Mooi project, en gaat goed snel.
Paar dingen:
1. Heel-and-toe is handig om het knerpen bij terugschakelen te voorkomen.
2. Clutch delay valve maakt dat de koppeling wat minder snel aangrijpt dan je je pedaal loslaat - eruit met dat ding. Handig als je minder schoolvrij op de gewone weg wil rijden.
3. Je merkt dat bij het opschakelen je toerental heel even iets hoger wordt en dan terechtkomt waar het moet zijn. Dat is het gevolg van twee zaken: clutch delay valve (weer), mogelijk dat je een standaardkoppeling hebt(?) - bij onze E30 S50B30 combi ging dat verschijnsel weg toen we een Sachs racekoppelingetje (met sinterplaat) monteerden - wordt het terugschakelen wel ietsje kritischer van;
4. Hoe is de tractie bocht-uit (maw heb je een slip op een van de wielen als je volgas gaat)? Zit er een LSD op de auto?
5. Ik denk dat Reind vraag of je achterstevoren hebt gestaan... iig. ABS resetten voordat je een remmeeting doet. Mochten ze toch ongelijk uitmeten, zuigertjes uit de klauwen, polijsten, en met nieuwe o-ringen terug - je zal niet de eerste zijn die last had van "plakkende" zuigers op de klauwen ()wij hadden dat bij twee splinternieuwe klauwen van een Amerikaans merk - zuigers zaten vol met braampjes).
Dan een paar vragen (waar je toch ooit tegenaan komt, die misschien nu nog niet direct belangrijk zijn):
a. is de overbrenging standaard? Ik ben wel een voorstander van het berekenen van je maximaal haalbare snelheid op het langste rechte stuk waar je rijdt (bijv. CPZ, of Kemel op Spa), en dan je eindoverbrenging zo berekenen dat je maximaal toerental haalt.
b. dat is handig als je de aero gaat bekijken - Bert heeft je een bruikbare berekening gegeven voor de mechanische grip, de balans van de auto wordt dan weer boven de 100 km/u beïnvloed door opwaartse en neerwaartse drukverschillen in de aero (voor en achter worden verschillend beïnvloed) - wij hadden een 56%-44% gewichtsverdeling op de auto, en dan werd het ding achter erg licht in hogesnelheidsbochten (bijv. Pouhon/Blanchimont op Spa), en moest je je snelheid drukken - oplossing is wat meer downforce (of: geen upforce) door splitter, canards, vleugel achter. Echter, dat drukt je maximaal haalbare snelheid were, en kun je meenemen bij je berekening in a. Wij hadden geluk - de overbrenging zonder vleugel was te kort, en met vleugel precies goed....
c. Heb je een oliedrukmeter/olietemperatuurmeter? Zou een van mijn prioriteiten zijn.
Misschien heb je iets aan de opmerkingen, succes met de tussengas aangelegenheden (je kan ook side-flippen heh).
mvg
Ron
Vanreijmersdal schreef:Joy & matthyssie, thnx voor de info.
Ik ga idd maar eens een dagje trainen.
Ik ga eerst denk ik eens de auto op een remmenbank zetten om te kijken of er tussen links en rechts veel onbalans is.
Dan blijven bij mij wel de volgende vragen:
Met standaard ABS rijden, waarbij waarschijnlijk de ABS op de achterremmen overuren gaat maken?
Voldoet standaard ABS op een tracktool of werkt het alleen maar tegen?
Of zoals nu zonder ABS en dan meteen de ABS pomp verwijderen en met een remdrukverdeler erop? Dan ben je de rear bias control regeling ook meteen kwijt.
En met de clutch delay valve, wat is eigenlijk de toegevoegde waarde van zo'n ding op straat?
Dit zal dan waarschijnlijk een regelunit in het circuit zijn, dan kan deze er dus ook uit en voor een slang vervangen worden? Dan ben ik daar ook meteen vanaf.
Ik zal Koopman ook eens vragen hoe zij met deze 2 dingen in hun racewagens omgaan, ook al weet ik waarschijnlijk het antwoord al...