Erik's BMW M2 Competition
- Will F.
- Berichten: 2352
- Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09
Re: Erik's BMW M2 Competition
Beter dan stock maar nogaltijd te schel/ blikkerig; n55 M2 heeft dieper vollere klank.
- Erik
- Berichten: 1978
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Auto: BMW ///M
- Locatie: Schoorl
Re: Erik's BMW M2 Competition
Kun je helaas niet oordelen van dit soort filmpjes
Vraag de geluid technici maar
By the way S54 > alle andere door BMW gebouwde ///M motoren
Vraag de geluid technici maar
By the way S54 > alle andere door BMW gebouwde ///M motoren
- Will F.
- Berichten: 2352
- Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09
Re: Erik's BMW M2 Competition
Geluid is altijd lastig opnemen idd, maar vind eens n video v.e stock n55 M2 met net zo schel geluid.
Je btw zin ontbreekt wat in?
Je btw zin ontbreekt wat in?
- Erik
- Berichten: 1978
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Auto: BMW ///M
- Locatie: Schoorl
Re: Erik's BMW M2 Competition
Je hoort de turbo fluit ook niet, die is er wel, heel duidelijk zelfs
Daarbij moeten we het er maar mee doen denk ik
Focus is wel hem zin mogelijk schel/blikkerig te maken
En die domme pops and crackles die heel erg naar voren komen bij een meer open uitlaat, dat wil ik ook niet, dat zal wel een tune worden vrees ik
Daarbij moeten we het er maar mee doen denk ik

Focus is wel hem zin mogelijk schel/blikkerig te maken
En die domme pops and crackles die heel erg naar voren komen bij een meer open uitlaat, dat wil ik ook niet, dat zal wel een tune worden vrees ik
- Will F.
- Berichten: 2352
- Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09
Re: Erik's BMW M2 Competition
Ja dat is wel een dingetje dat vuurwerk in de pijp bij gas los. Laatst in een F type s gereden, die maakte zoveel kabaal bij gaslos in sportstand dat je denkt dat dat niet stuk gaat met al die knallen, klappen en geknetter, er stond toch al 60dkm op de teller. Ook geen gehoor en gezicht in zo'n auto, volslagen infantiel is het.
-
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 12 jul 2018, 11:51
- Auto: BMW M2C
Re: Erik's BMW M2 Competition
Een snerp ala S54 vind ik wel mooi maar dat losse hitteschild geluid van sommige uitlaten kan ik niet zo waarderen. Liever wat dieper en minder luid dan maar.Erik schreef: 05 jun 2020, 21:38 Je hoort de turbo fluit ook niet, die is er wel, heel duidelijk zelfs
Daarbij moeten we het er maar mee doen denk ik
Focus is wel hem zin mogelijk schel/blikkerig te maken
En die domme pops and crackles die heel erg naar voren komen bij een meer open uitlaat, dat wil ik ook niet, dat zal wel een tune worden vrees ik
Pops en bangs zijn passe en daar hoef je van mij geen rekening mee te houden haha.
Ti kan super mooi zijn, maar verandert dat de klank niet een beetje?
- Booooh
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
- Locatie: https://dbf.nl
Re: Erik's BMW M2 Competition
Ja, daar wordt ie dieper van qua geluid en lichter in de knip
, maar absoluut een pluspunt voor het geluid naar mijn ervaringen met Titanium uitlaten.

- Erik
- Berichten: 1978
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Auto: BMW ///M
- Locatie: Schoorl
Re: Erik's BMW M2 Competition
Ik heb op de F80M3 met een full catback Ti uitlaat gereden, de eerste km's dacht ik echt oh wat heb ik nu gedaan, spijt zelfs even, maar na een paar honderd km was het van een schril klinkend blikkerig ding echt een heel mooi donkere toon geworden, bovenin de rev range gewoon racy en als hij echt goed heet was, werd hij blauw in de tips en soms plofjes en knalletjes, maar niet zoals die voorgeprogrameerde mislukte anti lag immitatie.
- Erik
- Berichten: 1978
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Auto: BMW ///M
- Locatie: Schoorl
Re: Erik's BMW M2 Competition
Zo, het display zat er al even in maar sinds de vorige firmware update was en bleef hij zwart. Die firmware updates zijn op zijn Duits. Een user interface van likemevestje, waar je wel alles mee kunt wijzigen, als je beetje handig bent kun je er een volledige I drive look and feel aan geven. Komt al aardig in de buurt trouwens. Lang verhaal kort, alles weer eruit gehaald, getest (ik was even bang voor een massafout oid het zijn namelijk stekkertjes te klein voor mijn handschoenmaat 12 handen) maar alles goed. Na wat gelukzalige momentjes tijdens het uploaden was daar in 1 keer weer beeld. Het werkt uitstekend. Plons koude BP Ultimate 98 erin en eens even kijken.
Nu maar even uitzoeken hoe hij dan dat vermogen berekend/leest, hij had er wel zin in maar +10% geloof ik niet altijd zomaar direct.
Gooi hem wel ergens op de bank en dan een correctiefactor op het koppel ingeven.

