Erik's BMW M2 Competition

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Will F.
Berichten: 2352
Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09

Re: Erik's BMW M2 Competition

Bericht door Will F. » 05 jun 2020, 19:35

Beter dan stock maar nogaltijd te schel/ blikkerig; n55 M2 heeft dieper vollere klank.

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1978
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Auto: BMW ///M
Locatie: Schoorl

Re: Erik's BMW M2 Competition

Bericht door Erik » 05 jun 2020, 21:24

Kun je helaas niet oordelen van dit soort filmpjes
Vraag de geluid technici maar

By the way S54 > alle andere door BMW gebouwde ///M motoren

Gebruikersavatar
Will F.
Berichten: 2352
Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09

Re: Erik's BMW M2 Competition

Bericht door Will F. » 05 jun 2020, 21:35

Geluid is altijd lastig opnemen idd, maar vind eens n video v.e stock n55 M2 met net zo schel geluid.
Je btw zin ontbreekt wat in?

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1978
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Auto: BMW ///M
Locatie: Schoorl

Re: Erik's BMW M2 Competition

Bericht door Erik » 05 jun 2020, 21:38

Je hoort de turbo fluit ook niet, die is er wel, heel duidelijk zelfs
Daarbij moeten we het er maar mee doen denk ik ;-)
Focus is wel hem zin mogelijk schel/blikkerig te maken
En die domme pops and crackles die heel erg naar voren komen bij een meer open uitlaat, dat wil ik ook niet, dat zal wel een tune worden vrees ik

Gebruikersavatar
Will F.
Berichten: 2352
Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09

Re: Erik's BMW M2 Competition

Bericht door Will F. » 05 jun 2020, 22:49

Ja dat is wel een dingetje dat vuurwerk in de pijp bij gas los. Laatst in een F type s gereden, die maakte zoveel kabaal bij gaslos in sportstand dat je denkt dat dat niet stuk gaat met al die knallen, klappen en geknetter, er stond toch al 60dkm op de teller. Ook geen gehoor en gezicht in zo'n auto, volslagen infantiel is het.

Megator
Berichten: 242
Lid geworden op: 12 jul 2018, 11:51
Auto: BMW M2C

Re: Erik's BMW M2 Competition

Bericht door Megator » 06 jun 2020, 12:55

Erik schreef: 05 jun 2020, 21:38 Je hoort de turbo fluit ook niet, die is er wel, heel duidelijk zelfs
Daarbij moeten we het er maar mee doen denk ik ;-)
Focus is wel hem zin mogelijk schel/blikkerig te maken
En die domme pops and crackles die heel erg naar voren komen bij een meer open uitlaat, dat wil ik ook niet, dat zal wel een tune worden vrees ik
Een snerp ala S54 vind ik wel mooi maar dat losse hitteschild geluid van sommige uitlaten kan ik niet zo waarderen. Liever wat dieper en minder luid dan maar.

Pops en bangs zijn passe en daar hoef je van mij geen rekening mee te houden haha.

Ti kan super mooi zijn, maar verandert dat de klank niet een beetje?

Gebruikersavatar
Booooh
Berichten: 3534
Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Locatie: https://dbf.nl

Re: Erik's BMW M2 Competition

Bericht door Booooh » 06 jun 2020, 13:20

Ja, daar wordt ie dieper van qua geluid en lichter in de knip ;) , maar absoluut een pluspunt voor het geluid naar mijn ervaringen met Titanium uitlaten.

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1978
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Auto: BMW ///M
Locatie: Schoorl

Re: Erik's BMW M2 Competition

Bericht door Erik » 06 jun 2020, 15:23

Ik heb op de F80M3 met een full catback Ti uitlaat gereden, de eerste km's dacht ik echt oh wat heb ik nu gedaan, spijt zelfs even, maar na een paar honderd km was het van een schril klinkend blikkerig ding echt een heel mooi donkere toon geworden, bovenin de rev range gewoon racy en als hij echt goed heet was, werd hij blauw in de tips en soms plofjes en knalletjes, maar niet zoals die voorgeprogrameerde mislukte anti lag immitatie.

