Eerst de auto maar weer klaar maken en de koude periode voorbij zijn.Riceaux,
Mijn aanbod staat nog steeds, maar moet helaas volgend jaar gaan gebeuren. Zit inmiddels weer in Pakistan en hoop midden November terug te komen en dan gaan de winterwielen er weer onder.
FDD stelt zich voor...BMW E39 M5 / E39 530i Touring :D :D
- Riceaux
- Berichten: 8207
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: FDD stelt zich voor...BMW E39 M5, probleempje en plannin
-
OnlineEvdP
- Berichten: 6881
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: FDD stelt zich voor...BMW E39 M5, probleempje en plannin
Hier in de buurt zit verder volgens mij niet echt eeen bedrijf wat Vanos revisies doet. Zwolle is het dichst bij.
- Riceaux
- Berichten: 8207
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: FDD stelt zich voor...BMW E39 M5, probleempje en plannin
GJB auto's in Appingedam ook niet?
-
OnlineEvdP
- Berichten: 6881
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: FDD stelt zich voor...BMW E39 M5, probleempje en plannin
Dat is wel een goede, dat weet ik eigenlijk niet.
- Riceaux
- Berichten: 8207
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: FDD stelt zich voor...BMW E39 M5, probleempje en plannin
Even op de site gekeken: http://www.gjbautos.nl/reparaties.html staat er dus wel tussen. Scheelt een stuk rijden. Zijn volgens mij ook wel jongens met kennis en kunde.
-
FDD
- Berichten: 789
- Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:41
Re: FDD stelt zich voor...BMW E39 M5, probleempje en plannin
Woon in tegenwoordig in Assen, Zwolle is nog steeds dichterbij volgens google maps. Toch bedankt voor het meedenken die website kon ik nog niet.........
- Riceaux
- Berichten: 8207
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: FDD stelt zich voor...BMW E39 M5, probleempje en plannin
Vandaar. Dan is Zwolle de makkelijkere optie inderdaad. 
-
FDD
- Berichten: 789
- Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:41
Re: FDD stelt zich voor...BMW E39 M5, probleempje en plannin
Nou vandaag dus bij de specialist langsgeweest voor een professionele diagnose.
Niks schokkends te horen, ja 1 kant tikte een beetje, maar hij zou het eerst zo laten nog geen revisie waard. Ook met gas geven was hij aan het luisteren en het werd niks erger, motor hing nog goed aan het gas. Toen ik ook voor de tijd wilde betalen (ongeveer een half uurtje) was dat niet nodig.
Al met al een hele goede indruk gekregen van Autoservice Procar te Zwolle!!!
Groeten,
Eric
Niks schokkends te horen, ja 1 kant tikte een beetje, maar hij zou het eerst zo laten nog geen revisie waard. Ook met gas geven was hij aan het luisteren en het werd niks erger, motor hing nog goed aan het gas. Toen ik ook voor de tijd wilde betalen (ongeveer een half uurtje) was dat niet nodig.
Al met al een hele goede indruk gekregen van Autoservice Procar te Zwolle!!!
Groeten,
Eric
- Niels
- Berichten: 22553
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: FDD stelt zich voor...BMW E39 M5
Mooie meevaller 
-
Str8Six
- Berichten: 1063
- Lid geworden op: 20 okt 2015, 12:37
- Auto: E90 330i
- Locatie: Amsterdam
Re: FDD stelt zich voor...BMW E39 M5
Gaaf ding, heb de e39 M5 nog nooit in Assen zien rijden helaas.
Afgelopen zomer wel een tijdje op de Duitse autobahn met een e39 M5 opgereden, als die bij 150 km/u zijn gas intrapte hoorde ik mijn eigen radio/motor niet meer. Gave wagens
Afgelopen zomer wel een tijdje op de Duitse autobahn met een e39 M5 opgereden, als die bij 150 km/u zijn gas intrapte hoorde ik mijn eigen radio/motor niet meer. Gave wagens
- Knot
- Berichten: 41148
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: FDD stelt zich voor...BMW E39 M5
Was het links?
-
FDD
- Berichten: 789
- Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:41
Re: FDD stelt zich voor...BMW E39 M5
Om geen discussies te starten aangaande welke kant de bestuurderskant tikt een beetje
Ik zou dat rechts noemen als ik voor de auto sta, een ander gaat er weer vanuit dat je in de auto zit. Dus vandaar de bestuurderskant. Bijrijderskant is rustig maar die is volgens mij al een keer aangepakt, maar dan moet ik even de papieren induiken.
Groeten,
Eric
Ik zou dat rechts noemen als ik voor de auto sta, een ander gaat er weer vanuit dat je in de auto zit. Dus vandaar de bestuurderskant. Bijrijderskant is rustig maar die is volgens mij al een keer aangepakt, maar dan moet ik even de papieren induiken.
Groeten,
Eric
- Knot
- Berichten: 41148
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: FDD stelt zich voor...BMW E39 M5
Volgens mij is het veelal "links" (als je vanaf de bak kijkt).
