Dealers en moeilijk proefrijden.. onbegrijpelijk..
-
- Auto: Fun Damn Mentally
- RVV
Re: Dealers en moeilijk proefrijden.. onbegrijpelijk..
FreudeamFahren schreef:Wat een gezwets en gezever. Juist een M550 moet je proefrijden om het verschil met een 535d te kunnen toetsen. Omdat er M op staat is het een niche auto gericht op liefhebbers en die weten aan de hand van voorwerk altijd wat ze kopen? Wat een klets.
En of de verkoper nu terecht de zwarte piet krijgt of dat de mogelijke klant er een groot aandeel in heeft: amper relevant. Als de verkoper, die de topic starter trof zo matig zijn werk doet, en daarmee een mogelijke deal voor een auto met knappe marge mist, in mijn verkoopteam zat, zou ie aan mij een slechte chef hebbenDat de verkoper zich niet in alle (on)mogelijke bochten moet wringen om elke willekeurige Jopie tevreden te stellen bijvoorbeeld door alles klaar te zetten voor een proefrit lijkt me helder, maar hij is in dit geval niet in staat geweest een mogelijke serieuze klant te onderscheiden van een proefrit bietser en dan ben je - zeker "in dit segment" - gevoeglijk een prutser.
Misschien had topicstarter wel de chef aan de telefoon? Kan maar zo he.. Verder plus 1000 voor Robin als verkoper.. Ik zit zelf ook 25 jaar in de verkoop waarvan 22 jaar eigen baas.. Je krijgt onderhand wel een stukje mensenkennis mee. En ergens zijn er grenzen die de verkoper bepaald.. Ik krijg ook wel eens een klant de een week een matras wil uitproberen om tot een keuze te komen hoop boe en bah kale kak er achteraan ... Maar ondertussen niet tot aankoop wil overgaan.. Bij mag je best een matras ruilen als die niet bevalt maar eerst een koop/deal.. ja maar kan op internet ook roepen ze dan.. Nouja dan op koop je toch mooi op internet denk ik dan (zeg ik niet!)
Ik denk ook altijd... Ik ben niet van die ene klant afhankelijk die denkt dat ie god is.
- FreudeamFahren
Haha, lees de openingspost nog eens. Topic starter geeft aan een vergelijk te willen maken om een koopbeslissing te kunnen maken. Een slimme verkoper nodigt topic starter uit, gaat een goed gesprek met hem aan en wordt daarmee onderdeel van die beslissing, bepaalt aan de hand daarvan welke auto waarschijnlijk het beste past en als hij dat goed gedaan heeft en de inruil klopt doet hij een deal, met een beetje inzicht en mazzel na slechts één proefrit, te weten in de auto die waarschijnlijk het beste past. Nu was zijn antwoord "eerst een deal anders rijd je niks" en mist hij een deal. Hij doet gewoon zijn werk niet. Klaar. Topic starter vraagt toch niet of hij met beide auto's naar Gibraltar en terug mag met een tussenstop tijdens Touristenfahrten op de Nordschleife?
- alt
Heb je nu al een andere auto gekocht, NSXRS?
- RVV
Tja ik was er niet bij toen de verkoper zijn verhaal deed? Jij wel? Zoals Robin al schreef 1 kant van het verhaal.
Kijk voor alle duidelijkheid begrijp ik de intensie van topicstarter wel..hij is 100 procent serieus en het gaat hem niet om een ritje bietsen.. ML63 is ook een serieuze inruilwagen.. Is een M550d wat dan wil die er ook poen op stuk slaan.. Aan de andere kant.. Hoe dicht zitten deze auto's qua waarde tegen elkaar aan of juist hoever staan ze van elkaar af? Ik ben even niet op de hoogte van de restwaardeprijzen van een ML63 of van de aankoopprijs van een M550d... Maar als tussen het bedrag van bij te betalen tussen topicstarter en verkoper een gat zit van 10000 euro of meer dan is de "deal" per definitie kansloos.. Zo denkt die verkoper gewoon..
Een autoverkoper is alleen maar geïnteresseerd in de winstmarge die hij kan pakken op een inruil. Dat wil die eerst rond hebben voor zichzelf.. En hij weet dat pas als de koper/inruiler zijn koopbereidheid toont. Met een telefoontje van het andere kant van het land mist die dat.
