
BMW E28 M535i Turbo 482PK, 709NM
-
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Re: BMW E28 M535i Turbo 464PK, 682NM
^^ Dat koppel 

- RutgerK
- Berichten: 3239
- Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Re: BMW E28 M535i Turbo 464PK, 682NM
Geen kleine turbo ook! 

- Martijn M
- Berichten: 3660
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: BMW E28 M535i Turbo 464PK, 682NM
DIt blijft echt een briljant project
Geweldige waardes!

- matthyssie
- Berichten: 6226
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
- Locatie: VAM-berg
Re: BMW E28 M535i Turbo 464PK, 682NM
Gaaf zeg!!
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW E28 M535i Turbo 464PK, 682NM
powaah
weet niet of ik verder zou gaan, liever een 'veilige' motor die een leuke powerband heeft dan een geplofde motor of met een gemene powerband zeg maar.

weet niet of ik verder zou gaan, liever een 'veilige' motor die een leuke powerband heeft dan een geplofde motor of met een gemene powerband zeg maar.
-
- Berichten: 129
- Lid geworden op: 05 nov 2008, 19:50
- Locatie: Beverwijk
Re: BMW E28 M535i Turbo 464PK, 682NM
Congratz voor de dikke prestatie!
- nickdoesburg
- Berichten: 291
- Lid geworden op: 23 jul 2013, 11:38
- Auto: F01 740i / F12 M6 / E30
- Locatie: Schoonhoven
Re: BMW E28 M535i Turbo 464PK, 682NM
Thanks voor de reacties!
@Rene, hoort wel een beetje bij het spelletje.. Ben nog niet direct bang dat de motor ploft, eerder de versnellingsbak. Qua koppel moet ik wel een beetje gaan uitkijken. Wat ik nog wel relatief veilig kan doen is zorgen dat hij het koppel langer vasthoud, bijvoorbeeld door de turbodruk bovenin omhoog te laten lopen. Koppel is hetgeen wat sloopt, vermogen is alleen maar het gevolg van koppel bij een bepaald toerental. Als ik bijvoorbeeld de 682nm die ik nu als max koppel heb vast zou kunnen houden tot 6000 zou ik dik over de 550pk gaan wat qua belasting voor o.a. de bak / diff en motor (al speelt daar uiteraard meer mee) eigenlijk hetzelfde is omdat het max koppel dan hetzelfde blijft. (Beetje makkelijk gezegd maar je begrijpt de intentie vast)
@Rene, hoort wel een beetje bij het spelletje.. Ben nog niet direct bang dat de motor ploft, eerder de versnellingsbak. Qua koppel moet ik wel een beetje gaan uitkijken. Wat ik nog wel relatief veilig kan doen is zorgen dat hij het koppel langer vasthoud, bijvoorbeeld door de turbodruk bovenin omhoog te laten lopen. Koppel is hetgeen wat sloopt, vermogen is alleen maar het gevolg van koppel bij een bepaald toerental. Als ik bijvoorbeeld de 682nm die ik nu als max koppel heb vast zou kunnen houden tot 6000 zou ik dik over de 550pk gaan wat qua belasting voor o.a. de bak / diff en motor (al speelt daar uiteraard meer mee) eigenlijk hetzelfde is omdat het max koppel dan hetzelfde blijft. (Beetje makkelijk gezegd maar je begrijpt de intentie vast)
- EvdP
- Berichten: 6747
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: BMW E28 M535i Turbo 464PK, 682NM
Zo, dat zijn knappe cijfers!
DIt is met een Holset toch?
DIt is met een Holset toch?
- nickdoesburg
- Berichten: 291
- Lid geworden op: 23 jul 2013, 11:38
- Auto: F01 740i / F12 M6 / E30
- Locatie: Schoonhoven
Re: BMW E28 M535i Turbo 464PK, 682NM
Thank! Dit is inderdaad met die Holset. Die begint zich nu eindelijk een beetje thuis te voelen qua vermogen
Qua turbo is er in ieder geval nog zat potentie.