Nu maar even uitzoeken hoe hij dan dat vermogen berekend/leest, hij had er wel zin in maar +10% geloof ik niet altijd zomaar direct.
Gooi hem wel ergens op de bank en dan een correctiefactor op het koppel ingeven.
-
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 12 jul 2018, 11:51
- Auto: BMW M2C
Re: Erik's BMW M2 Competition
Ik denk dat een dragy een stuk meer in de buurt zal kommen. GPS signaal is zeker niet zo hoog freq. (meestal 1Hz, neemt ie dat van de auto zelf?) en er is zeker geen heling correctie.Erik schreef: 08 jun 2020, 20:20 Zo, het display zat er al even in maar sinds de vorige firmware update was en bleef hij zwart. Die firmware updates zijn op zijn Duits. Een user interface van likemevestje, waar je wel alles mee kunt wijzigen, als je beetje handig bent kun je er een volledige I drive look and feel aan geven. Komt al aardig in de buurt trouwens. Lang verhaal kort, alles weer eruit gehaald, getest (ik was even bang voor een massafout oid het zijn namelijk stekkertjes te klein voor mijn handschoenmaat 12 handen) maar alles goed. Na wat gelukzalige momentjes tijdens het uploaden was daar in 1 keer weer beeld. Het werkt uitstekend. Plons koude BP Ultimate 98 erin en eens even kijken.
![]()
Nu maar even uitzoeken hoe hij dan dat vermogen berekend/leest, hij had er wel zin in maar +10% geloof ik niet altijd zomaar direct.
Gooi hem wel ergens op de bank en dan een correctiefactor op het koppel ingeven.
Dan komt er nog het gewicht van de auto en de transmissie verlies wat ook maar 95% accurate is. En drag wat niet zeker nier erbij wordt gerekend.
Je komt dus makkelijk uit op een delta van 10%.
https://www.dummies.com/education/scien ... and-speed/
-
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 12 jul 2018, 11:51
- Auto: BMW M2C
Re: Erik's BMW M2 Competition
Megator schreef: 12 jun 2020, 09:30Ik denk dat een dragy een stuk meer in de buurt zal kommen. GPS signaal is zeker niet zo hoog freq. (meestal 1Hz, neemt ie dat van de auto zelf?) en er is zeker geen heling correctie.Erik schreef: 08 jun 2020, 20:20 Zo, het display zat er al even in maar sinds de vorige firmware update was en bleef hij zwart. Die firmware updates zijn op zijn Duits. Een user interface van likemevestje, waar je wel alles mee kunt wijzigen, als je beetje handig bent kun je er een volledige I drive look and feel aan geven. Komt al aardig in de buurt trouwens. Lang verhaal kort, alles weer eruit gehaald, getest (ik was even bang voor een massafout oid het zijn namelijk stekkertjes te klein voor mijn handschoenmaat 12 handen) maar alles goed. Na wat gelukzalige momentjes tijdens het uploaden was daar in 1 keer weer beeld. Het werkt uitstekend. Plons koude BP Ultimate 98 erin en eens even kijken.
![]()
Nu maar even uitzoeken hoe hij dan dat vermogen berekend/leest, hij had er wel zin in maar +10% geloof ik niet altijd zomaar direct.
Gooi hem wel ergens op de bank en dan een correctiefactor op het koppel ingeven.
Dan komt er nog het gewicht van de auto en de transmissie verlies wat ook maar 95% accurate is. En drag, wat er zeker niet erbij wordt gerekend.
Je komt dus makkelijk uit op een delta van 10%.
https://www.dummies.com/education/scien ... and-speed/
- Erik
- Berichten: 1978
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Auto: BMW ///M
- Locatie: Schoorl
Re: Erik's BMW M2 Competition
Ik wacht nog even op antwoord van die mannen, heb inmiddels 464pk bij 7000rpm als max staan.Megator schreef: 12 jun 2020, 09:30Ik denk dat een dragy een stuk meer in de buurt zal kommen. GPS signaal is zeker niet zo hoog freq. (meestal 1Hz, neemt ie dat van de auto zelf?) en er is zeker geen heling correctie.Erik schreef: 08 jun 2020, 20:20 Zo, het display zat er al even in maar sinds de vorige firmware update was en bleef hij zwart. Die firmware updates zijn op zijn Duits. Een user interface van likemevestje, waar je wel alles mee kunt wijzigen, als je beetje handig bent kun je er een volledige I drive look and feel aan geven. Komt al aardig in de buurt trouwens. Lang verhaal kort, alles weer eruit gehaald, getest (ik was even bang voor een massafout oid het zijn namelijk stekkertjes te klein voor mijn handschoenmaat 12 handen) maar alles goed. Na wat gelukzalige momentjes tijdens het uploaden was daar in 1 keer weer beeld. Het werkt uitstekend. Plons koude BP Ultimate 98 erin en eens even kijken.
![]()
Nu maar even uitzoeken hoe hij dan dat vermogen berekend/leest, hij had er wel zin in maar +10% geloof ik niet altijd zomaar direct.
Gooi hem wel ergens op de bank en dan een correctiefactor op het koppel ingeven.
Dan komt er nog het gewicht van de auto en de transmissie verlies wat ook maar 95% accurate is. En drag wat niet zeker nier erbij wordt gerekend.
Je komt dus makkelijk uit op een delta van 10%.
https://www.dummies.com/education/scien ... and-speed/
Helling is niet aan de orde, je kunt een waterpas kalibreren aan deze weg