Stapt topicstarter nou gewoon de showroom binnen en toont interesse en de koopsignalen zijn duidelijk richting verkoper dan is er geen vuiltje aan de lucht.. Ekris wil auto's verkopen logisch toch..
Nu is het een ballentent omdat topicstarter geen proefrit mag maken.. Staat mooi op internet tot in lengte van dage.. Hulde daarvoor en er Is niet eens sprake van een overeenkomst die niet word nagekomen of word geschonden..
Kijk voor alle duidelijkheid begrijp ik de intensie van topicstarter wel..hij is 100 procent serieus en het gaat hem niet om een ritje bietsen.. ML63 is ook een serieuze inruilwagen.. Is een M550d wat dan wil die er ook poen op stuk slaan.. Aan de andere kant.. Hoe dicht zitten deze auto's qua waarde tegen elkaar aan of juist hoever staan ze van elkaar af? Ik ben even niet op de hoogte van de restwaardeprijzen van een ML63 of van de aankoopprijs van een M550d... Maar als tussen het bedrag van bij te betalen tussen topicstarter en verkoper een gat zit van 10000 euro of meer dan is de "deal" per definitie kansloos.. Zo denkt die verkoper gewoon..
Een autoverkoper is alleen maar geïnteresseerd in de winstmarge die hij kan pakken op een inruil. Dat wil die eerst rond hebben voor zichzelf.. En hij weet dat pas als de koper/inruiler zijn koopbereidheid toont. Met een telefoontje van het andere kant van het land mist die dat.
Stapt topicstarter nou gewoon de showroom binnen en toont interesse en de koopsignalen zijn duidelijk richting verkoper dan is er geen vuiltje aan de lucht.. Ekris wil auto's verkopen logisch toch..
Nu is het een ballentent omdat topicstarter geen proefrit mag maken.. Staat mooi op internet tot in lengte van dage.. Hulde daarvoor en er Is niet eens sprake van een overeenkomst die niet word nagekomen of word geschonden..
-
Kan best ook een broekie zijn. Of gewoon totaal geen verkoopsgevoel.
Who knows?We weten niet hoe het gesprek is gegaan. Misschien had ie net ervoor zijn tijd verspild met zo'n bandenschopper die ook even een ritje in de M550d wilde bietsen.
Maar dan nog: hoe hard wil je die auto? Duidelijk niet hard genoeg om even langs de dealer te gaan en de situatie face-to-face door te nemen. Als iemand echt geïnteresseerd is, dan zie je dit niet als een afhaker. En al zeker niet een reden om die tent nooit meer binnen te stappen.

Maar dan nog: hoe hard wil je die auto? Duidelijk niet hard genoeg om even langs de dealer te gaan en de situatie face-to-face door te nemen. Als iemand echt geïnteresseerd is, dan zie je dit niet als een afhaker. En al zeker niet een reden om die tent nooit meer binnen te stappen.
- Mark 320iS
Lijkt wel een aflevering van Baantjer dit...
- dvh
Zo gaat het ook bij vrouwen. Maar dat vinden we wel heel normaal. Dan willen we ook soms gewoon eerst even proefrijden voordat we overgaan tot een koop. Mag ook niet altijd..
Gewoon door naar de volgende.
Gewoon door naar de volgende.
Laatst gewijzigd door dvh op 24 aug 2016, 23:40, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Ik mag altijd schoenen passen.
Vooraf.
Vooraf.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Wat een gezeur
https://www.bmw.nl/nl/specials/proefrit ... E-20160827" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.bmw.nl/nl/specials/proefrit ... E-20160827" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Proefritten jagers en kijke kijke nie kopen en spotbiedingen dan heb je het meeste wel beschreven!
- Roy RS
Bij veel dealers lopen slechte verkopers,best aannemelijk dat die hier ook in het spel is. Een goeie verkoper gebruikt de term "kan niet" erg weinig, hij had de prospect op n goeie manier naar hem toe moeten lokken zonder een mogelijke deal op het spel te zetten.
Dat het een standpunt is binnen het bedrijf om eerst soort van rond te zijn voor n rit, betekend dat niet dat je die letterlijke woorden aan de klant moet afvuren, daar is de verkoper voor, dat standpunt hanteren zónder dat de klant dat merkt dat dat standpunt er is.