-
FDD
- Berichten: 789
- Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:41
Re: FDD stelt zich voor...BMW E39 M5
Klopt,
Echter zoals zo vaak gaat het standaard verhaal niet bij mij op. Indien je voor de auto staat is het dus rechts die een beetje geluid maakt. Volgens de expert niks schokkkends een revisie was volgens hem nog niet nodig, eind volgend jaar er weer even heen houd het liever in de gaten.
Echter zoals zo vaak gaat het standaard verhaal niet bij mij op. Indien je voor de auto staat is het dus rechts die een beetje geluid maakt. Volgens de expert niks schokkkends een revisie was volgens hem nog niet nodig, eind volgend jaar er weer even heen houd het liever in de gaten.
-
FDD
- Berichten: 789
- Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:41
Re: FDD stelt zich voor...BMW E39 M5
En toen was er een vaag probleem....
Sinds wat langere tijd heb ik een raar probleem, Misschien weet iemand hier de oplossing, aangezien steevast als ik bij een garage ben het probleem niet opduikt. Het word een lang verhaaltje maar leg alles even uit.
Als ik naar mijn werk rijd en langere tijd met 200+ rijd is er vrij weinig aan de hand. ECHTER zodra ik weer na deze rit NL inrijd en daarna in de bebouwde kom over een rotonde of een bocht neem komen er geluiden rechtsachter weg die je gewoon niet horen wil. Het klinkt als metaal op metaal of dat elk moment het achterwiel aan de passegierszijde vastloopt.
Uiteraard gelijk naar de garage gereden (al een paar keer zowel in Duitsland als in NL) maar telkens als ik moet wachten voordat mijn wagen aan de beurt is, is het geluid weg. In Lingen (D) heb ik een monteur zelfs meegenomen nadat hij de wagen op de brug geinspecteerd had en niks kon vinden. Rotonde na rotonde gepakt en meerdere rondjes gereden maar dan laat het geluid zich weer eens niet horen.
Wat door all bedrijven wel is geconstateerd is dat mijn gereviseerde differentieel zweet. Volgens een paar bedrijven is dit niet zo erg andere zeggen dat ik ermee terug moet gaan aangezien ik wel geld betaald heb. Als het weer eens mogelijk wil ik met de wagen naar Zeeland rijden waar mijn differentieel is gereviseerd. Overigens het niveau van de olie in het differentieel is gewoon goed, toch vermoed ik dat dit er wel iets mee te maken heeft.
Rijd ik normale snelheden in NL is er niks aan de hand en blijft de achterkant gewoon helemaal stil. Het gebeurd alleen na wat hogere snelheden. Ik houd er momenteel wel rekening mee en rijd al wat langzamer in Duitsland, echter dit frustreert mij enorm. Uiteraard moet dit aangepakt worden aangezien mij dit verre van een veilig gevoel geeft en ik wil straks gewoon weer vrijuit over de autobahn kunnen rijden.
Aangezien meerdere garage's (BMW dealers) het probleem niet kunnen vinden is er iemand wie dit bekend in de oren klinkt? Ik word er een beetje radeloos van.
Groeten,
Eric
Sinds wat langere tijd heb ik een raar probleem, Misschien weet iemand hier de oplossing, aangezien steevast als ik bij een garage ben het probleem niet opduikt. Het word een lang verhaaltje maar leg alles even uit.
Als ik naar mijn werk rijd en langere tijd met 200+ rijd is er vrij weinig aan de hand. ECHTER zodra ik weer na deze rit NL inrijd en daarna in de bebouwde kom over een rotonde of een bocht neem komen er geluiden rechtsachter weg die je gewoon niet horen wil. Het klinkt als metaal op metaal of dat elk moment het achterwiel aan de passegierszijde vastloopt.
Uiteraard gelijk naar de garage gereden (al een paar keer zowel in Duitsland als in NL) maar telkens als ik moet wachten voordat mijn wagen aan de beurt is, is het geluid weg. In Lingen (D) heb ik een monteur zelfs meegenomen nadat hij de wagen op de brug geinspecteerd had en niks kon vinden. Rotonde na rotonde gepakt en meerdere rondjes gereden maar dan laat het geluid zich weer eens niet horen.
Wat door all bedrijven wel is geconstateerd is dat mijn gereviseerde differentieel zweet. Volgens een paar bedrijven is dit niet zo erg andere zeggen dat ik ermee terug moet gaan aangezien ik wel geld betaald heb. Als het weer eens mogelijk wil ik met de wagen naar Zeeland rijden waar mijn differentieel is gereviseerd. Overigens het niveau van de olie in het differentieel is gewoon goed, toch vermoed ik dat dit er wel iets mee te maken heeft.
Rijd ik normale snelheden in NL is er niks aan de hand en blijft de achterkant gewoon helemaal stil. Het gebeurd alleen na wat hogere snelheden. Ik houd er momenteel wel rekening mee en rijd al wat langzamer in Duitsland, echter dit frustreert mij enorm. Uiteraard moet dit aangepakt worden aangezien mij dit verre van een veilig gevoel geeft en ik wil straks gewoon weer vrijuit over de autobahn kunnen rijden.
