Wat is je vakantie kar voor de zomer?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
allen

Re: Wat is je vakantie kar voor de zomer?

Bericht door allen » 08 aug 2013, 22:10

Als ik dat reetje was en het had overleeft had ik persoonlijk nog even m'n achterpoten door die ruit aan de bestuurderszetel gerausched. Ook geen gek idee he? :ga weg:
Je kunt ze overigens lekker klaarmaken.

ThomasGTT

Bericht door ThomasGTT » 12 aug 2013, 13:50

Jussi schreef:ThomasGTT: last gehad van afpersing van de plaatselijke politie? Ik ben van plan om volgende lente een roadtrip te doen met een vriend. We zouden een huurwagen nemen maar ik hoor verhalen dat het zogezegd zeer ongenaam is zonder chauffeur.
Nee totaal niet, gewoon doen, echt een prachtig land. Vooral het Atlas gebergte en daarna de Sahara die begint is bizar om te zien. De westkust is ook mooi (bv bij Essaouira). Moet zeggen dat de politie juist vriendelijk was en bij controles ons altijd doorliet. Wel wat last gehad van opdringerige locals (voornamelijk in toeristische gebieden) die proberen je iets te verkopen of een hotel oid in te trekken. Waande me zelfs in een film toen we een kwartier zijn achtervolgd incl 2 rondjes op een rotonde. De Dacia bleek niet in staat om ze af te schudden en toen maar gestopt en gevraagd wat in godsnaam (of Allah) de bedoeling was. ''Of we niet bij de meneer in zijn hotel wilde slapen want we zagen eruit of we een goed bed konden gebruiken''. Na een duidelijk nee de reis weer met 1 auto voorgezet ;)

Heb zelf het idee dat dat soort verhalen altijd opgeblazen worden. Zijn vaak van die verjaardag-kringgesprekken waarbij de vader van de buurman van de vriend van het neefje eens heeft gehoord dat..... Zelfde geldt voor mn autoreis naar Istanbul en terug. Ik heb de wildste verhalen gehoord over de grensovergangen van bv Roemenie en Bulgarije. Maar eenmaal daar bleek er niets van waar en maakt de douaniers zelfs een grapje met de vraag, "Got any heroine?'' Moest wel 2x nadenken, maar de grote grijns op het gezicht hielp een hoop.

Veel plezier!

FDD

Bericht door FDD » 13 aug 2013, 10:25

Heel mooi herkenbaar (van de verhalen vertellen) verhaal hierboven.

Maar deze:
Maar eenmaal daar bleek er niets van waar en maakt de douaniers zelfs een grapje met de vraag, "Got any heroine?'' Moest wel 2x nadenken, maar de grote grijns op het gezicht hielp een hoop.
Doet me weer denken aan de grensovergang van Saoedi Arabie naar Kuwait:

-You're Dutch??
-Yes
-Where is the drugs??
-Not here
-Where are the bombs??
-Not here
-Your kindda boring....
:lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 13 aug 2013, 11:17

tomgtr schreef:Tot vorig jaar (toen we nog met z'n 3en waren huurde ik altijd "vw polo of vergelijkbaar". E kreeg echt altijd een gare clio. Dit jaar een Zafira of vergelijkbaar" gehuurd. Dat werd dus een Citroen Jumpy!! Heerlijk, Gran Canaria doorrossen met een verhuiswagen. Nog erger, we waren 2 maanden later in Tallinn en daar wilde m'n vrouw ook een Jumpy, vond ze wel handig! Vorige maand vroeg ze al of we niet zo'n ding kunnen kopen. Lekker makelijk als we wat dingen heen en weer kunnen brengen of kinderfeestjes. Help!!!

Over een week naar Portugal. Ik voorspel een Clio!
Waar heb je gehuurd op GC? Ik bestelde een Astra Station en kreeg een nieuwe Zafira cdti :wink:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 17 aug 2013, 19:57

Martin van der Zwaard schreef:Vakantie zit er al weer een op, maar ik had de ultieme vakantiekar bij me als je ruimte nodig hebt.

