BMW E34 530iA V8 sedan
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: BMW E34 530iA V8 sedan
Zakken met die handel. Bijna alle BMW's staan voor iets hoger op de poten dan achter. Of hij nou standaard is of M verlaagd. Volgens mij staat hij precies rechts met M veren achetr en eibach voor.
Dat was bij mijn touring iig wel zo. En dit lijkt in verhouding eigenlijk precies hetzelfde.
Dat was bij mijn touring iig wel zo. En dit lijkt in verhouding eigenlijk precies hetzelfde.
- Knot
- Berichten: 40262
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E34 530iA V8 sedan
Ik heb nu geen M veren he, alles compleet standaard voor en achter. Maar ben ook bang dat je met een eibach pro-kit dus achter teveel zakt voor het mooie.
- jgpeggeman
- Berichten: 147
- Lid geworden op: 29 jun 2011, 10:20
- Locatie: Kampen
Re: BMW E34 530iA V8 sedan
Het is voornamelijk optisch bedrog dat hij voor hoger lijkt te staat dan achter. Dat heeft te maken met de wielkastranden.
Ikzelf heb alleen de voorzijde verlaagd, en nu lijkt de auto optisch recht te staan, maar als je gaat meten, dan staat ie iets voorover!
Ikzelf heb alleen de voorzijde verlaagd, en nu lijkt de auto optisch recht te staan, maar als je gaat meten, dan staat ie iets voorover!
- Knot
- Berichten: 40262
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E34 530iA V8 sedan
Dat vind ik juist wel stoerder staan, iets voorover.. geen haast maar zal eens kijken of ik een keer 2 voorveren kan scoren, eibach of h&r oid.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW E34 530iA V8 sedan
als je de middelen hebt...wat verlagen maar wel zo dat ie voor niet hoger lijkt,
dus voor iets meer geven.
die enorme
banden wat je hebt veren nog meer dan genoeg (teveel eigenlijk) dus wat lager en strakker mag best, dan waggelt ie in theorie ook iets minder.

dus voor iets meer geven.
die enorme

-
- Berichten: 15380
- Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
- Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34
Re: BMW E34 530iA V8 sedan
Ik heb ook Eibach ProMartijn_bmw schreef:ik zeg origineel houden!
anders krijgt hij meteen zo'n oude, doorgezakte en vermoeide blik

- Knot
- Berichten: 40262
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E34 530iA V8 sedan
Ziet er toch wel goed uit hoor moet ik zeggen...
- Chris van S.
- Berichten: 2065
- Lid geworden op: 25 sep 2008, 11:50
- Locatie: Reeuwijk
Re: BMW E34 530iA V8 sedan
@knot: Iemand zoals jij moet OF niets doen OF rondom verlagen IMO. Dus niet alleen aan de voorkant prutsen, just for the looks...
Correct me if i'm wrong: M-onderstel zijn niet alleen veren + dempers.....
Correct me if i'm wrong: M-onderstel zijn niet alleen veren + dempers.....
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: BMW E34 530iA V8 sedan
Go low or go home!


- Knot
- Berichten: 40262
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E34 530iA V8 sedan
Horen ook dikkere stabi's bij maar het gaat mij erom dat het comfortabel blijft maar er gewoon net wat minder hovercraft uit ziet.Chris van S. schreef:Correct me if i'm wrong: M-onderstel zijn niet alleen veren + dempers.....
- Martijn_bmw
- Berichten: 28637
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: BMW E34 530iA V8 sedan
maar bij jou staat het wel topXave30 schreef:Ik heb ook Eibach ProMartijn_bmw schreef:ik zeg origineel houden!
anders krijgt hij meteen zo'n oude, doorgezakte en vermoeide blik

grote wielen icm verlagen vind ik super staan maar standaard 15 inch wielen met ballonbanden moet naar mijn mening ook gewoon op de standaard hoogte staan anders krijg je die doorgezakte vermoeide blik vind ik...
nogmaals puur persoonlijke smaak