Dergelijke standpunten zijn meestal ook niet bindend, de verkoper mag hier natuurlijk vaak naar eigen inzicht van afwijken. Maar als de verkoper rit na rit weggeeft krijgt ie op zijn lazer. Als hij rit na rit weggeeft zonder overeenkomst, maar wel de ene na de andere auto verkoopt dan hoor je echt niemand.
Dat het een standpunt is binnen het bedrijf om eerst soort van rond te zijn voor n rit, betekend dat niet dat je die letterlijke woorden aan de klant moet afvuren, daar is de verkoper voor, dat standpunt hanteren zónder dat de klant dat merkt dat dat standpunt er is.
Dergelijke standpunten zijn meestal ook niet bindend, de verkoper mag hier natuurlijk vaak naar eigen inzicht van afwijken. Maar als de verkoper rit na rit weggeeft krijgt ie op zijn lazer. Als hij rit na rit weggeeft zonder overeenkomst, maar wel de ene na de andere auto verkoopt dan hoor je echt niemand.
- MarkS
Geneuzel idd. En BMW leest kennelijk mee hier, dus vandaag via de mail onderstaande bericht ...Arthur schreef:Wat een gezeur![]()

Geachte heer MarkS,
Proefrijden is vandaag de dag zinvoller dan ooit te voren ... De proefrit is weer helemaal terug. Afspreken is erg gemakkelijk.
- Vlokmans
Het gaat schijnbaar gewoon te goed in autoland, iets anders kan ik niet concluderen. Vandaag drie pogingen ondernomen om een (serieuze) auto te kopen, met als uitkomst denigrerende en misplaatste opmerkingen over de auto waarmee ik was komen voorrijden, tot hautaine kwasten die mij wel eens zouden uitleggen dat ik het echt niet begrepen had en niets van auto's wist. Dit alles overgoten met een totaal gebrek aan aandacht voor mij als potentiele koper of mijn wensen, nog even los van al dan niet bewust onjuist geadverteerde auto's en prijzen. Nu kan ik natuurlijk een aantal keer echt pech hebben gehad met de locaties die ik aandeed (of ik snap het echt niet).
- DennisvdB
Hier nooit problemen gehad met proefrijden, maar wel: niet bellen maar gewoon langsgaan. Dan is het geen enkel probleem. Bij Porsche Eindhoven zonder problemen een Panamera V6 mee, verkoper wou niet mee (werd uiteindelijk niets want V6 was te min voor die wagen, is uiteindelijk een Turbo geworden). XJ LWB bij RAC Rotterdam, proefrit geen probleem en dat was hem uiteindelijk ook geworden. Spyker geen proefrit mogelijk (niet nodig), maar toch gekocht.
Bij serieuze interesse: niet bellen maar even langsrijden doet wonderen.
Bij serieuze interesse: niet bellen maar even langsrijden doet wonderen.
- Niels
- Auto: Prius+
Met FaF eens, er is budget beschikbaar en dan moet je gewoon verkopen. Simpeler wordt het niet. Dit is voor de dealer een gemiste kans, de economie zal wel weer aantrekken....
- Snipe
Ik ben het ook wel met FaF eens. Zo'n verkoper is een professional, terwijl de gemiddelde koper eens in de per jaar eens naar een auto kijkt. Dan mag je van de verkoper toch meer skills verwachten dan van de koper.RVV schreef:Tja ik was er niet bij toen de verkoper zijn verhaal deed? Jij wel? Zoals Robin al schreef 1 kant van het verhaal.
Nu ben ik zelf toevallig een redelijk tevreden klant van Ekris, maar ik heb bij een andere vestiging ook weleens een verkoper getroffen waarvan ik per direct besloot dat ik nog niet een wieldop van hem zou kopen. Soms gaat het dus ook gewoon even mis.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Daarom post ik het ook. Zal iedere BMW eigenaar wel gehad hebben

MarkS schreef:Geneuzel idd. En BMW leest kennelijk mee hier, dus vandaag via de mail onderstaande bericht ...Arthur schreef:Wat een gezeur![]()
https://www.bmw.nl/nl/specials/proefrit ... E-20160827" onclick="window.open(this.href);return false;![]()
Geachte heer MarkS,
Proefrijden is vandaag de dag zinvoller dan ooit te voren ... De proefrit is weer helemaal terug. Afspreken is erg gemakkelijk.
- stefan740
Secretaresse gewoon laten opbellen, bij Kohl BMW stond er meteen de chef klaar voor ons. Duitsers zijn er misschien iets gevoeliger voor