VW Passat Variant 2.0TDI Highline DSG.

Wat een heerlijke auto. Ruimte in overvloed dus geen dakkoffer of andere ellende nodig en lekker met 1:16 op CC naar Zuid-Frankrijk gereden.

Voor de vakantie ff een grote beurt, distributieriem en 4 nieuwe sloffen gegeven dus hij kon er ruim 3,5 tegenaan. Heb er maar 3 weken mee gereden maar wat een topauto!!
ook eens naar Z-frankrijk geweest met precies zo'n uitvoering. inderdaad voor heen en weer een heerlijke auto wel jammer op de bergwegen ter plaatse dan wil hij toch graag vooral rechtdoor ipv lekker bochtjes draaien :tooth:

SvB

Bericht door SvB » 17 aug 2013, 21:19

Weer heerlijk 3 weken genoten op het Gardameer.
De touring heeft het weer voortreffelijk gedaan zowel heen en terug in 13 uur (1170km)

Afbeelding

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 17 aug 2013, 21:36

toevallig paar jaar geleden ook op die camping gestaan! Althans als je op de plek bent geweest van het bord achter je auto/boot ;-)

zelf toen heen 16 uur over gedaan :bag: (file van zuid-Duitsland tot Gardameer) terug in 8 uur :df:

dit jaar met mijn 325i naar Frankrijk:

Afbeelding

Stefan R
Auto: Vakantievoertuig

Bericht door Stefan R » 18 aug 2013, 13:03

Het is een prima combi gebleken, 1 op 7 naar de Ardennen valt me niet tegen. De Forester deed 1 op 5 over hetzelfde ritje vorig jaar :angel:

Afbeelding

Martijn M

Bericht door Martijn M » 18 aug 2013, 13:16

Afbeelding

Rallye heeft zich de afgelopen 3000km ook weer goed gehouden. Met een verbruik van 1/16 op de snelweg ook nog eens zuinig. Op de terugweg op een stukje onbegrensd ook nog even 205 op de GPS aangetikt :lol: In Italië heerlijk bergwegen gereden, puur genieten!

Helaas hebben ze de eerste nacht dat ik weer in NL was m'n kentekenplaten gestolen... :roll:

Chris van S.

Bericht door Chris van S. » 19 aug 2013, 13:27

Afgelopen 2 weken met de 325ti compact een roadtripje gedaan van echt letterlijk precies 3500km (van deur tot deur). Eerst zijn we duitsland in gedoken waar we Bingen en Munchen een bezoekje hebben gebracht. Op de autobahn voelde de Compact zich meer thuis dan ik durfde te hopen. Dus daar echt goed kunnen genieten van de 12 jaar oude 6 cilinder. Na een paar dagen Seefeld in Tirol zijn we over de Brennerpas Italie in gedoken met bestemming Nice. Ik denk dat ik een nieuw stuk snelweg als favouriet heb toegevoegd op mijn lijstje. De kustweg van Italie naar Nice is met tientallen bochten, tunnels en prachtig uitzicht echt geweldig om te rijden. Ondanks dat de weg soms smal is en de italiaanse temperament gemixed met de franse ongeduldige chauffeurs het ritje niet altijd even relaxed maakt. Als je van Milaan afkomt begint de bocht en tunnel overload al ruim voor de echte kustweg. Heerlijk, aanrader!
Gelukkig kon de compact in Nice binnen slapen, want ik voorzag al wat ongewenste parkeer butsen en schrammen. Dus na paar daagjes rust zijn we richting Bruyere (vlakbij Vichy) gereden om een paar daagjes van echt kerkse stilte te genieten. Daarna op het gemakkie terug naar Nederland gereden.

A few pics:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 19 aug 2013, 18:43

leuke tellerstand! en grappig mijn BC staat op precies hetzelfde verbruik over de afgelopen 10.000km

ook mijn ervaring dat de M54B25 motor erg lekker loopt op de autobahn :D

leuke trip geweest, wegen bij Nice zijn inderdaad fantastisch :thumbup:

Plaats reactie