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1978
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Auto: BMW ///M
Locatie: Schoorl

Re: Erik's BMW M2 Competition

Bericht door Erik » 08 jun 2020, 20:20

Zo, het display zat er al even in maar sinds de vorige firmware update was en bleef hij zwart. Die firmware updates zijn op zijn Duits. Een user interface van likemevestje, waar je wel alles mee kunt wijzigen, als je beetje handig bent kun je er een volledige I drive look and feel aan geven. Komt al aardig in de buurt trouwens. Lang verhaal kort, alles weer eruit gehaald, getest (ik was even bang voor een massafout oid het zijn namelijk stekkertjes te klein voor mijn handschoenmaat 12 handen) maar alles goed. Na wat gelukzalige momentjes tijdens het uploaden was daar in 1 keer weer beeld. Het werkt uitstekend. Plons koude BP Ultimate 98 erin en eens even kijken.

Afbeelding

Nu maar even uitzoeken hoe hij dan dat vermogen berekend/leest, hij had er wel zin in maar +10% geloof ik niet altijd zomaar direct.
Gooi hem wel ergens op de bank en dan een correctiefactor op het koppel ingeven.

Megator
Berichten: 242
Lid geworden op: 12 jul 2018, 11:51
Auto: BMW M2C

Re: Erik's BMW M2 Competition

Bericht door Megator » 12 jun 2020, 09:30

Erik schreef: 08 jun 2020, 20:20 Zo, het display zat er al even in maar sinds de vorige firmware update was en bleef hij zwart. Die firmware updates zijn op zijn Duits. Een user interface van likemevestje, waar je wel alles mee kunt wijzigen, als je beetje handig bent kun je er een volledige I drive look and feel aan geven. Komt al aardig in de buurt trouwens. Lang verhaal kort, alles weer eruit gehaald, getest (ik was even bang voor een massafout oid het zijn namelijk stekkertjes te klein voor mijn handschoenmaat 12 handen) maar alles goed. Na wat gelukzalige momentjes tijdens het uploaden was daar in 1 keer weer beeld. Het werkt uitstekend. Plons koude BP Ultimate 98 erin en eens even kijken.

Afbeelding

Nu maar even uitzoeken hoe hij dan dat vermogen berekend/leest, hij had er wel zin in maar +10% geloof ik niet altijd zomaar direct.
Gooi hem wel ergens op de bank en dan een correctiefactor op het koppel ingeven.
Ik denk dat een dragy een stuk meer in de buurt zal kommen. GPS signaal is zeker niet zo hoog freq. (meestal 1Hz, neemt ie dat van de auto zelf?) en er is zeker geen heling correctie.

Dan komt er nog het gewicht van de auto en de transmissie verlies wat ook maar 95% accurate is. En drag wat niet zeker nier erbij wordt gerekend.

Je komt dus makkelijk uit op een delta van 10%.

https://www.dummies.com/education/scien ... and-speed/

Megator
Berichten: 242
Lid geworden op: 12 jul 2018, 11:51
Auto: BMW M2C

Re: Erik's BMW M2 Competition

Bericht door Megator » 12 jun 2020, 09:32

Megator schreef: 12 jun 2020, 09:30
Erik schreef: 08 jun 2020, 20:20 Zo, het display zat er al even in maar sinds de vorige firmware update was en bleef hij zwart. Die firmware updates zijn op zijn Duits. Een user interface van likemevestje, waar je wel alles mee kunt wijzigen, als je beetje handig bent kun je er een volledige I drive look and feel aan geven. Komt al aardig in de buurt trouwens. Lang verhaal kort, alles weer eruit gehaald, getest (ik was even bang voor een massafout oid het zijn namelijk stekkertjes te klein voor mijn handschoenmaat 12 handen) maar alles goed. Na wat gelukzalige momentjes tijdens het uploaden was daar in 1 keer weer beeld. Het werkt uitstekend. Plons koude BP Ultimate 98 erin en eens even kijken.

Afbeelding

Nu maar even uitzoeken hoe hij dan dat vermogen berekend/leest, hij had er wel zin in maar +10% geloof ik niet altijd zomaar direct.
Gooi hem wel ergens op de bank en dan een correctiefactor op het koppel ingeven.
Ik denk dat een dragy een stuk meer in de buurt zal kommen. GPS signaal is zeker niet zo hoog freq. (meestal 1Hz, neemt ie dat van de auto zelf?) en er is zeker geen heling correctie.

