[11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMING**
- Hielke
Re: [11-03-2013] DF @ Assen deel VI **AFGELAST ivm IJSVORMIN
Die crash heeft 100% met de sneeuw te maken.
Beperkende regels mbt inhalen tijdens trackdays vind ik grote onzin. Het inhalen en laten inhalen is juist een belangrijk aspect van het circuitrijden. Het zijn de grote snelheidsverschillen die het gevaar kunnen brengen.
Beperkende regels mbt inhalen tijdens trackdays vind ik grote onzin. Het inhalen en laten inhalen is juist een belangrijk aspect van het circuitrijden. Het zijn de grote snelheidsverschillen die het gevaar kunnen brengen.
- Gert.
Ik ben ruim een jaar ben ik bezig om een steentje bij te dragen bij de dagen en organisatie van DF.
Reed vele jaren regelmatig op de dagen gereden en zo Rico en Peter leren kennen.
Beiden meer dan 100% gemotiveerd en loyaal naar iedereen die op de dagen komt en naar iedereen hier op het forum.
Zakelijk gezien worden risico's genomen die door velen als onverantwoord worden gezien.
Moet je hiermee respect afdwingen? Absoluut niet en dat is ook nooit gevraagd!
Het forum was voorheen een middel om rijders aan je te binden, die functie is er al langere tijd niet meer.
Dat besef is er bij DF ook al heel lang.
Het forum is tot nu toe nog in stand gehouden uit loyaliteit, niet meer en niet minder.
Een forum niks anders dan een achterhaald als medium op internet waarbij de kans dat het tegen je werkt ook nog eens aanzienlijk is.
Reed vele jaren regelmatig op de dagen gereden en zo Rico en Peter leren kennen.
Beiden meer dan 100% gemotiveerd en loyaal naar iedereen die op de dagen komt en naar iedereen hier op het forum.
Zakelijk gezien worden risico's genomen die door velen als onverantwoord worden gezien.
Het forum was voorheen een middel om rijders aan je te binden, die functie is er al langere tijd niet meer.
Het forum is tot nu toe nog in stand gehouden uit loyaliteit, niet meer en niet minder.
Een forum niks anders dan een achterhaald als medium op internet waarbij de kans dat het tegen je werkt ook nog eens aanzienlijk is.
- JP
Willen die circuits (ik neem aan dat andere circuits tegen dezelfde neergang kijken) dan niet naar de welwillende organisatoren toekomen met aanbiedingen? Niet dat de trackday opzich (veel) goedkoper moet, maar als de huur omlaag kan, word het financiële risico voor de organisatie ook wat kleiner. Dan speel je eerder quite.RVV schreef:Op Zandvoort is er nagenoeg geen circuitorganisatie die nog circuitdagen daar organiseert. BMW circuitclub niet meer, BMW drivers club niet meer, Vijverberg niet meer.. En wij kunnen kiezen uit bijna 100 dagen. Dat geeft al aan hoe het er ook voorstaat bij de circuits zelf. En DF wil daar graag in mee gaan
Hier op terugkomend. Nee dat klopt, maar mijn privéleven heeft in het laatste jaar ook even een 180graden wending genomen....Ruben schreef:@ JP: jammer, maar echt treurig ben je er nu ook niet meer om denk ik? Maar wel jammer.

Laatst gewijzigd door JP op 12 mar 2013, 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.
- Gert.
Oké, bericht aangepast en filmpje verwijderd.
Niemand binnen de organisatie zit stil, we zijn volop bezig met onderhandelen en mogelijkheden om de dagen rendabel te krijgen.
Niemand binnen de organisatie zit stil, we zijn volop bezig met onderhandelen en mogelijkheden om de dagen rendabel te krijgen.
Laatst gewijzigd door Gert. op 12 mar 2013, 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.
- Luco
@Rico
Met alle respect, in de voorgaande jaren kon iedereen dagen organiseren vanwege het gunstige economische klimaat. Nu het wat lastiger is (heb er zelf ook last van) zal je je bedrijfsplan aan moeten passen en het anders aan moeten pakken.
