Precies wat ik zou doen. Anders kan je blijven kijken tot je een ons weegt. en je vind op den duur niks want je vind op elke auto wel iets om aan te merken als ik het zo lees....Riceaux schreef:Kan je dan niet beter 1 kopen van 12k en de rest in preventief onderhoud stoppen?Hashiriya schreef:Nee, je moet donders uitkijken wat je koopt. Koppeling, versnellingsbak, motor, differentieel en bij een cabrio de stoffen kap moeten allemaal in orde zijn. 15-18k uitgeven voor een 10 jaar oude auto is niet niks. Dan mag je ook wat verwachten
Voorstellen (Z4, Speedster of toch de S2000?)
-
Re: Voorstellen (Z4, Speedster of toch de S2000?)
- VLA
X2, je zult altijd wel wat aan te merken hebben op zo een auto. Het is en blijft een oudere wagen, en zoals elk model (bij elk merk) heeft de auto zijn kwaaltjes. Dus reserveer een paar duizend euro voor reparaties/onderhoud, en dan kun je alle minpunten aanpakken zoals jij dat wilt.Jeroen K. schreef:Precies wat ik zou doen. Anders kan je blijven kijken tot je een ons weegt. en je vind op den duur niks want je vind op elke auto wel iets om aan te merken als ik het zo lees....Riceaux schreef:Kan je dan niet beter 1 kopen van 12k en de rest in preventief onderhoud stoppen?Hashiriya schreef:Nee, je moet donders uitkijken wat je koopt. Koppeling, versnellingsbak, motor, differentieel en bij een cabrio de stoffen kap moeten allemaal in orde zijn. 15-18k uitgeven voor een 10 jaar oude auto is niet niks. Dan mag je ook wat verwachten
Ik heb na aanschaf van een goede S2000 nog eens zo'n 7k in de wagen gestopt (wat je bij verkoop nooit meer terug krijgt), en hij is nog steeds niet zoals ik hem hebben wil. Onderdelen zijn prijzig, en als je zelf geen tijd/ruimte hebt om te gaan klussen dan betaal je ook nog eens de hoofdprijs aan arbeidsloon bij de dealer.
- Roy RS
ik heb vrijwel nog nooit iemand een proefrit laten maken in mijn auto's....en ik heb er al aardig wat versleten en weer verkocht. Aan de andere kant heb ik ook pas 2 keer zelf een proefrit gemaakt. Als de eigenaar zelf rijdt, merk je meestal genoeg en dan trap ik voor de vorm nog wel eens het koppelingspedaal in en voel wat aan de pook...staat zo leuk. Ik ben overigens ook nog maar 1 keer naar een auto wezen kijken zonder hem te kopen...toen heb ik op de terugweg uit pure frustratie wat anders gekocht!
Nou ja, iedereen doet het op zijn eigen manier, maar als je al in tig S2000's gereden hebt en maar bang blijft dat er iets ploft, koop dan maar gewoon een nieuwe Ford Ka uit de showroom....er zal altijd iets stuk gaan en zolang dat de motor niet is, waar hebben we het dan over? Zelfs als het de motor wel is eigenlijk, zo'n blok kost 3-4000 euro en wat tijd, superzuur als het echt zou gebeuren, maar niet het einde van de wereld.
In een auto als de S2000 zul je altijd wat mechanische geluiden horen, tis geen BezeMWagen waarin alles mooi gedempt is. In mijn auto hoor ik alleen maar rateltjes en reuteljes, loopt als een zonnetje en de eerste Atom waarvan de K20 stuk loopt zonder dat er iemand aan heeft lopen "tunen"/ prutsen moet nog komen. Rijden er inmiddels toch wel zo'n 800 van rond.
Een gebruikte hoogtoerige sportauto blijft altijd een duik in het diepe en je moet gewoon een paar duizend reserve hebben of de auto niet als daily nodig hebben. (zodat je hem stil kan zetten en sparen voor een reparatie als het nodig is)

Nou ja, iedereen doet het op zijn eigen manier, maar als je al in tig S2000's gereden hebt en maar bang blijft dat er iets ploft, koop dan maar gewoon een nieuwe Ford Ka uit de showroom....er zal altijd iets stuk gaan en zolang dat de motor niet is, waar hebben we het dan over? Zelfs als het de motor wel is eigenlijk, zo'n blok kost 3-4000 euro en wat tijd, superzuur als het echt zou gebeuren, maar niet het einde van de wereld.
In een auto als de S2000 zul je altijd wat mechanische geluiden horen, tis geen BezeMWagen waarin alles mooi gedempt is. In mijn auto hoor ik alleen maar rateltjes en reuteljes, loopt als een zonnetje en de eerste Atom waarvan de K20 stuk loopt zonder dat er iemand aan heeft lopen "tunen"/ prutsen moet nog komen. Rijden er inmiddels toch wel zo'n 800 van rond.
Een gebruikte hoogtoerige sportauto blijft altijd een duik in het diepe en je moet gewoon een paar duizend reserve hebben of de auto niet als daily nodig hebben. (zodat je hem stil kan zetten en sparen voor een reparatie als het nodig is)
Een kennis van mij heeft een oude varkensstal omgebouwd tot garage met brug en heeft al het nodige gereedschap waar ik gebruik van kan maken. Hij is zelf monteur bij Toyota. Dus als er wat aan mankeert zijn er genoeg middelen en kennis om het zelf op te lossen.
- Luco
Ik ben geen monteur bij toyota
Ik ken je ook niet
Dus hoe je erbij komt dat je mijn garage mag gebruiken

