Andre schreef:Als ik om me heen kijk op de weg dan zie ik vooral het wagenpark verouderen. Dat betekend dat er veel minder nieuw verkocht wordt. Men blijft gewoon rijden met wat men heeft.
De auto is gewoon te duur geworden qua aanschaf door alle belastingen die er geheven worden
De optie truddeschudder is geen optie als je een gezin en 2 kinderen hebt en zoals half nederland met de caravan op vakantie wil.
Veel 14% bijtellings auto s mogen niet eens zware aanhanger/caravan trekken.
Dus liever een ouwe auto die wel wat mag trekken dan nieuwe eco bak die nauwelijks een trekhaak in de optie lijst heeft staan.
Wat je ook ziet opkomen is het huren van een totaalpakket op vakantie, dus een caravan met voortent en de hele inboedel (borden/bestek/tafels/stoelen, enz). Of een tent met alles erop en eraan.
Ik zie om me heen ook dat mensen niet zelf meer willen rijden met de hele rimbam aan spullen, omdat dit teveel kost aan brandstof en ze veel tijdverlies hebben.
Mensen kopen dan een eco hokje om goedkoop op plaats van bestemming te komen en genieten daar van alle gemakken en houden nog geld over ook, wat ze eerder wel kwijt waren geweest.
Deze verandering zag je onlangs ook in het nieuws omdat de caravan verkopen inzakken als een idioot.