Goed dat je 't even uitrekent voor me. Zo ga ik vanavond weer gerust slapen, net als de afgelopen 3 jaar.Martijn_bmw schreef:Dat is ook waar Dennis!
250K * -2.5% inflatie ^ 30 jaar is hetzelfde als 120K nu.
of anders gezegd:
stel even een gemiddeld salaris van nu:
30K per jaar * 2.5% inflatie ^ 30 jaar = 63K
dus nu is 250K / 30K = 8.3 jaar salarissen
over 30 jaar met een gemiddeld inflatie/salaris stijging van 2.5%
250K / 63K = 3.9 jaar salarissen
dus de inflatie zorgt zo al voor de helft van je aflossing....
dit geeft mij dus dezelfde twijfel als Dennis en kies daarom voor ongeveer de helft aflossing, lekker veilig in het midden van 2 keuzes

Je kunt in dat lijstje ook nog die 250k * +2,5% inflatie doen om je overwaarde uit te rekenen. Het nadeel is dat iedereen zich nu blind staart op de huidige crisis, maar zelfs ik geloof dat ook daar een einde aan komt.
Als bezitter van een huis maak ik mij daar in feite niet zo druk om. Ik heb nu eenmaal 't recht op die HRA gedurende de looptijd. Ik heb een goed huis waar ik kan blijven wonen tot ik in een bejaardentehuis belandt. De huizenmarkt interesseert mij als bezitter niet zoveel. Puur egoïstisch beschouwd. Dat ik mij er wel degelijk zorgen om maak, is omdat ik zie wat 't doet met de rest van 't land, de economie en omdat ik de gevolgen daarvan aardig in kan schatten. Toch ben ik ervan overtuigd dat we over 15 - 30 vanaf nu allemaal overwaarde hebben, meer verdienen en lachend terugkijken naar de schuldenlast van nu.