanvragen.Elise schreef: 21 apr 2020, 14:30De exacte details ervan weet ik niet, maar het heeft wel flinke consequenties.frankie schreef: 21 apr 2020, 14:22Nee, alleen als je je telefoon op afbetaling hebt en alleen als die duurder was dan €250. Het abbo zelf niet.Elise schreef: 21 apr 2020, 14:12 Zo heeft het hebben van een mobiel abbo dat bij BKR geregistreerd staat toch ook een enorme impact op je maximale hypotheek.
Overigens willen ze bij aanvraag hypotheek ook graag even inzicht in je bankgegevens, of je die even van de afgelopen 3 maanden wilt doorgeven.
Het behoeft geen uitleg wat ze daar mee doen...
Klopt. Heb er ook 1 en er is nooit navraag naar gedaan.Richardt. schreef: 21 apr 2020, 14:43 Creditcard telt alleen mee als je niet automatisch aan het einde van de maand aflost. Ik heb er in elk geval niets over gehoord bij het afsluiten van hypotheken.
Inderdaad Bram. Krijgen ze een fraai inzicht in je uitgave patroon en hoeveel jij aan maandelijkse verplichtingen hebt (abbo's enzo) en of dat wel allemaal in overeenstemming is met wat je bij je hypo aanvraag hebt opgegeven. En of je dus wel aan de (toekomstige) maandelijkse hypotheek verplichtingen kunt voldoen.Bram schreef: 21 apr 2020, 14:41 Ik weet het niet, maar wil wel gokken. Kijken waar je je geld aan uitgeeft met als doel om te bepalen of je verstandig omgaat met je geld?
Maakt niet uit. Je mag het niet verzwijgen, dus feitelijk is het geen verschil wanneer je begint met afbetalen.Joël D. schreef: 21 apr 2020, 14:50 Ik hoef pas per januari 2022 te beginnen met mijn studielening terug te betalen, dus gewoon voor die tijd een hypotheek aanvragen.![]()
Dit klopt niet helemaal. BKR registraties hebben bepaalde codes. De soort code geeft aan wat voor een lening/schuld het betreft. Rood mogen staan weegt bijvoorbeeld zwaarder dan een credit card. En een doorlopend krediet weegt weer veel zwaarder dan rood mogen staan, etc.
Mss wel navraag naar gedaan maar dat het geen probleem geweest is. Ze vragen jou ook niet persoonlijk, ze checken BKR gegevens en dan komt het wel naar voren. Als het de hypotheek niet in de weg staat dan hoor jij er niks van.
Moet ik nu serieus reageren? Ik ben al sinds 2011 geen “echte” vrachtwagenchauffeur meer....
En dan het risico lopen op geen NHG garantie als het fout gaat? Nee dank je.L5S1 schreef: 21 apr 2020, 16:03 Zelfde als bij een studieschuld. Velen voelen een morele plicht om dit te melden, niet eerlijk tegenover de bank, etc.
Ja, of stapje erger, valsheid in geschrift, dan wordt je gelijk geroyeerd.
Ja dat slaapt natuurlijk minder lekker. Verder, als het zo belangrijk is, waarom staat je studieschuld dan nog niet bij het BKR genoteerd?Luco schreef: 21 apr 2020, 16:59Ja, of stapje erger, valsheid in geschrift, dan wordt je gelijk geroyeerd.
Daar is al jaren discussie over. De overheid heeft dat zo bepaald, omdat het in een andere categorie 'leningen' valt. Ze vragen er tegenwoordig ook expliciet naar bij je aanvraag, dus tenzij je erover liegt, kun je er niet om heen.L5S1 schreef: 21 apr 2020, 17:25 Ja dat slaapt natuurlijk minder lekker. Verder, als het zo belangrijk is, waarom staat je studieschuld dan nog niet bij het BKR genoteerd?
Je hebt een verkeerd beeld van me. Geen idee hoe dat komt.
Beetje jammer dat de meeste mensen een crisis (persoonlijk of mondiaal) voor nodig hebben om dit te realiseren.///Joost schreef: 21 apr 2020, 09:44Hier sluit ik me volledig bij aan. Ik denk dat dit ook een van de drivers zal zijn de komende maanden, zo niet jaren. Door dit klotevirus gaan mensen weer terug naar de basis, en zullen weer zien wat eigenlijk echt gelukkig maakt. Een boswandeling is gratis, eendjes kijken in het park met je kinderen is gratis, een goed gesprek hebben is gratis, etc. Nieuwe auto, nieuwe keuken, groter huis, nog groter huis, niet een maar twee Rolexen, etc. is allemaal maar relatief. Die denkwijze is natuurlijk niet stimulerend voor de economie, maar ik verwacht wel dat het gros in deze stand gaat leven. Niets mis mee imho.Downforce Hans schreef: 21 apr 2020, 08:56 Ik zeg altijd maar zo...kijk naar wat je hebt en niet naar wat je niet hebt........ daar wordt je veel gelukkiger van.
Overigens is twee Rolexen toch stiekem ook wel leuk...![]()
Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 7 gasten