Wind was vol tegen. GPS signaal is een goede, ik kan dat ook ergens aflezen. Geen idee of het de GPS van de auto is, ik vermoed van wel.
Ik duik er even in en laat je weten.
Vraagje aan jou, hoe ga je dat banden probleem aanpakken ? Heb dat wel eens gehad met winterbanden (op de achteras) van de M5. Uiteindelijk ipv vet gebruiken met water op de velgrand gemonteerd.......en dan de eerste 1000km echt rustig aan.
-
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 12 jul 2018, 11:51
- Auto: BMW M2C
Re: Erik's BMW M2 Competition
Mijn punt met GPS is dat je met 1Hz at 100kmh een positie verschil van 27m kan heben per meeting. Dus als je 0-100 meet met GPS at 1Hz is het exacte moment dat je de 100kmh kruist niet tot de milliseconde exact. Dit merk je bvb met flitsmeister als je hard remt, hij gaat dan traps wijze een lagere snelheid aangeven.
ivm met de banden die doordraaien en dus gebalanceerd worden.
1) banden laten hermonteren door een competente garage. De gebruikte garage zijn prutsers (lang verhaal) en de banden kunnen een swap van links naar rechts gebruiken om de slijtage te balanceren (zijn rotatie gevoelig en icm breedset).
2) banden en velgen super schoon krijgen en weinig vet gebruiken. Van mijn research kan er nog mold release op de banden zitten wat dit doet voorkomen. haarlak als lijm lijkt ook en optie te zijn, ik gebruik het om 3D prints te laaten hechten en daar werkt het heel goed.
3) Velg rand aan de binnenkant laten stralen, het opruwen helpt blijkbaar met de hechting.
4) Andere velgen met een band houd patroon aanschaften http://www.rylispro.com/knurled-bead
ivm met de banden die doordraaien en dus gebalanceerd worden.
1) banden laten hermonteren door een competente garage. De gebruikte garage zijn prutsers (lang verhaal) en de banden kunnen een swap van links naar rechts gebruiken om de slijtage te balanceren (zijn rotatie gevoelig en icm breedset).
2) banden en velgen super schoon krijgen en weinig vet gebruiken. Van mijn research kan er nog mold release op de banden zitten wat dit doet voorkomen. haarlak als lijm lijkt ook en optie te zijn, ik gebruik het om 3D prints te laaten hechten en daar werkt het heel goed.
3) Velg rand aan de binnenkant laten stralen, het opruwen helpt blijkbaar met de hechting.
4) Andere velgen met een band houd patroon aanschaften http://www.rylispro.com/knurled-bead
- Erik
- Berichten: 1978
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Auto: BMW ///M
- Locatie: Schoorl
Re: Erik's BMW M2 Competition
Versie 3 van de EL uitlaat wordt momenteel afgelast, het heeft even geduurd, testen testen testen.
Even cross post in English
Hi Guys,
Sorry for the delay in updates, we have been busy, and did the exhaust for 50% new.
Time over time the sound was very raspy so we brought in the big guns.
Big resonators in the area where the OPF's were, and 2 individual resonators for the silent mode (it is still valved)
As you see from below picture, the welding is to be finished, I am collecting the car this aft late to do another 2 weeks of testing, but have good hope this will be it.
We tested the "loud"version, just straight piped with the resonators in the mid and it was nice and deep and not raspy
Quick pic from 5 min ago:


