BMW E34 530iA V8 sedan

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Reind
Berichten: 2663
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33

Re: BMW E34 530iA V8 sedan

Bericht door Reind » 15 dec 2011, 10:28

Zakken met die handel. Bijna alle BMW's staan voor iets hoger op de poten dan achter. Of hij nou standaard is of M verlaagd. Volgens mij staat hij precies rechts met M veren achetr en eibach voor.

Dat was bij mijn touring iig wel zo. En dit lijkt in verhouding eigenlijk precies hetzelfde.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40262
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: BMW E34 530iA V8 sedan

Bericht door Knot » 15 dec 2011, 10:31

Ik heb nu geen M veren he, alles compleet standaard voor en achter. Maar ben ook bang dat je met een eibach pro-kit dus achter teveel zakt voor het mooie.

Gebruikersavatar
jgpeggeman
Berichten: 147
Lid geworden op: 29 jun 2011, 10:20
Locatie: Kampen

Re: BMW E34 530iA V8 sedan

Bericht door jgpeggeman » 15 dec 2011, 11:15

Het is voornamelijk optisch bedrog dat hij voor hoger lijkt te staat dan achter. Dat heeft te maken met de wielkastranden.

Ikzelf heb alleen de voorzijde verlaagd, en nu lijkt de auto optisch recht te staan, maar als je gaat meten, dan staat ie iets voorover!

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40262
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: BMW E34 530iA V8 sedan

Bericht door Knot » 15 dec 2011, 11:21

Dat vind ik juist wel stoerder staan, iets voorover.. geen haast maar zal eens kijken of ik een keer 2 voorveren kan scoren, eibach of h&r oid.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW E34 530iA V8 sedan

Bericht door GTRene » 15 dec 2011, 11:26

als je de middelen hebt...wat verlagen maar wel zo dat ie voor niet hoger lijkt, :D
dus voor iets meer geven.

die enorme :wink: banden wat je hebt veren nog meer dan genoeg (teveel eigenlijk) dus wat lager en strakker mag best, dan waggelt ie in theorie ook iets minder.

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: BMW E34 530iA V8 sedan

Bericht door Xave30 » 15 dec 2011, 11:36

Martijn_bmw schreef:ik zeg origineel houden!

anders krijgt hij meteen zo'n oude, doorgezakte en vermoeide blik ;)
Ik heb ook Eibach Pro :(

Afbeelding

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40262
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: BMW E34 530iA V8 sedan

Bericht door Knot » 15 dec 2011, 12:15

Ziet er toch wel goed uit hoor moet ik zeggen...

Gebruikersavatar
Chris van S.
Berichten: 2065
Lid geworden op: 25 sep 2008, 11:50
Locatie: Reeuwijk

Re: BMW E34 530iA V8 sedan

Bericht door Chris van S. » 15 dec 2011, 12:49

@knot: Iemand zoals jij moet OF niets doen OF rondom verlagen IMO. Dus niet alleen aan de voorkant prutsen, just for the looks...
Correct me if i'm wrong: M-onderstel zijn niet alleen veren + dempers.....

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Re: BMW E34 530iA V8 sedan

Bericht door MartijnGizmo » 15 dec 2011, 12:53

Go low or go home! :tong:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40262
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: BMW E34 530iA V8 sedan

Bericht door Knot » 15 dec 2011, 12:57

Chris van S. schreef:Correct me if i'm wrong: M-onderstel zijn niet alleen veren + dempers.....
Horen ook dikkere stabi's bij maar het gaat mij erom dat het comfortabel blijft maar er gewoon net wat minder hovercraft uit ziet.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 28637
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: BMW E34 530iA V8 sedan

Bericht door Martijn_bmw » 15 dec 2011, 13:06

Xave30 schreef:
Martijn_bmw schreef:ik zeg origineel houden!

anders krijgt hij meteen zo'n oude, doorgezakte en vermoeide blik ;)
Ik heb ook Eibach Pro :(

Afbeelding
maar bij jou staat het wel top :thumbup:

grote wielen icm verlagen vind ik super staan maar standaard 15 inch wielen met ballonbanden moet naar mijn mening ook gewoon op de standaard hoogte staan anders krijg je die doorgezakte vermoeide blik vind ik...

nogmaals puur persoonlijke smaak ;)

(en ik vind beide mooi, maar zal vanwege het comfort altijd kiezen voor het niet verlagen en ballonbanden...)

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10872
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: BMW E34 530iA V8 sedan

Bericht door Joy » 15 dec 2011, 13:16

Weet je Rody, ik zou 'm gewoon laten zoals ie is. Voor je het weet ben je weer een bak geld kwijt aan allerlei aanpassingen terwijl de auto zoals ie nu is prima z'n ding doet. Gebruik het bespaarde geld om roestplekjes aan te pakken bijvoorbeeld.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW E34 530iA V8 sedan

Bericht door GTRene » 15 dec 2011, 13:25

das voor deze auto/knip misschien ook wel beter...

als je echt jou kleur en interieur e.d. van jou E34 hebt en dan lang wil houden en bv speciaal wil maken, tja daar kun je dan wel je geld in stoppen om hem naar je wens te maken.
alhoewel alleen verlaging dmv veren niet een vermogen hoeft te kosten.