Qua turbo is er in ieder geval nog zat potentie.
- EvdP
- Berichten: 6747
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: BMW E28 M535i Turbo 464PK, 682NM
Heb jij een Getrag 262 er achter hangen?
- nickdoesburg
- Berichten: 291
- Lid geworden op: 23 jul 2013, 11:38
- Auto: F01 740i / F12 M6 / E30
- Locatie: Schoonhoven
Re: BMW E28 M535i Turbo 464PK, 682NM
Ik heb een Getrag 260/6. Er is een hoop verwarring over de baknamen, een Getrag 262 bestaat volgens mij niet in de vorm van een 5 bak. Bijna alle bakken hebben het 262 nummer in gegoten maar dat zegt verder niks over de bak. Mijn 260/6 heeft op de zijkant ook 262 staan. De 260/6 komt uit een E34 535i / E32 735i en zou een van de sterkste moeten zijn.
-
- Berichten: 259
- Lid geworden op: 21 okt 2014, 19:41
Re: BMW E28 M535i Turbo 464PK, 682NM
nickdoesburg schreef:Thank! Dit is inderdaad met die Holset. Die begint zich nu eindelijk een beetje thuis te voelen qua vermogen![]()
Qua turbo is er in ieder geval nog zat potentie.
Hahah die doet nog niet eens wat op 1.2 bar... die voelen zich pas lekker boven de 2 bar..
Ontzettend gave bak, ook mooi dat je veel van de software zelf doet...
super!!
- EvdP
- Berichten: 6747
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: BMW E28 M535i Turbo 464PK, 682NM
Das die met de koelribben toch? Maar hoe dan ook, mooie cijfers en mooi dat alles heel blijft!nickdoesburg schreef:IDe 260/6 komt uit een E34 535i / E32 735i en zou een van de sterkste moeten zijn.
- Joopieboy
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
- Locatie: Brabant
Re: BMW E28 M535i Turbo 464PK, 682NM
Wat een waardes haha, heerlijk! 

- 328Ti
- Berichten: 3096
- Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10
Re: BMW E28 M535i Turbo 464PK, 682NM
Goedendag wat een cijfers.nickdoesburg schreef:Thanks voor de reacties!
@Rene, hoort wel een beetje bij het spelletje.. Ben nog niet direct bang dat de motor ploft, eerder de versnellingsbak. Qua koppel moet ik wel een beetje gaan uitkijken. Wat ik nog wel relatief veilig kan doen is zorgen dat hij het koppel langer vasthoud, bijvoorbeeld door de turbodruk bovenin omhoog te laten lopen. Koppel is hetgeen wat sloopt, vermogen is alleen maar het gevolg van koppel bij een bepaald toerental. Als ik bijvoorbeeld de 682nm die ik nu als max koppel heb vast zou kunnen houden tot 6000 zou ik dik over de 550pk gaan wat qua belasting voor o.a. de bak / diff en motor (al speelt daar uiteraard meer mee) eigenlijk hetzelfde is omdat het max koppel dan hetzelfde blijft. (Beetje makkelijk gezegd maar je begrijpt de intentie vast)

Hopelijk houd je de boel heel maar dat is jou volgens mij wel toevertrouwd qua kennis.
Have fun!
-
- Berichten: 2316
- Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03
Re: BMW E28 M535i Turbo 464PK, 682NM
.
Laatst gewijzigd door Walter op 25 jan 2017, 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.
- Tim N
- Berichten: 7750
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: BMW E28 M535i Turbo 464PK, 682NM
Heftige waardes Nick





- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Re: BMW E28 M535i Turbo 464PK, 682NM
682NM.
Heerlijk project!

Heerlijk project!
-
- Berichten: 18930
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: BMW E28 M535i Turbo 464PK, 682NM
Serieus apparaat! 

- Mnrk
- Berichten: 1092
- Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:36
- Auto: R53 tracktool
Re: BMW E28 M535i Turbo 464PK, 682NM
Dat zijn gewoon C63 AMG waardes! 

- Ferdi
- Berichten: 3092
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: BMW E28 M535i Turbo 464PK, 682NM
Dat zijn serieus knappe cijfers!
Ben heel benieuwd naar waar je op uit gaat komen, maar wat je nu hebt is alles behalve vervelend. Knappe jongen die nog bij je vandaan rijd
Ben heel benieuwd naar waar je op uit gaat komen, maar wat je nu hebt is alles behalve vervelend. Knappe jongen die nog bij je vandaan rijd

- nickdoesburg
- Berichten: 291
- Lid geworden op: 23 jul 2013, 11:38
- Auto: F01 740i / F12 M6 / E30
- Locatie: Schoonhoven
Re: BMW E28 M535i Turbo 464PK, 682NM
Thanks voor de reacties allemaal!! 
Vandaag gelukkig droog nog even een klein filmpje gemaakt van de acceleratie:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=RVv0dy1cvsg&[/youtube]

Vandaag gelukkig droog nog even een klein filmpje gemaakt van de acceleratie:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=RVv0dy1cvsg&[/youtube]
- Ferdi
- Berichten: 3092
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: BMW E28 M535i Turbo 464PK, 682NM
Dat eehmm... gaat behoorlijk 

- Hugo Bos
- Berichten: 807
- Lid geworden op: 22 apr 2007, 18:04
- Locatie: Ioniq EV
Re: BMW E28 M535i Turbo 464PK, 682NM
50-100 is echt schitterend!
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW E28 M535i Turbo 464PK, 682NM
ja dat gaat wel vlot