Aangezien meerdere garage's (BMW dealers) het probleem niet kunnen vinden is er iemand wie dit bekend in de oren klinkt? Ik word er een beetje radeloos van.
Groeten,
Eric
- Knot
- Berichten: 41148
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: FDD stelt zich voor...BMW E39 M5 Hulp nodig vreemd probl
Je zou zeggen als draaiende delen goed warm geworden zijn dus niet je subframe/ophaning achter maar eerder een wiellager of steekas.
-
FDD
- Berichten: 789
- Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:41
Re: FDD stelt zich voor...BMW E39 M5 Hulp nodig vreemd probl
Steekas nooit van gehoord die schrijf ik dus even op. Wiellager zou je toch ook moeten horen als de wagen op een brug staat en je de wielen ronddraait?
Ik wil niet eigenwijs overkomen
, maar een lager bestaat uit metalen balletjes en die als die af zijn kunnen ze zichzelf toch niet repareren op lage snelheden/stilstand?
Zoals gezegd schrijf alles even op en dan laat ik alles checken aan ophanging van de M5 want ik word er gestoord van.
Groeten,
Eric
Ik wil niet eigenwijs overkomen
Zoals gezegd schrijf alles even op en dan laat ik alles checken aan ophanging van de M5 want ik word er gestoord van.
Groeten,
Eric
- Knot
- Berichten: 41148
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: FDD stelt zich voor...BMW E39 M5 Hulp nodig vreemd probl
Als het niet knikt/knakt maar met de wielsnelheid meegaat het geluid dan zou het ook idd het diff kunnen zijn, intern dan of een uitgaande flens.
- Niels
- Berichten: 22553
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: FDD stelt zich voor...BMW E39 M5 Hulp nodig vreemd probl
Wat voor olie is er in het diff gekomen?
Ik heb iets dergelijks eens ervaren, bij haakse bochten wat geschuur vanuit de achteras. Bleek verkeerde viscociteit in het diff te zitten. Ik zou dus eerst ff naar de reviseur
Ik heb iets dergelijks eens ervaren, bij haakse bochten wat geschuur vanuit de achteras. Bleek verkeerde viscociteit in het diff te zitten. Ik zou dus eerst ff naar de reviseur
-
FDD
- Berichten: 789
- Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:41
Re: FDD stelt zich voor...BMW E39 M5 Hulp nodig vreemd probl
Hoi Niels,
Speelde dat gelijk op of ook na een jaar?
Speelde dat gelijk op of ook na een jaar?
- pjvandergaag
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 07 jul 2009, 00:05
Re: FDD stelt zich voor...BMW E39 M5 Hulp nodig vreemd probl
ik had hetzelfde met mijn m5 ijzer op ijzer geluid rechtsachter was het differentieel na 375000 km.laten reviseren bij paul vlasblom (tijdelijk 2e hans diff eronder gehad met hetzlefde geluid)
zag er slecht uit volgens Paul geluid is is nu weg
zag er slecht uit volgens Paul geluid is is nu weg
- Niels
- Berichten: 22553
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: FDD stelt zich voor...BMW E39 M5 Hulp nodig vreemd probl
Nee dat was vrijwel meteen.FDD schreef:Hoi Niels,
Speelde dat gelijk op of ook na een jaar?
-
FDD
- Berichten: 789
- Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:41
Re: FDD stelt zich voor...BMW E39 M5 Hulp nodig vreemd probl
Differentieel is een klein jaar geleden compleet gereviseerd. Dan valt Niels zijn optie af of hij is weer versleten, maar dat kan ik mij niet voorstellen.
Trouwens als het het differntieel zou zijn, zal dat continue door moeten gaan en een hoog zingend geluid geven dit is in beide zaken niet het geval.
Aangegeven opties worden gewaardeerd
Trouwens als het het differntieel zou zijn, zal dat continue door moeten gaan en een hoog zingend geluid geven dit is in beide zaken niet het geval.
Aangegeven opties worden gewaardeerd
- Niels
- Berichten: 22553
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: FDD stelt zich voor...BMW E39 M5 Hulp nodig vreemd probl
Hij is niet versleten maar hij spert, tenminste dat gebeurde er bij mij. Dat sperren veroorzaakt die mechanische geluiden omdat je op een verkeert moment de sperrende werking hebt wat ontzettend veel wrijving/weerstand genereerd.
- Mark 320iS
- Berichten: 2912
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: FDD stelt zich voor...BMW E39 M5 Hulp nodig vreemd probl
Wat Niels aangeeft. Ik had jaren geleden precies hetzelfde met mijn 320iS, daar kwamen ook allerlei krakende geluiden bij de achteras vandaan. Na wisselen naar een diffolie met een andere viscositeit was het probleem geheel verdwenen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten