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: BMW E34 530iA V8 sedan

Bericht door Xave30 » 15 dec 2011, 13:27

Joy schreef:Weet je Rody, ik zou 'm gewoon laten zoals ie is. Voor je het weet ben je weer een bak geld kwijt aan allerlei aanpassingen terwijl de auto zoals ie nu is prima z'n ding doet. Gebruik het bespaarde geld om roestplekjes aan te pakken bijvoorbeeld.
This guy's got a point you know.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12609
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: BMW E34 530iA V8 sedan

Bericht door Downforce Hans » 15 dec 2011, 13:41

Joy schreef:Weet je Rody, ik zou 'm gewoon laten zoals ie is. Voor je het weet ben je weer een bak geld kwijt aan allerlei aanpassingen terwijl de auto zoals ie nu is prima z'n ding doet. Gebruik het bespaarde geld om roestplekjes aan te pakken bijvoorbeeld.
+ 100
Wanneer je er later weer vanaf wil dan kan ik me voorstellen dat wanneer hij helemaal standaard is je er makkelijker een koper voor zal vinden.
Zie deze auto gewoon als een brave huisvader auto.......niets meer en niets minder.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 28637
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: BMW E34 530iA V8 sedan

Bericht door Martijn_bmw » 15 dec 2011, 13:48

tja dat riep ik ook al meteen...

niks aan doen lekker origineel houden en een beetje TLC in stoppen en rijden!

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7750
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: BMW E34 530iA V8 sedan

Bericht door Tim N » 15 dec 2011, 16:34

Heb straks misschien nog een set 8Jx17" throwing stars te koop ;-)

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: BMW E34 530iA V8 sedan

Bericht door steve smith » 15 dec 2011, 17:32

Op m'n vorige zit ook Eibach pro, op de huidige zal ik het nooit zetten. Heel misschien M, maar zeker geen ProKit meer. Te laag, teveel drempel gezeik, te vaak middendemper aan de grond. 't Mot wel gewoon een cruiser blijven, als ik erin zit zakt dat ding toch al 15mm. En hoe het smoelt boeit me weinig....

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40262
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: BMW E34 530iA V8 sedan

Bericht door Knot » 15 dec 2011, 17:38

Heb je aan de ene kant wel gelijk in maar hij lijkt zo hoog voor.. had ik bij mn 328i ook met origineel M onderstel in vergelijk met hoe het nu is met AST.

Pro-kit doet 30/25 verlaging ongeveer... wat doen originele M veren, 15mm rondom?

Net nog even een litertje Castrol Magnatec 5w40 C3 gehaald, dat is er ook ingegaan bij de vorige oliewissel, kan ik m aftoppen om op 100% peil te rijden. Wat had jij in de 540i voor olie Steve?

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: BMW E34 530iA V8 sedan

Bericht door steve smith » 15 dec 2011, 17:58

TWS 10W60

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40262
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: BMW E34 530iA V8 sedan

Bericht door Knot » 15 dec 2011, 21:15

Oke, had ik niet verwacht eerlijk gezegd. Ik gooi het in de 328i ook omdat ik die hele dagen in de begrenzer rij/drift vaak maar voor zo'n cruiser M60 heeft dat dan echt toegevoegde waarde die dikte, afgezien dat het natuurlijk de beste kwaliteit olie is die je van Castrol kunt krijgen.

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: BMW E34 530iA V8 sedan

Bericht door steve smith » 15 dec 2011, 23:53

Ehm, ik gebruikte de 540i niet als cruiser. Hooguit als zsm R'dam-Calais of R'dam-Nurburg "cruiser" met de klepel onderin en af en toe een trackday. Ik gebruikte de 540i zoals jij nu de 328i. Heb er ongeveer 25k km mee gereden en daar 3 of 4 volle sets(4) banden voor nodig gehad. Vandaar TWS bij gebrek aan een oliekoeler ;)

Dickh.
Berichten: 1717
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Locatie: Hekelingen

Re: BMW E34 530iA V8 sedan

Bericht door Dickh. » 16 dec 2011, 07:20

steve smith schreef:Ehm, ik gebruikte de 540i niet als cruiser. Hooguit als zsm R'dam-Calais of R'dam-Nurburg "cruiser" met de klepel onderin en af en toe een trackday. Ik gebruikte de 540i zoals jij nu de 328i. Heb er ongeveer 25k km mee gereden en daar 3 of 4 volle sets(4) banden voor nodig gehad. Vandaar TWS bij gebrek aan een oliekoeler ;)
hmm :protest: Kan me niet herrineren dat je daar iets over gezegd heb tijdens het verkoopgesprek :hmmm:

Ik maar denken dat ik 'm nog rustig moest inrijden :wave:

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 28637
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: BMW E34 530iA V8 sedan

Bericht door Martijn_bmw » 16 dec 2011, 08:31

steve smith schreef:Ehm, ik gebruikte de 540i niet als cruiser. Hooguit als zsm R'dam-Calais of R'dam-Nurburg "cruiser" met de klepel onderin en af en toe een trackday. Ik gebruikte de 540i zoals jij nu de 328i. Heb er ongeveer 25k km mee gereden en daar 3 of 4 volle sets(4) banden voor nodig gehad. Vandaar TWS bij gebrek aan een oliekoeler ;)
:roflol: :roflol: :roflol:

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40262
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: BMW E34 530iA V8 sedan

Bericht door Knot » 16 dec 2011, 09:08

Oke, dan de beste oliefilm inderdaad bij hoge temperaturen maar in geval van cruisen met bij uitzondering een keertje doorhalen lijkt me die magnatec wel voldoende.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cazzo46, Mark 320iS, maurizio, ron36, Semrush [Bot] en 10 gasten