Pagina 6 van 9
Geplaatst: 20 mar 2007, 22:22
door Peter Tunissen
Quanta costa als ik vragen mag?
Geplaatst: 20 mar 2007, 22:46
door Adje ///M3
Net zoveel als het aantal km's dat je mag gaan rijden?
Ben ook erg benieuwd
Geplaatst: 20 mar 2007, 23:16
door RVV
Avis Meppen dat is ja zowat een thuiswedstrijd Louis Super!
Geplaatst: 20 mar 2007, 23:29
door Louis
Ja, ideaal hoor zo dichtbij huis. Zo kom ik ook niet over de max van 600km heen. die kosten 0,85 euro per km.
http://www.avis.de/avisonline/de/avis.n ... &&~Default
455 euro dus, ik zet het op de zaak dus de BTW gaat er nog weer vanaf ook. 8)
Geplaatst: 25 mar 2007, 19:28
door Kasteel
E60 M5 schreef:Het is nog onder voorbehoud, dat ik mee kan doen, maar zal meer zekerheid hebben in een aantal weken.
Als ik kan dan vertrek ik uit de regio Arnhem.
Zijn er nog meer uit deze regio of die er langs zullen komen?
Nog een Arnhemmer hier, maar kan helaas nog steeds geen uitsluitsel geven of ik kan gaan

.
Geplaatst: 26 mar 2007, 09:01
door Hans R
Wij hadden gister een Minicannonballrun

En dat was gaaf!! 8)
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=3913
tjek de filmpjes op pagina 2 gaat wel niet zo hard als bij jullie straks maar was wel heftig in een Mini.. reed ook seat Leon mee met 270pk en die haalde 250km op GPS dus deed de GP het nog niet zo slecht met 50pk minder, 241km op GPS
Wij waren met 13 MINI's op de E31/ A73 bij Boxmeer ook een mooi stukje Autobahn.
Geplaatst: 26 mar 2007, 09:13
door Knot
Louis, ding loopt wel MAAR 250 begrensd he

Geplaatst: 03 apr 2007, 11:12
door GTRene
Vraagje over de CBR07 dag, in theory zou je ook al de stopplaatsen en eerste meetingplek in je navigatie kunnen stoppen, als ik wist hoe dat ging haha maar heb je ook navigatie nummers euhm sateliet cijfers oid coordinatie punten wat ik in de navigatie kan proppen...en hoeveel tanksttions op die route? aangezien als we gaan blazen die V8 lekker zit te zuipen

en de tank niet zo groot is 8) weet al wel dat op de meeting plek een tankstation is, hebben ze daar trouwens een 100octaan loodvrij? :twisted:
Verder heb ik er veel zin in...hoop dat ik voor de tijd de banden en de beurt rond heb en mijn nwe luchtfilter(iets langere) heb.
Verder lijkt het me leuk om te zien of de M6 met 550pk mij zoek rijd of ik tot 270 ofzo bij kan blijven...zelfde voor de Z06...maarja die auto's hebben een veel betere CW waarde ik als ik geluk heb 0.37 en de M6 heeft 0.31 en dat merk je boven de 200km/u de Z06 CW waarde weet ik niet, maar denk gezien zijn top dat die mischien nog beter is als de M6.
We zullen het zien

Geplaatst: 03 apr 2007, 11:35
door René130i
Louis schreef:Vandaag naar Avis in Meppen gebeld, en om op een niet Funcar vestiging een toch een funcar te huren was geen probleem !
Ze halen een RS4 van Airport Dusseldorf, en op 20 april dan ben ik jarig en dan staat mijn cadeautje klaar in Meppen, heb hem weer gehuurd voor 3 dagen incl 600km. dus dat wordt feest zondag 22 April

8) 8) 8)
Geplaatst: 03 apr 2007, 11:35
door Marc R
Jij hebt nog mazzel met 0,37...die tank van mij zal 0,40 hebben heheh
Geplaatst: 03 apr 2007, 12:01
door RVV
GTRene schreef:Vraagje over de CBR07 dag, in theory zou je ook al de stopplaatsen en eerste meetingplek in je navigatie kunnen stoppen, als ik wist hoe dat ging haha maar heb je ook navigatie nummers euhm sateliet cijfers oid coordinatie punten wat ik in de navigatie kan proppen...en hoeveel tanksttions op die route? aangezien als we gaan blazen die V8 lekker zit te zuipen

en de tank niet zo groot is 8) weet al wel dat op de meeting plek een tankstation is, hebben ze daar trouwens een 100octaan loodvrij? :twisted:
Verder heb ik er veel zin in...hoop dat ik voor de tijd de banden en de beurt rond heb en mijn nwe luchtfilter(iets langere) heb.
Verder lijkt het me leuk om te zien of de M6 met 550pk mij zoek rijd of ik tot 270 ofzo bij kan blijven...zelfde voor de Z06...maarja die auto's hebben een veel betere CW waarde ik als ik geluk heb 0.37 en de M6 heeft 0.31 en dat merk je boven de 200km/u de Z06 CW waarde weet ik niet, maar denk gezien zijn top dat die mischien nog beter is als de M6.
We zullen het zien

Rene als het goed is kun je bij de tankstelle waar we starten ron 100 tanken. En ongeveer 125/130 kilomter verder kun je bij de Duits/Nederlandse grens ook weer tanken.
Verder beraden we ons nog even over de strategie op de parkings wat betreft de semi "verplichte" stop and go's. In eerste instantie was het verhaal de eerste die binnenkomt moet wachten totdat de laatste die binnenkomt en weer gaat. Maar toen ging ik uit van ongeveer 25 a 30 deelnemers. Nu zijn het er bijna 100 waarbij de snelste auto's ver over de 300 lopen en de langzaamste auto's mischien net 200 halen. Dat verschil is eigenlijk te groot om te moeten gaan wachten op elkaar. En de organisatorische chaos op de parkings zal niet te overzien zijn met 100 wachtende auto's die op de laatste langzame binnenkomer wachten.
Ik denk dat het verstandiger is dat mensen onderling met elkaar afspreken of ze willen stoppen op een bepaalde parking.
Geplaatst: 03 apr 2007, 13:04
door Wouter81
Mijn idee Rico: alles zoveel mogelijk vrijgeven. Spreek een route af (heb je al gedaan) en maak bekend waar de stopplekken en tankstation zijn.
Denk ook om een stukje verantwoordelijkheid. Moet er niet teveel uitzien als een strak georganiseerd iets. Er zal maar een zwaar ongeluk gebeuren en ze gaan jou aansprakelijk stellen als zijnde 'de organisator'.
Geplaatst: 03 apr 2007, 13:08
door GTRene
Marc RS4 schreef:Jij hebt nog mazzel met 0,37...die tank van mij zal 0,40 hebben heheh
dat denken ze altijd wel van dat soort bakken zeg maar, maar die van jou is schijnbaar slechts 0.34 dus nog beter dan mijne zelfde geld voor een vierkante E30 M3 veel beter dan mijne, ik geloof 0.33 maar het lijkt alleen dat de Z3 m coupe vloeiend loopt maar houd heel veel tegen helaas en dat merk je echt!
zie; Luftwiderstandsbeiwert
http://www.rs4.info/rs4_technik_karosserie.php
Geplaatst: 03 apr 2007, 13:13
door GTRene
We zullen zien Rico wat het beste is, bijna 100 auto's duurt inderdaad te lang, wat we wel kunnen doen is halverwege de route ergens op weer een enorme parkeerplaats stop te verzamelen, daar ff bijtanken van alle info e.d. en dan weer hetzelfde naar het laatste verzamelpunt en vandaaruit kun je blijven hangen , napraten, of induvidueel dingen regelen...lijkt me een aardig "plan"
Geplaatst: 03 apr 2007, 13:27
door Gijzer
Maakt me allemaal niet uit zolang ik maar niet als laatste hoef te starten. (Ben waarschijnlijk de langzaamste deelnemer.)
Wil toch wel wat voorbij zien blazen. :twisted:
Geplaatst: 03 apr 2007, 13:50
door GTRene
Gijs te Kaat schreef:Maakt me allemaal niet uit zolang ik maar niet als laatste hoef te starten. (Ben waarschijnlijk de langzaamste deelnemer.)
Wil toch wel wat voorbij zien blazen. :twisted:
Als je de langzaamste bent zullen velen jou voorbij blazen

Geplaatst: 03 apr 2007, 14:58
door Erik K.
Dat is toch best leuk, de langzamere deelnemers als eerste weg.
Dan zie je al die brute bakken voorbij knallen.
Later op de dag onderling sprinten net als vorig jaar is ook zeker leuk!
Geplaatst: 03 apr 2007, 15:06
door Maik
Hoeveel frontaal oppervlak heeft jouw Z3 Rene? Dat is net zo belangrijk om te weten als de Cw waarde als je de weerstand wilt weten van je auto.
Een RS4 heeft dan misschien wel een Cw van 0.34, maar dan kan die auto nog steeds meer luchtweerstand hebben dan jouw Z3. Je moet Cw en frontaal oppervlak namelijk met elkaar vermenigvuldigen om een vergelijk te maken....
Voorbeeld:
Z3: Cw 0.37, en stel: frontaal oppervlak = 1.8vierkante meter
weerstand van de Z3: 0.37x1.8= 0.666
RS4: Cw 0.34, en stel: frontaal oppervlak = 2vierkante meter
weerstand van de RS4: 0.34x2= 0.680
Dus dan zou de RS4 nog steeds meer weerstand hebben dan de Z3...
Geplaatst: 03 apr 2007, 15:07
door Maik
Langzaamste deelnemers als eerste weg lijkt mij ook een goed plan, dan zie je inderdaad alle auto's nog een beetje voorbijkomen

Geplaatst: 03 apr 2007, 15:08
door frank de jonge
Of weer net zoiets als vorig jaar
Geplaatst: 03 apr 2007, 15:11
door Maik
Dat kan daarna werd hier net ook weer gezegd. Vroeg in de middag ben je weer terug op de eerste parkeerplaats na dat ritje.
Geplaatst: 03 apr 2007, 15:12
door RVV
Frank dat doen we in principe 's middags. Maar 's ochtends starten we met de uitgestippelde route. Met 100 auto's gelijk 's ochtends van start gaan tussen die 2 op en afritten zoals de vorige keer gaat niet goedkomen.
Geplaatst: 03 apr 2007, 16:00
door frank de jonge
ok

Geplaatst: 03 apr 2007, 16:16
door GTRene
Ah euhm wiskunde had ik een hekel aan, maar begrijp hoe je dat bedoelt Maik...inderdaad dan zouden we aardig dicht in de buurt kunnen komen, mijn brede kont houd ook aardig wat wind tegen dus al met al toch nog redelijk wat oppervlakte...je ziet inderdaad vaak dat die snelle 450pk audi's niet zomaar over de 300 gaan

Geplaatst: 03 apr 2007, 17:38
door Gijzer
GTRene schreef:Gijs te Kaat schreef:Maakt me allemaal niet uit zolang ik maar niet als laatste hoef te starten. (Ben waarschijnlijk de langzaamste deelnemer.)
Wil toch wel wat voorbij zien blazen. :twisted:
Als je de langzaamste bent zullen velen jou voorbij blazen

Ligt er helemaal aan. Als ik 10 minuten eerder weg ben haal je dat niet zo heel snel in hoor. Ben altijd bereid voor een testje natuurlijk.