Next sound testing this aft
wiring up the AK motion display OPF deletes tomorrow to go WOT till redline with the rear mufflers bypassed with the valves open
The V2.0 shown earlier did not throw a CEL with the valves closed by the way, it seemed it was somewhat restrictive
End tips choice of many, 90mm, 100mm, stainless, CF matte, CF glossy, these are the Matte 100mm, which I like a lot.
To be continued
Even cross post in English

Hi Guys,
Sorry for the delay in updates, we have been busy, and did the exhaust for 50% new.
Time over time the sound was very raspy so we brought in the big guns.
Big resonators in the area where the OPF's were, and 2 individual resonators for the silent mode (it is still valved)
As you see from below picture, the welding is to be finished, I am collecting the car this aft late to do another 2 weeks of testing, but have good hope this will be it.
We tested the "loud"version, just straight piped with the resonators in the mid and it was nice and deep and not raspy
Quick pic from 5 min ago:


Next sound testing this aft

The V2.0 shown earlier did not throw a CEL with the valves closed by the way, it seemed it was somewhat restrictive
End tips choice of many, 90mm, 100mm, stainless, CF matte, CF glossy, these are the Matte 100mm, which I like a lot.
To be continued

- Martijn M
- Berichten: 3668
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Erik's BMW M2 Competition
Flink buizenwerk! Ben benieuwd hoe het klinkt!
-
- Berichten: 55342
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Erik's BMW M2 Competition
Inderdaad! Top!
- Erik
- Berichten: 1978
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Auto: BMW ///M
- Locatie: Schoorl
Re: Erik's BMW M2 Competition
Dit is nog wel een pre productie versie, twee weken rijden, dan terug om die uitlaat er weer onderuit te halen, scannen, buigstaten aanpassen, mal aanpassen en dan bakken maar voor de productie.
Ben erg benieuwd hoe het nu klinkt. Denk vooral een mooie sound met kleppen dicht en brullen met kleppen open, precies wat ik wilde dan
Ben erg benieuwd hoe het nu klinkt. Denk vooral een mooie sound met kleppen dicht en brullen met kleppen open, precies wat ik wilde dan

-
- Berichten: 6769
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: Erik's BMW M2 Competition
Wij ook!Ben erg benieuwd hoe het nu klinkt.

Filmpjes dus

- Eeuwe
- Berichten: 4998
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: Erik's BMW M2 Competition
Porno uitlaat om te zien!
- SanderZ
- Berichten: 475
- Lid geworden op: 20 mar 2011, 17:17
- Auto: Leon FR
- Locatie: Vld
Re: Erik's BMW M2 Competition
Wat zijn het toch heerlijke auto's.
- Martijn_bmw
- Berichten: 28659
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Erik's BMW M2 Competition
Mooie buizen zo, ben benieuwd hoe het klinkt!
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Erik's BMW M2 Competition
Als ie hierna nog steeds als twee 3-pitters klinkt, rest er geen andere oplossing van een single turbo!
https://www.instagram.com/p/CGkN3WIn9jF/

https://www.instagram.com/p/CGkN3WIn9jF/
- Kasteel
- Berichten: 5446
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: Erik's BMW M2 Competition
MartijnGizmo schreef: 23 okt 2020, 14:00 Als ie hierna nog steeds als twee 3-pitters klinkt, rest er geen andere oplossing van een single turbo!![]()
https://www.instagram.com/p/CGkN3WIn9jF/


- Eeuwe
- Berichten: 4998
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: Erik's BMW M2 Competition
^Holy shit, wat een geluid. Porno!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bjeffindividual, TurboClouseau en 5 gasten