Dan komt er nog het gewicht van de auto en de transmissie verlies wat ook maar 95% accurate is. En drag, wat er zeker niet erbij wordt gerekend.

Je komt dus makkelijk uit op een delta van 10%.

https://www.dummies.com/education/scien ... and-speed/

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1978
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Auto: BMW ///M
Locatie: Schoorl

Re: Erik's BMW M2 Competition

Bericht door Erik » 13 jun 2020, 09:16

Megator schreef: 12 jun 2020, 09:30
Erik schreef: 08 jun 2020, 20:20 Zo, het display zat er al even in maar sinds de vorige firmware update was en bleef hij zwart. Die firmware updates zijn op zijn Duits. Een user interface van likemevestje, waar je wel alles mee kunt wijzigen, als je beetje handig bent kun je er een volledige I drive look and feel aan geven. Komt al aardig in de buurt trouwens. Lang verhaal kort, alles weer eruit gehaald, getest (ik was even bang voor een massafout oid het zijn namelijk stekkertjes te klein voor mijn handschoenmaat 12 handen) maar alles goed. Na wat gelukzalige momentjes tijdens het uploaden was daar in 1 keer weer beeld. Het werkt uitstekend. Plons koude BP Ultimate 98 erin en eens even kijken.

Afbeelding

Nu maar even uitzoeken hoe hij dan dat vermogen berekend/leest, hij had er wel zin in maar +10% geloof ik niet altijd zomaar direct.
Gooi hem wel ergens op de bank en dan een correctiefactor op het koppel ingeven.
Ik denk dat een dragy een stuk meer in de buurt zal kommen. GPS signaal is zeker niet zo hoog freq. (meestal 1Hz, neemt ie dat van de auto zelf?) en er is zeker geen heling correctie.

Dan komt er nog het gewicht van de auto en de transmissie verlies wat ook maar 95% accurate is. En drag wat niet zeker nier erbij wordt gerekend.

Je komt dus makkelijk uit op een delta van 10%.

https://www.dummies.com/education/scien ... and-speed/
Ik wacht nog even op antwoord van die mannen, heb inmiddels 464pk bij 7000rpm als max staan.
Helling is niet aan de orde, je kunt een waterpas kalibreren aan deze weg ;-)
Wind was vol tegen. GPS signaal is een goede, ik kan dat ook ergens aflezen. Geen idee of het de GPS van de auto is, ik vermoed van wel.
Ik duik er even in en laat je weten.

Vraagje aan jou, hoe ga je dat banden probleem aanpakken ? Heb dat wel eens gehad met winterbanden (op de achteras) van de M5. Uiteindelijk ipv vet gebruiken met water op de velgrand gemonteerd.......en dan de eerste 1000km echt rustig aan.

Megator
Berichten: 242
Lid geworden op: 12 jul 2018, 11:51
Auto: BMW M2C

Re: Erik's BMW M2 Competition

Bericht door Megator » 13 jun 2020, 22:02

Mijn punt met GPS is dat je met 1Hz at 100kmh een positie verschil van 27m kan heben per meeting. Dus als je 0-100 meet met GPS at 1Hz is het exacte moment dat je de 100kmh kruist niet tot de milliseconde exact. Dit merk je bvb met flitsmeister als je hard remt, hij gaat dan traps wijze een lagere snelheid aangeven.

ivm met de banden die doordraaien en dus gebalanceerd worden.

1) banden laten hermonteren door een competente garage. De gebruikte garage zijn prutsers (lang verhaal) en de banden kunnen een swap van links naar rechts gebruiken om de slijtage te balanceren (zijn rotatie gevoelig en icm breedset).

2) banden en velgen super schoon krijgen en weinig vet gebruiken. Van mijn research kan er nog mold release op de banden zitten wat dit doet voorkomen. haarlak als lijm lijkt ook en optie te zijn, ik gebruik het om 3D prints te laaten hechten en daar werkt het heel goed.

3) Velg rand aan de binnenkant laten stralen, het opruwen helpt blijkbaar met de hechting.