Dat gebeurd niet er komen alleen maar meer dagen georganiseerd door DF terwijl de economie terugloopt.
Verder wordt elk idee of suggestie door DF weggewoven op een erg onvriendelijke manier.
Terwijl ik hier best goede suggesties heb gezien.
Dreigen met de stekker eruittrekken en meer van dat soort krachttermen.
Moet DF natuurlijk zelf weten, het is/was jullie bedrijf en je hoeft niks aan te nemen.
Maar zoals de forumbezoekers nu worden aangesproken vind ik echt een beetje vreemd.
En inderdaad zijn er meerdere organisaties die niks meer organiseren, maar er zijn er ook die elke dag gewoon vol zitten en nee moeten verkopen, die doen dan iets schijnbaar beter/anders dan DF.
Geen echte briefing en geen technische keuring vind ik nou niet bepaald proffessioneel overkomen, maar goed als je dat zegt wordt je dat niet in dank afgenomen.
Kwaliteit boven kwantiteit lijkt me veel beter
Dus maar vier of vijf dagen, met een gedegen briefing en keuring, dan denk ik dat het al een stuk drukker wordt, als de keuze minder is en je wilt toch een keer rijden wordt je meer gedwongen, nu denkt men, er komen nog dagen zat.
Als die dagen dan weer vol zitten, voorzichtig weer een dagje erbij.
Met alle respect, in de voorgaande jaren kon iedereen dagen organiseren vanwege het gunstige economische klimaat. Nu het wat lastiger is (heb er zelf ook last van) zal je je bedrijfsplan aan moeten passen en het anders aan moeten pakken.
Dat gebeurd niet er komen alleen maar meer dagen georganiseerd door DF terwijl de economie terugloopt.
Verder wordt elk idee of suggestie door DF weggewoven op een erg onvriendelijke manier.
Terwijl ik hier best goede suggesties heb gezien.
Dreigen met de stekker eruittrekken en meer van dat soort krachttermen.
Moet DF natuurlijk zelf weten, het is/was jullie bedrijf en je hoeft niks aan te nemen.
Maar zoals de forumbezoekers nu worden aangesproken vind ik echt een beetje vreemd.
En inderdaad zijn er meerdere organisaties die niks meer organiseren, maar er zijn er ook die elke dag gewoon vol zitten en nee moeten verkopen, die doen dan iets schijnbaar beter/anders dan DF.
Geen echte briefing en geen technische keuring vind ik nou niet bepaald proffessioneel overkomen, maar goed als je dat zegt wordt je dat niet in dank afgenomen.
Kwaliteit boven kwantiteit lijkt me veel beter
Dus maar vier of vijf dagen, met een gedegen briefing en keuring, dan denk ik dat het al een stuk drukker wordt, als de keuze minder is en je wilt toch een keer rijden wordt je meer gedwongen, nu denkt men, er komen nog dagen zat.
Als die dagen dan weer vol zitten, voorzichtig weer een dagje erbij.
- Gert.
Luco, een briefing wordt zeker gedaan.
Zowel voor de hele groep rijders voor aanvang van de circuitdag als voor de middag.
Bovendien krijgen we steeds meer het verzoek om het apart voor kleinere groepen met gastrijders extra briefings te doen in hun pitboxen, ook dat doen we graag.
Technische keuring kan een filter zijn, maar hoever wil je gaan met keuren?
Nu wordt ervoor getekend door de rijder en bijrijder dat hij in een auto rijdt die technisch in orde is.
Minder dagen organiseren is een optie, maar ik zie meer in voorwaarden stellen om het risico te verminderen.
Dus inschrijven en uiterlijk een maand van te voren betalen. Zijn er te weinig inschrijvingen dan gaat de dag niet door en verschuift het naar de volgende datum.
Zowel voor de hele groep rijders voor aanvang van de circuitdag als voor de middag.