Ik ken je ook niet
Dus hoe je erbij komt dat je mijn garage mag gebruiken

Oh dus jij bent dus ook zo'n boer met een varkensstal? 

- Roy RS
Hashiriya schreef:Een kennis van mij heeft een oude varkensstal omgebouwd tot garage met brug en heeft al het nodige gereedschap waar ik gebruik van kan maken. Hij is zelf monteur bij Toyota. Dus als er wat aan mankeert zijn er genoeg middelen en kennis om het zelf op te lossen.
doe eens een auto kopen dan, mijn vrouw beslist nog sneller...(

Gezien de autos die hij ''raced'' klopt dat wel
-
OnlineEvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
@ topicstarter
Ik heb in een vlaag van verstandsverbijstering alle 6 pagina's doorgelezen maar wanneer begin je je nu voor te stellen in je voorsteltopic?
Ik heb in een vlaag van verstandsverbijstering alle 6 pagina's doorgelezen maar wanneer begin je je nu voor te stellen in je voorsteltopic?
Laatst gewijzigd door EvdP op 06 aug 2013, 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben iemand anders grapjas. Niet iedereen is skrd of toch wel ^^
- Luco
Nee ik ben geen boerHashiriya schreef:Oh dus jij bent dus ook zo'n boer met een varkensstal?

Maar heb inderdaad wel een boerenschuur omgebouwd tot een klein eenvoudig werkplaatsje

- Luco
Ja ach, ik heb iig nog met verschillende auto's geraced, jij honkt ze alleen in de vangrailBlack Horse schreef:Gezien de autos die hij ''raced'' klopt dat wel

- Riceaux
Hashiriya is Initial D.EvdP schreef:@ topicstarter

- VLA
Wie is Initial D? (ken de japanse serie welRiceaux schreef:Hashiriya is Initial D.EvdP schreef:@ topicstarter

Hij heeft zich ook aangemeld op het S2000 forum, en het lijkt erop dat hij wel serieus op zoek is naar een s2k, dus denk niet dat het een trol is.
Sorry, ik heb geen idee waar jullie het over hebben. Ik ben wel echt op zoek naar een S2000 en dat zullen jullie snel genoeg zien aangezien ik zeer binnenkort een zal kopen.
-
Pech kun je toch hebben.Hashiriya schreef:Nee, je moet donders uitkijken wat je koopt. Koppeling, versnellingsbak, motor, differentieel en bij een cabrio de stoffen kap moeten allemaal in orde zijn. 15-18k uitgeven voor een 10 jaar oude auto is niet niks. Dan mag je ook wat verwachten
Ik heb jaren terug een S2000 gehad (toen waren ze nog niet zo oud, dus lage km stand, heel netjes, dealeronderhouden etc.) en dat blok zei poef. Dan ben je 10K verder. Je kunt een mooi en goed exemplaar zoeken maar risico op gezeik heb je altijd, dat moet je gewoon incalculeren bij je aanschaf... ga je tijdens zo'n proefrit ook niet achter komen.
Van welk bouwjaar? Oliesproeier modificatie gehad? Had je de juiste bougies erin?Tom schreef:Pech kun je toch hebben.
Ik heb jaren terug een S2000 gehad (toen waren ze nog niet zo oud, dus lage km stand, heel netjes, dealeronderhouden etc.) en dat blok zei poef. Dan ben je 10K verder. Je kunt een mooi en goed exemplaar zoeken maar risico op gezeik heb je altijd, dat moet je gewoon incalculeren bij je aanschaf... ga je tijdens zo'n proefrit ook niet achter komen.
Als jij jouw vorige auto, de BMW Z4 3.0 roadster vergelijkt met de Honda S2000 en nu voor de keuze stond om een van de twee auto's te kopen. Welke auto zou je dan kiezen en waarom? Hoe zijn ze te vergelijken in verbruik en onderhoud?
Laatst gewijzigd door Hashiriya op 06 aug 2013, 14:59, 2 keer totaal gewijzigd.
-
OnlineEvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
Hashiriya schreef:Sorry, ik heb geen idee waar jullie het over hebben.
Dat bleek al wel.
.Even voorstellen
Hier kun je jezelf voorstellen
voor·stel·len (werkwoord; stelde voor, heeft voorgesteld)
1inleiden in een gezelschap; introduceren: iemand aan zijn familie voorstellen; zich voorstellen