4) Andere velgen met een band houd patroon aanschaften http://www.rylispro.com/knurled-bead

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1978
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Auto: BMW ///M
Locatie: Schoorl

Re: Erik's BMW M2 Competition

Bericht door Erik » 22 okt 2020, 14:44

Versie 3 van de EL uitlaat wordt momenteel afgelast, het heeft even geduurd, testen testen testen.
Even cross post in English :)

Hi Guys,
Sorry for the delay in updates, we have been busy, and did the exhaust for 50% new.
Time over time the sound was very raspy so we brought in the big guns.
Big resonators in the area where the OPF's were, and 2 individual resonators for the silent mode (it is still valved)
As you see from below picture, the welding is to be finished, I am collecting the car this aft late to do another 2 weeks of testing, but have good hope this will be it.
We tested the "loud"version, just straight piped with the resonators in the mid and it was nice and deep and not raspy

Quick pic from 5 min ago:

Afbeelding

Afbeelding

Next sound testing this aft :) wiring up the AK motion display OPF deletes tomorrow to go WOT till redline with the rear mufflers bypassed with the valves open

The V2.0 shown earlier did not throw a CEL with the valves closed by the way, it seemed it was somewhat restrictive

End tips choice of many, 90mm, 100mm, stainless, CF matte, CF glossy, these are the Matte 100mm, which I like a lot.

To be continued :D

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3668
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Erik's BMW M2 Competition

Bericht door Martijn M » 22 okt 2020, 14:47

Flink buizenwerk! Ben benieuwd hoe het klinkt!

Robin
Berichten: 55342
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Erik's BMW M2 Competition

Bericht door Robin » 22 okt 2020, 15:44

Inderdaad! Top!

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1978
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Auto: BMW ///M
Locatie: Schoorl

Re: Erik's BMW M2 Competition

Bericht door Erik » 22 okt 2020, 16:04

Dit is nog wel een pre productie versie, twee weken rijden, dan terug om die uitlaat er weer onderuit te halen, scannen, buigstaten aanpassen, mal aanpassen en dan bakken maar voor de productie.

Ben erg benieuwd hoe het nu klinkt. Denk vooral een mooie sound met kleppen dicht en brullen met kleppen open, precies wat ik wilde dan :)

Online
Richardt.
Berichten: 6769
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Erik's BMW M2 Competition

Bericht door Richardt. » 22 okt 2020, 16:33

Ben erg benieuwd hoe het nu klinkt.
Wij ook! :df:

Filmpjes dus :tooth:

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4998
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Erik's BMW M2 Competition

Bericht door Eeuwe » 22 okt 2020, 17:07

Porno uitlaat om te zien!

Gebruikersavatar
SanderZ
Berichten: 475
Lid geworden op: 20 mar 2011, 17:17
Auto: Leon FR
Locatie: Vld

Re: Erik's BMW M2 Competition

Bericht door SanderZ » 22 okt 2020, 18:40

Wat zijn het toch heerlijke auto's.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 28659
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: Erik's BMW M2 Competition

Bericht door Martijn_bmw » 22 okt 2020, 19:32

Mooie buizen zo, ben benieuwd hoe het klinkt!

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Re: Erik's BMW M2 Competition

Bericht door MartijnGizmo » 23 okt 2020, 14:00

Als ie hierna nog steeds als twee 3-pitters klinkt, rest er geen andere oplossing van een single turbo! :tooth:

https://www.instagram.com/p/CGkN3WIn9jF/

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17197
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Erik's BMW M2 Competition

Bericht door dvh » 23 okt 2020, 17:39

Gaaf

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5446
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Re: Erik's BMW M2 Competition

Bericht door Kasteel » 23 okt 2020, 18:40

MartijnGizmo schreef: 23 okt 2020, 14:00 Als ie hierna nog steeds als twee 3-pitters klinkt, rest er geen andere oplossing van een single turbo! :tooth:

https://www.instagram.com/p/CGkN3WIn9jF/
:clap: :clap:

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4998
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Erik's BMW M2 Competition

Bericht door Eeuwe » 23 okt 2020, 18:52

^Holy shit, wat een geluid. Porno!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Godspeed, Ralph Wolf, Semrush [Bot] en 12 gasten