Bovendien krijgen we steeds meer het verzoek om het apart voor kleinere groepen met gastrijders extra briefings te doen in hun pitboxen, ook dat doen we graag.
Technische keuring kan een filter zijn, maar hoever wil je gaan met keuren?
Nu wordt ervoor getekend door de rijder en bijrijder dat hij in een auto rijdt die technisch in orde is.
Minder dagen organiseren is een optie, maar ik zie meer in voorwaarden stellen om het risico te verminderen.
Dus inschrijven en uiterlijk een maand van te voren betalen. Zijn er te weinig inschrijvingen dan gaat de dag niet door en verschuift het naar de volgende datum.
Laatst gewijzigd door Gert. op 12 mar 2013, 11:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
De bmwdriverdays gaat gewoon naar cpz 24 april en 14 juni dus Rico praat voor je zelf
wij blijven cpz een warm hart toe dragen .
iedreen weet het beter en kan het beter zou jij de baan wijers willen dan.
het is de kunst om de markt heel telaten dat doe je niet met 20 of 30 dagen perjaar.
.
wij blijven cpz een warm hart toe dragen .
iedreen weet het beter en kan het beter zou jij de baan wijers willen dan.
het is de kunst om de markt heel telaten dat doe je niet met 20 of 30 dagen perjaar.
.
- Downforce Hans
Ik weet ook niet beter dat er altijd een briefing werd gegeven elke organisatie waar ik gereden heb deed dat.
Waar ik me meer aan ergerde was de houding van 80% van de "coureurs" die niet even het fatsoen hadden om even op te letten of even hun snavel te houden als de briefing gehouden werd.
Lekker tegen elkaar staan te kletsen met een houding van wij weten het wel en ons hoef je niks te vertellen, heel ergerlijk moet ik zeggen.
Ook al heb je het verhaaltje al een paar keer gehoord, kunnen er altijd op dat moment bijzonderheden zijn waar je op moet letten.
Een naar mijn mening waardeloze instelling van een aantal van die mannen.
Bij de bmw club werden de auto`s vaak gecontroleerd op wat kleine dingen zoals bv accupolen die afgedekt moesten zijn en andere kleine zaken.
Toch werden er nog legio auto`s tussen uit gehaald die op dat gebied niet in orde waren, wat ik een goede zaak vond.
Je zou dat met DF dagen misschien ook kunnen doen.
Waar ik me meer aan ergerde was de houding van 80% van de "coureurs" die niet even het fatsoen hadden om even op te letten of even hun snavel te houden als de briefing gehouden werd.
Lekker tegen elkaar staan te kletsen met een houding van wij weten het wel en ons hoef je niks te vertellen, heel ergerlijk moet ik zeggen.
Ook al heb je het verhaaltje al een paar keer gehoord, kunnen er altijd op dat moment bijzonderheden zijn waar je op moet letten.
Een naar mijn mening waardeloze instelling van een aantal van die mannen.
Bij de bmw club werden de auto`s vaak gecontroleerd op wat kleine dingen zoals bv accupolen die afgedekt moesten zijn en andere kleine zaken.
Toch werden er nog legio auto`s tussen uit gehaald die op dat gebied niet in orde waren, wat ik een goede zaak vond.
Je zou dat met DF dagen misschien ook kunnen doen.
-
OnlineFabian
Ja maar, wie was er nou eerder, de kip of het ei?Gert. schreef:Ik ben ruim een jaar ben ik bezig om een steentje bij te dragen bij de dagen en organisatie van DF.
Komen de circuitdagen voort uit het forum, of het forum uit de circuitdagen? Volgens mij het eerste toch? Of ben ik nu abuis? Overigens ook niet zo belangrijk, maar jij bent nu de volgende (na Peter en Rico) vanuit DF die "dreigt" met het forum terwijl het volgens mij juist de basis van je succes is (of is geweest).
Laat ik vooropstellen, ik heb tegen niemand iets, en de dagen dat ik erbij kan/kon zijn waren perfect. Ik heb ook niets tegen het commercieel gaan etc. Kijk nu gewoon even als buitenstaander en als gebruiker van het forum naar deze discussie.
