Bericht
door alt » 19 jan 2014, 13:28
Vandaag even tijd over de vorderingen.
Dinsdag met de nieuwe 2014 BMW X5 5 ltr benzine gereden met alle opties.
Redelijke zit, head-up display, prettig onder het rijden, je kunt het in lijn op hoogte verplaatsen in op vooruit en geeft ook de verkeersborden weer.
Redelijk dashboard met grote display.
De X5 reed goed, automaat schakelde soepel en remde op de motor.
Jammer dat er nog geen X5's zijn met de kop eraf.
Gelijk daarna een Mercedes Benz ML350 met luchtvering gereden.
ik vond de MB niet onder doen voor de BMW qua rijden, zelfs iets beter kleine en grote hobbels.
Het verschil tussen deze twee is het display is bij de MB veel kleiner en de automaat gaat bij gas loslaten freewheelen.
Gisteren net de Lexus 450h tweewieldrive hybride gereden.
Mijn vrouw zei: "deze auto mist de wauw-factor".
Mijn zoon vond het een mooie auto om te zien, maar het dashboard simpel en somber, zo ook de software van het display, wel de besturing van de software goed.
Zelf vond ik de 450h een gepimpte Dakker-auto.
De Lexus 32000km gelopen, zat goed, maar je zag duidelijk het inzakken van de bestuurdersstoel ten opzichte van de de achterstoelen.
Reed slecht, kleine hobbels en grote hobbels worden duidelijk doorgegeven of je met een B-segment auto rijdt.
Het motor geluid is redelijk stil, dat heeft het nadeel dat je het afrol en windgeluid duidelijker waarneemt.
De 6 bak automaat schakelt als een oude Amerikaan, een beetje gas en je hoort de toeren omhoog vliegen.
Het lijkt of de koppelomvormer meer slipt dan de bak schakelt.
Van automaat naar met de hand schakelen stond de bak bijna altijd in zijn vier, bij snelheden van 20 tot 120 km.
Ook bij het aan komen rijden voor een haakse bocht als je naar de handschakel modus ging.
Volgende week met een Evoque rijden.
Ga nu eerst de datum naar zaterdag verzetten, want mijn oudste dochter is wild van Land Rover.
Mijn oudste kleinzoon van 3, vraag nu elke dag: "opa ,kom je morgen weer met een nieuwe auto"?