(en ik vind beide mooi, maar zal vanwege het comfort altijd kiezen voor het niet verlagen en ballonbanden...)
- Joy
- Berichten: 10872
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: BMW E34 530iA V8 sedan
Weet je Rody, ik zou 'm gewoon laten zoals ie is. Voor je het weet ben je weer een bak geld kwijt aan allerlei aanpassingen terwijl de auto zoals ie nu is prima z'n ding doet. Gebruik het bespaarde geld om roestplekjes aan te pakken bijvoorbeeld.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW E34 530iA V8 sedan
das voor deze auto/knip misschien ook wel beter...
als je echt jou kleur en interieur e.d. van jou E34 hebt en dan lang wil houden en bv speciaal wil maken, tja daar kun je dan wel je geld in stoppen om hem naar je wens te maken.
alhoewel alleen verlaging dmv veren niet een vermogen hoeft te kosten.
als je echt jou kleur en interieur e.d. van jou E34 hebt en dan lang wil houden en bv speciaal wil maken, tja daar kun je dan wel je geld in stoppen om hem naar je wens te maken.
alhoewel alleen verlaging dmv veren niet een vermogen hoeft te kosten.
-
- Berichten: 15380
- Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
- Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34
Re: BMW E34 530iA V8 sedan
This guy's got a point you know.Joy schreef:Weet je Rody, ik zou 'm gewoon laten zoals ie is. Voor je het weet ben je weer een bak geld kwijt aan allerlei aanpassingen terwijl de auto zoals ie nu is prima z'n ding doet. Gebruik het bespaarde geld om roestplekjes aan te pakken bijvoorbeeld.
- Downforce Hans
- Berichten: 12609
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: BMW E34 530iA V8 sedan
+ 100Joy schreef:Weet je Rody, ik zou 'm gewoon laten zoals ie is. Voor je het weet ben je weer een bak geld kwijt aan allerlei aanpassingen terwijl de auto zoals ie nu is prima z'n ding doet. Gebruik het bespaarde geld om roestplekjes aan te pakken bijvoorbeeld.
Wanneer je er later weer vanaf wil dan kan ik me voorstellen dat wanneer hij helemaal standaard is je er makkelijker een koper voor zal vinden.
Zie deze auto gewoon als een brave huisvader auto.......niets meer en niets minder.
- Martijn_bmw
- Berichten: 28637
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: BMW E34 530iA V8 sedan
tja dat riep ik ook al meteen...
niks aan doen lekker origineel houden en een beetje TLC in stoppen en rijden!
niks aan doen lekker origineel houden en een beetje TLC in stoppen en rijden!
- Tim N
- Berichten: 7750
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: BMW E34 530iA V8 sedan
Heb straks misschien nog een set 8Jx17" throwing stars te koop 

-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: BMW E34 530iA V8 sedan
Op m'n vorige zit ook Eibach pro, op de huidige zal ik het nooit zetten. Heel misschien M, maar zeker geen ProKit meer. Te laag, teveel drempel gezeik, te vaak middendemper aan de grond. 't Mot wel gewoon een cruiser blijven, als ik erin zit zakt dat ding toch al 15mm. En hoe het smoelt boeit me weinig....
- Knot
- Berichten: 40262
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E34 530iA V8 sedan
Heb je aan de ene kant wel gelijk in maar hij lijkt zo hoog voor.. had ik bij mn 328i ook met origineel M onderstel in vergelijk met hoe het nu is met AST.
Pro-kit doet 30/25 verlaging ongeveer... wat doen originele M veren, 15mm rondom?
Net nog even een litertje Castrol Magnatec 5w40 C3 gehaald, dat is er ook ingegaan bij de vorige oliewissel, kan ik m aftoppen om op 100% peil te rijden. Wat had jij in de 540i voor olie Steve?
Pro-kit doet 30/25 verlaging ongeveer... wat doen originele M veren, 15mm rondom?
Net nog even een litertje Castrol Magnatec 5w40 C3 gehaald, dat is er ook ingegaan bij de vorige oliewissel, kan ik m aftoppen om op 100% peil te rijden. Wat had jij in de 540i voor olie Steve?
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: BMW E34 530iA V8 sedan
TWS 10W60
- Knot
- Berichten: 40262
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E34 530iA V8 sedan
Oke, had ik niet verwacht eerlijk gezegd. Ik gooi het in de 328i ook omdat ik die hele dagen in de begrenzer rij/drift vaak maar voor zo'n cruiser M60 heeft dat dan echt toegevoegde waarde die dikte, afgezien dat het natuurlijk de beste kwaliteit olie is die je van Castrol kunt krijgen.
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: BMW E34 530iA V8 sedan
Ehm, ik gebruikte de 540i niet als cruiser. Hooguit als zsm R'dam-Calais of R'dam-Nurburg "cruiser" met de klepel onderin en af en toe een trackday. Ik gebruikte de 540i zoals jij nu de 328i. Heb er ongeveer 25k km mee gereden en daar 3 of 4 volle sets(4) banden voor nodig gehad. Vandaar TWS bij gebrek aan een oliekoeler 

-
- Berichten: 1717
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
- Locatie: Hekelingen
Re: BMW E34 530iA V8 sedan
hmmsteve smith schreef:Ehm, ik gebruikte de 540i niet als cruiser. Hooguit als zsm R'dam-Calais of R'dam-Nurburg "cruiser" met de klepel onderin en af en toe een trackday. Ik gebruikte de 540i zoals jij nu de 328i. Heb er ongeveer 25k km mee gereden en daar 3 of 4 volle sets(4) banden voor nodig gehad. Vandaar TWS bij gebrek aan een oliekoeler


Ik maar denken dat ik 'm nog rustig moest inrijden
- Martijn_bmw
- Berichten: 28637
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: BMW E34 530iA V8 sedan
steve smith schreef:Ehm, ik gebruikte de 540i niet als cruiser. Hooguit als zsm R'dam-Calais of R'dam-Nurburg "cruiser" met de klepel onderin en af en toe een trackday. Ik gebruikte de 540i zoals jij nu de 328i. Heb er ongeveer 25k km mee gereden en daar 3 of 4 volle sets(4) banden voor nodig gehad. Vandaar TWS bij gebrek aan een oliekoeler



- Knot
- Berichten: 40262
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E34 530iA V8 sedan
Oke, dan de beste oliefilm inderdaad bij hoge temperaturen maar in geval van cruisen met bij uitzondering een keertje doorhalen lijkt me die magnatec wel voldoende.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Cazzo46, Mark 320iS, maurizio, ron36, Semrush [Bot] en 10 gasten