- Gert.
Het is juist zo lang in stand gehouden vanwege het ontstaan vanuit het forum, maar er is volgens mij niks mis mee om met veranderingen mee te gaan.
Laatst gewijzigd door Gert. op 12 mar 2013, 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.
- Downforce Hans
Daarom staat er etc..........dat deden ze namelijk ook.......losse troep en brandblusser werd volgens mij ook naar gekeken.......Gert. schreef:Dat van de afgedekte accupolen had ik bij de Harc.
Als er dan toch gekeken wordt lijkt het me nuttiger om de stoelen/gordels en een check op het interieur te doen.
- Petrolhead Tom
Peter zegt het zelf al: de frontpage is al weg. Als hij het forum nou laat ploffen dan is het toch klaar? Dan heb je toch niks meer over? Alleen een naam?
- Gert.
Sorry Hans, had mijn reactie al aangepast.
Dat van de brandblusser is dacht ik alleen bij de BMW circuit club verplicht?
Tom: wat er dan overblijft: DF die trackdays organiseert en een website heeft waarop de dagen aangekondigd worden en er achteraf foto's en een verslag worden geplaatst.
Tom: wat er dan overblijft: DF die trackdays organiseert en een website heeft waarop de dagen aangekondigd worden en er achteraf foto's en een verslag worden geplaatst.
Laatst gewijzigd door Gert. op 12 mar 2013, 11:27, 2 keer totaal gewijzigd.
- Eric-328
150 dagen in 7 jaar zet mij juist aan het denken... 

Laatst gewijzigd door Eric-328 op 12 mar 2013, 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
- Luco
Dat dreigen met de stekker eruit vind ik helemaal van de gekke, of is het zo dat nu er niks meer verdient wordt op de df dagen je de mensen van het eerste uur die hieraan bijgedragen hebben maar laat stikken?
Ik weet toevallig de circuithuurprijzen en dan heeft men het over risicos, maar niet over de verdiensten van de afgelopen jaren.
Beetje flauw imho.
Ik weet toevallig de circuithuurprijzen en dan heeft men het over risicos, maar niet over de verdiensten van de afgelopen jaren.
Beetje flauw imho.
-
Gert. schreef:Sorry Hans, had mijn reactie al aangepast.
Tom: wat er dan overblijft is een organisatie die trackdays organiseerd en een website heeft waarop de dagen aangekondigd worden en er achteraf foto's en een verslag worden geplaatst.
bij de bmwdriversdays is een keuring en een brandblusser verplicht .
keuren doen we al vanaf 2004 en de blusser rond 2010 verplicht
- Knot
Tsja, ik vond de stap naar commercieel sowieso niks, forum vind ik prachtig, lekker info uitwisselen en met hulp van anderen je auto uitzoeken, onderhouden en upgraden.
Dat hele nieuwsgebeuren etc moet je lekker aan Autoweek/autoblog overlaten.
Circuitdagen zie ik als bijzaak, afentoe een keertje maar om daar een forum door om te laten vallen is zonde. Dan liever zoals Gummen het doet, bijdrage om de hosting voor elkaar te krijgen van een tientje de man per jaar, heb je meteen een hoop stof/bots etc die niet aan gaan melden.
Circuitdagen zie ik als bijzaak, afentoe een keertje maar om daar een forum door om te laten vallen is zonde. Dan liever zoals Gummen het doet, bijdrage om de hosting voor elkaar te krijgen van een tientje de man per jaar, heb je meteen een hoop stof/bots etc die niet aan gaan melden.
- Petrolhead Tom
Ik kan uit eigen ervaring melden dat het niet eens nodig is om geld te vragen voor de hosting. Er zijn zat mogelijkheden om inkomsten te vergaren zonder dat je de leden om een bijdrage hoeft te vragen. Winst maken zal er niet in zitten maar quite draaien lukt makkelijk.Knot schreef:Tsja, ik vond de stap naar commercieel sowieso niks, forum vind ik prachtig, lekker info uitwisselen en met hulp van anderen je auto uitzoeken, onderhouden en upgraden.
- Gert.
Er wordt helemaal niet aan een stekker getrokken, er wordt keihard gewerkt om DF dit jaar op een gezonde manier door te laten gaan.
Natuurlijk zijn er dagen geweest dat er geld verdiend is, maar wat denk je van de bijkomende kosten van de afgelopen jaren?
Overleven in een moeilijke tijd is naar creatieve/goede oplossingen zoeken om bezoekers/rijders aan je te binden, kosten beperken, risico's verminderen.
Natuurlijk zijn er dagen geweest dat er geld verdiend is, maar wat denk je van de bijkomende kosten van de afgelopen jaren?
Overleven in een moeilijke tijd is naar creatieve/goede oplossingen zoeken om bezoekers/rijders aan je te binden, kosten beperken, risico's verminderen.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Waarom zien sommigen dit als dreigen? Als het te veel (prive) geld kost stopt het gewoon. Of het nu circuitdagen zijn of het forum. Of de personeelskortingen bij verzekeringen om mijn part
Als er geld achteraan moet dan houdt het een keer op. In stand houden om het in stand houden is ook zoiets. Alleen om bepaalde figuren een theater te geven om overal tegen aan te pissen of zuurpruimerij te bekostigen?
Zoals gezegd, Peter is knettergek...

Zoals gezegd, Peter is knettergek...
Luco schreef:Dat dreigen met de stekker eruit vind ik helemaal van de gekke, of is het zo dat nu er niks meer verdient wordt op de df dagen je de mensen van het eerste uur die hieraan bijgedragen hebben maar laat stikken?
Beetje flauw imho.
- Gert.
oké duidelijkbdc dik schreef:bij de bmwdriversdays is een keuring en een brandblusser verplicht .
keuren doen we al vanaf 2004 en de blusser rond 2010 verplicht

- Petrolhead Tom
Dreig dan als directie ook niet de hele tijd met het idee om de stekker eruit te trekken. Dat is toch nergens voor nodig? Komt op mij een beetje als een zwaktebod over en komt de sfeer ook niet echt ten goede. Just my 2 cents.
- daNpy
Heb laatst ook al geopperd voor technische keuringen maar dat werd idd niet gewaardeerdDownforce Hans schreef:Daarom staat er etc..........dat deden ze namelijk ook.......losse troep en brandblusser werd volgens mij ook naar gekeken.......Gert. schreef:Dat van de afgedekte accupolen had ik bij de Harc.
Als er dan toch gekeken wordt lijkt het me nuttiger om de stoelen/gordels en een check op het interieur te doen.

Zowel de organisatie zag er geen heil in (kan, niet mijn verantwoording) maar ook rijders vonden dat ze hun auto prima in orde hadden en niemand dat hoefde te controleren.
Zelf blijf ik erbij dat technische keuring op bovengenoemde punten al een stuk professioneler overkomt

- Gert.
Bij een trackday met technische keuring heb ik toch meegemaakt dat de 2de chicane van circuit Zolder binnen 30 minuten na de start een grote modderpoel was.
Heb je een "filter" op de techniek, maar niet op de rijders.
Heb je een "filter" op de techniek, maar niet op de rijders.
- Knot
Ik heb speciaal voor BMW drivers club op Assen een blusser erin geschroefd, was dus voor 1 dag, kleine 200 euro en 4 gaten in de vloer.. wel lol gehad maar was eigenlijk niet nodig.
Trackdays op de motor checken ze wel altijd even je banden (datum/profiel) en je remblokdikte, remvloeistofnivo etc, dat is in 2 min gebeurd en is gewoon handig voor mensen die denken "ken nog wel ff".
Trackdays op de motor checken ze wel altijd even je banden (datum/profiel) en je remblokdikte, remvloeistofnivo etc, dat is in 2 min gebeurd en is gewoon handig voor mensen die denken "ken nog wel ff".