

...niet zo heel spannend: hebben we destijds mogen ontwerpen.

Heeft toch ook te maken met waar je terechtkomt als je opschakelt?Knot schreef: 23 okt 2018, 21:53 Inmiddels 2000km erop gezet, heerlijk compacte auto, stapt makkelijk in en uit, parkeert simpel, ZF8 doet het goed, flippert lekker in sport+ zonder kickdown, dakje waait goed door, HK audio is top..... maar vandaag na 2 weken de 630i weer eens meegenomen en dat is toch wel ff wat anders hoor die vertrouwde 3 liter 6 in lijn, dan start er ook echt wat
Toeren van de B48 is trouwens ook wat, hij zet m in sport etc bij 6500 door terwijl ik dat met handmatig flipperen bij 5300-5500 al doe, daarna is er niet veel meer dus heeft het ook geen zin. Is dat iets tussen de oren dat hij op automaat bij 6500 doorzet omdat als je sportief rijdt hij tot het rode gebied zou moeten gaan?
Geen idee of het na chippen beter is maar hij heeft idd ook max vermogen (184) bij 5250 dacht ik dus dat ga je niet veranderen met een remap lijkt me.
Wat zijn dit voor waarden?!Knot schreef: 30 nov 2018, 22:48 Volgende keer gewoon weer een 40i dan als het toch niet zuinig wordt
Dat red ik met de 645Ci zelfs (moet je wel echt rustig aan doen). Gauw naar het “welke V8” draadje joh.Knot schreef: 30 nov 2018, 20:44 Ritjes snelweg met oog op zuinigheid doet de 120i 1 op 12,5 gemiddeld
Volgens mij komt het toch echt door de cw waarde, eerst had ik een f20 die deed 1 op 13,37 en precies dezelfde ritten rijstijl en motor in de f30 doet 1 op 15,23Knot schreef: 01 dec 2018, 11:58 Dan zouden alle F20 onzuinig zijn door hun CW waarde? Het is maar een 2 liter en de 8bak zorgt voor extreem lage toeren bij rechtuit cruisen... ik kan het niet helemaal plaatsen. De IS200 deed 1 op 11 maar ding liep dan ook 3500 ofzo bij 120km/u
Gebruikers op dit forum: Godspeed, Hsp, Peter-Paul, RJK, yorick en 25 gasten